Kirjoittaja Aihe: Rasismia ja someraivoa  (Luettu 59642 kertaa)

-katy-

  • Vieras
Vs: Rasismia ja someraivoa
« Vastaus #240 : 09.08.2015, 04:47 »
Mörkö se lähti piirin..
« Viimeksi muokattu: 09.08.2015, 13:51 kirjoittanut Kammiovärinä »

Loc

  • Vieras
Vs: Rasismia ja someraivoa
« Vastaus #241 : 09.08.2015, 06:44 »
Maaseudulla asuu usein vuosisatoja pitkiä sukuhistoriaoita. Eli hyvin tiukasti paikkaan sitoutuneita. Minun puolesta kehäkolmoseen voisi laittaa sudet kun sielä niiden haitoista ei olla huolissaan. Samaten karhut. Se että karhu tappaa 1-2 lehmää kesässä ei paljon kehäkolmosella kutita persettä. Sen sijaan pientilalliselle joka elää maitotilistä tuo on aika merkittävää.

Mitä historiallisiin tekijöihin tulee niin melko rohkeaa väittää että lappalaiset olisivat alkuperäiskansaa koko suomen alueella. Kun tähänastiset tiedot tukevat aika vahvasti sitä että lappalaiset ovat jatkaneet pohjoisemmaksi ennen kuin uralin mutkasta ja keskieuroopasta tänne on muutettu. Mutta historia vaatisi oman ketjunsa.

Koetetaan selittää msm:lle ja chlmnin kysymää monikulttuurisuuden ongelmaa.

Kulttuurivaihto, positiivinen ja negatiivinen. yleensä yksipuolista mutta johtaa myös usein seuraavaan ja seuraavaan vaihtoon. Hyviä esimerkkejä esim saksan kauppa, muiden maiden kiinnostus suomalaista oppimisjärjestelmää kohtaan, korkeakouluvaltioiden turismi(ihmiset tulevat vaikka japanista tutustumaan suomalaisiin tapoihin ja elämäntapaan, luontoon, elävät suomalaisilla ehdoilla ja kunnioittavat suomalaista kulttuuria) jne positiiviset esimerkit.

Negatiivisessa taas tulee/tuodaan sellaisia ihmisiä jotka eivät tahdo elää täällä muun kuin oman kulttuurikoodistonsa mukaan joka on taas kovasti ristiriidassa paikallisten tapojen kanssa. Naisen asema, lasten asema, seksuaalinen itsemääräämisoikeus, seksuaalivähemmistöjen asema, demokratia, ulkoparlamentaarinen toiminta, väkivallan hyväksyntä ja sen käyttöön kiihotus yms. Jokainen ristirriita tuo omamme kanssa yhteensopimattomasta kulttuurista entistä epätoivottavampaa.

Positiivisen kulttuurivaihdon kanssa ei ole ongelmaa kuin niillä 40 natsilarppaajalla joita en tuon enempää mainosta. Sen sijaan negatiivisen kulttuurivaihdon tulosten kanssa on kusessa koko yhteiskunta. Lähinnä kyse enää ratkaisukeinoista. Miten tuo tullaan hoitamaan. Sillä onhan selvää ettei tällainen meno voi loputtomasti jatkua.

Positiivisiin voin laskea sen kuuluisan pitsaesimerkin. Täällä ulkomaalaiset tuttuni ostavat mielummin pizzansa suomalaiselta pizzerian pitäjältä koska parempaa(jonka lisäksi pizzeriat hävittäneet suomalaiskulttuurelliset snägärit isolta osin sukupuuttoon). Tästä huolimatta yksi ruoka on niin pieni asia, eikä ristiriidassa muiden kuin snägärin pitäjien edun kanssa että sen voi laskea positiivisiin. Pizzakaupan varjolla harrastettu alipalkkaus ja suoranainen orjuus yms suomalaista ravintola-alaa heikentävät tekijät eivät olekaan niin ok. Näitäkin tulisi tarkistaa siinä missä suomalaisia ravintoloita. Törkeimpänä esimerkkinä on poliisilaitoksen vieressä 4e 4 täytteen pizzoja myyvä koju joka jatkaa toimintaansa vuodesta toiseen(kun joku laskenut että jo 7-8e pizzoissa joku asia ei ole kunnossa(ruoka-aineet roskiksesta, työntekijän palkat maksamatta tai lakisääteiset maksut).

