Kirjoittaja Aihe: Rasismia ja someraivoa  (Luettu 59655 kertaa)

heinrich

  • Vieras
Vs: Rasismia ja someraivoa
« Vastaus #150 : 04.08.2015, 22:27 »
Tuon...
"Mitä tehdään ihmisille, jotka ovat lähteneet ISIS.tä karkuun...?"

Voisi, toivottavasti ei tarvitse, kääntää muotoon.
"Mitäpä itse tekisimme?"

Mä olen sitä mieltä, että tapellaan.
"Jos sie lähet juoksemaa, sie saat juossa vaik pohjalahel saakka. Kyl hää peräs tulloot.
Mut jos sie et lähe hitoilkaa nii minkä hää tekkööt?" Tämmönen tää o tää puolustus sova ratekia."
Parhain terveisin
Antero Rokka.

Pakolaisia, isiksiä, talepaaneja ja punakmheerejä sun muita kusipäitä ja toisten orjuuttajia on tasan niin kauan kun niille laitetaan hanttiin.
Tehdään selväksi, että me emme tule alistumaan tuohon perseilyyn.

Että mitäkö tehdään?
Annetaan niille aseita, että ne voi puolustaa itseään ja elämäntapaansa.
Niin mekin tehtäisiin.
Ja totta vieköön tehdäänkin!

Ihan ilman "I have a Dream" blagiaatteja :)

quattroverde

Vs: Rasismia ja someraivoa
« Vastaus #151 : 04.08.2015, 23:29 »
Rasismi käsite välillä tuntuu hämärtyvän, näin Facebookissa hyvän kannan oton aiheeseen, siis mikä ei ole rasismia...

Lainaus:
Kaikille mamuille, kukkahattutädeille, viherpiiperöille ja vassareille, yms jotka eivät sanan merkitystä tunnista, lyhyt oppimäärä rasismista:
Rasismi on ihmisen syntyperästä johtuva syrjintä. Rasismia (rotusyrjintää) on ainakin esiintynyt lain nojalla USA:ssa ja Etelä-Afrikassa.

Rasismia ei ole
- vastustaa maahan tulijoiden elättämistä yhteisistä varoista
- vaatia, että maan lakeja ja säännöksiä kunnioitetaan ja noudatetaan poikkeuksetta
- vaatia maahanmuuttajia luopumaan kotimaansa perinteistä, jos ne ovat suomalaisten lakien ja elämäntapojen vastaisia
- vaatia rikokseen syyllistyneiden tai suomalaiseen elämäntapaan sopeutumattomien ei-suomalaisten karkottamista
- vaatia kunnioittamaan kaikkia ihmisiä tasa-arvoisina riippumatta mistään perinteistä tai uskonnoista
- vaatia elää Suomessa maan tavalla vaatimatta itselleen erityisoikeuksia
- vaatia kunnoittamaan suomalaisia perinteitä kuten koulujen kevätjuhlia, uimahallien vuoroja jne
- vaatia, että maahanmuuttajaperheissä eletään Suomen tapojen ja lakien mukaan
- vaatia Suomessa rikokseen tuomittujen toimittamista kärsimään rangaistuksensa lähtömaassaan

Kaikkia kantasuomalaisia vaaditaan elämään edellä mainittujen vaatimusten mukaisesti. Maahanmuuttajilla ei saa olla mitään erityisoikeuksia.

gendermale

  • Vieras
Vs: Rasismia ja someraivoa
« Vastaus #152 : 04.08.2015, 23:58 »
Mitä tehdään niille miljoonille ihmisille, jotka ovat joutuneet lähtemään pakolaisiksi esimerkiksi ISISin takia? Jätämmekö heidät kuolemaan vai köyhempien maiden vastaanotettavaksi? Voisitko vastata tähän kysymykseen.

Välimereltä tulevia pakolaisia voisi vähän piiskata siinä Italian rannikolla ja laivan vatsassa panna menemään takaisin, ja sit lopuksi vielä katsoa, vaikka ihan NATO:n ukaasilla, että pääsevät lähtömaansa tullipisteestä ohi (huppu päässä tietty) ilman passia, niin eivät ainakaan tule pahasti kidutetuksi, no eivät ainakaan heti takaisin palattuaan. Jotain vastuita noille lähtömaillekin. Eikä ne vihervassarinaiset olisi tänne edes pakolaisia päästämässä, jos ne olisivat toisia naisia tai jotain kevytrakenteisempaa poikaporukkaa, eli kaikki ei todellaakan oo ihan niin hyvää, kuin miltä näyttää. Maailma on jo luonnollinen monikulttuuri, mutta ihmisten pitää pysyä omilla alueillaan. Turismia voidaan aina helpottaa, mutta en mä kyllä toisaalta hyväksy sitäkään jos suomalainen sossupummi ostaa sossurahoilla lentolippuja. Se on elettävä kunnioittavasti muita kohtaan silloin, kun itellä ei ole ja vaikka menisi kuinka huonosti niin kyllä ensisijaisesti sitä omaa maata, pitää yrittää kehittää.

