Kirjoittaja Aihe: Turvallisuus naisen näkökulmasta, ajatuksia sessioseuran etsintään  (Luettu 1341 kertaa)

Eugenicser

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 43
  • Min ära är min trohet
  • Galleria
Alkoi mietityttämään mitä jos (etä)turvahenkilö ei saa yhteyttä millään muotoa sessioivaan?
Käy esim.paikassa jossa kerrottu session tapahtuvan ja ovet ei aukea?
Soitat turvahenkilönä esim. 112 jossa välittävät tiedon partiolle joka ei kuitenkaan pidä asiaa kiireellisenä tai puutu ollenkaan koska rikosta ei ole tapahtunut,
Viranomaiset kun eivät ennaltaehkäisevään suojeluun puutu.
Kannattaisiko eka sessio sitten kuitenkin pitää esim. Hotellissa niin olisi ainakin sessioivat päätyneet turvakameroihin etc.



« Viimeksi muokattu: 07.05.2024, 07:48 kirjoittanut Eugenicser »

belladonna

Alkoi mietityttämään mitä jos (etä)urvahenkilö ei saa yhteyttä millään muotoa sessioivaan?
Käy esim.paikassa jossa kerrottu session tapahtuvan ja ovet ei aukea?
Soitat turvahenkilönä esim. 112 jossa välittävät tiedon partiolle joka ei kuitenkaan pidä asiaa kiireellisenä tai puutu ollenkaan koska rikosta ei ole tapahtunut,
Viranomaiset kun eivät ennaltaehkäisevään suojeluun puutu.
Kannattaisiko eka sessio sitten kuitenkin pitää esim. Hotellissa niin olisi ainakin sessioivat päätyneet turvakameroihin etc.

Eipä siinä tosiaan voi oikein muuta tehdä kuin ilmoittaa 112 ja tehdä poliisille virallisen katoamisilmoituksen. Lain mukaan poliisin pitäisi aloittaa kadonneen etsinnät välittömästi, jos on syytä epäillä, että hän on joutunut hengenvaaraan, mutta käytännössä voi kyllä olla aika haastavaa vakuuttaa poliisi siitä, että todellinen hengenvaaraan joutumisen riski on olemassa.

Olen itse ollut pari kertaa tilanteessa, jossa läheinen on kateissa. Hätä on silloin suuri ja aika liikkuu tuskaisen hitaasti. Pahinta on juuri se tunne siitä, ettei voi tehdä enempää.

Eugenicser

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 43
  • Min ära är min trohet
  • Galleria
Alkoi mietityttämään mitä jos (etä)urvahenkilö ei saa yhteyttä millään muotoa sessioivaan?
Käy esim.paikassa jossa kerrottu session tapahtuvan ja ovet ei aukea?
Soitat turvahenkilönä esim. 112 jossa välittävät tiedon partiolle joka ei kuitenkaan pidä asiaa kiireellisenä tai puutu ollenkaan koska rikosta ei ole tapahtunut,
Viranomaiset kun eivät ennaltaehkäisevään suojeluun puutu.
Kannattaisiko eka sessio sitten kuitenkin pitää esim. Hotellissa niin olisi ainakin sessioivat päätyneet turvakameroihin etc.

Eipä siinä tosiaan voi oikein muuta tehdä kuin ilmoittaa 112 ja tehdä poliisille virallisen katoamisilmoituksen. Lain mukaan poliisin pitäisi aloittaa kadonneen etsinnät välittömästi, jos on syytä epäillä, että hän on joutunut hengenvaaraan, mutta käytännössä voi kyllä olla aika haastavaa vakuuttaa poliisi siitä, että todellinen hengenvaaraan joutumisen riski on olemassa.

Olen itse ollut pari kertaa tilanteessa, jossa läheinen on kateissa. Hätä on silloin suuri ja aika liikkuu tuskaisen hitaasti. Pahinta on juuri se tunne siitä, ettei voi tehdä enempää.


Ehkä jtn menettelystä tiedän.

Mulla on moisesta muistona hautakivi, velipuolella ei siskoa, eräällä tyttärellä ei äitiä, äidillä ja isällä ei tytärtä ja tekijä istuu elinkautista. Tai noh nukkuu avovankilassa öisin ja käy päivisin töissä. Pelkuriosastolla oli alle 5v eli ei mitään.

belladonna

Alkoi mietityttämään mitä jos (etä)urvahenkilö ei saa yhteyttä millään muotoa sessioivaan?
Käy esim.paikassa jossa kerrottu session tapahtuvan ja ovet ei aukea?
Soitat turvahenkilönä esim. 112 jossa välittävät tiedon partiolle joka ei kuitenkaan pidä asiaa kiireellisenä tai puutu ollenkaan koska rikosta ei ole tapahtunut,
Viranomaiset kun eivät ennaltaehkäisevään suojeluun puutu.
Kannattaisiko eka sessio sitten kuitenkin pitää esim. Hotellissa niin olisi ainakin sessioivat päätyneet turvakameroihin etc.

Eipä siinä tosiaan voi oikein muuta tehdä kuin ilmoittaa 112 ja tehdä poliisille virallisen katoamisilmoituksen. Lain mukaan poliisin pitäisi aloittaa kadonneen etsinnät välittömästi, jos on syytä epäillä, että hän on joutunut hengenvaaraan, mutta käytännössä voi kyllä olla aika haastavaa vakuuttaa poliisi siitä, että todellinen hengenvaaraan joutumisen riski on olemassa.

Olen itse ollut pari kertaa tilanteessa, jossa läheinen on kateissa. Hätä on silloin suuri ja aika liikkuu tuskaisen hitaasti. Pahinta on juuri se tunne siitä, ettei voi tehdä enempää.


Ehkä jtn menettelystä tiedän.

Mulla on moisesta muistona hautakivi, velipuolella ei siskoa, eräällä tyttärellä ei äitiä, äidillä ja isällä ei tytärtä ja tekijä istuu elinkautista. Tai noh nukkuu avovankilassa öisin ja käy päivisin töissä. Pelkuriosastolla oli alle 5v eli ei mitään.

Otan osaa. Mun elämäni kadonneet löytyivät molemmat elossa kuitenkin.

belladonna

Mutta aiheeseen palatakseni, minuakin on pari kertaa myös pyydetty ”etäturvahenkilöksi” tai ehkä pyynnöt on olleet muotoa ”hei, mä oon menossa yhden miehen luo tänään ekaa kertaa klo x, voinko kertoo sulle sen osoitteen”. Oon sanonut, että toki voit, mutta myös huomauttanut, että jos jotain oikeasti pahaa todella tapahtuu, teen sillä osoitteella lopultakin kovin vähän.

Satanik.Venus

Turvahenkilön ainoa tarkoitus on kostaa mahdollinen murha seitsemänteen polveen.

Eipä siitä juuri muuta hyötyä tositilanteessa ole.

Mies maalta-69

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 356
  • Sub-mies, joka on vasta astumassa hämärään.
  • Galleria
Hankala asia kyllä, kun sessiot ovat yleensä kahden keskeisiä. Joku kahvittelu julkisella paikalla, ennen sessiota, kun ei välttämättä tuo toisesta sitä pimeää puolta esiin. Eräät kun osaavat olla niin vaarattomia ja vasta sessiossa päästävät itsestään pahan esiin.  :-[

Eugenicser

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 43
  • Min ära är min trohet
  • Galleria
Turvahenkilön ainoa tarkoitus on kostaa mahdollinen murha seitsemänteen polveen.

Eipä siitä juuri muuta hyötyä tositilanteessa ole.

Tämä.

Murha tapahtui IRL, ei unohdu.

Alexios

  • Helsingin akateemiset kinkyt ry
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1237
  • Truuhampster
  • Galleria
Turvahenkilön ainoa tarkoitus on kostaa mahdollinen murha seitsemänteen polveen.

Eipä siitä juuri muuta hyötyä tositilanteessa ole.

Tuo voi toki myös toimia pelotteena. Jos teet jotain, niin varmemmin jäät kiinni.

Eugenicser

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 43
  • Min ära är min trohet
  • Galleria
Turvahenkilön ainoa tarkoitus on kostaa mahdollinen murha seitsemänteen polveen.

Eipä siitä juuri muuta hyötyä tositilanteessa ole.

Tuo voi toki myös toimia pelotteena. Jos teet jotain, niin varmemmin jäät kiinni.

Eipä se ole todistetusti murhaajien kohdalla toiminut.
Eräskin kehuskeli että istuu pari vuotta ja on vapailla uhrilleen jo ennen tekoa.
Sai elinkautisen kun aliarvioi vastustajan.

Tapahtui... yllätys.. Suomen Turussa!
« Viimeksi muokattu: tänään kello 15:30 kirjoittanut Eugenicser »