Ja noissahan pizzerioissa ei tunneta viimeistä käyttöpäivää.

Loc

  • Vieras
Vs: Rasismia ja someraivoa
« Vastaus #242 : 09.08.2015, 06:48 »
Ja mitä pitäisi tehdä, no loogisintahan olisi katsoa eri kulttuureiden piirteet ja katsoa mitkä ovat täkäläisen valtakulttuurin arvoja vastaan. Joko esimerkiksi luovutaan lasten silvonnasta, terrorismin tukemisesta, rikollisesta toiminnasta jne. tai sitten viedään nämä kulttuuritekijät takaisin sinne minne on turvallista matkustaa lomailemaan ja ajamaan isisin asiaa. Se valinta heillä, tahtooko elää täkäläisen arvojen mukaan vaiko palata. Kun suurimmat sikailijat saa heitettyä pois niin loput voisivat hyvinkin omaksua suomalaisen kulttuurin hienouksia.

NaughtyGorgeous

  • Helsingin akateemiset kinkyt ry
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2264
  • Galleria
    • Blogi
Vs: Rasismia ja someraivoa
« Vastaus #243 : 09.08.2015, 07:36 »
Siis kukaan kantasuomalainenhan ei tee koskaan rikoksia!

Loc

  • Vieras
Vs: Rasismia ja someraivoa
« Vastaus #244 : 09.08.2015, 07:51 »
Siis kukaan kantasuomalainenhan ei tee koskaan rikoksia!

Loistava syy toivoa lisää rikoksentekijöitä.

Chmlnidae

  • Vieras
Vs: Rasismia ja someraivoa
« Vastaus #245 : 09.08.2015, 07:54 »
Siis kukaan kantasuomalainenhan ei tee koskaan rikoksia!

Loistava syy toivoa lisää rikoksentekijöitä.

Kyllä minua nyppii vankiloiden venäläis- ja virolaismäärät. Mitähän sille vois tehdä? Niin että vois tiukentaa vaikka seksuaalirikollisten tuomioita eikä musta poika sen enempää kuin valkoinenkaan enää saisi ehdollista raiskauksesta.
En tiedä miten noiden vankiloiden valtaajien kulttuurien arvot juuri siltä osin poikkeaa meidän omastamme että voidaan ruveta rajaamaan kulttuurisin argumentein asiaa tosin.

Loc

  • Vieras
Vs: Rasismia ja someraivoa
« Vastaus #246 : 09.08.2015, 07:57 »
Siis kukaan kantasuomalainenhan ei tee koskaan rikoksia!

Loistava syy toivoa lisää rikoksentekijöitä.

Kyllä minua nyppii vankiloiden venäläis- ja virolaismäärät. Mitähän sille vois tehdä? Niin että vois tiukentaa vaikka seksuaalirikollisten tuomioita eikä musta poika sen enempää kuin valkoinenkaan enää saisi ehdollista raiskauksesta.

Itse suosittaisin passitusta takaisin kotimaidensa vankiloihin. Venäläinen vankila kun on jo oikea pelote rikolliselle.

Ja tuomioiden korotuksista useimmissa rikoslajeissa olen samaa mieltä. Nykyinen oikeuslaitos raiskaa uhrit toiseen kertaan.

LeatherM

Vs: Rasismia ja someraivoa
« Vastaus #247 : 09.08.2015, 09:07 »
Siis kukaan kantasuomalainenhan ei tee koskaan rikoksia!

Loistava syy toivoa lisää rikoksentekijöitä.

Kyllä minua nyppii vankiloiden venäläis- ja virolaismäärät. Mitähän sille vois tehdä? Niin että vois tiukentaa vaikka seksuaalirikollisten tuomioita eikä musta poika sen enempää kuin valkoinenkaan enää saisi ehdollista raiskauksesta.

Itse suosittaisin passitusta takaisin kotimaidensa vankiloihin. Venäläinen vankila kun on jo oikea pelote rikolliselle.

