Kirjoittaja Aihe: Rasismia ja someraivoa  (Luettu 59583 kertaa)

Maaria

  • Vieras
Vs: Rasismia ja someraivoa
« Vastaus #60 : 31.07.2015, 11:13 »

Kokonaisuuden kannalta turvapaikan hakijat ja sellaset on aika marginaalinen juttu (toistaseks) ja taloudellisesti
isommat ongelmat kyllä tulee vähän muualta vaikka näihinkin mm. rahan siirtyminen ulkomaalaisen työvoiman kautta ulos maasta
tuo aika ison siivun.

No tuota minä olen miettinyt, että miten yksi puolue saa maahanmuuttajista tai enemmänkin turvapaikanhakijoista niin ison jutun, että siitä on pitänyt tehdä ihan jonkinlainen puolueohjelma. Ongelma on todellakin marginaalinen. Enemmänkin yritettäisi saada luotua kaikille töitä, niin ketään ei haittaisi muutama ulkomaalainen siellä ja täällä.

Ei kerkee. Sori.

orjamies

  • Porttikiellossa
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1978
  • Etsin itseäni parenpaa seuraa
  • Galleria
Vs: Rasismia ja someraivoa
« Vastaus #61 : 31.07.2015, 11:48 »
Ei nyt ihan kiilloteta ruotsinkaan kruunua, SUURINOSA sinne menneistä suomalaisista työllistyi eikä mennyt ensimmäisenä

avustusluukulle ,tokihan muutama "pekka" alkoholisoitui työn muijan tms menettämisen jälkeen, no ruotsi on ylen ystävällinen

keksi muutama vuosi sitten tarjota menolipun suomeen näille syrjäytyneille. eli MOT kaikki haluaa pois epäkelvon aineksen.

ja tosiaan nuo vankiluvut yksittäis tapauksille on jo omat osastot 2 suomen vankilassa.

Alexios

  • Helsingin akateemiset kinkyt ry
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1237
  • Truuhampster
  • Galleria
Vs: Rasismia ja someraivoa
« Vastaus #62 : 31.07.2015, 13:29 »
Tän koko sirkuksen valitettavin puoli kiteytyy melko pitkälle tohon hämiksen sivulauseeseen.
"mä an anna mainostuloja nettisivulle X, koska väärinsammutus"

MV:n käyttäminen on kuin käyttäisi Seiskaa tai Russia Todayta varteenotettavana uutislähteenä.

stoge

  • PoVi
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2963
  • Väkivalta kuuluu makuuhuoneeseen
  • Galleria
Vs: Rasismia ja someraivoa
« Vastaus #63 : 31.07.2015, 14:13 »
Tän koko sirkuksen valitettavin puoli kiteytyy melko pitkälle tohon hämiksen sivulauseeseen.
"mä an anna mainostuloja nettisivulle X, koska väärinsammutus"

MV:n käyttäminen on kuin käyttäisi Seiskaa tai Russia Todayta varteenotettavana uutislähteenä.

En ees tiiä mikä MV o mutta tossa artikkelissa viitteet oli lakitekstistä ni ööö... ei kelpaa ?  :o

 ;D

heinrich

  • Vieras
Vs: Rasismia ja someraivoa
« Vastaus #64 : 31.07.2015, 14:46 »
No eihän se kelpaa :D
Koska polttouunit, wäärinsammutus ja orjakaleerit...

Argumentin mitätöintiyritys pelkän tietolähteen varjolla on todella huvittavaa.
Kommentoija asettaa oman ymmärryksensä aika erikoiseen valoon jos heti keulilta pitää nimittää opponenttia jollakintavoin "vajaavoimaiseksi".

Jos mv.n tai "what so ever" uutisointi ei miellytä niin sitä vastaan voi koittaa argumentoida.
Pelkän lähteen mollaamisella... Uutisointi lienee siis oikeassa jos viestintuoja ammutaan?

Hyvänä esimerrkinä noi lakilainaukset...
Ei kelpaa koska mv...


onez

Vs: Rasismia ja someraivoa
« Vastaus #65 : 31.07.2015, 15:07 »
Ollaan me vaan niin vitun lampaita, tiedostetaan ongelmia ja uskalletaan välillä jopa huutaa naama punasena jossain nettifoorumilla.
Sitä päivää että Matit ja Maijat on oikeesti barrikadeilla huutamassa perkelettä, sitä tuskin tulee.
Tossa oon kyl samaa mieltä, siis siinä että melko munattomia ollaan. Mutta uskon ja toivon että se tulee muuttumaan, ihmiset herää pikku hiljaa. Olis niin herkkua nähdä esim eläkeläiset rollaattorien kanssa eduskuntatalon edessä barrikadeilla. Niiltä on lähtemässä iso pala kuukausituloista, leipäjonot taas pitenee.

