Kirjoittaja Aihe: Miten tiedät että olet suhteessa dominoiva osapuoli?  (Luettu 16995 kertaa)

Guide-Master

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 949
  • En ole valmis, enkä toivo koskaan olevani valmis.
  • Galleria
Itse pidän pääsääntöisesti jakavana asiana sitä, kumpi päättää miten hommat jaetaan, tämä voi myös olla sitä kumpi pitää suhteessa pääsääntöisesti yhteyttä. Se että jollakin on vastuulla jokin tehtävä, ei merkitse sitä että hän olisi vallassa, sillä hänelle yleensä on vain se vastuulleen. Eli se joka pääsee valitsemaan mieluiset itselleen asiat, jotka ovat hänen henkilökohtaiset mieltymyksien mukaiset, eli vaikka siivoominen, on dominoiva suhteessa. Eli hänelle jää aikaa omia asioita tehdä, tällöin ahkeruus kuuluu alistuvalle, sillä dominoiva puolta hyvin paljon asioita on mitkä hän on ulkoistannut.

Eli laiskuus on dominoivuiden perus ominaisuus, sillä kuka nytten haluaa ikäviä asioita tehdä. Tässä on se mikä on monelle subille vaikea, sillä heillä on oletus että heidän kanssa puuhataan ja mielummin sillein että heiltä ei mitään edes vaadita, eli vastuun siirtäminen on juuri toisin päin kun se pitäisi olla.

Ero fettarin ja dominoivan välillä on juuri tässä, jossa bondage on erittäin hyvä esimerkki, sillä jos mietit bondagen alkutaivalta, jolloin se oli sotavankien kuulustelu tekniikka, niin oliko sitoja tässä se joka oli määrännyt sidonnan vai sitoiko joku jolle se tehtävä oli määrätty?





[admin] otsikon typo korjattu
« Viimeksi muokattu: 25.03.2014, 08:43 kirjoittanut Glori »

ChickenRace

  • Vieras
Hmm.. Mun luona subi ei kyllä siivoa,kokkaa, koske mihinkään kodinhoidolliseen toimeen.. Ei liioin Isännän paikalla ollessa siivoa edes kotonaan,ellei Isäntä ota osaa "yhteiseen jobiin"..
Alistuvalle on ihan tarpeeks parempaakin tekemistä kun on Isännän seurassa.. (En ihan hiffaa miks "piikominen" oli subin luontainen rooli.. ?!

Mistä itse tiedän.. - Meillä on säännöt ja sub pitää siitä että määrätyt asiat ovat "niin"..

Purppura

Vs: Miten tiedät että olet suhteessa dominoiva osapuoli?
« Vastaus #2 : 25.03.2014, 08:39 »
Itse pidän pääsääntöisesti jakavana asiana sitä, kumpi päättää miten hommat jaetaan, tämä voi myös olla sitä kumpi pitää suhteessa pääsääntöisesti yhteyttä. Se että jollakin on vastuulla jokin tehtävä, ei merkitse sitä että hän olisi vallassa, sillä hänelle yleensä on vain se vastuulleen. Eli se joka pääsee valitsemaan mieluiset itselleen asiat, jotka ovat hänen henkilökohtaiset mieltymyksien mukaiset, eli vaikka siivoominen, on dominoiva suhteessa. Eli hänelle jää aikaa omia asioita tehdä, tällöin ahkeruus kuuluu alistuvalle, sillä dominoiva puolta hyvin paljon asioita on mitkä hän on ulkoistannut.

Eli laiskuus on dominoivuiden perus ominaisuus, sillä kuka nytten haluaa ikäviä asioita tehdä. Tässä on se mikä on monelle subille vaikea, sillä heillä on oletus että heidän kanssa puuhataan ja mielummin sillein että heiltä ei mitään edes vaadita, eli vastuun siirtäminen on juuri toisin päin kun se pitäisi olla.

Ero fettarin ja dominoivan välillä on juuri tässä, jossa bondage on erittäin hyvä esimerkki, sillä jos mietit bondagen alkutaivalta, jolloin se oli sotavankien kuulustelu tekniikka, niin oliko sitoja tässä se joka oli määrännyt sidonnan vai sitoiko joku jolle se tehtävä oli määrätty?

Voin kyllä henkilökohtaisesti allekirjoittaa tuon laiskuuden, mutta jos subiltani kysytään, hän varmaan kertoisi minun olevan ahkera kun mietin aina huolella mitä hän voisi tehdä ja miten. Itse en suunnittelua pidä kummoisenakaan työnä, ja toisaalta, subini mukaan esim, ruuanlaitto / ostokset eivät ole minkäänlaista työtä, vaan kivaa aikaa rentoutua.  Muutkin kotityöt kuuluvat subille niin kauan kun hän on terve. Itse autan silloin kun joku toimi vaatii kaksi käsiparia, mutta muuten en kävele edes jääkaapille olutta hakemaan.

Hän ei oikeastaan osaa vaatia mitään muuta kuin haleja, joten en koe että minulta vaadittaisiin mitään. Käskyt, hellyydenosoitukset ja kivun subi ottaa vastaan, jos pystyy, hymyllä ja iloisena siitä että saa palvella. Jos en satu tarvitsemaan mitään, hän todennäköisesti ulkoilee, lukee tai on yhteydessä kavereihinsa.

Alkuperäisellä bondagella ei myöskään haettu seksuaalista tyydytystä / valtaa, vaan nimenomaan tuloksia. Mutta olisi aika paksua väittää että jos minä päätän laittaa subin köysiin ja alan rääkkäämään häntä omaksi ilokseni, en olisi tilanteessa 'dominoiva'.





[admin] otsikon typo korjattu
« Viimeksi muokattu: 25.03.2014, 08:43 kirjoittanut Glori »

Lilith

  • Vieras
Vs: Miten tiedät että olet suhteessa dominoiva osapuoli?
« Vastaus #3 : 25.03.2014, 09:00 »
Mua ei kiinnosta se että joku passailisi mua päivät pääksytysten tai siivoasi mun himaa. Tietty voi auttaa kun mä siivoan, mutta alistumisen eleenä - ehei. No, mä en olekaan True Domme™  ;D

Mun ja lemmikkini arki on täynnä molemminpuolisia palveluksia ja hyvänäpitämistä. Yleensä se tekee ruuat kumman luona ollaan. Voin hieroa hartiat tai harjata lemmikkini hiukset, se on musta nautinnollista. Toki olen myös se joka voi hakata toista kunnes se itkee, sotkea ja häpäistä ja nussia milloin haluan.

Tiedän että olen dominoiva siitä miten lemmikkini mua katsoo. Siitä että voin käskeä hänet runkkaamaan laukeamatta milloin haluan. Siitä että voin vetää hänelle avokämmenlyönnin milloin tahansa tavallisessa päivässä, tai kouria häntä ihan miten haluan. Ja siis missä tahansa = ei altisteta ei-konsensuaalisia katsojia näille toimille.

MasterOpie

  • Vieras
Vs: Miten tiedät että olet suhteessa dominoiva osapuoli?
« Vastaus #4 : 25.03.2014, 09:34 »
Eli laiskuus on dominoivuiden perus ominaisuus, sillä kuka nytten haluaa ikäviä asioita tehdä. Tässä on se mikä on monelle subille vaikea, sillä heillä on oletus että heidän kanssa puuhataan ja mielummin sillein että heiltä ei mitään edes vaadita, eli vastuun siirtäminen on juuri toisin päin kun se pitäisi olla.

Pakko vähän tarkistuttaa. Eli tiedän olevani dominoiva osapuoli jos laiskuus on perus ominaisuuteni ja haluan teettää ikävät asiat subillani? Jos Guide tuota tarkoittaa, niin ilomielin ilmoittaudun pois Dominoivan osapuolen laatikostani.

Yleensäkin vierasta näitä julistus viestejä, joissa kerrotaan miten asia on tai pitäisi olla. Meitä kuitenkin on niin moneen junaan ja asemallekkin että se mikä toimii minulla ei varmasti toimisi Guidella.

Omasta mielestäni hyvä dominoivan tärkeimpiä ominaisuuksia on ymmärtää erilaisuutta.

Omasta mielestäni dominoivan puolen voi näyttää ihan muulla keinoin kun passittamalla siivoamaan tai viiruttamalla takapuolen. Oman näkemykseni mukaan se on ansaittu jo ennen noita toimenpiteitä.

Olen pitkälti samoilla linjoilla Lilith kanssa joka edellä kirjoitti Tiedän että olen dominoiva siitä miten lemmikkini mua katsoo.

- Karwis

IKRM

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1542
  • kizzzan Herra
  • Galleria
Vs: Miten tiedät että olet suhteessa dominoiva osapuoli?
« Vastaus #5 : 25.03.2014, 09:38 »

Omasta mielestäni hyvä dominoivan tärkeimpiä ominaisuuksia on ymmärtää erilaisuutta.