Ja tuomioiden korotuksista useimmissa rikoslajeissa olen samaa mieltä. Nykyinen oikeuslaitos raiskaa uhrit toiseen kertaan.

Ei se virolaisten ja venäläisten ihonväri tee heistä minun silmissäni yhtään toivottavampia rikoksentekijöitä, ei myöskään kantasuomalaisen.

Nuo raiskaajien ja väkivaltarikollisten saamat tuomiot ihmetyttää myös täällä. Ihan ihonväriin katsomatta. Jos kotimaa on osoitettavissa niin eikäku Viroon, Vennäälle, Afrikansarveen tahi mistä kukakin on kotoisin tuomiotaan suorittamaan. Ja kellä se kotimaa ompi Suomi, niin lisää kakkua. Siinä on minun lääkkeeni asiaan.

Vihapuheita ja -rikoksia tunnutaan nyt etsivän sieltäkin missä niitä ei selkeästi ole, kunhan vaan joku on älynnyt tutkintapyynnön sellaisesta tehdä.

IKRM

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1542
  • kizzzan Herra
  • Galleria
Vs: Rasismia ja someraivoa
« Vastaus #248 : 09.08.2015, 09:33 »
Mä olen maallemuuttokriittinen. Maaseutu susille.

Tämä on vihapuhetta, joka kohdistuu maalla asuviin ihmisiin. Mutta, sitähän ei suvaitsevainen ihminen kaupungista ymmärrä, koska, miten se nyt menikään, kehäkolmosen ulkopuolella ei asu ihmisiä vaan maalaisia. Vihapuhetta silti.

IKRM

IKRM

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1542
  • kizzzan Herra
  • Galleria
Vs: Rasismia ja someraivoa
« Vastaus #249 : 09.08.2015, 09:37 »

Hei, mun mielipide oli yhtä täynnä asiaa kuin se väite johon vastasin. ;)

Toinen esimerkki heti perään. Näinkö sitä akateemista keskustelua käydään? .. Eipä ihme, ettei työnantajille kelpaa korkeasti koulutetut ihmiset, tällä keskustelutyylillä ei työelämässä pärjää enää nykyään.

IKRM

Glori

  • Vieras
Vs: Rasismia ja someraivoa
« Vastaus #250 : 09.08.2015, 10:44 »
Jätetään ne henkilökohtaiset kuittailut ketjusta pois ja keskustellaan vain yleisellä tasolla. Kiitos :)

heinrich

  • Vieras
Vs: Rasismia ja someraivoa
« Vastaus #251 : 09.08.2015, 11:08 »
Tämä ketju lienee täynnä henkilökohtaista kuittailua... ;)
Jo pelkästään toisen tekstin lainaamisen voidaan katsoa olevan henkilökohtaista...

Jaksamista valvontaan :)

Tollanen "jupaseipäsmeikäkysyiensin" alkaa yleensä sen jälkeen kun argumentit on käytetty loppuun.
Ymmärrän kyllä hyvin. Olen toisinaan joutunut itsekin tilanteeseen jossa olen joutunut turvautumaan keskustelun hajautustaktiikkaan järkevien argumenttien puutteessa.

Niin... Sopisiko tässä viheessataas kerran kysellä niitä tän "rikastuksen" etuja?
Ja jos nyt jätetään Fazerit ym. Väliin ja mennään ihan näillä laitimmaisen kolmenkymmenen vuoden sisällä tulleilla.

hiz

  • Vieras
Vs: Rasismia ja someraivoa
« Vastaus #252 : 09.08.2015, 11:32 »
Vastasin jo aiemmin että maahanmuuttajia tarvitaan, muuten työikäisiä ei ole tarpeeksi eläkeluokan elättämistä varten jatkossa, koska lapsia ei ole syntynyt tarpeeksi viime aikoina. Itse taas haluaisin palata siihen moni/monokulttuuriasiaan:

Immonen ja moni tässä ketjussa väittelee monikulttuurilaisuutta vastaan. Kun raapii pintaa vaikuttaa kuitenkin siltä, että se mikä pännii ei olekaan monikulttuurilaisuus vaan pelkästään tietyt kulttuurit. Ja nekin voisi suvaita, jos sopeutuisivat Suomen tapoihin. Luulen että näillä linjoilla on valtaosa suomalaisista. Riiteleminen siitä pitäisikö monikulttuurilaisuutta vastaan taistella vai ei on siis melko lailla ajan haaskausta, jos sekä sitä vastaan hyökkäävät että sitä puolustavat loppujen lopuksi ovat samaa mieltä pääkohdista.

