Kirjoittaja Aihe: Feminismi  (Luettu 96242 kertaa)

morjasi

Vs: Feminismi
« Vastaus #150 : 08.11.2013, 10:14 »
Täällä järjestetään aiheeseen sopiva keskustelutilaisuus. Asiasta kiinnostuneet joukolla mukaan.

-----tässäpä tätä linkkispämmiä-----/11/f-foorumi-hopottelytilaisuus.html

Chmlnidae

  • Vieras
Vs: Feminismi
« Vastaus #151 : 24.10.2014, 18:39 »
Nonni jätkät. Täällä kun tuntuu kiinnostusta tähän aina vähän väliä ilmenevän. Eikun opettelemaan. Ei se satu:

http://www.filmsforaction.org/articles/so-you-want-to-be-a-male-feminist-here-are-11-simple-rules-to-follow/

hihaton

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 2231
  • Come to the dark side. We have needles.
  • Galleria
Vs: Feminismi
« Vastaus #152 : 24.10.2014, 18:58 »
Nonni jätkät. Täällä kun tuntuu kiinnostusta tähän aina vähän väliä ilmenevän. Eikun opettelemaan. Ei se satu:

http://www.filmsforaction.org/articles/so-you-want-to-be-a-male-feminist-here-are-11-simple-rules-to-follow/

Liity kanssamme taisteluun naisten oikeuksien puolesta mutta hoitakaa miesten ongelmat keskenänne? Kuulostaa hyvältä diililtä!

hunninko

  • Vieras
Vs: Feminismi
« Vastaus #153 : 24.10.2014, 19:50 »
Nonni jätkät. Täällä kun tuntuu kiinnostusta tähän aina vähän väliä ilmenevän. Eikun opettelemaan. Ei se satu:

http://www.filmsforaction.org/articles/so-you-want-to-be-a-male-feminist-here-are-11-simple-rules-to-follow/

Kuka Derrickille on antanut luvan kirjoittaa noin?!  :P

Chmlnidae

  • Vieras

hunninko

  • Vieras
Vs: Feminismi
« Vastaus #155 : 24.10.2014, 21:00 »
Hyvää työtä mimmeiltä! Ottaen huomioon kanavan ja nuorten naisten mahdollisen epärepublikaanisuuden, tavoitteet taitavat olla samat kuin uudessa äänestäjien rekisteröintimenettelyssä... (joojoo, on OT, sorisori)

-katy-

  • Vieras
Vs: Feminismi
« Vastaus #156 : 24.10.2014, 22:00 »
En osaa englantia riittävästi, että noihin linkkeihin kommentoisi. Ylipäätään:Toivoisi, ettei feminismi ja sovinismi olisi  yhtä ja samaa.

Mulla ei ole voimia vääntää mihinkään suuntaan.
Laittakaa te, joilla on, kapuloita rattaisiin niin paljon kuin ikinä vaan jaksatte,  ihmisiä eriarvoistavien ja ihmisarvoa lokaan lyövien  "auktoriteettien" kanssa. En ite näe tässäkään olevan muusta kyse.
Yksi kaikkien ja kaikki yhden puolesta vai miten siellä "täinpuhdistussuihkuissa" asia kuuluikaan :D

Guide-Master

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 949
  • En ole valmis, enkä toivo koskaan olevani valmis.
  • Galleria
Vs: Feminismi
« Vastaus #157 : 26.10.2014, 14:24 »
Onneksi Ruotsalaiset todistivat, että näitä höyrypää aikoja ei ole kansasta kun vaivaiset 5%. Mutta nekin ovat päässeet saastuttaamaan Suomen ilmapiiriä, tai toisin kun miettii, niin tämä sama höyrypää on femakot oluen Ruotsiin perustanut, eli loppujen lopuksi meidän täytyisi varmaan pyytää Ruotsalaisilta anteeksi.

