Kirjoittaja Aihe: Mikä erottaa sub naisen normi naisesta?  (Luettu 15234 kertaa)

Jorma74

  • Vieras
Mikä erottaa sub naisen normi naisesta?
« : 07.01.2019, 09:34 »
Voisiko joku selventää tällaiselle untuvikolle, että  mitä eroa on sub suuntautuneella naisella verrattuna tavis naiseen, kun eikö kaikki naiset ole enemmän tai vähemmän subeja? Eikö jo peruslähtökohta ole se, että 99,99% naisista on enemmän passiivisia, kuin dominoivia?

momoi36

  • Vieras
Vs: Mikä erottaa sub naisen normi naisesta?
« Vastaus #1 : 07.01.2019, 09:37 »
Siitä että subilla on kaulapanta. Vitsi vitsi. Ei sitä alistuvuutta näe välttämättä päällepäin. Jotkut subit (sukupuoleen katsomatta) ovat miellyttämisen ja palvelunhaluisia luonteeltaan mutta sitten on semmosia niinkuin minä joka arjessa muistuttaa enemmän dommea kuin alistuvaa masokistia.

Ja nuo prosentit kyllä tempaisit hatusta ja ovat vain stereotyyppistä yleistämistä.

nicolaus

  • Rsyke
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1873
  • Kekkee Alistaja
  • Galleria
Vs: Mikä erottaa sub naisen normi naisesta?
« Vastaus #2 : 07.01.2019, 09:41 »
No nyt meni mettään ja kunnolla. Vai että oikein 99,9 rosenttia alistuvia.


Salli mun nauraa

Amarige78

  • Vieras
Vs: Mikä erottaa sub naisen normi naisesta?
« Vastaus #3 : 07.01.2019, 09:42 »
Oon SnowJewelin kanssa samoilla linjoilla.

Arkielämässä alistuvuus ei mulla näy ja en todellakaan suostu kynnysmatoksi. Pikemminkin arjessa alistamisyrityksillä saa kyllä ihan kiitettävän vastineen...

Gitta

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 810
  • Elukka
  • Galleria
Vs: Mikä erottaa sub naisen normi naisesta?
« Vastaus #4 : 07.01.2019, 09:55 »
Miellyttämisenhalu ja alistuvuus on kaksi täysin eri asiaa. Mä on helvetin miellyttämisenhaluinen, mutta alistuminen on työn ja tuskan takana ja tulee vaan tietyille ihmisille.

armadillo

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1025
  • Vehkeilyyn taipuvainen sieluseksuaali.
  • Galleria
Vs: Mikä erottaa sub naisen normi naisesta?
« Vastaus #5 : 07.01.2019, 10:15 »
Tästä "subiudesta" on varmasti jokaisella oma tulkintansa että mitä se nyssitte meinaa, mutta mä ny heittäsin tähän vielä sellasenkin näkökulman, että vaikka joku isokin prosentti naisista olis kovin alistuvaisia (mikä ei siis todellakaan vastaa mun omia havaintoja ja kokemuksia), niin siitä huolimatta valtaosa ei liene niin innostunut köysistä, kahleista, käsiraudoista, piiskaamisesta, kidutuskalusteista ja sensemmoisista ihanista viihdykkeistä. Tosin tämä jälkimmäisin oletus perustuu jälleen mun omiin henkilökohtaisiin kokemuksiin. Jollain vaniljasivustolla vois ehkä haalia enempi emppiiristä dataa jollain kyselyllä, tms.

LadySweet

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1424
  • I could eat you for breakfast
  • Galleria
Vs: Mikä erottaa sub naisen normi naisesta?
« Vastaus #6 : 07.01.2019, 10:30 »
Tää aloitus haisee trollille.


NaughtyGorgeous

  • Helsingin akateemiset kinkyt ry
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2264
  • Galleria
    • Blogi
Vs: Mikä erottaa sub naisen normi naisesta?
« Vastaus #7 : 07.01.2019, 10:32 »
Tää aloitus haisee trollille.