Luvuista en tiedä sen tarkemmin, mutta kuvittelisin että maahanmuutosta aiheutuvat kulut on suht pieniä verrattuna isoon kokonaisuuteen. Työttömiä on kauheesti, kulut sen mukaiset. Yrittäjyyteen ei kannusteta mitenkään, päinvastoin edessä on kauhee byrokratiaviidakko ja vyön kiristys jos jotain haluaa yrittää. Sit jos firma ei tuota tarpeeksi ja joutuu hakemaan tukea elämiseen, kyseenalaistetaan koko "yrittämisen mielekkyys".. eli toisin sanoen kannustetaan luovuttamaan ja siirtymään työttömyyskortistoon.

Jotenkin nurinkurista tuntuu olevan. Missä on se eteenpäin vievä voima? Tuntuu että kukaan ei ota mitään vastuuta, kaikki vaan syyttelee toisiaan ja siirtää vastuun muualle. Ihan kun odotettais jotain isoa johtajaa joka tulee korjaamaan kaikki ongelmat.

Sit kun ihmiset tajuaa että jokainen voi olla se johtaja, sit alkaa tapahtumaan... imho.


Haemis

  • Vieras
Vs: Rasismia ja someraivoa
« Vastaus #66 : 31.07.2015, 15:27 »
Tän koko sirkuksen valitettavin puoli kiteytyy melko pitkälle tohon hämiksen sivulauseeseen.
"mä an anna mainostuloja nettisivulle X, koska väärinsammutus"

MV:n käyttäminen on kuin käyttäisi Seiskaa tai Russia Todayta varteenotettavana uutislähteenä.

En ees tiiä mikä MV o mutta tossa artikkelissa viitteet oli lakitekstistä ni ööö... ei kelpaa ?  :o

 ;D

Laki-teksti kelpaa, MV:n näkemys laista ei. Jos ei näe eroa noiden välillä, niin  ei voi auttaa.

heinrich

  • Vieras
Vs: Rasismia ja someraivoa
« Vastaus #67 : 31.07.2015, 17:00 »
Tän koko sirkuksen valitettavin puoli kiteytyy melko pitkälle tohon hämiksen sivulauseeseen.
"mä an anna mainostuloja nettisivulle X, koska väärinsammutus"

MV:n käyttäminen on kuin käyttäisi Seiskaa tai Russia Todayta varteenotettavana uutislähteenä.

En ees tiiä mikä MV o mutta tossa artikkelissa viitteet oli lakitekstistä ni ööö... ei kelpaa ?  :o

 ;D

Laki-teksti kelpaa, MV:n näkemys laista ei. Jos ei näe eroa noiden välillä, niin  ei voi auttaa.

Miten helvetissä suora lainaus on jonkun näkemys :D

Ihan mahtavaa...

Ja käytävällä eteenpäin.

Haluaisko hämis vetää luettelo niistä "rikkauksista"?
Edelleenkään tulostaululla ei ole kuin
Kulunkeja
Rikoksia
Ongelmia.

IKRM

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1542
  • kizzzan Herra
  • Galleria
Vs: Rasismia ja someraivoa
« Vastaus #68 : 31.07.2015, 17:11 »

MV:n käyttäminen on kuin käyttäisi Seiskaa tai Russia Todayta varteenotettavana uutislähteenä.

Tai kuin käyttäis roskalehti Helsingin Sanomia varteenotettavana uutislähteenä.

Ainoa tapa saada edes jonkinlainen käsitys mitä oikeasti on tapahtumassa on lukea kaikki mahdollinen mahdollisimman monesta lähteestä ja luoda sen perusteella oma käsityksensä. Suosittelen myös käyttämään ulkomaisia lähteitä, niitten siteeraaminen Suomalaisessa mediassa on monesti hyvin kirjavaa, joko toimittajilta puuttuu kielitaito ja kyky kääntää uutinen suomeksi, tai sitten tarkoituksena on vääristää uutista omien tarkoitusperien mukaisiksi.

IKRM

LeatherM

Vs: Rasismia ja someraivoa
« Vastaus #69 : 31.07.2015, 19:40 »

Oma kantani maahanmuuttoon on tiukentunut entisestä maailmojasyleilevästä hipihköstä.

Mitäs mieltä olette ulkomaalaisten vankien määrästä Suomen vankiloissa?