Kumminkin asian positiivista puolta ei voikun helpotuksesta huokaista, sillä todistivat että kaikilla naisilla ei ole vikaa yläkerrassa.

IKRM

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1542
  • kizzzan Herra
  • Galleria
Vs: Feminismi
« Vastaus #158 : 27.10.2014, 09:05 »
Kumminkin asian positiivista puolta ei voikun helpotuksesta huokaista, sillä todistivat että kaikilla naisilla ei ole vikaa yläkerrassa.

Feministinainen on hyvin usein narsisti ja psykopaatti, joka toteuttaa vallanhimoaan ja haluaan hallita kaikkia olentoja maan päällä käyttämällä naisasiaa argumenttina, siinä jää jalkoihin naisten ja miesten oikeudet niinkuin kaikilla vallanhimoisilla aina pakkaa käymään. Tasa-arvon kanssa feminismillä ei ole enää aikoihin ollut mitään tekemistä.

IKRM
« Viimeksi muokattu: 27.10.2014, 09:50 kirjoittanut IKRM »

balance

  • Vieras
Vs: Feminismi
« Vastaus #159 : 28.10.2014, 10:45 »
Ms.M

+1!

Guide-Master

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 949
  • En ole valmis, enkä toivo koskaan olevani valmis.
  • Galleria
Vs: Feminismi
« Vastaus #160 : 28.10.2014, 15:23 »
Kumminkin asian positiivista puolta ei voikun helpotuksesta huokaista, sillä todistivat että kaikilla naisilla ei ole vikaa yläkerrassa.

Feministinainen on hyvin usein narsisti ja psykopaatti, joka toteuttaa vallanhimoaan ja haluaan hallita kaikkia olentoja maan päällä käyttämällä naisasiaa argumenttina, siinä jää jalkoihin naisten ja miesten oikeudet niinkuin kaikilla vallanhimoisilla aina pakkaa käymään. Tasa-arvon kanssa feminismillä ei ole enää aikoihin ollut mitään tekemistä.

IKRM
Tästähän on hyvä esimerkki feministien toitottamalla avoin keskustelu, joka valitettavasti joko loppuu siihen että sinut nimitetään johonkin arvonimen tai sinut pistetään ulos foorumilta tai tilaisuudesta, jos esität heille kriittisen mielipiteen. Eli feminismi on niin kauan avointa kannattava, kun kaikki on samaa mieltä, mutta samalla tavalla tuomitsevat kuin kommari, jos joku esittää eriävän mielipiteen.

Eli kommunismi joka perustu rikkaita kaiken viemiseen, niin feminismi perustuu kaikkien varojen vain naisille jakoon, jossa nimen omaan nämä friikki sinkku femakot ovat aktiivisina,  sillä ovat sellasia että kelpaavat vain joko makuulle tai sitten joutuvat jotain pelosta alkamaan huolehtimaan.

Purppura

Vs: Feminismi
« Vastaus #161 : 28.10.2014, 15:59 »
Luulen että iso osa tätä ikuisuusväittelyä on se että feminismillä, kuten muillakin ismeillä on lähes yhtä monta määritelmää kuin on kannattajiakin. K.o. aatteen vastustajat vastustavat todennäköisesti äärifeminismiä... joka asettaa huonoon valoon sen kaiken järkevän mitä k.o. liike on saanut aikaan. Toisaalta k.o. aatetta puolustavat ihmiset eivät aina allekirjoita ääri-ajattelijoiden ajatuksia, mutta näkevät vain 'feminismi on paska juttu' kortin ja suhtautuvat siihen sitten ymmärrettävän torjuvasti.  Koen että yhtenäisen määritelmän puuttuminen haittaa asiallista keskustelua. Toisaalta, olen vain mies joten mitäs minä tästä sen enempää puhumaan.

Ja kun olen mies niin en voi varmaankaan feminismiä määritellä. Siksi kysyin asiaa cis-naiselta joka lausui seuraavaa.

Lainaus
"Xismi tarkoittaa sitä, että ihmiset voivat täysin yhtäläisillä mahdollisuuksilla olla sellaisia kuin ovat ja toteuttaa sitä, mitä parhaiten osaavat ja haluavat, ilman että vehkeiden merkki jalkojen välissä ohjailee tietoisesti tai tiedostamatta omia ja ympäristön odotuksia. Tämä koskee sekä naisia että miehiä.""

Mun on vaikea kuvitella että foorumilla olisi kovinkaan montaa nassua joka vastustaisi tuota Xismiä.

Vai kuinka?


1. Oletko feministi? Perustele!
Yllä olevan määritelmän mukaan kyllä. Joidenkin muiden määritelmien mukaan en.
2. Mitä mieltä olet sukupuolistereotypioista?
Kts. yllä.
3. Koetko että feminismi on ristiriidassa alistumisfantasioiden ja/tai alistumissessioiden kanssa?
Katso yllä. Ei ole. Kukin saa tehdä mitä haluaa yhteiskunnan sääntöjen rajoissa.
4. Saako nainen pukeutua miten haluaa?
Katso yllä. Ei ole. Kukin saa tehdä mitä haluaa yhteiskunnan sääntöjen rajoissa.
5. Saako nainen todella päättää itse, mitä hän omalle vartalolleen tekee?
Minun puolestani saa. En sitten tiedä onko se käytännössä mahdollista, mutta minä en ole sitä estämässä.
6. Onko kauneusihanteet täyttävä, meikattu ja kaikin puolin stereotyyppinen nainen häpeäksi koko sukupuolelle ja automaattisesti tyhmä lutka, joka ei voi olla kinky?
Ei kai kukaan ole häpeäksi sukupuolelleen. Kukin on häpeäksi vain itselleen.

Kettu vinossa

  • Vieras
Vs: Feminismi
« Vastaus #162 : 28.10.2014, 16:09 »
Ja kun olen mies niin en voi varmaankaan feminismiä määritellä. Siksi kysyin asiaa cis-naiselta joka lausui seuraavaa.

Lainaus
"Xismi tarkoittaa sitä, että ihmiset voivat täysin yhtäläisillä mahdollisuuksilla olla sellaisia kuin ovat ja toteuttaa sitä, mitä parhaiten osaavat ja haluavat, ilman että vehkeiden merkki jalkojen välissä ohjailee tietoisesti tai tiedostamatta omia ja ympäristön odotuksia. Tämä koskee sekä naisia että miehiä.""

Mun on vaikea kuvitella että foorumilla olisi kovinkaan montaa nassua joka vastustaisi tuota Xismiä.

Kyllä ainakin kaikki he, jotka eivät ole cis-ihmisiä, vastustavat tuota "Tämä koskee sekä naisia että miehiä" -kohtaa, koska se tarkoittaisi, ettei määritelmä  koske heitä. Jos väite olisi muodossa "Tämä koskee kaikkia ihmisiä", määritelmä olisi täydellinen.

Guide-Master

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 949
  • En ole valmis, enkä toivo koskaan olevani valmis.
  • Galleria
Vs: Feminismi
« Vastaus #163 : 28.10.2014, 17:14 »
Luulen että iso osa tätä ikuisuusväittelyä on se että feminismillä, kuten muillakin ismeillä on lähes yhtä monta määritelmää kuin on kannattajiakin. K.o. aatteen vastustajat vastustavat todennäköisesti äärifeminismiä... joka asettaa huonoon valoon sen kaiken järkevän mitä k.o. liike on saanut aikaan. Toisaalta k.o. aatetta puolustavat ihmiset eivät aina allekirjoita ääri-ajattelijoiden ajatuksia, mutta näkevät vain 'feminismi on paska juttu' kortin ja suhtautuvat siihen sitten ymmärrettävän torjuvasti.  Koen että yhtenäisen määritelmän puuttuminen haittaa asiallista keskustelua. Toisaalta, olen vain mies joten mitäs minä tästä sen enempää puhumaan.

Ja kun olen mies niin en voi varmaankaan feminismiä määritellä. Siksi kysyin asiaa cis-naiselta joka lausui seuraavaa.

Lainaus
"Xismi tarkoittaa sitä, että ihmiset voivat täysin yhtäläisillä mahdollisuuksilla olla sellaisia kuin ovat ja toteuttaa sitä, mitä parhaiten osaavat ja haluavat, ilman että vehkeiden merkki jalkojen välissä ohjailee tietoisesti tai tiedostamatta omia ja ympäristön odotuksia. Tämä koskee sekä naisia että miehiä.""

Mun on vaikea kuvitella että foorumilla olisi kovinkaan montaa nassua joka vastustaisi tuota Xismiä.

Vai kuinka?


1. Oletko feministi? Perustele!
Yllä olevan määritelmän mukaan kyllä. Joidenkin muiden määritelmien mukaan en.
2. Mitä mieltä olet sukupuolistereotypioista?
Kts. yllä.
3. Koetko että feminismi on ristiriidassa alistumisfantasioiden ja/tai alistumissessioiden kanssa?
Katso yllä. Ei ole. Kukin saa tehdä mitä haluaa yhteiskunnan sääntöjen rajoissa.
4. Saako nainen pukeutua miten haluaa?
Katso yllä. Ei ole. Kukin saa tehdä mitä haluaa yhteiskunnan sääntöjen rajoissa.
5. Saako nainen todella päättää itse, mitä hän omalle vartalolleen tekee?
Minun puolestani saa. En sitten tiedä onko se käytännössä mahdollista, mutta minä en ole sitä estämässä.
6. Onko kauneusihanteet täyttävä, meikattu ja kaikin puolin stereotyyppinen nainen häpeäksi koko sukupuolelle ja automaattisesti tyhmä lutka, joka ei voi olla kinky?
Ei kai kukaan ole häpeäksi sukupuolelleen. Kukin on häpeäksi vain itselleen.
Suurimmalla osalla naisista jotka pitävät itseään feministien,  ei ole hajuakaan mitä on äärifeministit ja mitä he ajavat. Sillä äärifeministit puuttuu kokonaan ulottuvuus siitä miten heidän utopiaa taloudellisesta toteutetaan, jossa heillä ainoa maksamisen toteutumista malli perustuu miesten maksuvelvollisuuteen, jonka he ovat verhot yhteistyössä vaikka se on pahimman laajuinen puhallus.

Master T

  • Vieras
Vs: Feminismi
« Vastaus #164 : 28.10.2014, 17:47 »
Mainio keskustelu, jossa sujuvasti eri osapuolet väittelevät joistain keskenään erilaisista feminismeistä. Hieman sama kuin sosialismista keskusteltaessa joku puhuisi Stalinin totalitarismista, joku Pol Potista, joku kansallissosialismista, joku eurooppalaisesta sosiaalidemokratiasta ja joku vaikka arabisosialismista.

Minulle eri feministiset liikkeet ovat naisten etujen ajamista, jonkinlaisia etujärjestöjä. En ole niihin juurikaan perehtynyt, koska ei ole ollut minulle keskeistä etujeni ajamista. Minun puolestani ihmiset saavat vapaasti kannattaa tai ajaa erilaisia aatteita. Havahdun vasta sitten, jos jokin aate alkaa vaikuttaa yhteiskuntaamme siihen suuntaan, jota en halua. Yhteiskunnallisen tasa-arvon vähentyessä tai fasistis-rasististen aatteiden uhatessa järjellistä toimintaa. Tällaista uhkaa en ole nähnyt feminististen erilaisten aatteiden aiheuttavan.