Baarin kannatusmaksut
Tuokiokuva. Mies herää aamulla, venyttelee ja valmistautuu astumaan pois lämpimän sänkynsä sylistä. Ojentaa jalkansa pois peiton alta, ja tuntee huokaisten, kuinka naisen hellät kädet vetävät jalkoihin puhtaat, lämpimät, sileiksi silitetyt sukat. Tämäkin päivä alkaa hyvin.Yllämainittu tapahtuu miljoonia kertoja joka ikinen aamu. Ns. perinteisissä miesD-naissub –suhteissa, jos olen oikein ymmärtänyt, on kohtuullisen yleinen ihanne jonkinlainen 50-luvun kotirouvan toisinto. Näitähän joissain maissa oikeasti oli, ja sitä ihannetta esimerkiksi filmiteollisuus jaksoi vaalia lähes yhtä suurella hartaudella kuin suomifilmit tukkilaisromantiikkaa. Kotirouvan kuului olla kaunis, laittautunut, pitää koti siistinä ja mies seksuaalisesti tyytyväisenä, ja miehellä oli käsky- ja rangaistusvalta koko taloutensa yli, vai mitenkäs se menikään?Vastaavasti miessubeille on tarjolla yhtenä varteenotettavana vaihtoehtona rooli, joka vastaa miespalvelijaa/Jeeves -tyyppistä hahmoa, jonka toimenkuvaan kuuluu toisen hyvinvoinnista huolehtiminen laajalla rintamalla.
Jotenkin tulee katyn pohdinnoista mieleen että koet toisen palvelemisen ikävänä. Minusta se on kaunista ja hellää, epäitsekkäästä halusta lähtevää. Se palkkio tulee kun on tullakseen, mutta itse ainakaan en tarvitse mitään välitöntä palkkiota. Toisen hyvä olokin on palkkio. Kunnioitus ja välittäminen pitävät arkipäivän pienet huomionosoitukset välittämisen tekoina pitkänkin ajan kuluessa.
Jotenkin tulee katyn pohdinnoista mieleen että koet toisen palvelemisen ikävänä. Minusta se on kaunista ja hellää, epäitsekkäästä halusta lähtevää. Se palkkio tulee kun on tullakseen, mutta itse ainakaan en tarvitse mitään välitöntä palkkiota. Toisen hyvä olokin on palkkio. Kunnioitus ja välittäminen pitävät arkipäivän pienet huomionosoitukset välittämisen tekoina pitkänkin ajan kuluessa. Norja aika hyvin kiteytti asian.
En usko kuitenkaan,että olisi palveluammatissa jaksanut nyt 24:ää vuotta, jos palvelu olisi ikävä ja vastemielinen asia. Joskus vaan voi käydä niin, että ihminen väsyy ja takki on ihan tyhjä, ja jos tuohon lisää vaikkapa sen, että on aina se "perheen joulupukki" Lisäys: tässähän tietty on se iänikuinen dilemma, että onko kinkyys jotain ihan muuta kuin ns. normaali elämä tai että on palvelemista ja palvelemista. Normaalin elämän lainalaisuudet eivät pätene kinkyyteen vaan se on jotain tähtitiedettä..