Vuonna 2014 keskivankiluku oli 3 097, kun se vuotta aikaisemmin oli 3 175. Ulkomaalaisten osuus kaikista vangeista on hieman lisääntynyt. Vuonna 2014 heitä oli noin 16 % vangeista, 483 henkilöä. Vuonna 2000 heidän prosentuaalinen osuutensa oli 6,1 % (173 henkilöä).

http://www.rikosseuraamus.fi/fi/index/rikosseuraamuslaitos/tilastot/vangit.html

Itse en ole hippi ollut koskaan, enkä ajatellut alkaakaan, mutta hiukan samoilla linjoilla. Tiukentunut on omakin kantani hallitsemattomaan maahanmuuttoon. Töistä ja suvustakin löytyy tummahipiäistä porukkaa jotka ovat integroituneet oikein hyvin yhteiskuntaamme, kaikin puolin ahkeraa ja osin koulutettuakin väkeä. Heistä ei pahaa sanottavaa, eikä tietenkään vaaleammistakaan työn perässä muuttaneista suomalaisista kunnon veronmaksajista.

Pakko on kuitenkin ollut avata silmänsä myös näille ongelmille, kulttuurien törmäyksille, rikostilastoille, uusien taikauskojen leviämiselle, ISIS-sotaveteraaneille jne. Lista on aikas lohduton. Eikä pidä vähätellä noita marginaalisiksi ilmiöiksi. Mikä tahansa noista voi saada Breivikin kalpenemaan kateudesta jonain kauniina päivänä.

Pitäisi ottaa oppia noista kansojen sulatusuuneista, jenkeistä ja ausseista, eikä tehdä samoja virheitä kuin ruotsalaiset ja muut eurooppalaiset. Kaikilla noilla on pahoja ongelmia mutta jenkit ja aussit edes yrittävät rajoittaa tulijat työtä tekeviin.

Monikultturisuus on kyllä rikkaus, mutta suvaitsevaisto voisi ottaa peukalon pois perseestään ja hyväksyä kylmän totuuden myös pahoista ongelmista maahanmuuton liepeiltä. Ne pahimmin avun tarpeessa olevat eivät koskaan pääse lähellekään lintukotoamme. Yritetään pitää tämä maa sellaisena niin voimme ehkä joitakin onnekkaita auttaakin.

Itselleni on aivan sama minkä värinen ihminen on kunhan hoitaa työnsä eikä trollaa netissä.

balthazar

  • Vieras
Vs: Rasismia ja someraivoa
« Vastaus #70 : 31.07.2015, 19:46 »
Ollessani 16-vuotias, tutustuin pariinkin kurdipakolaisperheeseen. Vaikken osannut kieltäkään, en ole koskaan ennen tai jälkeen kohdannut moista vieraanvaraisuutta; satuin paikalle heidän viettäessään jotain omaa juhlaansa, jonka idea oli kutakuinkin siinä että lapset vetävät karkkiövereitä pitkin päivää, samalla kun aikuiset tankkaavat makeaa teetä ja viettävät päivän keskustellen ja tarinoiden.

Jossain vaiheessa iltaa vanhin, perheen pää kertoo jonkin opettavaisen tarinan ja onnekseni kaverini osasivat tarinan kääntää. Jotain alkuvoimaisen hypnoottista siinä on, kun kaikki pysähtyvät ja hiljentyvät kuuntelemaan tätä tarinaa. No lyhyestä virsi kaunis, ajattelin että no siinä oli jokin juhla menossa, että tottahan nämä kummalliset rättipäät ovat normaalisti jotenkin varautuneempia.

Vitun posket; jos teiltä kysytään joskus kurdiperheessä vieraillessanne, että haluatko teetä, niin kannattaa kieltäytyä kohteliaasti jos ei ole nälkä, hyvin pian pöydällä on sen seitsemää sorttia itsetehtyä suolaista sormiruokaa.

Sittemmin on tullut tutustuttua heti useammansävyiseen maahanmuuttajaan, eikä kukaan ole yllättänyt minua yhtä suuresti kuin eräs somalimies, joka on kovimpia työmiehiä jonka tunnen.

Mulle on jollekin veroeuroille ihan yksi paskan maku, uppoava laiva tämä on jokatapauksessa. Hiljattain erään avominne-kouluttajan kanssa juteltiin, niin hänen tietojensa mukaan alkoholilla ja huumeilla/lääkkeillä aiheutetaan yhteiskunnalle vuosittain kuutisen miljardia tappioita kaikkineen, suurinpiirtein saman verran kuin suomi ottaa velkaa joka vuosi. Minulla ei ole mitään syytä epäillä tätä, korjatkaa jos olen väärässä. Mutta älkää odottako että minua kiinnostaa yhtään.

