Aula - kaikille avoimet alueet > Ikkuna ulkomaailmaan

Nykyinen deittikulttuuri?

<< < (8/9) > >>

Raippa:

--- Lainaus käyttäjältä: Snowbunny - 30.04.2019, 18:40 ---Mutta yleisesti kyl hämmennyn Suomes puheesta et miehet maksais.. Ei mun mielest oo koskaan ollu oletuksena, mut ehkä mä oon vaan liian maalainen xD

--- Lainaus päättyy ---

Ei se ole mikään mielipidekysymys. Se vaan on historiallinen fakta. Toki olen aikoinaan ollut treffeillä, jolloin nainen maksoi. Mutta minä kyllä sitten puolestani maksoin hänet sisälle Vihannin Mäntylammen lavalle. Että siinä mielessä tasan meni. Silti asiat eivät edenneet onnellisesti.

Ori:
Olin vähän aikaa suomi24:ssä ja kaverit varoitteli heti alkuun että sieltä ei löydy kuin hulluja. Ajattelin että niin olen minäkin ja kyllä hullu toisen tunnistaa, mutta tämä kokeilu loppui lyhyeen. Tuntui että siellä oli monella naisella tarve loukata miehiä. Mistä se johtuu, sitä en tiedä? Itse olen valmis juttelemaan baarin tupakkapaikalla ei niin kiinnostavan naisen kanssa ja lopuksi toivotan hyvää illanjatkoa. Kohteliaisuus ei maksa mitään ja miksi pahoittaa toisen mieli? Jos olet tullut petetyksi edellisessä suhteessa niin saatko haistatella kaikille miehille sen jälkeen?

Tykkään matkustella ja ulkomailla oma markkina-arvo on korkeampi kuin suomessa (kiitos baarin chatissä herrasmieheltä opitusta termistä). Onko täällä naiset ujompia vai näytänkö liian suomalaiselta? Syytä en tiedä?

Rakkaus on ikuista ja kohde vaan vaihtuu...

Dante79:
Itsellä nettideittailu viimeisen about kahden vuosikymmenen ajalta (sillon kun sitä on jaksanut harrastaa) on mennyt ihan vaan silleen että jonkunaikaa ensin viestitellään ja tutustutaan sähköposteilla tai foorumiviesteillä ym. Ensitapaaminen yleensä kahvilassa tai rauhallisemman puoleisessa baarissa tai jomman kumman kämpillä ja muutama tunti sekalaista tutustumishöpinää kaffekupin tai viinilasillisen äärellä. Yhtään en tiedä onko tuo sitten jotain normaalia nykyistä deittikulttuuria... :D

Teukka Tähtönen:
Disclaimer: Näkemykset ovat hyvin subjektiivisia ja perustuvat erittäin suppeaan otantaan.

Olen eronnut mies, jolla pieniä lapsia vuoroviikoin ja tuli nettideittailua kokeiltua suunnilleen vuosi sitten pariin otteeseen. Tinder toimi lopulta parhaiten minulla. Kaksi viikkoa ehti kulua, että saatiin sovittua ensimmäisen kanssa treffit ja siitä sitten seurusteltiin tovi. Lopetin tuon suhteen ja toisella kierroksella ehdin käydä kaksilla treffeillä, enne kuin piti loput perua. Yhdessä ollaan oltu siitä lähtien. Tinderissä annoin sydämen vain niille ikäisilleni naisille, joiden kuvissa oli jotain. Esimerkiksi hymy tarttui tai teksti vetosi. Sitten raapustin mielikuvaa vastaavan viestin ja jäin odottelemaan. Vaikka oli kuinka kaunis tahansa, mutta kuva ei herättänyt tunteita tai ei ollut tekstiä lainkaan, meni suoraan hylkyyn. Kävi varmaan vain aivan helvetinmoinen tuuri tai sitten olin jonkin jäljillä tuolla tekniikalla. Sydämiä jaoin n. 50, joista reilut kymmenen tuotti osuman.

Kahdella kertaa ensitreffeillä maksettiin erikseen, kun ei väliin päässyt lompsan kanssa. Kolmannella kerralla maksoin, kun oli ruokaa myös. Kun pyysin syömään pidemmille treffeille uudestaan (nämä kiinnostavat), niin silloin tarjosin luonnollisesti.

Miehet saavat huomattavasti (kertaluokkaa) vähemmän sydämiä ja viestejä ihan tutkimustenkin mukaan. Massapostittajat tuntuvat pilaavan nuo palvelut kaikilta sukupuolilta: toiset eivät erotu ja toiset hukkuvat viesteihin. Miehet joutuvat lähes aina osumien kohdalla myös tekemään aloitteen. Voisi melkein väittää miesten osumien olevan laadukkaampia ja todennäköisemmin johtavan suhteeseen. Klassisesti suhde sitoo kuitenkin yhden miehen ja yhden naisen sinkkumarkkinoilta.

Tuosta naisten agressiivisuudesta ja miesten halventamisesta. Olen läheisten naisten kanssa jutellut ja kohtelias "kiitos ei" ei kuulemma mene vain perille monasti. Sitten jäädään johonkin jankkauslimboon, jos erehtyy vastaamaan. "Mikä mussa on vikanai", "miksi en kelpaa", "mitä pitäisi muuttaa". Ja hyvä luoja, jos menet noihin jotain vastaamaan. Sitten tulee kaikenmaailman törkyviestejä ja kikkelikuvia, jos ehtii numeron antaa jutustelua varten (Tinder esim.  hukkaa viestejä, nykyisenkin kanssa meinasi mennä puihin kun vastausta ei kuulunut. Viesti oli seuraavana päivänä päivittynyt "ei välitetyksi"). Olen seurustellut nyt likemmäs vuoden ja vielä lähes viikottain tulee vonkausviestejä ja välillä niitä kikkelikuvia (viikko sitten viimeksi tällaista elintä ihmeteltiin).

namitamua:
Off topic.


--- Lainaus käyttäjältä: Teukka Tähtönen - 05.05.2019, 18:45 ---Voisi melkein väittää miesten osumien olevan laadukkaampia ja todennäköisemmin johtavan suhteeseen. Klassisesti suhde sitoo kuitenkin yhden miehen ja yhden naisen sinkkumarkkinoilta.
--- Lainaus päättyy ---

Mua on alkanut välillä ottaa ihan päähän jo joidenkin (ei tässä ketjussa tai edes tällä foorumilla olevien) miesjähenkilöiden valitus siitä kuinka epäreilua tinderöiti ja deittimarkkinat on kun se on "naisille niin paljon helpompaa".

En ymmärrä miten se massaviestien ja jos jonkinlaisten vonkuviestien saaminen lasketaan menestykseksi, josta kannattaa olla kateellinen. Ei ne ihmiset ole kiinnostuneet musta muuten kuin kävelevänä fleshlightina jos sellaisenakaan, eivätkä usein ole millään tavalla muutenkaan potentiaalisia mätsejä esim elämäntilanteen, iän tai elämäntapojen kannalta.

Määrä ei korvaa laatua.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta