Newbie-nurkka > Kysy ja vastaa

Aistiyliherkkyys (tai -aliherkkyys)

<< < (2/7) > >>

ghettoblaster:
Äkilliset äänet joiden alkuperää ei tiedä raivostuttavat. Se raivo menee kiimasta ylitse, seksi loppuu kun vaikka olisi emännän reidet korvatulppina niin kuuluu kolinaa jostain. Äänet, aina ne äänet. Ehkä hajut myös, mutta niitä tulee muualta aika harvoin. Alkoi ahdistamaan kun hississä haisi sähköinen käry.

Itsediagnosoituna selkeä hsp, sopii hyvin kun on myös add ja ocpd.

Pinku:
Mie olen autisminkirjolainen ja sen vuoksi aistiyliherkkä. Esimerkiksi paitojen merkki lappu aiheuttaa mulle urtikatian. Saan neuropaattista kipua, jos laittaa eilen oikeassa jalassa olleen villasukan vasenpaan jalkaan. En psysty syömää, kuin tietyllä suutuntumalla olevia ruokia. Kovat äänet saa minut sekaisin. Saatan hakata päätä seinään ja mursin ranteen, kun oli kuuma ja en ketsäny puuskuttavaa hengitysääntä.  :'( En pysty käyttämään muita, kuin oman korvan mukaan tehtyjä korvatulppia ja esimerkiksi kirkkaat värit ja äänet on on liikaa.

Tuntoaistissa on neuropatioiden vuoksi puutosta, mutta alueet, joilla tunnen on ihan aivojen kuvantamalla todettu olevan kokoajan aktivoituneena ja ne on hyperaktiivisena. Esimerkiksi pyyhe tuntuu happoon kasteltuilta puukon teriltä. Lakanat pittää olla aina käytettynä, kun uutena on liian karheat.  :\ Ja mulla on tosi voimakkaita, kipushokkiinkin vieneitä parestesioita.

Ja esimerkiksi raiskauksien vuoksi repeytynyt emätin on erittäin herkkä ja kivulian. Vaikka vaippa on pehmeä, niin mallista riippuen niistäkin sattuu, kun koskee. Siltikin, kun on pakotettu yhdyntään, siksi koska setä tai isi nyt vaan tahtoo tai sehän kuuluu asiaan, niin saan säännöllisesti puudutuksia ja hermoja lamaavia pistoksia, että pystyisin istumaan. Niin kyllä se vaikuttaa. Siksi isin löytäminen on vaikeaa, kun en pysty sietämään kuin kahta erityyppistä kosketusta ja en mitään piiskausta ja olen sen sanonut että kärsin mm crps:stä kaikissa raajoissa, hortonista, neuropatioista ja kolmoishermosärystä, niin en kestä enempää kipua ja aistien triggeröintiä ja ärsyttämistä.  :'(

Että on ollut pakko estää ja blokata henkilöitä, jotka ei ymmärrä, miksi en halua kipua lisää vaan sitä pitäisi väkisin kestää.

kitten:
Kiitos kaikista vastauksista. Kovin hyvin osaan samaistua varsinkin Ynspin kirjoitukseen. Ja Pinkun, tosin on satuttavaa kuinka paljon ylimääräistä kärsimystä olet joutunut kokemaan.

Miten olette omissa suhteissanne ja leikeissänne kokeneet tulleenne ymmärretyiksi? Koitatteko vain kestää olojenne kanssa mahdollisimman pitkään vai sovitteko jotain rajoja ja toimintatapoja etukäteen? (Oon ymmärtänyt, että "kauppalistasubit eivät ole hirveän mieluisia, mutta kyllä jotenkin tekee mieli itseä suojella...)

VeraT:
Täälläkin yksi yliherkkä ja hsp.
Valolle olen kaikista herkin, siksi aurinkoisella säällä pyrin aina pitämään aurinkolaseja ja/tai lippistä. Kaikista pahinta on yhtäkkinen häikäistyminen, huono valaistus sisällä, siis liian kirkas tai muuten vain loisteputkivalot sekä esim pimeellä/hämärässä autoa ajaessa vastaan tulevien valot.
Muita on esim melu, siis sellainen kova tausta melu, puheensorina tms josta ei saa selvää, joka kuitenki ärsyttää tai yhtäkkiset huudot
Hsp, vaikuttaa siten, että aistin ympäristöä ja ihmisten tunnetiloja helposti. Varsinkin silloin, jos negatiivista asennetta, huolta, stressiä niin imen sitä itseeni ja ahdistun. Toisaalta myös tykkään olla positiivisten ja helposti innostuvien ihmisten lähellä, joista saan taas positiivista energiaa. Tästä syystä ehkä olen hyvin sympaattinen ja osaan lohduttaa muita. Osaisimpa itseänikin.

Lily:

--- Lainaus käyttäjältä: SnowJewel - 19.07.2019, 19:41 ---Mä en koe olevani aistiyliherkkä mut saan orgasmin mistä tahansa kehon osasta ja vaikka millä eri tavoin tuotettuna. .  :o olen vaaa orgasmiherkkä ja multiorgastinen :D

--- Lainaus päättyy ---
voin lähes samaistua tähän muilta osin paitsi että koen olevani aistiyliherkkä.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta