Baarin kannatusmaksut
Lainaus käyttäjältä: Kinkykundi - 11.03.2020, 22:39Juu, ymmärsin kyllä mitä tarkoitit - kummassakin viestissä. Kyse on nyt siitä ristiriidasta missä valtaa pitävä kohortti tekee omalla etuoikeudellaan itsestään uhrin. Ongelma on siinä, että kyse on käytöksestä, mikä on ollut evoluutiossa edullista, ja on edelleen. Huorittelu opettaa osaltaan sitä tosielämän sosiaalista peliä - miten sitä pelataan ja mikä satuttaa. Asialle vain on hankala tehdä mitään, kun kuitenkin kaikki sitä harrastavat heti kun kokevat jonkun nuoremman tai nätimmän uhakseen.Olen sanataon.(Mä en nyt enää vastaa, koska siihenkin sä ilmeisesti vastaat mouhuamalla jotain pseudoevoluutioteoriaa, joka tietty on varmaankin totta manosfäärissä, mutta mun mielestä eri keskustelu, kun se mitä mä yritin käydä, ja siten mielestäni nyt ja tällä alustalla epäkiinnostavaa.)
Juu, ymmärsin kyllä mitä tarkoitit - kummassakin viestissä. Kyse on nyt siitä ristiriidasta missä valtaa pitävä kohortti tekee omalla etuoikeudellaan itsestään uhrin. Ongelma on siinä, että kyse on käytöksestä, mikä on ollut evoluutiossa edullista, ja on edelleen. Huorittelu opettaa osaltaan sitä tosielämän sosiaalista peliä - miten sitä pelataan ja mikä satuttaa. Asialle vain on hankala tehdä mitään, kun kuitenkin kaikki sitä harrastavat heti kun kokevat jonkun nuoremman tai nätimmän uhakseen.
Lainaus käyttäjältä: Jägermies - 11.03.2020, 18:30Miesen asevelvollisuus on sotilaallinen välttämättömyys, naisten ei ole.Ennemmin pitäisi puhua siitä miten asevelvollisuus voitaisiin kompensoida esimerkiksi verotuksessa tai vaikka oikeudella matkustaa valtion junilla.Ei se miesten ole sen välttömämpää kuin naistenkaan. Ihan yhtä hyvin naiset voisivat sen intin käydä eikä miehet - kyse on siitä, että lisääntymisfunktionsa takia naisia arvostetaan yhteiskunnassa enemmän kuin miehiä. Miehiä pystyy tapattamaan rintamalla suuriakin määriä ilman, että väestönkehitys kärsii, mutta naisia ei. Toki Hirvaz toi jo hyvän pointin esille ikäluokkien kutistumisesta, mutta myös se, että koulujärjestelmä on rakennettu naisten koulutusputkea ajatellen ja yhä useampi nainen jättää nykyään lisääntymättä, olisivat nekin hyviä perusteita yleiselle asevelvollisuudelle. Tosiasiassa naiset ketkä eivät lisäänny, ovat yhtä paskassa asemassa kuin miehet.
Miesen asevelvollisuus on sotilaallinen välttämättömyys, naisten ei ole.Ennemmin pitäisi puhua siitä miten asevelvollisuus voitaisiin kompensoida esimerkiksi verotuksessa tai vaikka oikeudella matkustaa valtion junilla.