Avaatko hiukan tätä ajatusta lisää.

IKRM

Fixx

  • Vieras
Vs: Miten tiedät että olet suhteessa dominoiva osapuoli?
« Vastaus #6 : 25.03.2014, 09:43 »
Tiedän siitä kun näin on sovittu.

MasterOpie

  • Vieras
Vs: Miten tiedät että olet suhteessa dominoiva osapuoli?
« Vastaus #7 : 25.03.2014, 09:57 »

Omasta mielestäni hyvä dominoivan tärkeimpiä ominaisuuksia on ymmärtää erilaisuutta.


Avaatko hiukan tätä ajatusta lisää.

IKRM

Ehkäpä hiukan. Ymmärtää että se mikä toimii esim IKRM:llä tai mitä IKRM tarkoittaa D/s - suhteella ei välttämättä toimi muilla. Ymmärtää että se mikä toimii muilla on aivan yhtä arvokasta kuin se mikä toimii vaikka IKRM.llä. Ymmärtää että jokainen ihminen on erilainen ja näin ollen tarvitsee eri asioita.

Blaine

  • Vieras
Vs: Miten tiedät että olet suhteessa dominoiva osapuoli?
« Vastaus #8 : 25.03.2014, 10:11 »
Kaipa tässäkin keskustelussa päästään piakkoin siihen vankkaan päätelmään, että Ainoa Oikea Tapa (tm) tietää olevansa dominoiva on se, kun subi huutaa sänkyyn pultattuna turvasanaa ja sit saa ihan itse päättää jatkaako vai lopettaako (ja tietenkin jatkaa, koska subin "toiveita" ei kannata kuunnella tai se alkaa luulla liikoja itsestään).

Itse tiedän Isäntäni olevan dominoiva siitä, että hän saa minut HALUAMAAN niitä kotityökomentoja keksimällä väliin kivoja pikku jekkuja ja ajoittain palkitsemalla hyvästä suorituksesta. Jos Isäntä istuisi päivät pitkät sohvalla peukku pyllyssä eikä vaivautuisi tarpeilleen vessaan asti vaan vääntäisi kamat lattialle ja olettaisi mun kirmaavan innista vinkuen hakemaan rättiä ja kumihanskoja niin jäisi aika pian ihan itsekseen paimentamaan karkailevia villakoiria takaisin sängyn alle.

Pip

Vs: Miten tiedät että olet suhteessa dominoiva osapuoli?
« Vastaus #9 : 25.03.2014, 11:04 »
Aloitusviestin logiikan mukaan kukaan, joka ei ole sadistisesta dominoivuudestaan kärsinyt linnatuomiota, ei voi olla oikeasti dominoiva.

Omassa tilanteessani taas en koe mitään tarvetta todistella dominoivuuttani itselleni (tai muille), riittää kun sanon mitä tehdään ja toinen tekee. Yksinkertaista.

Guide-Master

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 949
  • En ole valmis, enkä toivo koskaan olevani valmis.
  • Galleria
Vs: Miten tiedät että olet suhteessa dominoiva osapuoli?
« Vastaus #10 : 25.03.2014, 11:33 »

Omasta mielestäni hyvä dominoivan tärkeimpiä ominaisuuksia on ymmärtää erilaisuutta.


Avaatko hiukan tätä ajatusta lisää.

IKRM

Ehkäpä hiukan. Ymmärtää että se mikä toimii esim IKRM:llä tai mitä IKRM tarkoittaa D/s - suhteella ei välttämättä toimi muilla. Ymmärtää että se mikä toimii muilla on aivan yhtä arvokasta kuin se mikä toimii vaikka IKRM.llä. Ymmärtää että jokainen ihminen on erilainen ja näin ollen tarvitsee eri asioita.
Eli jokasessa suhteessa on toine dominoiva, sillä ihmisethän ovat luonteltaan erilaisia, eli ei ole vain yhtä tapaa.

Mr.Inathu

Vs: Miten tiedät että olet suhteessa dominoiva osapuoli?
« Vastaus #11 : 25.03.2014, 11:49 »
Ei Jeesus, mikä ketjun avaus taas...  :o

Mikä ihmeen henkilökohtainen ahdinko näillä truumastereilla on määritellä aina suhde ja BDSM-toiminta synonyymeiksi? Ikäänkuin niillä pitäisi olla mitään tekemistä keskenään. Ihmissuhteessa on kaksi ihmistä, joille jo pelkkä lainsäädäntö takaa vapauden, eikä sitä voi minkäänlaisin sopimuksin toiselta viedä ja luulenpa, että hyvin hyvin harva siitä vapaudestaan olisi oikeasti edes valmis luopumaankaan.

