Kirjoittaja Aihe: Subimieltymykset  (Luettu 10539 kertaa)

Leccare

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 935
  • Orgasmikiduttaja
  • Galleria
Subimieltymykset
« : 25.06.2012, 11:32 »
Rupesin tässä pohdiskelemaan skenessä vallitsevia stereotypioita ja yritän pohtia miten asian ilmaisisi. Olen huomannut, että kuvissa aika yleinen teema on alistettu subi. Samaten pileissä monen subin asema on korostettu. Kuin pitäisi korostaa heikkoutta ja nöyryyttä, jotta pönkittäisi seuralaisen valtaa ja mahtavuutta. Onneksi muutama poikkeuskin on. Pohdiskelin vain miksi pitää korostaa alistuneisuutta. Kuin ostaisi hevosen ja ottaisi siitä kuvia auran edessä taikka vetämässä tukkikuormaa metsässä sen sijaan, että  esittelisi sitä parhaimmillaan vaikkapa hevosnäyttelyssä. Eli kuin suurta osaa mastereista kiihottaisi se, että subista paistaisi päälle nöyryys ja alistumisvalmius, kuin itsetunto ei riittäisi muuhun. Itse jotenkin vinguttaisin ennemmin naista, joka näyttää siltä, että hänellä on valtaa (ei valtavaa naista) ja päällepäin näkisi niin askelluksesta, olemuksesta kuin ryhdistäkin, että hän ei alistu kenelle tahansa. Kontrollissa olevan kontrollin vieminen? Onkohan kyseessä listattu fetissi?
 Oliskohan tästä pitänyt kirjoittaa vain blogimerkintä? Eipä tästä nyt tullut kummoista aloitusta, mutta toivottavasti jolla kulla heräsi vaihteeksi jotain järkevää sanottavaa.

Angelika

  • Vieras
Vs: Subimieltymykset
« Vastaus #1 : 25.06.2012, 11:41 »
Tiedä siitä järkevästä, mutta ehkä näin erotetaan käyttövaliot muotovalioista :) Joku näyttää oikein hyvältä, muttei toimi käyttötilanteessa lainkaan toivotulla tavalla, kun taas toinen saattaa aiheuttaa silmätulehduksia pelkällä ulkoisella habituksellaan ja taas käytössä onkin valioluokkaa :D

 

Leccare

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 935
  • Orgasmikiduttaja
  • Galleria
Vs: Subimieltymykset
« Vastaus #2 : 25.06.2012, 11:44 »
Tiedä siitä järkevästä, mutta ehkä näin erotetaan käyttövaliot muotovalioista :) Joku näyttää oikein hyvältä, muttei toimi käyttötilanteessa lainkaan toivotulla tavalla, kun taas toinen saattaa aiheuttaa silmätulehduksia pelkällä ulkoisella habituksellaan ja taas käytössä onkin valioluokkaa :D
Hyvä huomio. Eli aloituksessa lähdetään siitä epärealistisesta opetusarvosta, että kummatkin olisivat käyttötilanteessa yhtä hyviä. Eri juttu vain millä tavalla masterit valitsevat subinsa olemuksen perusteella  ja miten haluavat tuoda heitä esille muille.

slaveJL

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 377
  • -sleivi-
  • Galleria
Vs: Subimieltymykset
« Vastaus #3 : 25.06.2012, 11:57 »
Olen itse miettinyt sitä miksi tuo ihana Mies mua jaksaa. Osaan olla super vaikea, ärsyttävä akka jossa ei nöyryys aina paista.

catzkiss

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 196
  • -suburban object-
  • Galleria
Vs: Subimieltymykset
« Vastaus #4 : 25.06.2012, 12:13 »
Blondin mielipide: subin ei pidä olla nöyrä, Masteri hänet saakoon nöyräksi jos niin haluaa tai siis osaa ja pystyy...  >:D

Herra_Jack

  • Vieras
Vs: Subimieltymykset
« Vastaus #5 : 25.06.2012, 12:14 »
Tuossa Leca mietelmässä on vinha perä.
Uskon useimpien Dominoivien haluavan nimenomaan sitä että myös alistuva on ylpeä omistussuhteestaan ja kukapa ei halua esitellä uutta leluaan , toki toiset sen haluavat piilottaa.

Kyseessä on varmasti hieman samaa ylpeyttä kuin vaikkapa seuraavissa esimerkeissä:
-Kitaristi uudesta custom-kitarastaan
-Omistaja koiranäytelyssä muotovaliostaan
-Päivi Räsänen Tyttäristään.
-Rakentaja American Car Showssa näyttelyautostaan
-Lapsi hiekkalaatikolla: "mun isi on parempi kuin sun isi"
jne...


Fixx

  • Vieras
Vs: Subimieltymykset
« Vastaus #6 : 25.06.2012, 13:58 »
Eli kuin suurta osaa mastereista kiihottaisi se, että subista paistaisi päälle nöyryys ja alistumisvalmius, kuin itsetunto ei riittäisi muuhun.
Saattaahan se olla itsetuntokysymyskin. Mutta ehkä jotkut meistä vaan pitävät alistuvista naisista. Ja jotkut sitten siitä, että saavat alistaa vähemmän alistuvia. Itse en moisista peleistä perusta :-)
Ja huom., alistuvankaan ei tarvitse olla ns. ovimatto, eikä kaikille tarvitse alistuva olla.

_Bambi_

  • Vieras
Vs: Subimieltymykset
« Vastaus #7 : 25.06.2012, 14:06 »
Mielenkiintoista sanoi tohtori sykerö...Fixx asiaa nyt hieman sivuaakin...mutta muutama sana asiasta subeja on erilaisia ja voitaisiinko lopettaa subien jotka ovat passiivisia, nöyriä, valmiiksi alistuvia jne haukkuminen - milloin on huono itsetunto ja milloin on sitä sun tätä....miksi pitää muokata yleistä diskurssia negatiiviseksi sellaisia subeja kohtaan joista nyt ei vaan itse henkilökohtaisesti pidetä (?)

Leccare

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 935
  • Orgasmikiduttaja
  • Galleria
Vs: Subimieltymykset
« Vastaus #8 : 25.06.2012, 14:10 »
Mielenkiintoista sanoi tohtori sykerö...Fixx asiaa nyt hieman sivuaakin...mutta muutama sana asiasta subeja on erilaisia ja voitaisiinko lopettaa subien jotka ovat passiivisia, nöyriä, valmiiksi alistuvia jne haukkuminen - milloin on huono itsetunto ja milloin on sitä sun tätä....miksi pitää muokata yleistä diskurssia negatiiviseksi sellaisia subeja kohtaan joista nyt ei vaan itse henkilökohtaisesti pidetä (?)
Nyt käsitelläänkin sitä, mikä on vialla mastereissa, jotka valitsevat sellaisia subeja. Subeissahan ei ole mitään vikaa :)

TragedyForYou

  • Vieras
Vs: Subimieltymykset
« Vastaus #9 : 25.06.2012, 14:13 »
En tiedä halusiko Lecca vaan mastereiden mielipiteitä..mutta sanonpa omani silti.
Mä kun oon laiska sessiodomme, enkä elä alistettavien kanssa parisuhteessa niin musta on aivan ihanaa jos se alistettava on jo valmiiksi alistuva ja näyttää sen, omaa tahtoa pitää toki olla ja se saa näkyä, mutta mitään henkisiä enkä fyysisiä taisteluita en ala käymään, varsinkaan kun aikaa sessiointiin on optimaalisestikin se pari kertaa/kk. Jos siinä tilanteessa pitäisi vielä alkaa toista kesyttämään niin..ei oo mun juttu. Ehkäpä siksi tämä lemmikinhaku on joskus niin hemmetin vaikeaa.
Kynnysmatto ei kuitenkaan tarvitse olla, vaikka se jalkafettarille joskus kivaa oiskin.  >:D
Ulkonäköseikoista ei taas jaksa sanoa mitään, niin monenlaisiin alistujiin on tullut miellyttyä.

Leccare

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 935
  • Orgasmikiduttaja
  • Galleria
Vs: Subimieltymykset
« Vastaus #10 : 25.06.2012, 14:23 »
.

catzkiss

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 196
  • -suburban object-
  • Galleria
Vs: Subimieltymykset
« Vastaus #11 : 25.06.2012, 14:25 »
Mielestäni nöyryys tai nöyryyden puute mielletään liian usein valtapeliksi. Eiköhän se valta osoiteta muutenkin kuin pelkällä nöyryyden asteella.
En tiedä, mutta olin haistelevani että Leca tarkoitti Masterien subivalinnoilla lähinnä vanhaa viidakon sanontaa "näytä minulle subisi, niin kerron millainen Master olet" tai jotain sinnepäin....

Leccare

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 935
  • Orgasmikiduttaja
  • Galleria
Vs: Subimieltymykset
« Vastaus #12 : 25.06.2012, 14:26 »
Kyllä! Hyvin ilmaistu.

Herra_Jack

  • Vieras
Vs: Subimieltymykset
« Vastaus #13 : 25.06.2012, 14:46 »
*On Kiltti ja hellä Isukki'  :love:  :)  vastasin jo Lecan puolesta  ;D

Kettu vinossa

  • Vieras
Vs: Subimieltymykset
« Vastaus #14 : 01.07.2012, 16:56 »
Itse pukeudun kinkybileissä subiksi, koska ainakaan Bizarressa en pääse pukukoodista sisään muuten. Parempi olla surkean näköinen subi kuin jäädä pippaloista pois. Subi on helppo naamiaisasu: tarvitsee vain kaulapannan ja ehkä ranne- ja nilkkakahleet ja voi olla muuten vaikka alasti. Omien fetissien mukaisissa vaatekokonaisuuksissa näyttäisin varmaan paljon paremmalta ja itsevarmemmalta, mutta taito (ja kärsivällisyys) ei riitä itse tekemiseen ja valmiina sellaisiin ei ole rahaa.