Sama fiilis tuli!  ;D

armadillo

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1025
  • Vehkeilyyn taipuvainen sieluseksuaali.
  • Galleria
Vs: Mikä erottaa sub naisen normi naisesta?
« Vastaus #8 : 07.01.2019, 10:40 »
99,99% varmuudella trolli-oletettu, mut keskustellaan silti!  :))

Adrenalynnie

  • Vieras
Vs: Mikä erottaa sub naisen normi naisesta?
« Vastaus #9 : 07.01.2019, 10:53 »
Subius/alistuvuus ei ole synonyymi passiivisuudelle.

namitamua

  • Turun Baletti
  • Asiakas
  • *
  • Viestejä: 47
  • Galleria
    • X
Vs: Mikä erottaa sub naisen normi naisesta?
« Vastaus #10 : 07.01.2019, 10:55 »
99,99% varmuudella trolli-oletettu, mut keskustellaan silti!  :))

Onhan tossa aloituksessa tavallaan ehkä joku vieno pointti. Kyllä aika moni mun vaniljaystävämiehistä kans totee "kyllähän kaikki naiset tykkää vähän kovemmista otteita" ja hyvin suuri osa naispuolisista kavereista vahvistaa pitävänsä.

Siitä huolimatta, jos keskustelen omista preferensseistä näiden naisten kanssa, niin ei me nyt ihan samalla levelillä siinä olla. Isoin ero on ehkä siinä alistuminen tarpeessa. Toiselle se on "ihan kivaa" vaihtelua välillä, mut ei välttämättä tarpeellista, ite taas kokisin, että elämä ois jollain tavalla melko vajavaista jos sitä puolta itsestä ei vois toteuttaa.

Joy

  • Vieras
Vs: Mikä erottaa sub naisen normi naisesta?
« Vastaus #11 : 07.01.2019, 11:13 »
99,99% varmuudella trolli-oletettu, mut keskustellaan silti!  :))

Allekirjoitan. Ei kun yritän olla hiljaa kun eilen olin koko ajan suu auki  :o

Piilukko

  • Vieras
Vs: Mikä erottaa sub naisen normi naisesta?
« Vastaus #12 : 07.01.2019, 11:36 »
Kun mä oon vaniljamiesten kanssa, ja oon niiden kanssa muuta kuin passiivinen lahna, niin hyvin nopeasti tulee kommenttia ”sä oot tolleen aika dominoiva”. Vaikka omasta näkökulmastani olen vain omalta puoleltani aktiivinen, teen puolet duunista. Ja samalla tiedän, että mä voisin halutessani olla ihan helvetin dominoiva.

Naiset myös sosiaalistetaan alistuvammiksi kuin miehet, ainakin siis suhteessa miehiin tai muuten muihin ihmisiin. Ei se vuosituhansien agressiivinen julkinen alistaminen ja omistaminen parissa vuosikymmenessä puhdistu pois kulttuurista. Mies alistuu sitten puolestaan valtiolle tapettavaksi sodan sattuessa. Asioita voi tulkita monelta kannalta; musta esimerkiksi se, jos mies ilmoittaa, että treffit tähän aikaan tässä raflassa, niin se on alistava rakenne, mutta voisin toki tulkita myös, että tuo mies haluaa säästää minut ravintolan valinnan vaikeudelta. Mutta niin kauan, kun multa ei ole kysytty, miten haluan, niin minusta on kyse nimeomaan kulttuurisesta alistamisrakenteen toistamisesta.

Se, että tykkää kovemmasta kosketuksesta tai että tykkää alistusdynamiikasta on musta tosi vahvasti kaksi eri asiaa (jotka toki voi esiintyä yhdessä), ja käsittäisin aloittajan puhuneen nimenomaan alistushalukkuudesta.

Macy

  • Vieras

vila

  • Vieras
Vs: Mikä erottaa sub naisen normi naisesta?
« Vastaus #14 : 07.01.2019, 13:17 »
Tää aloitus haisee trollille.

Sama fiilis tuli!  ;D

Mmhm, jep.

Tai sitten tämä on epätoivoinen yritys todistella omaa dominoivuutta - koska jos kaikki naiset ovat alistuvia niin kai jollakin logiikalla sitten kaikki miehet ovat dominoivia.