Kirjoittaja Aihe: Kuvagalleria  (Luettu 64184 kertaa)

Koo

  • Vieras
Vs: Kuvagalleria
« Vastaus #165 : 21.12.2011, 15:49 »
Ai ne on mahdollista peittääkin? Mitenkähän sellainen käy, itsellä on aina kova kiirus naputella tunnuksia kun en minäkään haluaisi suurinta osaa noista kuvista nähdä....

Hermes

  • Vieras
Vs: Kuvagalleria
« Vastaus #166 : 21.12.2011, 16:03 »
Ai ne on mahdollista peittääkin? Mitenkähän sellainen käy, itsellä on aina kova kiirus naputella tunnuksia kun en minäkään haluaisi suurinta osaa noista kuvista nähdä....

Otsikkopalkissa [Viimeisen lisätty kuva] [Satunnainen kuva galleriasta] jne on oikeassa reunassa pieni miinus-merkillä varustettu nappi. Sitä klikkaamalla onnistuu.

Leikkisa

  • Vieras
Vs: Kuvagalleria
« Vastaus #167 : 21.12.2011, 16:04 »
Ai ne on mahdollista peittääkin? Mitenkähän sellainen käy, itsellä on aina kova kiirus naputella tunnuksia kun en minäkään haluaisi suurinta osaa noista kuvista nähdä....

Siellä on napit jokaisessa lohkossa niiden sulkemiseksi. Itse napin ulkonäkö riippuu valitusta teemasta. Esim. ja

Siitä klikkaamalla ne saa piiloon ja halutut piilotusasetukset muistetaan, joten sitä ei tarvitse joka kerta tehdä uudestaan.

Koo

  • Vieras
Vs: Kuvagalleria
« Vastaus #168 : 21.12.2011, 16:31 »
Kiitos Hermes ja Leikkisa - eipä tullut mieleenkään, että nuo ovat jotain nappeja, arvelin koristeiksi....  ::)

Queena

  • Vieras
Vs: Kuvagalleria
« Vastaus #169 : 04.02.2012, 00:21 »
Onko kuvagalleriaan sallittua laittaa kuvia joihin ei omista mitään oikeuksia? Vai tuleeko kuvan olla itseotettu tai kuvaajan luvalla laitettu? Jos tämä on ihan on ihan ok nykyisin niin voisi varmaan jotenkin päivittää sääntöjä kuvagallerian käytöstä. Nythän säännöt eivät kai ole missään esilläkään, mutta ehkä voisi siis laittaa ainakin sen säännön esille, että gallerian kuvien tulee olla omia tai niiden levittämiseen pitää olla lupa.

Glori

  • Vieras
Vs: Kuvagalleria
« Vastaus #170 : 04.02.2012, 07:48 »
Onko kuvagalleriaan sallittua laittaa kuvia joihin ei omista mitään oikeuksia? Vai tuleeko kuvan olla itseotettu tai kuvaajan luvalla laitettu? Jos tämä on ihan on ihan ok nykyisin niin voisi varmaan jotenkin päivittää sääntöjä kuvagallerian käytöstä. Nythän säännöt eivät kai ole missään esilläkään, mutta ehkä voisi siis laittaa ainakin sen säännön esille, että gallerian kuvien tulee olla omia tai niiden levittämiseen pitää olla lupa.

Kuvagalleriaan saa laittaa vain niitä kuvia joihin omistaa oikeudet, JA joiden laittamiseen on saatu mallilta lupa.

Suomen tekijänoikeuslaki jo määrittelee tuon ensimmäisen kohdan, ei pelkät baarin säännöt. Poistamme varmasti oikeudettomat kuvat.

On kaikkien etu ettei luvattomia kuvia löydy galleriasta.

En tiedä miten muut ylläpitäjät, mutta itse käyn galleriassa säännöllisen epäsäännöllisesti. Hyvinkin siis saattaa mennä ohi joku kuva/raportti johon pitäisi reagoida. Raportti kuvista näkyy ylläpidolle siellä gallerian puolella. Toivonkin yksäriä raportin lisäksi jos epäilee oikeudetonta kuvaa. Asiaan reagoiminen on tällöin nopeampaa, minulla ainakin :)

Qumma

Vs: Kuvagalleria
« Vastaus #171 : 04.02.2012, 10:38 »
Pikkuinen ristiriita forumilla kuitenkin on. Nimittäin Kuvagalleriaan ei saa laittaa kuvia mihin ei ole oikeuksia tai lupaa. Kuitenkin Päivän kuva tai linkki foorumille saa näköjään laittaa mitä vain kuvia ilman että ketään kyselee kuvan julkaisu oikeuksia tai lupaa?

Mitäs tälle asialle pitäisi tehdä?  ::)

Glori

  • Vieras
Vs: Kuvagalleria
« Vastaus #172 : 04.02.2012, 10:52 »
Totta :) Tätä pitänee pohtia... Josko taas saisi poistettua yhden kevyen ketjun tähän vedoten! Ja ennen kuin joku vetää palkokasvin juurinen nenään, niin tuo edellinen oli vitsi.

Oma arvio vielä - oletan että suurin osa tuon ketjun kuvista on vapaasti levitettävissä, ehkäpä jopa sitä varten tehty. Ainakin ne löytyvät lähes jokaisen naamakirjan syötteistä muutenkin. Siltikin, kuvan ottaja olisi kohteliasta mainita jos se on tiedossa. Itse olen joskus käyttänyt työssäni CC-lisenssoituja kuvia niiden oikeuksien mukaan.

LadyMask

  • Vieras
Vs: Kuvagalleria
« Vastaus #173 : 04.02.2012, 11:34 »
Poistin kuvat, koska luulin, että fetissikuvia saa käyttää. Saatan lisätä oman maskikuvani myöhemmin.
 Pyydän anteeksi tietämättömyyttäni.

Hasse.W

  • Vieras
Vs: Kuvagalleria
« Vastaus #174 : 04.02.2012, 12:06 »
  ::)

Tekstiäkään ei saa lainata ilman tekijän lupaa joten seuraavaksi voit vaatia lainaus toiminnon poistoa.

 

Queena

  • Vieras
Vs: Kuvagalleria
« Vastaus #175 : 04.02.2012, 12:23 »
  ::)

Tekstiäkään ei saa lainata ilman tekijän lupaa joten seuraavaksi voit vaatia lainaus toiminnon poistoa.

Kyllä lainaus, josta lähde käy ilmi on ihan eri asia.

Qumma

Vs: Kuvagalleria
« Vastaus #176 : 04.02.2012, 12:24 »
  ::)

Tekstiäkään ei saa lainata ilman tekijän lupaa joten seuraavaksi voit vaatia lainaus toiminnon poistoa.


Hasse mun fani......en ole vaatinut mitään ;)

Viridian

Vs: Kuvagalleria
« Vastaus #177 : 04.02.2012, 18:18 »
Nythän säännöt eivät kai ole missään esilläkään, mutta ehkä voisi siis laittaa ainakin sen säännön esille, että gallerian kuvien tulee olla omia tai niiden levittämiseen pitää olla lupa.

Kuvagalleriaan saa laittaa vain niitä kuvia joihin omistaa oikeudet, JA joiden laittamiseen on saatu mallilta lupa.

Suomen tekijänoikeuslaki jo määrittelee tuon ensimmäisen kohdan, ei pelkät baarin säännöt. Poistamme varmasti oikeudettomat kuvat.



Tuota noin. Kuvan oikeudethan ovat periaatteessa aina kuvaajalla.

Ja nyt sitten minulla on galleriassa kuvia, joissa esiinnyn itse, ja joita en todellakaan ole ottanut itselaukaisijalla. Sen sijaan olen profiilissani kertonut, että lataamani gallerian kuvat ovat Gofen ottamia, ellei toisin mainita. Ja laittaessani ( myöskin luvalla) jonkun muun kuin Gofen ottaman kuvan, olen kertonut kuvan esittelyssä kuvaajan nikin, myös silloin, kun kuvan ottajana olen poikkeuksellisesti minä itse, jolloin vastaavasti kuvassa saattaa esiintyä joku muu, jolta olen kysynyt luvan...

Eli nytkö siis sääntö menee niin, että jos haluan esille kuvan, jossa olen itse, ja jonka on ottanut Gofe, hänen pitää laittaa se omaan galleriaansa, koska hänellähän se ainut oikeus niihin kuviin on? Ja jos kuvan on ottanut joku, joka ei ole rekannut tälle saitille, niin esille laittaminen on täysin mahdotonta vaikka lupa olisi? Eli jos joku uusi tulee ja haluaa vilkaista miltä mahdan näyttää, hänen pitää osata etsiä minua esittäviä kuvia Gofen galleriasta.. loogista eikö totta :).

Vir, joka on tähän asti kuvitellut toimivansa ihan sääntöjen mukaan, mutta pitää nyt sit alkaa paneutua kännykuvien ottamiseen peilin kautta... ;)

ps. aika lailla samalla tavalla taitaa olla monella muullakin, gallerian alta löytyy itseä esittäviä kuvia, jotka on ottanut joku muu...

KalvinK

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 639
  • Tykkää sitoa nättejä nakuja naisia.
  • Galleria
Vs: Kuvagalleria
« Vastaus #178 : 04.02.2012, 18:46 »
Järjenkäyttö on aina sallittua. Yleensä jopa suotavaa. Mikäli kuvien käyttö bdsm-baarissa sopii sekä kuvaajalle että kuvattavalle, asiassa tuskin on ongelmaa. Mikäli kuvaaja tai kuvattava laittaa Baariin esille kuvia, jotka eivät vastaa kuvaustilanteen sopimusta kuvien käytöstä, tai eivät vastaa enää jomman kuvan näkemystä kuvien sopivasta julkaisusta, silloin on ongelma. Tällöin Baarin Admineilla lienee hyvän tavan mukaisesti velvollisuus poistaa kuvat jomman kumman osapuolen (kuvaajan/kuvattavan) pyynnöstä.

Pip

Vs: Kuvagalleria
« Vastaus #179 : 04.02.2012, 18:56 »
ps. aika lailla samalla tavalla taitaa olla monella muullakin, gallerian alta löytyy itseä esittäviä kuvia, jotka on ottanut joku muu...
Täältä nousi käsi pystyyn. Mullla on ainoastaan kaksi kuvaa galleriassa, joissa olen itse kuvassa (okei, yhdessä näkyy mun käteni). Lopuissa on malleja, joista olen joko minä, tai sg ottaneet kuvia. Molemmissa omissa kuvissani samassa tilassa oli naisia enemmän, kuin laki sallisi. Oli hankalaa arpoa, että kuka kuvat todellisuudessa otti, mut yhteispäätöksellä ne nimettiin. Joissakin kuvissa mallin nimeä/nikkiä ei ole mainittu, koska malli ei ole sitä halunnut. Julkaisulupa on silti pyydetty ja saatu.