Kirjoittaja Aihe: Lesbot, asiaa miehistä  (Luettu 5750 kertaa)

Zowey

  • Vieras
Lesbot, asiaa miehistä
« : 10.07.2015, 19:45 »
Tosiaan, kertokaa omia tuntemuksia, kenties kokemuksia tästä aiheesta:

Voiko olla täysin lesbo, ja tietää pitävänsä vain naisista jos ei ole koskaan harrastanut seksiä miehen kanssa tai seurustellut.
Vaatiiko oman seksuaalisuuden tietäminen aina kokeiluja, vain että voi olla varma, että on mitä tuntee olevansa?
Oletteko tunteneet yhteisön ja yhteiskunnan painostavan kokeilemaan miesten kanssa olemista?

NaughtyGorgeous

  • Helsingin akateemiset kinkyt ry
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2260
  • Galleria
    • Blogi
Vs: Lesbot, asiaa miehistä
« Vastaus #1 : 10.07.2015, 20:45 »
En määrittele itseäni lesboksi, mutta ajattelin silti sanoa että en usko että omaa seksuaalisuutta olisi pakko varmistella erinäisillä kokeiluilla, jotta voisi tietää mitä itse on.

Olen itse joskus miettinyt, että jos rakastuisin aina vain miehiin ja eläisin yksiavioisesti, voisi elämäni ehkä olla helpompaa. Mutta silti pitäisin tällaista päätöstä itseltäni tyhmänä, miksi rajoittaa omaa rakkautta sen mukaan, miten näissä normeissa voisi elää.

Muutenkin taidan olla sitä mieltä että seksuaalisuus on kuin muovailuvahaa, se voi elää ja muuttua elämän aikana. En minäkään esim. vuosia sitten ajatellut että voisin saada kicksejä alistumisesta, mutta kappas vaan, nyt saan siitä huimat kicksit. Tästä huolimatta en kuitenkaan komentaisi ihmisiä kokeilemaan moista sillä periaatteella että "jos vaikka tykkäisit"

Tuli

  • Vieras
Vs: Lesbot, asiaa miehistä
« Vastaus #2 : 10.07.2015, 21:03 »
En ole lesbo vaan hetero (valitettavasti  :P).

Voinko tietää, että olen hetero, jos en ole koskaan miehen kanssa seksiä harrastanut? Sanoisin että aika hyvän vihjeen saa siitä, että vastaan ei ole 40-vuodessa tullut miehiä, jotka herättäisivät seksuaalisen kiinnostuksen. Jos joskus tulee, pitää päivittää omakuvaa ja todeta, että kai sitä sitten on muuttunut biseksuaaliksi. Mutta kyllä sitä ihan hyvin voin itseäni heteroksi kutsua.

Sama pätee myös homoihin ja lesboihin.

Leikkikalu

  • Vieras
Vs: Lesbot, asiaa miehistä
« Vastaus #3 : 10.07.2015, 21:22 »
Sori että vien tilaa nimenomaan naisille varatusta keskustelusta, mutta:

Jos naisen ei tarvitse seurustella tai harrastaa seksiä toisen naisen kanssa tietääkseen olevansa "täyshetero", miksi naisen pitäisi seurustella tai harrastaa seksiä miehen kanssa tietääkseen olevansa "täyslesbo"?

Koko "täys*joku*" on ihan typerä käsite. Kaikki seksuaali-identiteetit ovat lähinnä suuntaa-antavia, koska seksuaalinen suuntaus on aina monimutkaisempi yhtälö, kuin ihan vaan kiinnostus jonkun sukupuolen edustajiin. Aina voi tulla yllätyksiä, eikä se tarkoita että ne kumoavat tai tekevät epävalidiksi jonkun seksuaali-identiteetin. Lesbo voi joskus viehättyä miehistä ja edelleen identifioitua lesboksi.

Heteroksi tai homoksi tai bisseksi tai panseksuaaliksi tai miksi ikinä voi identifioitua monista eri syistä ja niistä yhtä kaikki ovat kaikkea muuta kuin objektiivisia katselmuksia seksuaalisuuden kirjoon. Loppujen lopuksi kukaan ei ikinä voi tietää kenestä kaikista saattaa viehättyä, ennen kuin niin tapahtuu. Siksi kaikki seksuaali-identiteetit ovat ihan yhtä valideja, kun ne ovat kunkin itse itselleen sanelemia.

Lunttu

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1140
  • Center Of Attention Whore
  • Galleria
Vs: Lesbot, asiaa miehistä
« Vastaus #4 : 10.07.2015, 21:59 »
Mä tiesin olevani bi ennen kun olin seurustellut tai harrastanut seksiä kummankaan sukupuolen kanssa, uskoisin että nää on asioita jotka "vaan tietää" vaikkakin seksuaalisuus voikin ajan myötä muuttua, mutta tuskin se ydin kuitenkaan..?

Lilith

  • Vieras
Vs: Lesbot, asiaa miehistä
« Vastaus #5 : 10.07.2015, 22:43 »
Tässä menee nyt sekaisin seksuaalinen mieltymys (preferenssi tiettyyn sukupuoleen) ja sitten se, millaista se seksi on. Vähän jopa tulee mieleen että ajatellaanko tässä että lesbo on lesbo vain jos se ei tiedä miten kivaa on heteroseksi :D Uskon ettei aloittaja näin tarkoittanut, tuli vaan mieleen asiat joita on itse saanut baarissa kuulla kun on ollut naisena liikkeellä ei-mies -kumppanin kanssa.

Mutta siis; kyllähän monet tuntevat jo pikkulapsesta saakka, ja useimmat viimeistään teinivuosiin mennessä seksuaalista viehtymystä yhteen sukupuoleen (ja no joo, bisset toki molempiin). Siis ennenkuin mistään seksistä on vielä mitään tietoa.

Ja homot tuntevat mitä tuntevat, vaikka koko yhtenäiskulttuuri ja populäärikulttuuri ja asenneilmasto kertovatkin että se on outoa/ kummaa/ syntiä/ väärin. Ei se siitä muutu.

Kysymyksenasettelu on musta ihan absurdi. Jatkokymyksenä pitäisi ainakin olla:
Voiko kukaan heteromies tietää olevansa hetero ellei ole ainakin kerran ottanut patukkaa kakkoseen?

Lunttu

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1140
  • Center Of Attention Whore
  • Galleria
Vs: Lesbot, asiaa miehistä
« Vastaus #6 : 11.07.2015, 08:52 »
Ja ainahan on sekin, että kaikki yksilöt eivät ole seksiorientoituneita muutenkaan, kuitenkin näilläkin ihmisillä on varmasti kuva siitä kenen kanssa seksuaalisuuttaan haluaa toteuttaa, seksi ja seksuaalisuus ovat kuitenkin eri asioita eikä seksi ja seksuaalisuus ole pelkästää penetraatiota tai genitaalien hyväilyä.

Omalla kohdallani olen huomannut että kokeminen on vain vahvistanut jo valmiiksi tietämiäni asioita, eikä pelkästään seksuaalisuuden suhteen.

olivia-orjatar

  • Vieras
Vs: Lesbot, asiaa miehistä
« Vastaus #7 : 11.07.2015, 12:05 »
Zowey kysyy ja Olivia vastaa

Z:Voiko olla täysin lesbo, ja tietää pitävänsä vain naisista jos ei ole koskaan harrastanut seksiä miehen kanssa tai seurustellut?
O-O:Se että on täysin lesbo, lienee harvinaista, mulla on paljon miespuolisia kavereita ja mastereitakin on ollut, mutta en voisi antaa miehelle kielaria enkä harrastaa vaniljaa.
Miehillä usein homous on 100 prosenttista, nainen sekä lesbo että hetero on flexibiilisempi kokeiluihin.
Z:Vaatiiko oman seksuaalisuuden tietäminen aina kokeiluja, vain että voi olla varma, että on mitä tuntee olevansa?
O-O: Ei mielestäni, mutta kannattaa kokeilla.
Z:Oletteko tunteneet yhteisön ja yhteiskunnan painostavan kokeilemaan miesten kanssa olemista?
O-O: En ole, kaikki sukulaiset ovat pienen ämpyilyn jälkeen hyväksyneet tilanteen.

