Kirjoittaja Aihe: Rasismia ja someraivoa  (Luettu 59581 kertaa)

IKRM

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1542
  • kizzzan Herra
  • Galleria
Vs: Rasismia ja someraivoa
« Vastaus #90 : 01.08.2015, 20:54 »
Kas kun kaikki ollit on ihan hiljaa Jyväskylästä tässä ketjussa...  :o

Eiköhän katsella ihan rauhassa mitä siellä on oikeasti tapahtunut, ja kannattaa myös pitää mielessä, että siellä on hyvin oikeistolainen, ilmeisesti avoimesti natsihenkinen mielenosoitus.

Valtamedian uutisointiin ei tässäkään juurikaan kannata uskoa, odotellaan ja kuunnellaan kunnes somessa alkaa kiertää enemmän totuutta sisältävät uutiset.

quattroverde

Vs: Rasismia ja someraivoa
« Vastaus #91 : 01.08.2015, 21:49 »
Timo Mikama piirsi tähän aiheeseen sopivan sarjakuvan joskus -80 luvun lopulla, mutta en löytänyt sitä...

Siinä oli Suomalaisen Sosiaalitoimiston jono (vai olisko ollut peräti työvoimatoimiston jono), siinä oli pitkä jono päivettyneitä kavereita (noh ei perus Suomi tuulipukukanssa). Pari mannea katseli jonoa ja toinen tuumasi "Hai sie tulevat tänne ja vievät meiltä työpaikat"

 >:D

KalvinK

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 639
  • Tykkää sitoa nättejä nakuja naisia.
  • Galleria
Vs: Rasismia ja someraivoa
« Vastaus #92 : 01.08.2015, 23:18 »
Kas kun kaikki ollit on ihan hiljaa Jyväskylästä tässä ketjussa...  :o
Valtamedian uutisointiin ei tässäkään juurikaan kannata uskoa, odotellaan ja kuunnellaan kunnes somessa alkaa kiertää enemmän totuutta sisältävät uutiset.
Mulla ei oo facee tai twitterii, niin luen vaan Suomi24:ää koska sillä on paremmin niinku oikeet tietoo ku lehdis tai telkas.

heinrich

  • Vieras
Vs: Rasismia ja someraivoa
« Vastaus #93 : 01.08.2015, 23:26 »
Kas kun kaikki ollit on ihan hiljaa Jyväskylästä tässä ketjussa...  :o
Valtamedian uutisointiin ei tässäkään juurikaan kannata uskoa, odotellaan ja kuunnellaan kunnes somessa alkaa kiertää enemmän totuutta sisältävät uutiset.
Mulla ei oo facee tai twitterii, niin luen vaan Suomi24:ää koska sillä on paremmin niinku oikeet tietoo ku lehdis tai telkas.

Mahdollista toki tuokin... :D

Toivotan pitkää vieteriä.
Totuuden jyväset voivat olla siinä suossa todella syvälle haudattuina...

Pip

Vs: Rasismia ja someraivoa
« Vastaus #94 : 01.08.2015, 23:51 »
Kas kun kaikki ollit on ihan hiljaa Jyväskylästä tässä ketjussa...  :o
Valtamedian uutisointiin ei tässäkään juurikaan kannata uskoa, odotellaan ja kuunnellaan kunnes somessa alkaa kiertää enemmän totuutta sisältävät uutiset.
Mulla ei oo facee tai twitterii, niin luen vaan Suomi24:ää koska sillä on paremmin niinku oikeet tietoo ku lehdis tai telkas.

Mahdollista toki tuokin... :D

Toivotan pitkää vieteriä.
Totuuden jyväset voivat olla siinä suossa todella syvälle haudattuina...
Eiku sehän on ainoa oikea media, missä tieto on. Kaikkialla muualla se on vääristeltyä.

