Kirjoittaja Aihe: Leffalista IMDb:sta: Most seductive / sensual movies of all time  (Luettu 4868 kertaa)

kide

  • Vieras
Näitä leffasuosituslistoja on varmaan nettissä vaikka kuinka paljon, mutta tämä ilahdutti ainakin minua - löysin monta vanhaa suosikkia ja pari uuttakin:

Most seductive / sensual movies of all time
http://www.imdb.com/list/ywZ7TL4kDCM/


TragedyForYou

  • Vieras
Mahtava lista!  :love:
Paljon noista on nähty, mutta oli joukossa uusiakin. Ja moni kelpaa uusintakierroksellekin.  :-*

Misteli

  • Vieras
Listan kerääjää ei voi tietysti tästä syyttää, mutta... tsekkasin toiveikkaana läpi, haaviin tarttui ehkä yksi tai kaksi sellaista, mitä en ole vielä nähnyt ja myös haluaisin katsoa (jälkimmäisen kriteerin suhteen Gaspar Noén Irréversible (2002) on toistaiseksi avoin kysymys. Kerään vielä rohkeutta.) Vähän pettymys kun on käännellyt kiviä ja kantoja etsiskellessä uutta kiintoisaa katsottavaa  :-\

Jos outoviritteisistä leffoista eroottisilla juonteilla puhutaan, ainakin seuraavat olisin lisännyt listalle:

Bava, Mario: The Whip and the Body (1963)
Winterbottom, Michael: Killer inside me (2010)
Balabanov, Aleksei: Pro urodov i lyudey / Of Freaks and Men (1998)
Clayton, Jack: The Innocents (1961)
Verhoeven, Paul: Zwartboek / Black Book (2006)

David Cronenbergilta lisäksi (ainakin) Dead Ringers (1988). Myös Videodrome ja A Dangerous Method lähinnä anti-lihallisista eetoksistaan (ja jälkimmäinen tietyistä elokuvallisista puutteistaan) huolimatta.

Erotiikka on katsojan silmämunan takana  :-X

Kettu vinossa

  • Vieras
Elokuvien hyvyys on aina makuasia ja kun fetissejäkin on niin runsaasti, varmasti kahden kinkyn elokuvalistat eroottisista elokuvista eivät ole samanlaisia.

Oli siinä muutama elokuva, jotka olin nähnyt, mutta en niistä yhtäkään järin eroottisina pidä... Esimerkiksi Blue Velvet? Katsoin tämän joskus yhden fetisismistä ja jännityselokuvista kiinnostuneen henkilön kanssa, (koska elokuvassa oli kuulemma samettifetisisti ja irtileikatun korvan mysteeri) ja totesimme, että vaikka ne olivatkin elokuvassa, se oli silti harvinaisen tylsä elokuva.

Itse pidän paljon eroottisempina elokuvia, joita moni muu ei pidä lainkaan eroottisina, kuten jotain toiminta- ja sotaelokuvia, joissa kuolee paljon porukkaa... Black Book, V niin kuin Verikosto, Ichi the Killer (se kannattaa katsoa vasta, kun olet nähnyt esiosana toimivan animaation ensiksi, josta on toki myös näyteltykin versio 1-Ichi, jota en ole vielä nähnyt)...

Riverlady

  • Vieras
Saa leffoja listailla, mutta mulle listat on samantekeviä niin kauan kuin muistissani säilyy Oz-sarjan Beecherin ja Kellerin tulikuuma suhde. Oz on TV-sarja, niin suhdetta jatkui vuosia ja vuosia  :love:

sit leffalistalta puuttui tää häkkyräfetissien ylistys
http://www.imdb.com/title/tt0115964/