Kirjoittaja Aihe: Miten tiedät että olet suhteessa dominoiva osapuoli?  (Luettu 16995 kertaa)

Ms. M

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 2965
  • An' I don't give a damn 'bout my bad reputation.
  • Galleria
Vs: Miten tiedät että olet suhteessa dominoiva osapuoli?
« Vastaus #30 : 26.03.2014, 13:48 »
Tuotanoin, eikö subi saa siis kertoa omista rajoistaan kun puhutaan D/s-suhteesta? Se, että kertoo omista rajoistaan, on TÄRKEÄÄ, ja jos Dominoiva ei sitä siedä, niin sitten ei kyllä ole ns. Kaikki muumit laaksossa.

Guide-Master

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 949
  • En ole valmis, enkä toivo koskaan olevani valmis.
  • Galleria
Vs: Miten tiedät että olet suhteessa dominoiva osapuoli?
« Vastaus #31 : 26.03.2014, 14:13 »
Tuotanoin, eikö subi saa siis kertoa omista rajoistaan kun puhutaan D/s-suhteesta? Se, että kertoo omista rajoistaan, on TÄRKEÄÄ, ja jos Dominoiva ei sitä siedä, niin sitten ei kyllä ole ns. Kaikki muumit laaksossa.

Tietenkin saa, mutta niiden ei tarvitse Dominoiva kiinnosta, sillä kiinnostuksen pitää olla kummankin puoleista;)

Mr.Inathu

Vs: Miten tiedät että olet suhteessa dominoiva osapuoli?
« Vastaus #32 : 26.03.2014, 15:49 »
Minusta olisi mielenkiintoista tietää, minkä motiivin tähden samat henkilöt jatkuvasti hyvin samanlaisin kuvioin pyrkivät tuomaan esille epä-konsensuaalisen BDSM:n viestiä täällä?

Minun puolestani ihmiset voivat harrastaa BDSM:ää juuri niin kuin tykkäävät keskenään, niin kauan kuin se ei vahingoita ketään oikeasti. Oma motiivini olla tällä foorumilla on puhua konsensuaalisen kinkyn puolesta ja antaa ajatuksia niille, jotka ovat kinky-tiellään lähempänä alkua kuin itse olen. Lisäksi tiedät, että monet tekevät paljon enemmän ja näkyvämpääkin työtä konsensuaalisen kinkyn puolesta kuin minä itse ja arvostan heidän työtään paljon.

Minulla ei ole nyt eikä tulevaisuudessakaan minkäänlaista kynnystä nostaa omaa ääntäni kuuluville silloin, jos joku alkaa saarnaamaan konsentiaalista BDSM-toimintaa vastaan. Ihan sama onko se oma mielipide tai ei. Minulta ei ole koskaan löynyt ymmärrystä narsisteja tai pikkusieluisia "taksikuskeja" kohtaan, julistavat he sitten rasismia, homofobiaa, EU-mafiaa.

Mitä sitten solvaamiseen tulee, niin sitä korjaa mitä kylvää. Kyllä se oli eräs kohtalaisen pieni posse, joka itse itsensä nimesi/kohotti True Mastereiksi tässä taannoin ja alkoi sen jälkeen esittämään eri yhteyksissä näkemyksiään makuuhuonemasteista ja wannabe-subeista yms. Aika nopeasti kyseiset herrat hankkivat itselleen ja valitsemalleen nimitykselleen sen nykyisen kahtinaisen ja vähemmän mairittelevan merkityksen.

Ja alkuperäiseen kysymykseen vastaus. Mistä tiedän että olen Dominiva suhteessani? Siitä, että tiedän ETTEN ole sitä IHMISsuhteissani. Ihmissuhde on kahden ihmisen välistä vakiintuvaa vuorovaikutusta ja minun mielestäni sen tulisi AINA perustua siihen, että molemmat ihmiset ovat saman arvoisia ihmisinä ja yksilöinä. Konkretisoin sen siten, että mielestäni kummalla tahansa ihmissuhteen osapuolella tulee olla yhtäläinen oikeus kertoa, ettei ole valmis tekemään jotain asiaa. Oli se sitten pieni tai iso asia, jos ihminen on oikeasti sitä mieltä, ettei ihan oikeasti halua jotain asiaa itselleen tehtävän, ei toisella ole minkään maailman oikeutta toista siihen pakottaa, oli mukana sitten kuin hieno TPE- tai D/s-kuvio hyvänsä.

Kokonaan toinen asia ovat sitten sellaiset ihmissuhteet, joissa on myös BDSM tai D/s-ominaisuuksia. Silloin voidaan yhdessä sopia ne säännöt, joita ihan jatkuvassa arjessakin toteutetaan. Mutta se on silti vain todellisen vallan illuusio, kummallakin henkilöllä on yhä sama peruuttamaton oikeus ilmaista tahtonsa valtakuvioiden ulkopuolella ja kieltää jotain asiaa tapahtumasta ja viimeistään halutessaan poistua tilanteesta ja/tai koko suhteesta.

Ja mistä tiedän, että olen Dominoiva ihmissuhteissani, joissa harjoitetaan D/s-toimintaa? Siitä, että vuodesta toiseen minulle alistuvat ihmiset tulevat ja kertovat ihan itse yhä uudelleen ja uudelleen haluavansa alistua minulle ja antaa itsensä minun hallittavakseni. Minulle se kertoo aivan tarpeeksi.

-Mr.Inathu, joka ei nyt eikä tulevaisuudessakaan hyväksy muuta kuin konsensuaalista kinkyä, oli se sitten SSC:tä tai RACK:ä.

Chmlnidae

  • Vieras
Vs: Miten tiedät että olet suhteessa dominoiva osapuoli?
« Vastaus #33 : 26.03.2014, 16:10 »
....mä mistään mitään tiedä...edes itsestäni saati toisesta...paitsi hetkittäin, joskus, mutta sehän se vasta hauskaa onkin  :P..oon vaikka korinttipulla, tai ehkä sittenkin kookospulla  ;D (Rakasta hellästi, s.85)

https://www.youtube.com/watch?v=C5A49RGBmGE&feature=kp


...trallallaatrolllollooo...*laulaa ja hyppii kohden keväistä auringonpaistetta*

perapervo

  • Vieras
Vs: Miten tiedät että olet suhteessa dominoiva osapuoli?
« Vastaus #34 : 26.03.2014, 16:25 »

Chmlnidae

  • Vieras
Vs: Miten tiedät että olet suhteessa dominoiva osapuoli?
« Vastaus #35 : 26.03.2014, 17:19 »

Olen kyllä suvaitsevainen erilaisuutta kohtaan ja olen käsittääkseni ollut jossain määrin dominoivakin joskus, mutta aina on toimintani perustunut yhteisymmärrykseen ja yhdessä sopimiseen...


Miten se dominoivuus/alistuneisuus ilmenee, jos yhdessä sovitaan asiat niin että molemmilla on saman verran valtaa käytettävissä? Miten silloin voidaan määritellä kumpi on suhteessa dominoiva ja kumpi alistuva? Toki voidaan varmasti päättää, että kun ollaan sessiossa toinen on dominoivassa roolissa ja toinen alistuneessa roolissa.

IKRM

Olet selvästi huolissasi määrittelyistä. Avaatko hieman kenelle määrittelet ja miksi?

Ihminen on eroja, vertailuja, tekevä ja hakeva olento. Ihminen määrittelee voidakseen arvottaa, antaa erialisia, ja eri tasoisia, merkityksiä asioille.
Ihminen on onnellinen kun löytää elämälleen merkityksen. Mutta se ei riitä että oman elämän tarina on selvä itselle vaan sen tulee yhdistyä laajempaan yhteisöllisyyteen. Näin ollen ihminen hakee kokonaisvaltaisempaa ja laajempaa tarinaa johon voi mielekkäästi (merkityksellisesti) sijoittaa itsensä.
Jatkanko?

Nick

  • Vieras
Vs: Miten tiedät että olet suhteessa dominoiva osapuoli?
« Vastaus #36 : 26.03.2014, 18:32 »
Minusta olisi mielenkiintoista tietää, minkä motiivin tähden samat henkilöt jatkuvasti hyvin samanlaisin kuvioin pyrkivät tuomaan esille epä-konsensuaalisen BDSM:n viestiä täällä?

Jos viittaat Guide-Masterin kirjoituksiin, niin niissä ei ole tuotu esiin non concensual bdsm:n viestiä. Sen sijaan erittäin monessa keskustelussa useat kielellisesti hyvää tekstiä kirjoittamaan kykenevät ovat toistuvasti osoittaneet olevansa yllättävän heikkoja luetun ymmärtämisessä. Toisaalta ilmeisesti GM:nkin on tuon huomannut ja tietoisesti  provosoi  ;D

Minusta on kuitenkin suuri vahinko foorumin kannalta että hyvin usein viestinnällisesti heikosti ilmaistu mutta olennainen oivallus jää ymmärtämättä ja  tyrmätään - ilmeisesti kirjallisen ilmaisun kanssa työkseen toimivien henkilöiden taholta - pitkillä aiheen vierestä kirjoitetuilla vastineilla. Tällä en nyt viittaa nimimerkkiin Mr.Inathu vaan laajemmin viimeaikaisiin keskusteluihin ja niiden sävyihin.






Inor

  • Vieras
Vs: Miten tiedät että olet suhteessa dominoiva osapuoli?
« Vastaus #37 : 26.03.2014, 19:37 »
Mielestäni se nimenomaan antaisi suhdemielessä valtaa, jos minä hallinnoisin Isäntäni kämppää. Vaikka kuinka käskyn alaisena, minä mielestäni pitäisin vallassani yhteistä arkea. Mielestäni jo siksi kotitöiden jakaminen ja Domin "laiskuus" eivät millään tavalla takaa dominoivan valtaa. -Minun mielestäni.

En kyllä allekirjoita myöskään ihan sitä, että hyvä suhde lähtisi siitä että kaksi tasaveroista ihmistä istuu pöydän ääreen ja tehdään kahdenkesken sopimus, miten BDSM-suhdetta toteutetaan. -Minulle. Itse haluan että Isäntä nimenomaan toteuttaa dominoivuuttaan ottamalla vastuun ja vallan ja saamalla minut seuraamaan. Toisaalta siinä valta on nimenomaan 50/50, koska minä teen lopullisen päätöksen alistumisestani. Mutta siksi se nimenomaan on lahja jonka annan kunnioittamalleni D:lle.

Miten kaikki suhteet tulisi toteuttaa, saati miten kaikki BDSM suhteet tulisi toteuttaa. En kuvittelekaan.

Vanilja

Vs: Miten tiedät että olet suhteessa dominoiva osapuoli?
« Vastaus #38 : 11.11.2014, 02:14 »
Tiedän että Master on dominoiva, koska olen sub ja alistun Hänelle.
(Ei ny ihan vastaus alottajan kysymykseen, mut.... )

Loc

  • Vieras
Vs: Miten tiedät että olet suhteessa dominoiva osapuoli?
« Vastaus #39 : 11.11.2014, 03:57 »
Simppeliä. Tahtoni menee läpi niissä asioissa joilla on itselle väliä. Sellaisissa joissa ei merkitystä teen myös valinnat. Subille tärkeissä kuuntelen.

-katy-

  • Vieras
Vs: Miten tiedät että olet suhteessa dominoiva osapuoli?
« Vastaus #40 : 11.11.2014, 04:47 »
Lueskelin tätä ketjua uudelleen ja tuli jotenkin mälsä fiilis(taisin lukea myös toista ketjua lisäksi). Kaikilla pitää olla ikävää ja kurjaa, eikä saa edes runkata ,saati että ois bondagea yms. Subit ovat ihan perseestä ja dominoivat naiset ovat oikeasti alistuvia. Lässynlää masterit hännystelevät wanna be sub-dominoivia ja kukaan ei mene sekaisin päästään, tai joskus menee ja sille naureskellaan tosi-mastereiden lahkossa/ kaveriporukassa..jeeeeee!

Guide-Master

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 949
  • En ole valmis, enkä toivo koskaan olevani valmis.
  • Galleria
Vs: Miten tiedät että olet suhteessa dominoiva osapuoli?
« Vastaus #41 : 11.11.2014, 05:08 »
Lueskelin tätä ketjua uudelleen ja tuli jotenkin mälsä fiilis(taisin lukea myös toista ketjua lisäksi). Kaikilla pitää olla ikävää ja kurjaa, eikä saa edes runkata ,saati että ois bondagea yms. Subit ovat ihan perseestä ja dominoivat naiset ovat oikeasti alistuvia. Lässynlää masterit hännystelevät wanna be sub-dominoivia ja kukaan ei mene sekaisin päästään, tai joskus menee ja sille naureskellaan tosi-mastereiden lahkossa/ kaveriporukassa..jeeeeee!
Se vain kuvaa moninaisia yhteisöä, se on jo itsessään ominaisarvo.  Sillä emmehän ole kaikki samanlaisia?

-katy-

  • Vieras
Vs: Miten tiedät että olet suhteessa dominoiva osapuoli?
« Vastaus #42 : 11.11.2014, 05:34 »
Se vain kuvaa moninaisia yhteisöä, se on jo itsessään ominaisarvo.  Sillä emmehän ole kaikki samanlaisia?
Suosittelen liittymistä fundamentalistiuskovien joukkoon tai ainakin kaikki se mitä itse kirjoitat, tuo mieleen vuosikymmenet lahkoajoilta. Oltiin erilaisia juu, hyvinkin, mutta piti tulla samanlaisiksi tarkkaan määriteltyjen kriteerien mukaan ja siten kuin hallitsevat (=vanhemmisto) koki oikeaksi sydämessään ja herransa kanssa tuntikauseja rukouksissa vietettyään. Pahoittelen tätä mielleyhtymää, koska tuota ei saisi ola edes olemassa,mutta jumalat.

Lady Whip

  • Turun Baletti
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 3433
  • Sadistinen Gfe-Domina
  • Galleria
Vs: Miten tiedät että olet suhteessa dominoiva osapuoli?
« Vastaus #43 : 11.11.2014, 07:34 »
Joskus tuntuu siltä, että Dominoivat ovat D-ihmisiä sen takia koska ovat liian heikkoja antaakseen subin/kenenkään päättää asioistaan. Siinä voi mennä kontrolli omaan elämään jos kulkee jonkun toisen perässä. Edes hetken aikaa.

IKRM

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1542
  • kizzzan Herra
  • Galleria
Vs: Miten tiedät että olet suhteessa dominoiva osapuoli?
« Vastaus #44 : 11.11.2014, 09:30 »
Joskus tuntuu siltä, että Dominoivat ovat D-ihmisiä sen takia koska ovat liian heikkoja antaakseen subin/kenenkään päättää asioistaan. Siinä voi mennä kontrolli omaan elämään jos kulkee jonkun toisen perässä. Edes hetken aikaa.

Tämä on juuri tyypillistä naisen toimintaa. Kaikin mahdollisin keinoin yritetään saada mies uskomaan, että alistuminen ja periksi antaminen on hyvä juttu, ensin yritetään saada pikkusormi ja siitä sitten pikkuhiljaa koko käsi.. Lopulta mies onkin enää säälittävä nynnerö joka ei osaa edes viedä roskia oikein ja on täysin naisen vietävissä kaikin tavoin. Ja, ennen kaikkea, naisen pilkanteon kohteena koska on täysin menettänyt miehuutensa.

IKRM