Siis:
- maahanmuuttoa ei välttämättä haluta pysäyttää täysin, mutta siitä halutaan valvotumpaa.
- maahanmuutto maista jonka kansalaiset on todettu sopeutuvan huonosti Suomeen (lähteenä rikostilastot) halutaan rajoittaa minimiin, ja/tai heidän sopeutumista tulisi edistää/tukea erityisesti
- rikosten rangaistuksia tulisi koventaa, ja jos tekijänä on maahanmuuttaja, tulisi hänet voida passittaa syntymämaahansa vankilaan.
- sosiaalipummeilusta ei haluta maksaa, ja erityisesti ärsyttää varojen meneminen henkilölle jolla ei ole suoranaisia siteitä Suomeen, vaan on vain muuttanut tänne äskettäin

Jos tämä on se homman ydin, niin minäkin voisin äänestää persuja, mutta heti kun ruvetaan "taistelemaan monikultturilaisuutta vastaan", niin siihen ei minun suvaitsevuuteni enää riitä.

Fakta on (minusta), että suomalainen systeemi on lepsu, ja sitä on helppo käyttää hyväksi. Varsinkin jos on varttunut muualla, missä rehellisyyden määritelmä ei välttämättä osu täysin yhteen sen kanssa mihin täällä ollaan totuttu. Värikkäämpi lauma asukkaita ja työvoimaa vaatii entistä napakampaa johtajuutta, selviä tavoitteita ja rohkeaa rajanvetoa. Jokaiselta yksilöltä, työssään, ja johtotehtävissä varsinkin. Valvontaa ja järjestyksen vahtimista tulisi tehostaa jo nyt, ennen kuin homma lähtee lapasesta. Kenenkään ei pitäisi missään tapauksessa tarvita edes harkita 'järjestyksen palauttamista' omilla nyrkeillään tai haulikolla. Turvallisen elon pitäisi voida taata sekä täällä syntyneille että tänne muuttaneille. Olen heinrichin kanssa samaa mieltä, että ulkomailta löytyy esimerkkejä, joita en Suomeen toivo, ja jonka käytännön seurauksia ei välttämättä kaikki täällä varttuneet ymmärrä, koska esimerkkejä tästä ei Suomessa vielä pahemmin ole. Lähiöitä, missä isäntämaan edustajat ovat vähemmistöä. Joissa lapset eivät enää voi integroitua vaikka haluaisivatkin, koska kouluista ei enää löydy ketään muuta lasta, joka äidinkielenään puhuu isäntämaan kieltä. Ghettoutumisesta ja integroitumattomuuteen pohjautuvasta rikollisuudesta voi sitten miettiä, että onko rasismi siihen lääke vai onko rasismi syy siihen? Ainakin se mikä on selvää on, että levottomat ghetot synnyttävät lisää rasismia ja vihaa, puolin ja toisin. Väkivaltaa ja mellakoita.

Mutta jos nyt palataan käytännön toimiin (Suomessa, minun mielestä, napakamman johtamisen ja järjestyksenpidon ohella), niin valtion rahankäyttöä tulisi tehostaa ja kyseenalaistaa. Missä on tutkiva journalismi tämän suhteen? Ymmärtääkö äänestäjä mistä raha tulee ja mihin sitä käytetään? Maahanmuuttajat maksavat jonkin verran, mutta niiden tukiin olisi helposti varaa, jos nykyisiä varoja käytettäisiin tehokkaammin. On helppoa jatkaa vanhaan malliin ja syyttää maahanmuuttajia siitä ettei rahat riitä. Mutta jos rahat ovat pahasti loppu, niin sitä parempi syy miettiä asiaa nyt laajemmalta kantilta kuin vain maahanmuuttotukien osalta. Sitäpaitsi verorahoja tulee myös sisään maahanmuuttajien ansiosta. Hesarin mukaan joku päivä sitten muistaakseni mamujen työttömyysluvut ovat siinä 1/3 kieppeillä ja työllistettyjä ovat siis 2/3.