IKRM

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1542
  • kizzzan Herra
  • Galleria
Vs: Rasismia ja someraivoa
« Vastaus #153 : 05.08.2015, 00:09 »

Edelleen keskustelun tukkeena on yhtälailla se, että maahanmuuttokriitikot tarjoavat vain sitä yhtä ratkaisua asiaan. Ymmärräthän myös se on syy miksi homma ei etene. Ennemminkin kannattaisi miettiä sitä miten näitä ongelmia voisi ratkoa ja miten niitä mahdollisesti ehkäistään, paitsi paiskaamalla rajat kiinni

Keskustelun tukkeena on ennemminkin se, että maahanmuuttomyönteiset tarjoaa vain yhtä vaihtoehtoa, maahanmuuton lisäämistä, jotkut jopa rajojen avaamista täysin. Ja kaikki jotka eivät moisia toimia hyväksy ovat automaattisesti rasisteja, ei ole mitään harmaa tilaa jossa keskustella maahanmuutosta, joko olet all in tai sitten olet rasisti.

IKRM

quattroverde

Vs: Rasismia ja someraivoa
« Vastaus #154 : 05.08.2015, 00:10 »
Vankilassa maan tavalla tai... (siis tämäkään ei ole rasismia, vaikka...)

http://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/306096-naisjohtaja-ulkomaalaisvangista-ymmarrys-loppui-heti

Underworld

  • Vieras
Vs: Rasismia ja someraivoa
« Vastaus #155 : 05.08.2015, 11:38 »
Btw, kuulin viikonloppuna oikein klassisen ja stereotyyppisen 5min vuodatuksen:"Se on kuule lottovoitto syntyä Suomeen! Kiitän Jumalaa siitä! Suomessa on hyvä sosiaaliturva, lapsilla siniset silmät ja kaikki on hyvin!"

Tuota juu....no ehkä 4 tai jopa 5 oikein....arvostan kovasti Suomea ja olen reissannut maailmalla suht paljon ja olen tietoinen monista epäkohdista jotka Suomessa vähäisiä, tämänkaltaisia lausuntoja päästävät henkilöt eivät vain yleensä ole nähneet toisia kulttuureita turistikohteiden ulkopuolella ja kotimaan hyvien puolien hehkutus kuulostaa omaan korvaani aika kliseiseltä ja patrioottiselta.
Puheenvuoron kuuntelu laukaisia itsessäni sellaisia:"Vedä henkeä, kohtaus menee pian ohi" fiiliksiä.

-katy-

  • Vieras
Vs: Rasismia ja someraivoa
« Vastaus #156 : 05.08.2015, 12:07 »
Isänmaallisuutta , ylpeyttä, tyytyväisyyttä tai mitä onkaan, niin aika hemmetin tyytyväinen ettei Suomi ole sodassa ja näinkin hyvin menee niiden 200 000 maahan muuttaneen kanssa.
Se että mihin rahkeet riittää jatkossa jää nähtäväksi. Kipeetä se kuulemma ottaa, ne säästötalkoot siis

HimoTimo

  • Vieras
Vs: Rasismia ja someraivoa
« Vastaus #157 : 05.08.2015, 12:46 »
Toivon mukaan ei yhteispohjoismainen väkivaltainen uusnatsiliike saa lisää jalansijaa maassamme.
He liikkuvat kuin ohjelmoidut rasistiset natsirobotit sinne mihin ruotsalainen iso pomo kulloinkin käskee. 

stoge

  • PoVi
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2963
  • Väkivalta kuuluu makuuhuoneeseen
  • Galleria
Vs: Rasismia ja someraivoa
« Vastaus #158 : 05.08.2015, 13:19 »
He liikkuvat kuin ohjelmoidut rasistiset natsirobotit sinne mihin ruotsalainen iso pomo kulloinkin käskee.

Montas tunnet ja mistäs tiedät ?  ???

 :o



RMK

  • Vieras
Vs: Rasismia ja someraivoa
« Vastaus #159 : 05.08.2015, 14:07 »
Oikeesti. IHAN SAMA/move]

gendermale

  • Vieras
Vs: Rasismia ja someraivoa
« Vastaus #160 : 05.08.2015, 14:30 »
SVL varmaan saa jalansijaa suomalaisessa yhteiskunnassa, ainakin jossain määrin. Jengi alkaa valveutua ja näkemään vaihtoehtoja. Ihan äskettäin pari teinityttöä potki ja varasti tummalta pikkupojalta lippalakin. Jos poliittinen sektori vahvistaa/tuottaa lisää ongelmarakenteita, eikä mummot saa kohta enää hankittua lääkkeitään, niin ei ehkä kannata odottaa, että valta pysyis jotenkin taianomaisesti siinä vanhalla paikallaan...

Loc

  • Vieras
Vs: Rasismia ja someraivoa
« Vastaus #161 : 05.08.2015, 14:39 »
Asiaa voisi auttaa jos vaikka poliisi marssisi siellä missä lapsia, vanhuksia ja muuten heikompia ryöstettiin hakattiin ja puukoteltiin tai että näistä teoista huolestuttaisiin ennen kuin anarkofasistit ovat näitä poliisin toimettomuudesta vittuuntuneita pieksämässä. Muttas joo. Mamurahat ovat suoraan pois suomalaisten turvallisuudesta ja väkivaltatyhjiöt täyttyvät aina. Se sitten että otetaanko vielä tuhat tai parituhatta elättiä vai hankitaan sata poliisia. Arvovalintoja joiden seurausten kanssa täytyy elää.

Normandie

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1528
  • Metamorfosis
  • Galleria
Vs: Rasismia ja someraivoa
« Vastaus #162 : 05.08.2015, 21:03 »
Tässä kirjoituksessa on paljon keskitytty rasismiin/syrjintään, joka tapahtuu kantasuomalaisen taholta maahanmuuttajiin. Miksi sitä ei huomata, että myös osa maahanmuuttajista on rasistisia? Ei se ole kansallisuudesta, taustasta, ihonväristä kiinni, onko henkilö rasistinen tai ei. Ei rasismi ole mikään "valkoisen miehen oikeus". Rasismia esiintyy jokaisessa yhteiskunnassa ristiin, rastiin ja lomittain. Mustalta valkoiselle, valkoiselta mustalle. Uskonto, kulttuurinen tausta, elämäntapa ja -asenteet. Monta liikkuvaa osaa.

Parisen vuotta sitten sain omalla pihamaallani todistaa mielenkiintoista tilannetta. Osallisina kaksi varhaisteiniä, ehkä 13-14-vuotiaita tyttöjä kumpainenkin. Toisen juuret oletettavasti Somaliasta ja toisen mahdollisesti Irakin, Iranin, Syyrian alueelta. Nämä kaksi riitelivät ja se riita oli kiihkeä ja tunteita täynnä. Vain jokin, mutta mikä jokin, sai tyttöset pysymään irti toisistaan. Toinen karjui, että ...vitun h***a, mä soitan poliisit, jos sä et lopeta...ja toinen ulvahti, että ... mene n*****i takas Afrikkaan. Pysähdyin seuraamaan tilannetta ja kieltämättä tunteiden kiihkeydestä huolimatta tilanne hymyilytti. Sitä monikulttuurisuutta parhaimmillaan.

Tällä hetkellä Helsinkiin suunnitteilla oleva suurmoskeija jakaa shiia- ja sunnimuslimeita ja taannoinhan oli iltapäivälehdessä artikkeli, että noiden uskontokuntien välissä on liehahtanut kunnon riita moskeijan tiimoilta.

Entinen työkaverini (mies) hakattiin yöllä useita vuosia sitten täällä Helsingissä, kun hän oli tulossa ravintolasta pienessä laitamyötäisessä kotiin. Lompakko ja kännykkä varastettiin. Hyökkääjinä kolme rohkeaa somalialaistaustaista miestä ja jotka säestivät hakkaamistaan mm. sanoin: vitun homo.

Minun kimppuuni on yli 10 vuotta sitten aamulla, metrossa työmatkalla käynyt kiinni mies. Istuutui vastapäätä ja tuijotteli ja sitten alkoi huorittelemaan ja sanomaan...valkoinen huora. Kun jäin Kampissa pois metrosta, jäi myös tuo mies. Alkoi tekemään "luunappeja" vasempaan poskeeni ja uhkasi tappaa minut. Tiesin katsoessani hänen silmiinsä, että jos olisimme jossakin syrjäisemmällä paikalla, niin hän olisi tehnyt jotakin pahempaa. Niissä silmissä asui viha. Sitten hän uhkasi tuupata minut alas metron liukuportaita. Hän meni portaissa minun edelleni ja tuijotti minua koko ajan. Silloin päätin, että menen hänen ohitseen ja jos hän työntää/koskee minuun, menen hänen iholleen kiinni ja sitten kaadumme ja pyörimme yhdessä ne metron portaat alas. Menin hänen ohitseen, hän ei koskenut minuun....Tilanne eteni sitten siihen, että kävin töissä, lähdin pois suoraan poliisiasemalle tekemään rikosilmoituksen. Miestä ei koskaan saatu kiinni.