Jussi Web

  • Vieras
Vs: Rasismia ja someraivoa
« Vastaus #95 : 02.08.2015, 00:55 »
Jos Jungnerin kirjoituksen näkee fasistisena, joko ei ole ymmärtänyt lukemaansa tai ei tiedä mitä fasismi on. Ja jos historiallisten kansanmurhien mainitseminen esimerkkinä tapahtumista minkä ei halua toistuvan kokee kiihottamiseksi kansanryhmää vastaan, en edes tiedä mistä pitäisi aloittaa. Tämän päivän kuluessa olen päätynyt lopputulokseen että dialogi rasistin kanssa tästä aiheesta on aivan yhtä hedelmällistä kuin tieteellinen väittely kreationistin kanssa.

stoge

  • PoVi
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2963
  • Väkivalta kuuluu makuuhuoneeseen
  • Galleria
Vs: Rasismia ja someraivoa
« Vastaus #96 : 02.08.2015, 01:13 »
Mä oon niin maan perkeleesti yrittäny googlata ja vaikka mitä mutta kaikki mitä monikulttuurillisuudesta oon löytäny,
koskien Suomea tai muita maita on ollut negatiivista palautetta. Ja tarkotan ny nimenomaan sitä monikylttyyriä.

Voisko joku fiksumpi nyt sitten tiivistää tyhmälle että mitä hyötyä siitä on kun sanotaan että ilman sitä Suomi ei pärjää
ja se on ihanaa ja kaunista ? 

Pakkohan siitä on jotain olla ku tuhannet ihmiset lähtee sitä toreille ja turuille kannattamaan...
vai lähteeks ne sittenkin osottamaan mieltään vastustajia vastaan eikä varsinaisesti puolesta ?

Eilen meinaan juttelin kapakassa herrasmiesten kanssa jotka kantoi ihan avoimesti SS merkkejä vaatteissaan ja
kaikki heidän argumenttinsa oli kyllä ihan valideja.

Nimimerkillä,
 -Epätietoinen.

 :o

Jussi Web

  • Vieras
Vs: Rasismia ja someraivoa
« Vastaus #97 : 02.08.2015, 01:30 »
Monikulttuurisuus on monokulttuurisuuden vastakohta. Se tarkoittaa sitä että erilaiset kulttuurit elävät rinnakkain toisiinsa vaikuttaen. Yksinkertaistettuna ruokaan karjalanpiirakka on riiseineen malliesimerkki mitä voi syntyä kun vieras vaikute (riisi) tuodaan maahan. Jos taas puhutaan tästä niin sanottujen maahanmuuttokriitikoiden parjaamasta niin sanotusta monikulturismista joka heidän mukaan tarkoittaa sitä että me suvakit halutaan tänne kaikki maailman muslimit ja sharialaki... Sitä ei ole olemassa kuin rasistien unelmissa.

-katy-

  • Vieras
Vs: Rasismia ja someraivoa
« Vastaus #98 : 02.08.2015, 01:47 »
Mä oon niin maan perkeleesti yrittäny googlata ja vaikka mitä mutta kaikki mitä monikulttuurillisuudesta oon löytäny,
koskien Suomea tai muita maita on ollut negatiivista palautetta. Ja tarkotan ny nimenomaan sitä monikylttyyriä.

Voisko joku fiksumpi nyt sitten tiivistää tyhmälle että mitä hyötyä siitä on kun sanotaan että ilman sitä Suomi ei pärjää
ja se on ihanaa ja kaunista ? 

Pakkohan siitä on jotain olla ku tuhannet ihmiset lähtee sitä toreille ja turuille kannattamaan...
vai lähteeks ne sittenkin osottamaan mieltään vastustajia vastaan eikä varsinaisesti puolesta ?

Eilen meinaan juttelin kapakassa herrasmiesten kanssa jotka kantoi ihan avoimesti SS merkkejä vaatteissaan ja
kaikki heidän argumenttinsa oli kyllä ihan valideja.

Nimimerkillä,
 -Epätietoinen.

En edusta haluamaasi fiksumpaa ja ylväämpää herrakansaa,mutta onkohan niin, että kaikki yrittävät jostain syystä "keksiä pyörää uudelleen" täällä Suomessa.."eri rotuisia" kun kuitenkin on elelleyt Suomessa vuosisatoja.

Luulemmeko, että vaikka Ugandasta tullut haluaisi täysin sulautua suomalaisuuteen ja jättää kaikki oma kulttuuriperimänsä taakseen? Siitäkö tässä monikulttuurisuuden vaatimuksessa on kysymys?

Jussi Webin ruokaesimerkkiin: Karjalanpiirakat ovat alkaneet vähän maistua "ei miltään" sushin jälkeen,mutta ei se mikään uhka ole mulle ainakaan eikä niille kekkä niitä vetelee naamaan useita kertoja viikossa.

Mä olen ihminen,joka suhtautuu kriittisesti vähän kaikkeen, eniten tosin itseeni   8-)

Ja jos ei Natsi-Saksa mitään opettanut kellekään, niin sitten varmaan voidaan todeta, että ihminen on vain tyhmä ja kiimainen.

Lisäys: mua on pänninyt jo vuosikausia se, että ei saisi ajatella,paitsi että hyväksyä kaikki, mitä tapahtuu,ikäänkuin kohtalo-uskoisesti. Mulle riitti se reilut 20 vuotta vissiin lahkolaisuudessa..ja siksi olen niin ihmeissäni, että ihan tavan ei-fundamentalistitkin miettii samoja asioita kuin "jihadistit"-tai siis että tietoisesti luodaan uhkia,milloin mistäkin taholta. Tässähän joutuu kohta epäillä omaa järkeään, että mikä on keksittyä ja mikä todellista ,taas ja jälleen kerran   :))
« Viimeksi muokattu: 02.08.2015, 02:23 kirjoittanut Kammiovärinä »

stoge

  • PoVi
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2963
  • Väkivalta kuuluu makuuhuoneeseen
  • Galleria
Vs: Rasismia ja someraivoa
« Vastaus #99 : 02.08.2015, 02:01 »
Monikulttuurisuus on monokulttuurisuuden vastakohta. Se tarkoittaa sitä että erilaiset kulttuurit elävät rinnakkain toisiinsa vaikuttaen. Yksinkertaistettuna ruokaan karjalanpiirakka on riiseineen malliesimerkki mitä voi syntyä kun vieras vaikute (riisi) tuodaan maahan. Jos taas puhutaan tästä niin sanottujen maahanmuuttokriitikoiden parjaamasta niin sanotusta monikulturismista joka heidän mukaan tarkoittaa sitä että me suvakit halutaan tänne kaikki maailman muslimit ja sharialaki... Sitä ei ole olemassa kuin rasistien unelmissa.

No meillähän on tällä perusteella olemassa monikulttuurillinen kulttuuri sekä yhteiskunta jo nyt joka on
vaihdittunut maailman integroitumisen (90 luvun muotisana tahallinen) myötä kokoajan.

Jos nyt taas sitten monikulttuuri/monikulturismi rinnastetaankin maahanmuuttoon eikä kulttuurien muovautumiseen
(joka nykymaailmassa ei tarvitse vieraan kulttuurin saapumista fyysisessä muodossa toiseen kulttuuriin, google does it!)
niin tällöinhän saavutaan tilanteeseen jolloin samassa tilassa asustelee erilaista kulttuureista saapuneet ihmiset,
myös nuo ääriainestoa olevat ja tällöin tilanne on sellainen että konfliktien mahdollisuus kasvaa rajustikin.

Jos kebabbi mestat ja pizzeriat sivutaan (koska pidän perinteisistä snagareista enemmän ja ne ovat kadonneet
pitkälti ulkokulttuurillisen bisneksen myötä) niin mikä se hyöty olikaan ?

Itse vastaisin että kukaan ei pysty sanomaan paljoakkaan vastaanottavaa kulttuuria hyödyttävää yhdenkään muun
kulttuurin invaasiosta ko. kulttuurin alueelle koska näitä hyötyjä ei voida todentaa, jos niitä on, vasta kun
sitten kun invaasio on tapahtunut.

Tätä kautta sitten taas oma mielipiteeni on se, että koska haittatekijöiden olemassaoloa ei voida kieltää ja
muiden monikulttuurillisten (tässä nyt maahanmuutto) muodostumien lopputulokset ovat olleet aika negatiivisia ja
toisaalta mahdolliset hyötytekijät eivät ole todennettavissa niin pahus, olen kai sitten rasistinen mulkku.

 ;D

Pip

Vs: Rasismia ja someraivoa
« Vastaus #100 : 02.08.2015, 03:11 »
Jos mä tähän kohtaan kysyn, että paljonko islaminusko on tuonut tähän maailmaan uutta ja helpompaa elämää, esim. keksintöjen puolesta? Paljonko on islaminuskoisissa maissa (siis niissä, missä ko. uskonto on ollut vallalla ja valtion pääuskontona) on tehty uusia keksintöjä, jotka on helpottaneet elämää yleisesti?

Jos n. 658 (korjatkaa jos oon väärässä vuosiluvussa) jälkeen ajanlaskumme syntynyt uskonto, joka perustuu narsistisen pedofiilin näkyihin on relevantti uskonto (ottaen huomioon, että hän oli kristitty, joka vihasi juutalaisia), niin uskokoon ken tahtoo, mutta minua ei saa noilla selityksillä siihen uskontoon uskovaiseksi.

 En kielllä satuhahmoja myöskään kristillisessä uskonnossa, mutta perusperiaatteet siellä on kuitenkin enemmän kohdallaan omien uskomuksieni kanssa, eli rakastakaa toisianne, kuten itseänne. Islamilaisessa kulttuurissa tämä on taas kääntynyt: tappakaa kaikki vääräuskoiset. Tämä todellakin kuulostaa rauhanuskonnollisuudelta, eikö totta?

Siinä vaiheessa, kun islamistit laskevat aseensa kaikkia muita kohtaan ja julistavat, ettei jihadia enää tule oleva, niin olen valmis heidän kanssaan tekemään rauhan. Niin kauan, kuin he julistavat minun olevan jumalaton ja että ansaitsen kuoleman, olen valmis sanallisesti heidän kanssaan taistelemaan. Mikäli saan kuolemantuomion "uskoni" tähden, niin koen sen olevan täysin ilman realistisia syytöksiä ja kyseenalaistan sen toimeenpanovallan.

heinrich

  • Vieras
Vs: Rasismia ja someraivoa
« Vastaus #101 : 02.08.2015, 10:17 »
Hmm...
Veikkaanpa juu, että suurin osa Jussin mainitsemista "suvakeista" ei ihan varmasti tahdo tänne sharia-lakeja.
Tai muutenkaan tiukkaa Islamin tulkintaa.
Tehän haluaisittekin poimia tai niin ainakin väitätte kirkasotsaisesti tapahtuvan, poimia vain ne kirsikat siitä kakusta.
Perhana vieköön...
Suorastaan tuskastuttavaa katsella tollasta hölmöyttä!
Koko Eurooppa huutaa maahanmuuton ongelmissa ja te uskotte siitä huolimatta tähän monikulttuuri-Eedeniin...
Niiden kirsikoiden lisäksi sieltä tulee koko kakku.

Ihan varmasti kukaan ei ole esim. Gyntheriä ja Lisetteä vastaan kun he tulevat tänne ja autointegroivat itsensä tähän yhteiskuntaan.
Siellä on kiva käydä kylässä kun niillä on niitä kivoja saksalaisia tapoja mutta muuten ne elää täällä kuten mekin.
Oikeastihan niitä ei edes erota katukuvasta.
Kuten ei Matti ja Maijakaan erotu Berliinin katukuvasta.

Millähän ihmeellä, noin lähtökohtaisesti, ihminen joka tulee kulttuurista missä bkt on murto-osa meidän bkt.stä.
Yliopistoja ja kouluja yleensäkin niitäkin murto-osa meidän vastaavista.
Millähän ihmeellä tällainen henkilö kykenisi rikastuttamaan yhtään mitään?

Sitä vierastyövoimaakin kannattaa lähestyä ihan kansantalouden kannalta.
Eli kun näkee työmaalla sen virolaisen timpurin niin tiedät, että jossain on sohvalla se härmäläinen timpuri.
Ja sen virolaisen ostovoima valuu sinne viroon...
Fiksua?