Jos ongelmaa katsoo rationaalisesti, siihen on aina ratkaisu. Jos sellainen halutaan löytää. On myös mahdollista että tässä ei ole edes siitä kyse. Ehkä vaan halutaan vihata, someraivota ja ehkä hieman uhkailla ja hakatakin, ja tummaihoiset kelpaavat kohteiksi yhtä hyvin kuin joku muu "vihollinen" (esim 'väärän' lätkäseuran kannattajat, päiviräsäset/homot jne). Jos omatunto sen sallii, niin kai sitten on vaan vihattava, ja ei kai tunteilleen mitään voi. Mutta jos viha kehittyy tunteesta sanoihin ja tekoihin, niin tulisi yrittää keskittää tuo energia johonkin rakentavaan. Tappelemisella ei oikein saavuteta mitään, eikä se minusta ole sitä suomalaisen kulttuurin mukaista fiksua käytöstä, jota mamuiltakin vaaditaan.

PS. Sanavalintani oli huono kun yritin Kehä III esimerkilläni kuvastaa, että myös suomalaisten keskuudessa ja rajojemme sisällä on eri alakulttuureita ja muutetaan paikasta toiseen. Tarkoitukseni ei ollut ärsyttää sillä ketään. Eikä muutenkaan. Riitelyä on nyt jo liikaa ja ratkaisuehdotukset melko vähissä. Eipä nyt niin että tämä asia BDSM-baarissa ratkottaisiin, mutta tämä on pieni maa, kai ainakin osa päätöksentekijöistä ovat myös kinkyjä. Terveisiä vaan teille, jos tätä luette. Tsemppiä, ei käy kateeksi tämän nykyisen sotkun siivoaminen.


Loc

  • Vieras
Vs: Rasismia ja someraivoa
« Vastaus #253 : 09.08.2015, 11:57 »
Mittä tuohon työvoimapulan paikkaamiseen tulee niin se on suomeksi sanottuna täyttä soopaa. Virallisetkin luvut ovat 300 000+ työtöntä ja työttömyysprosentti huitelee 10% tietämissä. 2008 talouskriisin jälkeen ei ole ollut minkäänlaista tarvetta maahanmuutolle työvoimapulan vuoksi. Edes ne nokian insinöörejä korvanneet halpamaiden työntekijät eivät varsinaisesti ole kansallinen etu.

Käytännössä tuon 300 000 lisäksi on ainakin saman verran tempputyöllistettyjä, opiskelijoita, lyhytaikaisessa työsuhteessa olevia vakoituista haluavia, lapsia ja nuoria sekä vanhuksia jotka haluaisivat töitä. Käytännössä voidaan puhua 600 000 ihmisen työvoimareservistä jolla ei ole mitään ongelmaa paikallisten kulttuurin, tapojen, kielen tms kanssa.

Työvoimapulaa vastaan puhuu myös rankasti kaikenlainen työnhaku mitä voi kukin itsekseen kokeilla. Siivoojan täysiviikkoiseen paikkaan voi tulla sata työnhakemusta. Monissa muissa tuo määrä on vielä enemmän.

Siis en näe mitään syytä millä voisi perustella työvoimapulalla maahanmuuton jatkamista nykymuotoisena tai varsinkaan lisäämistä.

Miriam

  • Vieras
Vs: Rasismia ja someraivoa
« Vastaus #254 : 09.08.2015, 12:11 »
Mä olen maallemuuttokriittinen. Maaseutu susille.

Tämä on vihapuhetta, joka kohdistuu maalla asuviin ihmisiin. Mutta, sitähän ei suvaitsevainen ihminen kaupungista ymmärrä, koska, miten se nyt menikään, kehäkolmosen ulkopuolella ei asu ihmisiä vaan maalaisia. Vihapuhetta silti.

Tai sitten kyseessä oli "maahanmuuttokriitikoiden" parodisointi. :D Etkös sinä ollut maahanmuuttokriitikko? Millä tavalla se sitten ei ole vihapuhetta, mutta maallemuuttokritiikki on?