Kirjoittaja Aihe: Majavamiiteissä käyttäytyminen  (Luettu 10517 kertaa)

Pip

Majavamiiteissä käyttäytyminen
« : 12.02.2014, 21:16 »
Olen huolestuneena saanut kuulla luotettavilta tahoilta, että nykyään meno miitissä on äitynyt vähän pois raiteiltaan. Siellä on heiluteltu bullwhippiä, sidottu porukkaa, etc. Luojan kiitos en tiedä kaikkea, mitä siellä on tehty.

No niin, nyt riisun kukkahattuni ja otan vakavammin asian esiin. Alunperin miitit haluttiin järjestää ravintolassa, koska tällöin voitiin tutustua toisiin useammin ja keskustella aiheesta. Paino on edelleenkin sanalla keskustelu. Olen aikoinaan pyytänyt Majavan omistajalta lupaa saada kokoontua keskiviikkoisin sinne alakertaan, koska se on sopiva miljöö ja silloin oli varsinainen miittipaikka menossa remonttiin. Omistaja oli ilahtunut, kun kerroin, että me vaan kokoonnumme ja keskustelemme, emmekä harrasta mitään muuta ravintolan järjestyssääntöjä vastaan.

Harmi, etten ole ollut enää pitkiin aikoihin sulostuttamassa seuraanne padolla, mutta tällaista käytöstä (mitä siellä kuulemani mukaan on tapahtunut) olisin pyrkinyt ohjaamaan lopettamisen puolelle, mikäli minun sanani ei olisi riittänyt, olisin kävellyt henkilökunnan puheille ja pyytänyt ko. henkilöä poistettavaksi. Minulla ei ole mitään syytä, miksi henkilökunta ei olisi suostunut pyyntööni.

Nyt pyydänkin teiltä hyvät miittaajat käyttäytymään siellä normi ravintola-asiakkaiden tavoin (toivon tosin, että jatkaisitte sitä paljon sivistyneempää linjaa mitä minun vieraillessani on oltu). Siellä voi esitellä esim. ruoskia ja muita, mutta tehdään se niin, ettei muut asiakkaat ja henkilökunta kiinnitä siihen huomiota. Huonolla käytöksellä minä saan omistajalta syyn niskoilleni, koska olen aikoinaan luvannut, ettei meistä ole siellä haittaa, vaan ainoastaan parannamme keskiviikkoillan myyntiä. Omistaja ei ole ahne, mutta on sanansa pitävä mies ja sitä hän odottaa muiltakin.

Pip

edit: se tärkeimmän pointin alleviivaaminen
« Viimeksi muokattu: 13.02.2014, 01:13 kirjoittanut pääkallopinni »

isabella

Vs: Majavamiiteissä käyttäytyminen
« Vastaus #1 : 12.02.2014, 21:38 »
Minä olen käynyt Majava-miiteissä alusta saakka. Koko sen ajan siellä on silloin tällöin ollut köysiä mukana ja ihmisiä sidottu. Lisäksi satunnaisesti joku on talutettu paikalle hihnassa. Usein jollakulla on mukana ollut uusia välineitä tai asuja, joita on pöydässä esitelty. Omistaja tai kukaan muukaan ei ole näistä valittanut aluksi eikä käsittääkseni nykyäänkään. Mitään kovin mekittävää muutosta en ole havainnut näissä viime aikoina. Pääpaino on ollut ja on edelleen keskustelulla.

Käsittääkseni henkilökunta on kerran pyytänyt että ruoskaa ei paukuteltaisi ulkona ravintolan edessä ja sen jälkeen näin ei ole tehtykään. Eiköhän tässä nyt ole tehty kärpäsestä härkänen ja juorut ovat paisutelleet asiat aika kauas todellisuudesta.

Galesi

  • Helsingin akateemiset kinkyt ry
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2613
  • pörröpää/lutka
  • Galleria
Vs: Majavamiiteissä käyttäytyminen
« Vastaus #2 : 12.02.2014, 21:45 »

Käsittääkseni henkilökunta on kerran pyytänyt että ruoskaa ei paukuteltaisi ulkona ravintolan edessä ja sen jälkeen näin ei ole tehtykään. Eiköhän tässä nyt ole tehty kärpäsestä härkänen ja juorut ovat paisutelleet asiat aika kauas todellisuudesta.

Niin no, ilmeisesti parilla viime kerralla meno on kuitenkin yltänyt niin häiritseväksi(?), että muutama ihminen on poistettu baarista. En usko, että menee ihan pelkästään baarimikon huonon päivän piikkiin moinen...

Pip

Vs: Majavamiiteissä käyttäytyminen
« Vastaus #3 : 12.02.2014, 21:48 »
Lähinnä kyse on siitä, että joku roudari siellä provosoituu siitä piiskanheiluttamisesta ja se johtaa turpakäräjiin, jonka seurauksena yksi, tai useampi viedään putkaan. Se on järjestyshäiriö ja sen aiheuttamisessa roudarit ovat experttejä (uskokaa, kun totean tietäväni siitä ammattikunnasta ja sen edustajista eniten tässä skenessä). Jos omistaja/henkilökunta on valittanut, niin tuskin on mitenkään yliampuvaa avata tämä ketju.

isabella

Vs: Majavamiiteissä käyttäytyminen
« Vastaus #4 : 12.02.2014, 21:49 »
Ok, no olen itse ollut ulkomailla ja on jäänyt useampi miitti väliin. Eli siis viimeisen kolmen kerran tapahtumiin en osaa ottaa kantaa.

Nepo

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 498
  • "Kyllä se mökillä menis"
  • Galleria
Vs: Majavamiiteissä käyttäytyminen
« Vastaus #5 : 12.02.2014, 22:12 »
Miiteissä olen käynyt n 10v...ja nyt viimeisimmt Majavassa.Toki meno on muuttunut ja myös paljon ihmisetkin...
Majavassa on kyllä välillä meno yltynyt ihan sietämättömäksi,enkä ihmettele yhtään jos ravintolan henkilökunnalla alkaa olla välillä mitta täysi.
On ollut pillun kaivelusta piiskanheilutteluun ja kaikkea siltä väliltä.Enkä usko että moinen sopii tän ravintolan sapluunaan.Ja sama koskee myös köysittelyä yms..kuitenkin ihmiset liikkuu jatkuvasti pöytiemme ohi tarpeilleen ja takaisin.Onko esim köysistä kysytty...saako niin tehdä ravintolan tiloissa?
Miten henkilökunta suhtautuu siiihen?Vai ollaanko sen "sivistyneitä" että pidetään sallittuna kaikkea mitä ei ole erikseen kielletty??
Lisäksi ravintolan puolelta on kuulema tullut palauttetta henkilöistä jotka istuvat tuntitolkulla tilaamatta mitään...viedän näin vähäisiä ravintolapaikkoja.Pitää muistaa että jos tuolla istuskelee olisi hyvä tilata ees jtn..kuitenkin se on muutaman ihmisen leipätyö.

Isabella..ja tätä on tapahtunut jo aiemminkin kuin viim 3 viikon aikana.Joko suljet silmäsi liian hyvin,poistut liian aikaisin tai olet sokea.Moni muu varmaan voi myös vahvistaa tämän.

Ravintolan pyyntöön että ruoskaa ei paukuteltaisi ravintolassa/ravintolan edessä...paukuttaja siirtyi n 20 m ylämäkeen ja paukutti siinä kadulla/risteyksessä...Se oli todella terveen näköistä touhua,myötähäpeä oli sanoin kuvaamaton.

Tiedän että mielensäpahoittajat ja nämä ammattiloukkaantujat ottavat itseensä.Mutta mitäs siitä,ei ole mun ongelma.