Mies oli kukaties Pohjois-Afrikasta, Tunisia, Marokko, ehkä. Eli yhden ainoan kerran minun kimppuuni on kadulla käyty, tämä minulle täysin tuntematon mies. Koen sen rasistisena hyökkäyksenä minua vastaan, koska minä olin valkoinen huora. Meni hyvin pitkän aikaa, että uskalsin mennä metroon ilman sen miettimistä, että mitä jos taas joku....

Tässäpä tätä minun kokemustani monikultturismista pahimmillaan. Eipä muuta.


Jussi Web

  • Vieras
Vs: Rasismia ja someraivoa
« Vastaus #163 : 05.08.2015, 23:25 »
Rasismia ei ole
- vastustaa maahan tulijoiden elättämistä yhteisistä varoista
- vaatia, että maan lakeja ja säännöksiä kunnioitetaan ja noudatetaan poikkeuksetta
- vaatia maahanmuuttajia luopumaan kotimaansa perinteistä, jos ne ovat suomalaisten lakien ja elämäntapojen vastaisia
- vaatia rikokseen syyllistyneiden tai suomalaiseen elämäntapaan sopeutumattomien ei-suomalaisten karkottamista
- vaatia kunnioittamaan kaikkia ihmisiä tasa-arvoisina riippumatta mistään perinteistä tai uskonnoista
- vaatia elää Suomessa maan tavalla vaatimatta itselleen erityisoikeuksia
- vaatia kunnoittamaan suomalaisia perinteitä kuten koulujen kevätjuhlia, uimahallien vuoroja jne
- vaatia, että maahanmuuttajaperheissä eletään Suomen tapojen ja lakien mukaan
- vaatia Suomessa rikokseen tuomittujen toimittamista kärsimään rangaistuksensa lähtömaassaan

Kaikkia kantasuomalaisia vaaditaan elämään edellä mainittujen vaatimusten mukaisesti. Maahanmuuttajilla ei saa olla mitään erityisoikeuksia.

Ja tässä on se dialogiongelman ydin. Itse olen juuri sellainen vihervasemmistolainen äärisuvakki mitä maahanmuuttokriitikot syyttävät multikulturalismista. Minä olen monista näistä kohdista täysin samaa mieltä. Tässä on muutamia väärin eksyneitä, esimerkiksi on rasismia vaatia ihmisiä elämään Suomen tapojen mukaan (minkä tapojen? lappalaisten? karjalaisten? savolaisten? stadilaisten?), mutta ei ole rasismia vaatia ihmisiä elämään Suomen lakien mukaan.

klipklop

  • Vieras
Vs: Rasismia ja someraivoa
« Vastaus #164 : 06.08.2015, 01:08 »
Itse jonkinlaisena kontrollifriikkinä rummutan edelleen lakien ja rangaistusten koventamisen (ts. järkeistämisen) puolesta. En millään muotoa kykene hyväksymään sitä että tähän maahan tullaan tehtailemaan rikoksia, olipa nyt sitten kyseessä pakolainen, mamu, turisti tai mikä hyvänsä. Enkä hyväksy sitäkään että väkivaltarikoksista jaellaan tuon tuosta jotain helvetin EHDOLLISIA tuomioita ties mihin pykäliin vedoten, oli sitten syytettynä valkoinen suomi-julli tai zimbabwelainen mugabe. Nyt vittu edes jotkut isännän otteet touhuun.

Se mitä olen jaksanut valtamediaa seurata (vaan korjaattehan te jos olen väärässä) tämän rasismi-/maahanmuuttoaiheen tiimoilta, olen ihmetellyt tänne tulevien etnisten ryhmien haluttomuutta tuomita "omiensa" tekemiä rikoksia. Lähinnä vain meuhkataan suomalaisten rasismista ja siitä ettei pitäisi syyllistää kaikkia jos muutama porukasta tekee rikoksia. Minä kun olen sitä sakkia joka pienen hetken häpeää omaa kansallisuuttaan kun lukee uutisen vaikkapa Tallinnassa ympärikännissä perseilleestä kantasuomalaisesta urpolaumasta. Ja vitusti enemmän häpeäisin jos olisin pakolaisena jossain vieraassa maassa ja "oma porukkani" raiskailisi siellä paikallisia naisia, mukiloisi joukolla yksinäisiä kaduntallaajia ja vaatisi vielä kunnioitusta omalle kulttuurilleen.