Kirjoittaja Aihe: Yle.fi:n arkistoista: Työelämän johtajat kumartavat dominaa...  (Luettu 3189 kertaa)

windmillsw

  • Vieras
...Artikkelin Tietolaatikossa: Sadomasokismi poistettiin tautiluokituksesta vuonna 2011, koska sille ei löytynyt lääketieteellisiä perusteita...

Sadomasokistisia taipumuksia on noin 8 %:lla väestöstä...
 
http://yle.fi/aihe/artikkeli/2013/10/31/tyoelaman-johtajat-kumartavat-dominaa

Keskusteltaisiinko aiheesta/artikkelista lisää ?! Täällä tai sivuillani

Raippa

  • OuSM
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1515
  • En ole sellainen kuin uskot minun olevan. ;)
  • Galleria
Minä olen nähnyt tuon A2:n klipin aikanaan jo siinä lähetyksessä ja siitä oli jonkinlainen keskustelukin täällä silloin. Tuota aiempaa Ronjan ja sen tutkijan haastatteluklippiä en olen nähnyt. Korviin ottavinta oli tuossa se tutkijan päätelmä siitä että naisten osuus taipuvaisuudesta sadomasokismin olisi huomattavan paljon pienempi kun miesten. Tämäkin foorumi sekä useat muut keskusteluryhmät kyllä kertoo aivan toista myös siitä että asia koskisi vain ns. ylempiä kansanryhmiä ja korkeasti koulutettuja. On totta että älyllisesti lahjakkaat ja mielikuvitusrikkaat ihmiset ovat aina harrastaneet sadomasokistista seksiä useammin kuin vähempilahjaiset. Kysehän silloin ei olekaan pelkästään lisääntymiseen liittyvästä seksuaalisesta toiminnasta vaan myös kahdenkeskisestä viihtymisestä ja valtapelistä parisuhteessa. Eteenkin sen vallan ja vallitsemisen osoittamisesta. Sadomasokistit ovat myös useammin olleet maailman historiassa inkvissiittioitten rangaistusten täytäntöönpanijoita. Tähänkin 2009 tutkimukseen miehet ovat uskaltaneet ottaa osaa herkemmin kuin naiset ja ilmeisestikin olleet myös rehellisempiä mielipiteittensä kanssa kuin naiset. Aiemmin ei ole ollut näin helppoa ilmaista omaa seksuaalisuuttaan kuin nyt.

submit

  • Vieras
Joo, muistan aiemminkin keskustellun tuosta Åbo Akademin tutkimuksesta, ja siitä että taisi olla hieman yksipuolinen otos ko. tutkimuksessa...


windmillsw

  • Vieras
Minä olen nähnyt tuon A2:n klipin aikanaan jo siinä lähetyksessä ja siitä oli jonkinlainen keskustelukin täällä silloin. Tuota aiempaa Ronjan ja sen tutkijan haastatteluklippiä en olen nähnyt. Korviin ottavinta oli tuossa se tutkijan päätelmä siitä että naisten osuus taipuvaisuudesta sadomasokismin olisi huomattavan paljon pienempi kun miesten. Tämäkin foorumi sekä useat muut keskusteluryhmät kyllä kertoo aivan toista myös siitä että asia koskisi vain ns. ylempiä kansanryhmiä ja korkeasti koulutettuja. On totta että älyllisesti lahjakkaat ja mielikuvitusrikkaat ihmiset ovat aina harrastaneet sadomasokistista seksiä useammin kuin vähempilahjaiset. Kysehän silloin ei olekaan pelkästään lisääntymiseen liittyvästä seksuaalisesta toiminnasta vaan myös kahdenkeskisestä viihtymisestä ja valtapelistä parisuhteessa. Eteenkin sen vallan ja vallitsemisen osoittamisesta. Sadomasokistit ovat myös useammin olleet maailman historiassa inkvissiittioitten rangaistusten täytäntöönpanijoita. Tähänkin 2009 tutkimukseen miehet ovat uskaltaneet ottaa osaa herkemmin kuin naiset ja ilmeisestikin olleet myös rehellisempiä mielipiteittensä kanssa kuin naiset. Aiemmin ei ole ollut näin helppoa ilmaista omaa seksuaalisuuttaan kuin nyt.

Niin. Ja otannassa taisi olla vain 200 s/m:ää harrastavaa. Sekin vaikuttaa, että mistä lähdemateriuaali on haettu ja ketkä ovat vastanneet. Totta.
"Tuttuja" kasvojan tuolla oli :-)

Mut kauheinta on, että sadomasokismi on ollut tautiluokituksessa vielä ennen vuotta 2009/2011 asti. Samoin kuin transuja ja fettareita pidettiin psyykkisesti sairaina. huoh.
Nyt sentään viralliset "tauti-luokat" ovat poistuneet, mutta ennakkoluulot ja asenteet kyllä jylläävät.

Siksi Kipukynnys/FsoG- leffat ovat ihan tervetullutta keskustelua nostattamaan.
Olipa se sitten aiheesta tai sen vierestä...katsotaan mihin suuntaan tässä kohussa mennään.






Kumikuono

Villi-Iraakin haastateltiin aamu radiossa FSoG n tiimoilta  ::)

windmillsw

  • Vieras
Villi-Iraakin haastateltiin aamu radiossa FSoG n tiimoilta  ::)

Dominat on varmaan vähän aikaa "muodissa"

Carma

  • Vieras
Onpa mukavaa katsella haastatteluja. Suomalaista BDSMää TV:n ajankohtaisohjelmassa, rajua!