Lopuksi pervoilen sen verran, että yhdyn Stogen näkemykseen...
"Tätä kautta sitten taas oma mielipiteeni on se, että koska haittatekijöiden olemassaoloa ei voida kieltää ja
muiden monikulttuurillisten (tässä nyt maahanmuutto) muodostumien lopputulokset ovat olleet aika negatiivisia ja
toisaalta mahdolliset hyötytekijät eivät ole todennettavissa niin pahus, olen kai sitten rasistinen mulkku."

vorona

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 373
  • Kiltti mutta kivulias
  • Galleria
Vs: Rasismia ja someraivoa
« Vastaus #102 : 02.08.2015, 11:06 »

Jos nyt taas sitten monikulttuuri/monikulturismi rinnastetaankin maahanmuuttoon eikä kulttuurien muovautumiseen
(joka nykymaailmassa ei tarvitse vieraan kulttuurin saapumista fyysisessä muodossa toiseen kulttuuriin, google does it!)
niin tällöinhän saavutaan tilanteeseen jolloin samassa tilassa asustelee erilaista kulttuureista saapuneet ihmiset,
myös nuo ääriainestoa olevat ja tällöin tilanne on sellainen että konfliktien mahdollisuus kasvaa rajustikin.



Koska sitä saa mitä minkä tilaston jaksaa guuglata niin en jaksa alkaa ajatusteni perusteeksi moista tekemään, mutta siihen nähden että moni/monokulttuurirähinän - ja ihan kaiken muunkin perseilyn ja riitelyn ja väkivallan ja rikollisuuden mitä tässä maassa harrastetaan - ylläpitäjinä ja primus moottoreina kappalemääräisesti (ei siis prosentteina) sekä "keskustelun" että tekemisen tasolla ei kovin montaa ahmedia tai mitään muutakaan ulkkaria näy ei kuulu (m.o.t myös tässä ketjussa; tai mistäs minä sen tiedän jos nikkien takaa löytyykin muslimeita ja afrikan neekereitä enempikin... oispa muuten hauskaa!) niin en ihan nyt osta sitä että jos me ollit ja päivit ja timot ja toukot ja eevat ja elisabetit täällä keskenämme muhisimme niin niitä konflikteja ainakaan yhtään se vähempää olisi. Joku tuolla aikaisemmin sanoikin että jos rajat olis kiinni, niin sitten keksittäis joku muu ryhmä jonka vika kaikki pahuus ja oman elämän paskuus olis. Homothan esim. on aina hyvä maali! Ja naiset ynnä muut perverssit.

Ja tää nyt ei oo mikään kansallinen tai rodullinen ominaisuus, vaan me ihmiset nyt vaan ollaan lähtökohtaisesti xenofobisia mulkkuja, ja sen eteen saa oikein poikkeuksellinen paljon tehdä hommaa että oppis olemaan pelkäämättä erilaisuutta.

Paitsi tietty mä en oo, koska oon ihana ja rakastettava kun vaan saatana pysytte pois mun tontilta, ja annatte mulle mitä mä haluun ilman että mun tarttee teille antaa mitään.

hiz

  • Vieras
Vs: Rasismia ja someraivoa
« Vastaus #103 : 02.08.2015, 11:29 »
Jos kebabbi mestat ja pizzeriat sivutaan (koska pidän perinteisistä snagareista enemmän ja ne ovat kadonneet pitkälti ulkokulttuurillisen bisneksen myötä) niin mikä se hyöty olikaan ?

Jos nyt sivuuttaa puhtaasti humaaniset näkökulmat kuten sellaista että lähimmäistään tulisi rakastaa kuin itseään, ihonväriin katsomatta, niin maahanmuuttoon on ihan puhtaasti taloudellinen tarve.

Ellet kumppanisi kanssa ole tuonut tähän maailmaan yli 2 suomalaista lasta, olet vastuussa siitä, että suomalainen väkiluku hitaasti vähenee. Maahanmuuttajaveronmaksajia tarvitaan parinkymmenen vuoden päästä sinun eläkkeen maksamista varten, ja maahanmuuttaja-vanhustenhoitaja tulee todennäköisesti hoitamaan sinua. Ainakin Helsingissä suuri osa lääkäreistä ovat jo ulkomailta. Voi olla siitä ihan mitä mieltä tahansa mutta siinä on faktat. Ellei suomalaiset rupea tuottamaan jälkikasvua reilusti nykyistä enemmän.

En tiedä tämän videon lähteitä, mutta vaikuttaa minusta siitä että vaikkei täysin oikeat olisivatkaan, niin trendi on tuossa aika hyvin kiteytettynä. Islamikulttuuri valtaa maailman hitaasti mutta varmasti, lapsia tekemällä.

http://youtu.be/CrA_9SoCitk

Tuota trendiä ei enää saa käännettyä, ihan turha tapella tuulimyllyjä vastaan. Jos olisi viisas, niin edesauttaisi mamujen integrointia mahdollisimman paljon, jotta he mahdollisimman nopeasti pääsisivät tuensaajakastista veronmaksajalokeroon. Muuten ollaan eläkeiässä kusessa, jos yli puolet väestä on eläkkeellä, syrjäytetyt mamut tukien varassa, lapset lapsilisillä, ikuisuusopiskelijat ja muut - kaikki tarvitsevat rahaa ja kukaan ei maksa veroja.

pikkusisko

Vs: Rasismia ja someraivoa
« Vastaus #104 : 02.08.2015, 11:45 »
No voi elämäni kevät tätä hommaa :))

Ei ole invaasiota tulossa tänne. Ei ole ituhipit hoksanneet että kah, otammapa tuosta Somalian ja siirrämmä sen itä-Helsinkiin. Niin kauan kuin tämä pallo on pyörinyt kyytiläisten kera, popula on mahdollisuuksien mukaan lähtenyt haneen sieltä missä on ollut huono olla ja mennyt sinne missä on ollut paremmin. Ottaen huomioon että kullakin lienee vain yksi mahis tehdä elämästään mieleinen, en näe siinä mitään väärää. Jos nyt ihan tarkkoja ollaan, niin toisten tontille ne on suomalaisetki aikoinaan haalautuneet, niin että jos puhdistusta ruvetaan tekemään niin lähtö tulee ite kellekin.

Ei tässä mitään muuta olla vailla, kuin että voitaisiin olla sovinnossa. Annettaisiin toistemme olla rauhassa, koskien myös ennakkoluuloisia ja suvaitsemattomia ihmisiä. Se kun on aivan luonnollista ja ok, että jotkut haluavat pysyä omassa laumassaan, ja kyllä se saa vituttaa ettei se tässä maailmassa enää ole oikein käytännössä mahdollista. Mutta huono käytös on silti huonoa käytöstä. Jo tenaville opetetaan, ettei kiusaamista pidä hyväksyä vaan siihen pitää puuttua. Se että ei tykkää jostakin, ei oikeuta olemaan sille ilkeä. Tämä pätee myös niin sanottujen aikuisten maailmassa. Ei tarvitse, pidä eikä saa vain katsoa vierestä hiljaa, kun jotkut katsovat oikeudekseen loukata, solvata ja sortaa toisia. Saa ja kannattaa edes somesuuttua, tehdä selväksi että tässä yhteisössä ei hyväksytä tuollaista aivopiereskelyä.

Niin kuin nyt esimerkiksi tuota klassista kristillistä kaksinaismoralismia, joka antaa luvan rauhaa rakastaen ja Jumalaa syleillen heristää nyrkkiä kokonaisille kansakunnille. Jos väittää ettei kristinuskon nimissä ole vääräuskoisia tapettu ja poljettu, niin on mennyt melkoinen pätkä ihmiskunnan historiaa ohi korvien. Joka porukassa on omat fanaattiset vatipäänsä, ei niiltä rajoja vahtimalla säästy. Jokaisessa uskonnossa on sitä paitsi melkolailla se sama setti keskeisiä perusarvoja. Jos kaikki keskittyisivät itse elämään niiden mukaisesti sen sijaan että vahtaisivat kuinka kehnosti se toisilta käyttää, tämä pallo olisi huomattavasti viihtyisämpi paikka asua.

Mitä vähemmän on erillisiä porukoita jotka osoittelevat toisiaan sormella, sitä vähemmän on konflikteja niiden välillä. Jos lakataan olemasta olevinaan mitään sen ylevämpää kuin samasta puusta laskeutuneita ihmisenrääpäleitä ja hoksataan, että toista osoittaessa vähintään kolme sormea osottaa itteä, meillä on heti renttelisti vähemmän syitä tapella keskenämme. Ei sillä mitään tilastoitavissa olevia voittoja kellekään rapsahtele saati saada maailmasta loihdittua hyvää ja kaunista, mutta olispa sentään joku tolkku tässä hommassa. Minä ainakin lasken sen kaikkien eduksi.