Itselleni suhteissa on aina kaksi saman arvoista ihmistä, jotka yhdessä sitten päättävät, kuinka arkeaan ja BDSM-toimintaansakin harrastavat, oli se sitten erillisiä sessioita tai 24/7-toimintaa. Ei ne D/s-roolit ole osa suhdetta vaan osa suhteen BDSM-osaa. Suhteissa kun on AINA muutakin elämää kuin vain se BDSM.

Onnea vaan truumasuille "aitojen subien" etsintään ja erityisesti niiden tyytyväisenä pitämiseen... Ai niin, mutta eihän niiden tarvitsekaan olla tyytyväisiä... Mutta miksi kukaan jatkaisi suhteessa, jossa ei ole tyytyväinen. Eikö sellainen ihminen olekan "aito oikea sub", joka lähtee suhteesta kun ei ole tyytyväinen?

Siitäkö tässä jatkuvassa "oikea/väärä-kinkyilyssä-keskustelussa" lopulta onkin kysymys, kun eivät laiskat ja dominoivat onnistukaan löytämään sellaisia subeja, jotka ymmärtäsivät onnellisena jäädä huonoihin suhteisiin ja haluta lisää huonoja sessioita, joissa heidän rajojaan rikotaan yhdessä sovitun vastaisesti? Ja juoruilevatkin vielä ämmät verkossa keskenään...

Oikeasti, mitähän se konsensuaalinen taas tarkoittikaan?

Olen kyllä suvaitsevainen erilaisuutta kohtaan ja olen käsittääkseni ollut jossain määrin dominoivakin joskus, mutta aina on toimintani perustunut yhteisymmärrykseen ja yhdessä sopimiseen...

-Mr.Inathu

IKRM

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1542
  • kizzzan Herra
  • Galleria
Vs: Miten tiedät että olet suhteessa dominoiva osapuoli?
« Vastaus #12 : 25.03.2014, 12:08 »

Olen kyllä suvaitsevainen erilaisuutta kohtaan ja olen käsittääkseni ollut jossain määrin dominoivakin joskus, mutta aina on toimintani perustunut yhteisymmärrykseen ja yhdessä sopimiseen...


Miten se dominoivuus/alistuneisuus ilmenee, jos yhdessä sovitaan asiat niin että molemmilla on saman verran valtaa käytettävissä? Miten silloin voidaan määritellä kumpi on suhteessa dominoiva ja kumpi alistuva? Toki voidaan varmasti päättää, että kun ollaan sessiossa toinen on dominoivassa roolissa ja toinen alistuneessa roolissa.

IKRM

isabella

Vs: Miten tiedät että olet suhteessa dominoiva osapuoli?
« Vastaus #13 : 25.03.2014, 12:44 »
Mikä ihme siinä on että tasaisin väliajoin jonkun (yleensä ne ovat kyllä samat ihmisetkin) pitää aina tulla kertomaan muille kuinka väärin he asiat tekevät. Ja kuinka muut eivät ole oikeita mastereita/subeja jos eivät toimi tietyllä tavalla.

Ja useita edellisiä kompaten: tiedän että olen dominoiva osapuoli koska niin on yhdessä sovittu. Minä en tarvitse subia siivoamaan, meilllä käy siivooja, jolle maksetaan rahalla. Mutta subini kyllä tietävät paikkansa vaikka eivät lattioitani kuuraisikaan  ;)

Nuppuorja

  • Vieras
Vs: Miten tiedät että olet suhteessa dominoiva osapuoli?
« Vastaus #14 : 25.03.2014, 12:45 »
Niin, on monta tapaa harrastaa tai elää kinkyyttään. Toisille vain ei anna mitään sellainen "ollaan siis oikeasti tasa-arvoisia mutta jos mä nyt sitten vähän saan alistaa sinua" - systeemi. Ollaan niin pystyynkuolleen kohteliaita ja konsensuaalisia ettei mitään rajaa. Kokeiltu on, ei toiminut.

Mutta tämä oli tietysti se väärä mielipide. Nettifoorumillehan saa toki kirjoittaa jokainen ajatuksiaan, mutta vain jos ne ovat oikeita.