Kirjoittaja Aihe: Häpeän vaikutus SM-fantasiointiin  (Luettu 11053 kertaa)

rodent

  • Vieras
Häpeän vaikutus SM-fantasiointiin
« : 05.10.2013, 20:09 »
  Väittäisin, että monet kutistavat sadomasokistisia seksifantasioitaan välttääkseen häpeää. Ihmisen voi olla vaikeaa tuoda julki sellaista fantasiaa, joka aiheuttaa muissa ihmisissä saman verran häpeää, kuin kiinnostustakin. Häpeää voi aiheuttaa esimerkiksi fantasia, jossa on moraalitonta saman toistoa tai fantasia, joka on liian aistillinen. Kuten aiemmassa keskustelussa viittasin, ongelmia ei tässä ole niinkään vaniljoilla. Vaniljat kehtaavat kieriskellä ja kuksia useimmiten ihan miten haluavat, jopa ilman vaatteita. He voivat puhua antautumisesta ja tantratason nautiskelusta, eikä pieni häpeällisyyskään ole heille ongelma, koska se ymmärretään oikein. Seksuaaliterapeutit valtakunnallisissa sanomalehdissäkin suosittelevat pidäkkeetöntä antautumista seksiakteissa. Sadomasokisteja taas ohjataan rajoittamaan "liiallista" aistillisuuttaan ja patoamaan seksuaalisuuttaan.

  Tiedän, että monessakaan seurueessa (useimmiten) ihminen ei aina uskalla puhua fantasioistaan. Ehkä hän on jo kieltänyt ne, ellei hänellä ole mielessään riettaampia fantasiankulkuja; mielensopukan jäänteistä saadaan aikaan jotain pienempinä annoksina, jotka voidaan sitten tituleerata näyttävästi. Minä olen saanut sessioissa kaiken mitä olen halunnut, eli esimerkiksi asioita, joille monet tekisivät häpeätorjunnan on voitu toistella lähes loputtomiin, sen takia hieman pelkään kinkyjä. Mikäli siirtyisin tavanomaisempaan SM-porukkaan kokisin varmaan joutuneeni järjestöhenkiseen puhdetoimintaan ja sivussa esittämään hyvinkin typistettyjä versioita fantasiankulusta, koska peruskinkyilijät haluavat kulkea/noudattaa turvalliseksi ja moraalisiksi havaittua linjaa oikeuttansa intohimoon vältellen. On monia piirejä, joissa subit eivät saa edes esittää minkäänlaisia toivomuksia, tai edes arvioida sessioitaan. Mielestäni tällainen on IHAN HIRVEÄÄ.

  Pitkä, intensiivinen monta minuuttia kestävä subin nännien nipistys on useimmiten (EI AINA!) parempiefektinen, kuin lyhyt nännien hipaisu tai niiden pyörittäminen, mutta hävettävää kyllä sellaista ei sovi toistuvasti toivoa. Entäs subin hierominen??? Ei sitä vaniljaseksiäkään aina tavitse harrastaa vaatteet päällä. Onneksi kaikkia ei hävetä niin paljon, etteikö voisi vähän hömpsötellä... :))

  Voisiko sadomasokismin puhdistaa "häpeästä"?

Koo

  • Vieras
Vs: Häpeän vaikutus SM-fantasiointiin
« Vastaus #1 : 05.10.2013, 20:24 »
Sinulla on kyllä mielenkiintoinen näkemys kaikkien muiden s/m-henkisten ihmisten tekemisistä samalla kun jaksat mainostaa niitä omia tekemisiäsi ilman, että niistä kukaan saa silti yhtään sen enempää tietoa kuin oma hehkutuksesi :D

Säästän sinulta kommentoinnin vaivan ja laitan sen tähän jo valmiiksi: Hekoheko ;)

EDIT: Sanoin tuon foorumijäsenenä, en ylläpidon edustajana.

rodent

  • Vieras
Vs: Häpeän vaikutus SM-fantasiointiin
« Vastaus #2 : 05.10.2013, 20:38 »
Sinulla on kyllä mielenkiintoinen näkemys kaikkien muiden s/m-henkisten ihmisten tekemisistä samalla kun jaksat mainostaa niitä omia tekemisiäsi ilman, että niistä kukaan saa silti yhtään sen enempää tietoa kuin oma hehkutuksesi :D

  Jotenkin tuntuu nyt siltä, ettet ole hirveän kiinnostunut keskustelemaan häpeän vaikutuksesta sadomasokistiseen fantasiointiin.

Nuppuorja

  • Vieras
Vs: Häpeän vaikutus SM-fantasiointiin
« Vastaus #3 : 05.10.2013, 21:40 »
Minua kiinnostaa miksi väität monien kutistavan fantasioitaan? Tunnen itseni lisäksi aika monta kinkyä ihmistä enkä usko että se olisi heille mikään juttu. Itse en häpeä fantasioitani enkä niiden toteuttamista.

mastervsop

  • Vieras
Vs: Häpeän vaikutus SM-fantasiointiin
« Vastaus #4 : 05.10.2013, 21:58 »
Itse väitän että juurikin päinvastoin... ihmiset jotka häpeävät saavat lisäkiksejä häpeästään kun ovat "tuhmia"....

Kettu vinossa

  • Vieras
Vs: Häpeän vaikutus SM-fantasiointiin
« Vastaus #5 : 05.10.2013, 22:06 »
Nettiyhteisöissä saatetaan rajoittaa fantasioita vain silloin, jos niissä sekaannutaan lähisukulaisiin, lapsiin, ruumiisiin tai eläimiin. Esimerkiksi FetLife ja deviantART yrittävät tämmöisiä sensuroida sitä mukaa kun ylläpidon tietoon tämmöisiä tulee, mutta eihän täydellinen sensuuri aina onnistu. Muuten saa kyllä kertoa fantasioistaan niitä rajoittamatta ja sensuroimatta, vaikka toki jotkin tarinat saattavatkin kauhistuttaa kukkahattukinkyjä. Fantasia on aina fantasia, todellinen sessio jotain aivan muuta.


Seksuaaliterapeutit valtakunnallisissa sanomalehdissäkin suosittelevat pidäkkeetöntä antautumista seksiakteissa. Sadomasokisteja taas ohjataan rajoittamaan "liiallista" aistillisuuttaan ja patoamaan seksuaalisuuttaan.

Voisitko näyttää esimerkiksi jonkun sanomalehtijutun, jossa sadomasokistia kehotetaan rajoittamaan seksuaalisuuttaan? Itse en muista tämmöistä koskaan nähneeni.

rodent

  • Vieras
Vs: Häpeän vaikutus SM-fantasiointiin
« Vastaus #6 : 05.10.2013, 22:08 »
Minua kiinnostaa miksi väität monien kutistavan fantasioitaan? Tunnen itseni lisäksi aika monta kinkyä ihmistä enkä usko että se olisi heille mikään juttu. Itse en häpeä fantasioitani enkä niiden toteuttamista.

  S/M-fantasiat muokkautuvat tai kutistuvat sosiaalisessa paineessa yksinkertaisesti, koska ne aiheuttavat häpeää. Mitä yksityiskohtaisempi, hävyttömämpi ja aistillisempi fantasia on, sitä todennäköisemmin sitä joutuu editoimaan ymmärrettävämmäksi niin, että toteuttavien osapuolten ei tarvitsisi kokea "suurta vaivautumista" ja seurapiiri voisi toimia ajankäytöllisestikin normina. Itse olen saanut fantasiani sellaisinaan pöytään katettuna, koska on ollut niin hyvät sessioseurat. Eli en kehu oikeastaan itseäni, vaan sessioseuraa, joka on mahdollistanut tämän.

surusilmat_hki

  • Vieras
Vs: Häpeän vaikutus SM-fantasiointiin
« Vastaus #7 : 05.10.2013, 22:10 »
En nyt tiedä pitäisikö minun edes vastata (on taipumuksena lukea aloitukset vähän väärin), mutta menkööt.

Minä koen häpeää (ja syyllisyyttäkin) fantasioistani. Niihin ei liity mitään laitonta, mutta moraalisesti tuomittavaa kylläkin. Saan siitä kiksejä, että kesken seksin kuvittelen muita kauhistelemassa tekojani. En kuitenkaan mitään teennäistä "kuka on ollu tuhma tyttö"-läppää arvosta.  :P

TragedyForYou

  • Vieras
Vs: Häpeän vaikutus SM-fantasiointiin
« Vastaus #8 : 05.10.2013, 22:11 »
Joo mä hieman ihmettelen myös mistä Rodentin jatkuva yleistys ja tietämys miten ihmiset sessioi ja asiaa harrastaa näissä piireissä, kumpuaa?
Täällä on niin monta tyyliä tehdä asioita kuin on ihmistäkin, ei ole mitään yleistä kaavaa. Oma sessiointini on hyvinkin sensuaalista ja aisteilla leikittelyä, ja uskoisin olevan niin monella muullakin. Vähän nyppii sellainen kaikentietävä yleistävä asenne.  ???

Nuppuorja

  • Vieras
Vs: Häpeän vaikutus SM-fantasiointiin
« Vastaus #9 : 05.10.2013, 22:13 »
Eli sinulla on ollut hyvää sessioseuraa mutta ilmeisesti kaikilla muilla huonoa?
Haluat keskustella mutta esität vain väitteitä miten muut ajattelevat ja kokevat. Aika huono lähtökohta varsinkin kun taidat olla väärässä aika monessa kohtaa.

-katy-

  • Vieras
Vs: Häpeän vaikutus SM-fantasiointiin
« Vastaus #10 : 05.10.2013, 22:17 »
Häpeä on häpeää,toistaiseksi en ole kokenut sitä muuna.
Olisiko eri asia hävetä fantasioitaan kuin että häpeää itseään-esim omaa kroppaansa

Aihe on sellainen,että ehkä ei kannata foorumilla käsitellä ellei osaa jotenkin täysin objetiivisesti ja asia-asiana käsitellä-
jotkut asiat ovat niin arkoja ettei niistä halua saada "kuonoon"enempää tai ehdointahdoin haavoittua lisää

rodent

  • Vieras
Vs: Häpeän vaikutus SM-fantasiointiin
« Vastaus #11 : 05.10.2013, 22:30 »
Eli sinulla on ollut hyvää sessioseuraa mutta ilmeisesti kaikilla muilla huonoa?

  Halusin ensisijaisesti virittää keskustelua häpeän haittavaikutuksista S/M-fantasioihin. En tiedä millaisia sessioita muilla on ollut, mutta toisaalta en niitä halua moralisoidakaan.

rodent

  • Vieras
Vs: Häpeän vaikutus SM-fantasiointiin
« Vastaus #12 : 05.10.2013, 22:33 »
Eli sinulla on ollut hyvää sessioseuraa mutta ilmeisesti kaikilla muilla huonoa?

  No rivien välistä pitäisi näkyä, että arvostan myös muita. Mutta eihän se sieltä tunnu näkyvän. Kyllähän häpeä kuitenkin näitä fantasioita monien osalta sotkee, että miten syvälle ja intensiivitasolle voidaan mennä. Tavallisessa seksissä otetaan maksimitehot irti, mutta sadomasokistisessa fantasiassa niitä tunnutaan hyvin usein välttelevän. Minusta se on ihmeellistä.

nicolaus

  • Rsyke
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1871
  • Kekkee Alistaja
  • Galleria
Vs: Häpeän vaikutus SM-fantasiointiin
« Vastaus #13 : 05.10.2013, 22:59 »
Kummallisia, suppeita ajatuksia.

rodent

  • Vieras
Vs: Häpeän vaikutus SM-fantasiointiin
« Vastaus #14 : 05.10.2013, 23:40 »
Voisitko näyttää esimerkiksi jonkun sanomalehtijutun, jossa sadomasokistia kehotetaan rajoittamaan seksuaalisuuttaan? Itse en muista tämmöistä koskaan nähneeni.

  Lehtijuttujen (vähyyden ja tason) perusteella sadomasokismia ei kannata harrastaa, kuin korkeintaan matalalla profiililla. Pientä kiusoittelua, piiskaamista ja kullan tyytyväiseksi tekemistä silloin tällöin.