Nepo

frozenbutterfly

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 305
  • Jäinen perhonen
  • Galleria
Vs: Majavamiiteissä käyttäytyminen
« Vastaus #6 : 12.02.2014, 23:43 »
Tuota noin. Itse majavassa joskus köysitelleenä voin sanoa sen että aina olen luvan kysynyt tiskillä olleelta henkilöltä.
Enempi siellä on häirinnyt pöydissä tapahtunut satunnainen sormittelu.
Muutamaan otteeseen olen kuullut ja nähnyt kun ihmisiä meidän on heitetty ulos juurikin tuon tai esim. Yhdessä unisex vessaan menemisestä tai vastaavasti selkeästi (oman järkeni/mielipiteeni mukaan) kielletystä toiminnasta...
Tosin sanon nyt kyllä että lyhyen noin 4 vuoden  miitti historiani aikana meno ei paljoakaan ole muuttunut (ja tämä on vain minun mielipiteeni)

isabella

Vs: Majavamiiteissä käyttäytyminen
« Vastaus #7 : 13.02.2014, 00:25 »
Isabella..ja tätä on tapahtunut jo aiemminkin kuin viim 3 viikon aikana.Joko suljet silmäsi liian hyvin,poistut liian aikaisin tai olet sokea.

Huonoa/epäsopivaa käytöstä on tosiaan minunkin mielestäni aina mahtunut mukaan satunnaisesti ja se on varmaankin väistämätöntä siellä missä ihmiset kokoontuvat. Jokainen ihminen - niin pervo kuin vaniljakin - on kuitenkin vastuussa omista tekemisistään. Jos näkee jonkun käyttäytyvän sopimattomasti, järkevintä on varmasti mennä huomauttamaan asiasta paikan päällä. Tuskin asioiden puiminen täällä kauheasti vaikuttaa esim. siihen että joskus jotkut juovat liikaa ja tekevät sitten tyhmyyksiä. Enimmäkseen ihmiset kuitenkin käyttäytyvät varsin asiallisesti.

Tosin sanon nyt kyllä että lyhyen noin 4 vuoden  miitti historiani aikana meno ei paljoakaan ole muuttunut (ja tämä on vain minun mielipiteeni)

Olen käynyt miiteissä nyt viisi vuotta ja en tosiaan minäkään ole huomannut että huonon käytöksen määrä olisi lisääntynyt. Satunnaista urpoilua nyt vaan välillä tulee vastaan :)



Pip

Vs: Majavamiiteissä käyttäytyminen
« Vastaus #8 : 13.02.2014, 00:32 »
Isabella..ja tätä on tapahtunut jo aiemminkin kuin viim 3 viikon aikana.Joko suljet silmäsi liian hyvin,poistut liian aikaisin tai olet sokea.

Huonoa/epäsopivaa käytöstä on tosiaan minunkin mielestäni aina mahtunut mukaan satunnaisesti ja se on varmaankin väistämätöntä siellä missä ihmiset kokoontuvat. Jokainen ihminen - niin pervo kuin vaniljakin - on kuitenkin vastuussa omista tekemisistään. Jos näkee jonkun käyttäytyvän sopimattomasti, järkevintä on varmasti mennä huomauttamaan asiasta paikan päällä. Tuskin asioiden puiminen täällä kauheasti vaikuttaa esim. siihen että joskus jotkut juovat liikaa ja tekevät sitten tyhmyyksiä. Enimmäkseen ihmiset kuitenkin käyttäytyvät varsin asiallisesti.

Tosin sanon nyt kyllä että lyhyen noin 4 vuoden  miitti historiani aikana meno ei paljoakaan ole muuttunut (ja tämä on vain minun mielipiteeni)

Olen käynyt miiteissä nyt viisi vuotta ja en tosiaan minäkään ole huomannut että huonon käytöksen määrä olisi lisääntynyt. Satunnaista urpoilua nyt vaan välillä tulee vastaan :)
Bullwhipin heiluttaminen baarin edustalla on mielestäsi ok? Tai pöydällä sormettaminen, kun muut asiakkaat on menossa vessaan?

EDIT: Siivottu tyhjänpäiväisyyttä pois. - pinni
« Viimeksi muokattu: 13.02.2014, 00:46 kirjoittanut pääkallopinni »

Bossman

  • Turun Baletti
  • Asiakas
  • *
  • Viestejä: 170
  • In Boss we trust
  • Galleria
Vs: Majavamiiteissä käyttäytyminen
« Vastaus #9 : 13.02.2014, 00:39 »
Sen aikaa kun olin omalla suunnallani jossain määrin vaikuttamassa asioihin, yritin aina
em. kaltaisissa kokoontumisissa painottaa tietyn asiallisuuden merkitystä.
Jos on reipas ja rohkea meno, niin se on OK kun ei hypitä kenenkään silmille suoraan
tai tosiaan esim hankkiuduta huonoihin väleihin sidosryhmien  -kuten vaikka paikallisten
ravintoloitsijoiden- kanssa.

Kaltaisemme ryhmät saavat yhä osakseen tiettyä epäluuloa suuren yleisön suunnalta, ja
meitä tarkkaillaan ehkä hieman eri silmällä kun jotain perushuligaaneja.
Paljon on tehty tietyn uskottavuus- ja luotettavuustason saavuttamiseksi eri sopimus-
ja yhteistyökumppanien silmissä... peruskansasta en nyt uskalla arviota tehdä.
Hirveän paljoa ei kuitenkaan tarvita siihen, että orastava maine (?) pilataan jollain
sopivaan saumaan sattuvalla yksilöllisellä revittelyllä. Tai muuten vaan saadaan juuri
meihin kohdistuvaa negatiivista julkisuutta.

Hirveän hienoahan olisi, jos kaikki voisivat tehdä mitä vain joka paikassa. Mutta siihen on
vielä vähän matkaa - ja siinä taipaleella kaikki yhteisiin rientoihin osallistuvat ovat samassa kanootissa.
« Viimeksi muokattu: 13.02.2014, 00:58 kirjoittanut Bossman »

quattroverde

Vs: Majavamiiteissä käyttäytyminen
« Vastaus #10 : 13.02.2014, 00:45 »
Alunperin miitit haluttiin järjestää ravintolassa, koska tällöin voitiin tutustua toisiin useammin ja keskustella aiheesta. Paino on edelleenkin sanalla keskustelu. Olen aikoinaan pyytänyt Majavan omistajalta lupaa saada kokoontua keskiviikkoisin sinne alakertaan, koska se on sopiva miljöö ja silloin oli varsinainen miittipaikka menossa remonttiin. Omistaja oli ilahtunut, kun kerroin, että me vaan kokoonnumme ja keskustelemme, emmekä harrasta mitään muuta ravintolan järjestyssääntöjä vastaan.

Nyt pyydänkin teiltä hyvät miittaajat käyttäytymään siellä normi ravintola-asiakkaiden tavoin (toivon tosin, että jatkaisitte sitä paljon sivistyneempää linjaa mitä minun vieraillessani on oltu). Siellä voi esitellä esim. ruoskia ja muita, mutta tehdään se niin, ettei muut asiakkaat ja henkilökunta kiinnitä siihen huomiota. Huonolla käytöksellä minä saan omistajalta syyn niskoilleni, koska olen aikoinaan luvannut, ettei meistä ole siellä haittaa, vaan ainoastaan parannamme keskiviikkoillan myyntiä. Omistaja ei ole ahne, mutta on sanansa pitävä mies ja sitä hän odottaa muiltakin.

Pip

Uskon että nämä kommentit eivät ole tarkoitettu minulle (en tiedä missä on Majava, tai siis tiedän että karvan kehä kolmosen sisäpuolella), mutta silti minun pitää kommentoida, kun toi tietokonesoftan asennus on kesken ja kestää pitkään (turhan pitkään). Olen kuitenkin käynyt Tampereen Montun miiteissä ja joskus muuten ravintolassa, siis tiedän siltäkin pohjalta käyttäytymisestä ravintolassa.

Kuitenkin Pip on ollut "puhemiehenä" alkujaan näihin miitteihin ja luvannut määrätyn käyttäytymisprotokollan (tosin virhe, älä lupaa mitään, mihin itse pysty vaikuttamaan... mutta yhdistystoiminnassa tämän virheen joutuu tekemään ja turhan usein, jos haluaa että homma kehittyy). Siis minusta Pip puhuu asiaa, että pitäisi noudattaa sitä etikettiä, mikä ravintolan kanssa on sovittu (ruoskat, sitominen jne.. tuskin kuuluu sovittuun).

Kuitenkin julkinen ravintola on kaikille avoin ravintola... jossa käyttäytyminen on eri asia kuin vaikka bileissä...

Siis ravintolassa kuuluu käyttäytyä kuin ravintolassa kuuluu... ellei ole ns. suljettu tilaisuus, jolloin pelataan ns. niillä pelisäännöillä.

qv

kirohäröjä poistettu

EDIT: Poistettu aiheeseen liittymätön sivuhuomio - pinni
« Viimeksi muokattu: 13.02.2014, 01:02 kirjoittanut pääkallopinni »

Mia-Rouva

  • Rsyke
  • Baarikärpänen
  • *
  • Viestejä: 623
  • Galleria
Vs: Majavamiiteissä käyttäytyminen
« Vastaus #11 : 13.02.2014, 00:53 »
Bossman kirjoitti kyllä juuri niinkuin asia on. Hauskaa voi pitää ilmankin että revitellään - ja revittelylle on oma paikkansa.

Yhteiskunnassa toimitaan yhteiskunnan sääntöjen mukaan. Lisäksi minusta on aivan relevantti odotus että ravintolamiittiin mennessä ei tule erityisen selkeästi esiin porukan ulkopuolisille mikä näiden kokoontujien yhdistävä tekijä on.


pääkallopinni

  • Vieras
Vs: Majavamiiteissä käyttäytyminen
« Vastaus #12 : 13.02.2014, 01:01 »
Sanon tähän väliin vain ensin, että siivosin tästä ketjusta muutaman viestin pois, joissa alkoi näkyä orastavaa sanaharkkaa.
Yksikin henkilöön käyvä heitto tässä aiheessa tämän viestini jälkeen ansaitsee kirjoittajalleen takuuvarmasti banaania.

Sitten asiaan:
En ole käynyt majavamiiteissä pariin kuukauteen, mutta silloin kun aktiivisesti kävin, voi kyllä sanoa että onhan siellä tapahtunut ja nähnyt kaikenlaista, josta on ohimennen miettinyt että onkohan se nyt ihan asiallista. Saatan itsekin olla mennyt turhan pitkälle joskus.

Mutta minusta tässä kohtaa on tärkeää painottaa, että moni miiteissä kävijä tuskin tietää, että Pip tai kukaan muukaan on henkilökohtaisesti henkilökunnalle luvannut, että mitään tuhmuuksia ei tapahdu. Itse en ainakaan tiennyt, ja kun oma vakituinen tila perversseille on kerran varattu, niin helpostihan siinä kuvittelee ettei siinä sitten ole mitään ihmeteltävää jos asianomaisten perverssiys vähän näkyy päällekin.

Kaikenkaikkiaan syynä on varmasti pääasiassa ajattelemattomuus, eikä edes mikään känni. Näin omien havaintojeni perusteella.
Minusta me, jotka asian nyt tästä ketjusta viisastuneina osaamme ottaa huomioon, voimme varovasti mainita hyvän maun rajat ylittävästä (alittavasta?) toiminnasta sitä harrastaville että se ei ole sopivaa ko. tilassa.

isabella

Vs: Majavamiiteissä käyttäytyminen
« Vastaus #13 : 13.02.2014, 01:30 »
Bullwhipin heiluttaminen baarin edustalla on mielestäsi ok? Tai pöydällä sormettaminen, kun muut asiakkaat on menossa vessaan?

Mielestäni ilmaisin varsin selkeästi edellisissä viesteissäni että olen joskus nähnyt miiteissä asiatonta käytöstä ja että se ei ole hyäksyttävää ja että siihen kannattaa puuttua jos sellaista näkee. Useimmiten ja useimmat kuitenkin käyttäytyvät hyvin, niin 5 vuotta sitten kuin viime kuukausinakin.