Leikkikalu

  • Vieras
Vs: Lesbot, asiaa miehistä
« Vastaus #8 : 11.07.2015, 19:45 »
Miehillä usein homous on 100 prosenttista, nainen sekä lesbo että hetero on flexibiilisempi kokeiluihin.
Bullshittiä. Kaikenlaiset suuntaukset ovat miehillä ja naisilla aivan yhtä yleisiä.

Miesnormi on vain armottomampi seksuaalisuuden suhteen, kuin naisia kohtaan, ja se heijastuu itsemäärittelyyn ja käytökseen. Toisin sanoen vaikka ns. joustoa löytyisi oikeasti, miehet määrittelevät itsensä usein joko heteroiksi tai homoiksi siitä huolimatta ulkoisten painostusten seurauksena.

Nick

  • Vieras
Vs: Lesbot, asiaa miehistä
« Vastaus #9 : 11.07.2015, 20:05 »
Ehkä suurin tabu lesbopiireissä on ajatus biseksuaalisesta naisesta, naisesta joka tunnustaa nauttivansa seksistä myös miehen kanssa.

Mitä enemmän mennään vähemmistöihin sitä vähemmän on kyseisen porukan keskuudessa avarakatseisuutta.

prinsessa

  • Vieras
Vs: Lesbot, asiaa miehistä
« Vastaus #10 : 12.07.2015, 10:57 »
Ehkä mututuntumalla ei kannattaisi heittää ajatuksia siitä mikä saattaa olla tabu lesbopiireissä.. se ei ole biseksuaalit btw (vaik samanlaista bifobiaa esiintyy sekä lesbojen että heteroiden keskuudessa) vaan transnaiset.

Ei tarvi ikinä tehdä mitään ollakseen hyvä tai täyslesbo, c'mon. Jos identifioituu lesboksi on lesbo. Jos identifioituu täyslesboksi on täyslesbo vaik olis naimisissa miehen kanssa.

Tietty bifobia lesbopiireissä varmaan juontuu tautiriskistä, vaik eihän se tee siitä oikeutettua, ehkäisy on keksitty.
ja mitä tulee vähemmistöjen suvaitsemattomuuteen niin kyl enemmistö on se joka on suvaitsemattomampaa. Mä en suvaitse esim. heteroita lesboerityisissä tiloissa, miksi mun pitäisikään? Heteroiden ja lesbofobian takia mä tarvitsen ne tilat, heteroille joilla on ne 99% muista paikoista ja bileistä.

PinkCat

  • Bizarre Club
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1012
  • nylkky
  • Galleria
Vs: Lesbot, asiaa miehistä
« Vastaus #11 : 12.07.2015, 11:04 »
Aikanani pyörin lesbopiireissä aika paljon ja mä annoin aina ymmärtää olevani lesbo enkä bisse koska se bisseviha oli kyllä ihan todellista.

Alkuperäiseen kysymykseen vastauksena. Kyllä tottakai voi tietää. Kyllä mulle ainakin oma biseksuaalisuuskin on ollut itsestäänselvää ennenkuin oli mitään seksuaalisia kokemuksia minkään sukupuolen kautta
(tai no, pitääkö myöntää että enemmän mua nuorena kiinnosti naiset ja lämpenin miehille vasta niiden livekokemusten kautta, eli onko mut käännytetty? :D
Mutta siis: Tietäähän heterotkin olevansa heteroita ilman että kukaan olettaa että niitten pitää eka panna omaa sukupuoltaan ollakseen varmoja?

Loc

  • Vieras
Vs: Lesbot, asiaa miehistä
« Vastaus #12 : 12.07.2015, 11:15 »
Prinsessa, mennään aika kauaksi, mutta sanotaan nyt vielä, että mitä pienemmän kaapin asukki sattuu olemaan niin sitä hankalampaa on yleensä toteuttaa itseään. Homot, bit ja lesbot, sateenkaaret ja muut kokoonpanot alkavat olla valtavirtaa+suhteellisen suuret yhteisöt.

Sitten kun vielä sekoitellaan riittävän monta riittävän pientä erikoisempaa suuntausta, niin maapallon kokoluokassa löytyy valinnanavaraa seurassa yksi per maa.

Ihan turha kuvitellakaan että vaikkapa kumi-uniformu-hyperseksuaali-terä-sadismista tulisi valtavirtaa mistään(hybä jos löytyy yksi kokoontumispaikka pallon kokoluokassa alaan vihkiytyneille). Muttas joo, yhden erityisen tarkasti määritellyn suuntauksen edustajat joutunevat olemaan yksin maailmassa. Ehkä laajempi näkemys maailmaan ja tekemiseen voisi auttaa. Vaikka oletetaankin että jokaisella oikeus oman lajiinsa, se ei anna yhteisöä tai mahdollisuutta sitä toteuttaa. Ja mitä hyötyä roikkua sellaisessa mitä ei tule saamaan kun on mahdollista tehdä muuta mukavampaa? Toki taustalla voi etsiä lottovoittoa. Se sitten että lähinnä ahdistusta jos kaiken muun hinnalla hakee sitä loputtomiin.

Ja mikki takaisin aiheesta puhuville.

Sen verran ettei otksi mene sanon, että itselle selkeä. Homona olisi homosti helpompaa monenkin asian suhteen. Se sittten ettei yksikään mies ole ikinä kiinnostanut saati kiihottanut pätkän vertaa. Ja perseen alla roikkuvat kivekset on se totaaliturnoff jos joskus eksyisi aiheesta.

Chmlnidae

  • Vieras
Vs: Lesbot, asiaa miehistä
« Vastaus #13 : 12.07.2015, 11:51 »
Ehkä suurin tabu lesbopiireissä on ajatus biseksuaalisesta naisesta, naisesta joka tunnustaa nauttivansa seksistä myös miehen kanssa.


Heteroseksistinen ja monoseksistinen olettama. Nimenomaan kun taitaa olla kyse siitä et bisseys ei sovi monoseksuaaliseen muottiin (toisin kuin hetero- tai homoseksuaalisuus).

(kanssa piireissä juniorimpana aika paljon pyörineenä ihan konkreettinen tuntuma miten bisseyteen suhtauduttiin silloin, ja vielä ihan lähimenneisyydessä olen saanut pyynnön kirjoittaa ja avata alan julkaisuun asiasta, siis biseksuaalisuudesta, eli ei vieläkään taida olla ihan poistunut moinen monoseksistinen kohtelu kuviosta)

Ja itselle kans bisseys oli selvää jo ennen murrosikää. Aloitin myös ensin naisten kanssa ja pidin miessukupuoliset ihastuksen kohteet etäämmällä (vaikka tiedostin kiinnostumiseni myös heihin).

prinsessa

  • Vieras
Vs: Lesbot, asiaa miehistä
« Vastaus #14 : 12.07.2015, 12:00 »
Mut esim kaikki puhe monoprivilegestä on vähän ontuvaa, koska melkein kaikki monoprivilege listan kohdista EI koske lesboja.

Bifobia ja ennen kaikkea bierasure on todellista, en oo muuta väittänytkään. Silti on aika ongelmallista puhua niin kuin nimenomaan lesbot olisivat pahimpia bifobeja, jos vertaa vaikka heteroihin.

Ja sit vielä Loc sanoit et me homot, lesbot , bit, sateenkaaret ja muut kokoonpanot aletaan olla valtavirtaa? Asuksä kenties jossain Kaliforniassa? Mun ihmisoikeudet ei vieläkään ole toteudu Suomessa ja esim täällä pohjoiskarjalassa ei oo yhtäkään paikkaa jossa mä voisin mun kumppaneiden kanssa kävellä ja seurustella avoimesti ilman et katottais kieroon.