En minä halua vaientaa mitään maahanmuuttokritiikkiä, päinvastoin. Asioista pitää puhua suoraan ja niiden oikeilla nimillä. Mutta kaikkien värikkäiden paskapuheiden lisäksi toivoisin myös niitä hyviä, lämpimiä ja inhimillistäviä kokemuksia. Mitä tulee johonkin rotuoppipaskaan, niin harva perähikiä tarvitsee yhtä kipeästi uusia geenejä kuin tämä napapiirin helmi, jossa asumme. Käsi ylös, joka ei ole runkannut ajatukselle jonkun sekarotuisen kanssa sisäistymisestä jossain vaiheessa elämäänsä.

Nick

  • Vieras
Vs: Rasismia ja someraivoa
« Vastaus #71 : 31.07.2015, 20:09 »
Onhan meillä elätettävänä 200 000 ylimääräistä virkamiestä joiden aiheuttama vahinko ei aiheudu yksin koulutuksen ja työllistämisen kustannuksiin vaan lisänä tulee heidän työnsä aiheuttama haitta yhteiskunnalle ja sen toimivuuteen turhan byrokratian ja kieltojen muodossa.

Suomessa valtio ei olekaan kansaa varten, vaan kansa virkamiehiä.


Maaria

  • Vieras
Vs: Rasismia ja someraivoa
« Vastaus #72 : 31.07.2015, 20:12 »
Mä olen elänyt maahanmuuttajana ulkomailla. Pirun kamalaa hommaa olla tyhmä kielitaidottomuuden takia, puhua vähitellen eli ilmaista ajatuksiaan 2 v kielellisellä tasolla (minä tahtoo öööö tahtot eiku... vesi ) ja tehdä osaamistasoaan alhaisempia töitä. Töitä sain onneksi jonkun ajan kuluttua. Se oli ovi kaikenlaiseen hyvinvointiin - integroitumiseen, kielen oppimiseen, taloudelliseen tasapainoon, elämän merkityksellisyyteen, itseluottamuksen kohentumiseen, haluun oppia ympäröivää kulttuuria jne jne.

Suomeen palattuani koin suomalaisten häpeävän suomalaisuutta. Turhaan. Me ei pidetä meidän perähikiäläisyyttä, hiljaisuutta, hitaasti lämpenevyyttä, ennakkoluuloista asennoitumista, mutta vieraanvaraista, kolholla tapaa kohteliasta kulttuuria arvossa.  Että mä rakastan suomalaisuutta! Ja olen ylpeä meistä. Sitä me tarvittaisiin- uskoa ja arvostusta itseämme kohtaan, kohdatessamme muita kulttuureja. Nyt tuntuu, että kun emme ole rohkeasti pitäneet omista perinteistämme ja piirteistämme kiinni vaan tekokohteliaasti olemme pyrkineet muuttamaan kulttuuriamme enemmän salonkikelpoiseksi, osa suomalaisista lyö vastavetoja ja taistelee katoavan suomalaisuuden perään puolustuksena. Turhaan. Ei kukaan vie meiltä mitään, jos me itse ollaan varmoja omasta arvostamme.

Underworld

  • Vieras
Vs: Rasismia ja someraivoa
« Vastaus #73 : 31.07.2015, 21:09 »
Suurehko osa ihmisistä avaa aamulla netin ja kuulee erilaisista asioista ja on pian kovasti puolesta ja vastaan erilaisiin agendoihin. Käyttänyt omassa elämässäni monia vuosia maailman paranteluun ja ollut mieltä erilaisista asioista, tällä hetkellä omaksunut enemmän "oil your own machine" filosofian. Elän omaa elämääni ja muut eläköön omaansa.
Ok, voi kuulostaa välinpitämättömältä tai lapselliselta, mutta välillä ihan oikeasti tuntuu, ettei ole aikaa eikä energiaa olla puolesta tai vastaan jokaisessa maailman agendassa. En ole kyseenalaistamassa ketjun keskustelua, tulihan vain mieleen mainita, että näin (yritän)itse elää omaa elämääni(tällä hetkellä).
No joo, en tässä ihan onnistu, mutta vähentää turhaa energianhukkaa kun ei ole aina sata lasissa puolesta ja vastaan kaikissa maailman keskusteluissa

jan

  • Vieras
Vs: Rasismia ja someraivoa
« Vastaus #74 : 31.07.2015, 22:22 »

             Olen samaa mieltä. Ei aina tarvitse olla jotain mieltä jostain