Ja pinniä komppaillen: Majava-miitti ei ole SMFR:n tai minkään muunkaan yhdistyksen järjestämä. Eli kukaan ei ole ns. vastuussa miitistä, sillä ei ole selkeää vetäjää tai kokoonkutsujaa. Uudemmat kävijät eivät ole mahdollisesti koskaan tavanneet Pipiä, eivätkä tiedä tämän jotakin luvanneen omistajalle. Eli paikalle tulee satunnainen lauma kinkyjä, joista osa osaa käyttäytyä ja jotkut ehkä eivät.

Mr.Vic

Vs: Majavamiiteissä käyttäytyminen
« Vastaus #14 : 13.02.2014, 01:31 »
Ensinnäkin ymmärrän keuhkoamisen pointin, mutta mielestäni ravintolassa voi tehdä myös normi-iltana asioita, jotka voidaan laskea hyvän maun piiriin. Tietenkään mikään wc-seksi, sormetus pöydillä etc. ei ole sallittua, koska useimmissa ravintoloissa se tulkitaan järjestyshäiriöksi. Rikoslaki sinänsä jättää hieman tulkinnanvaraa siihen, missä menee sukupuolisiveellisyyden julkisen loukkaamisen raja, mutta lähtökohtaisesti ajatellaan, että jos joku pahastuu näkemästään, on lakia rikottu.

Bullwhipin heiluttaminen baarin edustalla on mielestäsi ok? Tai pöydällä sormettaminen, kun muut asiakkaat on menossa vessaan?

Mielestäni mitä tapahtuu julkisella paikalla (esimerkiksi BW:n heiluttelua keskellä Porthaninkatua) ei ole ravintolan vaan poliisin asia (tosin raja sille mikä lasketaan yleisen häiriön aiheuttamiseksi on ainakin Helsingissä ennen kello yhdeksää melko häilyvä käsite). Sen sijaan toi sormettaminen pöydällä taitaa olla sen verran vanha viittaus (olikohan se kesältä 2011), ettei satunnainen kävijä edes muista sitä enää, eikä jokaista yksittäistapausta kannata kaivaa esiin keskustelussa, jonka toisen osapuolen edustajisto vaihtuu hiljalleen koko ajan.

Lähinnä kyse on siitä, että joku roudari siellä provosoituu siitä piiskanheiluttamisesta ja se johtaa turpakäräjiin, jonka seurauksena yksi, tai useampi viedään putkaan. Jos omistaja/henkilökunta on valittanut, niin tuskin on mitenkään yliampuvaa avata tämä ketju.

Enpä ole koskaan nähnyt että kukaan provosoituisi siitä mitä joku muu tekee miitissä, mutta enpä mä juuri siellä nykypäivänä käy. Toki olen provosoitumista nähnyt, mutta en koskaan majavassa. Sitominenkin kun on sellainen asia, että sen voi halutessaan tehdä huomaamatta, siististi ja esteettisesti, joten ymmärrä miten siitä olisi ongelmaksi asti (kunhan nyt ei sido ketään perse pystyssä pöytälevyyn)...

Niin no, ilmeisesti parilla viime kerralla meno on kuitenkin yltänyt niin häiritseväksi(?), että muutama ihminen on poistettu baarista. En usko, että menee ihan pelkästään baarimikon huonon päivän piikkiin moinen...

Siis tällä ja viime viikolla? Vai milloin?
Viimeksi kun itse kävin paikalla, oli siellä melkein kuoleman hiljaista - ainakin poistumiseeni asti.

----------------------

Kannatan siis itsekin siistiä käytöstä ja reiluutta ravintoloitsijaa kohtaan, joka ystävällisesti on antanut tilansa käyttöömme kerran viikossa myynnin edistämistarkoituksessa, mutta en silti muuttaisi miittiä pelkäksi tuppisuiden kuivaksi keskusteluillaksi. Joidenkin mielestä se ainainen kikkerin hakkaaminen keskustelun taustalla on häiritsevää, mutta eihän siitä kukaan koskaan valita.