Lainaus käyttäjältä: Jägermies - 11.03.2020, 18:30Lainaus käyttäjältä: Kinkykundi - 11.03.2020, 18:14mutta kukaan ei valita Suomen seksistisestä asevelvollisuudesta ja kuinka se pitäisi korvata yleisellä asevelvollisuudella.Miesen asevelvollisuus on sotilaallinen välttämättömyys, naisten ei ole.Ennemmin pitäisi puhua siitä miten asevelvollisuus voitaisiin kompensoida esimerkiksi verotuksessa tai vaikka oikeudella matkustaa valtion junilla.Miehet suorittavat aseellisen palveluksen aika tavalla harvemmin kuin ennen eikä suunta ennusteiden mukaan ole ainakaan kääntymässä, ja ikäluokkien pienenemisen myötä olisi sotilaallisestikin perusteltua pyrkiä saamaan aikaisempaa paljon suurempi osa naisista asepalvelukseen. Koska samalla kansalaisten tasa-arvo edellyttäisi jonkinlaista palvelusta molemmille (vaikka sitten kaikille) sukupuolille tai sitten ei kenellekään, niin mikseipä se voisi olla mallia kansalaispalvelus, jonka voisi suorittaa joko aseellisena tai ei-aseellisena? Koska sodan aikana aseellisen palveluksen suorittaneet joutuvat asettautumaan tulilinjalle, olisivat tästä jonkinlaiset kompensaatioporkkanat toki paikallaan jo rauhan aikana. * )
Lainaus käyttäjältä: Kinkykundi - 11.03.2020, 18:14mutta kukaan ei valita Suomen seksistisestä asevelvollisuudesta ja kuinka se pitäisi korvata yleisellä asevelvollisuudella.Miesen asevelvollisuus on sotilaallinen välttämättömyys, naisten ei ole.Ennemmin pitäisi puhua siitä miten asevelvollisuus voitaisiin kompensoida esimerkiksi verotuksessa tai vaikka oikeudella matkustaa valtion junilla.
mutta kukaan ei valita Suomen seksistisestä asevelvollisuudesta ja kuinka se pitäisi korvata yleisellä asevelvollisuudella.
Mulle feminismissä parasta on se, et se on pohja jonka päälle rakentaa turvallinen ja eettinen tapa toteuttaa omaa kinkyyttäni. Ja rakentaa turvallisia yhteisöjä, joissa olla kinky.
Noh, oikeasti parasta on se, että sitoutuu ajatuksiin ja käytäntöihin, jotka parantaa kaikkien asemaa ja tekee maailmasta siedettävämmän paikan elää. Oppii katsomaan itseään ja omia toimiaan rehellisen kriittisesti. Oppii pyytämään anteeksi jos on ollut tollo.
Naiset keskimäärin eivät sovellu vastaavasti sotatoimiin kuin miehet sekä biologian että kasvatuksen vuoksi.Naisten käyttäminen selustassa toimivien joukkojen määrän kasvattamiseen iippojen tapaan olisi järkevää jos käyttäisimme yhtä suuren osan rahoistamme puolustukseen ja olisimme vastaavasti jenkkien tukemia.SA-vahvuutta vähennettiin jo ensin 350 000:een ja myöhemmin 280 000:een.Vapaaehtoisen asepalveluksen suorittavat naiset kompensoivat myös pienempää määrää palveluksen suorittavia miehiä.Kansalaispalvelukselle ei ole tällä hetkellä varautumisessa tarvetta eikä välttämätön taakka tietylle osalle väestöä oikeuta tarpeettoman taakan antamista muille vain koska tasa-arvo.
Tää on ihan superhyvin sanottu. Ja tähän myös itse esim. valkoisena tarvitsen intersektionaalista feminismiä "pelkän feminismin" sijaan, koska hitostako mä tiedän että mitä on rasismi, miten siihen liittyvät asemat vaikuttavat muihin asemiin, millä kaikilla tavoilla rasismi ilmenee ja miltä se tuntuu. Oon kiitollinen ympäristöistä ja materiaaleista, missä näitä juttuja käsitellään rodullistettujen itsensä toimesta. Mulla myös jää paremmin tieto päähän, jos takana oleva logiikka selviää, joten oon onnellinen siitä että jotkut jaksavat avata näennäisesti pienten juttujen taustalla vaikuttavia suurempia rakenteita.
Jos haluut avata tätä, niin musta ois ihanaa kuulla miten oot jäsentänyt kinkyn ja feminismin yhteyttä toisiinsa?
Lainaus käyttäjältä: Apollyon - 11.03.2020, 20:43Mikä teistä muista feminismissä on parasta?Mulle feminismissä parasta on se, et se on pohja jonka päälle rakentaa turvallinen ja eettinen tapa toteuttaa omaa kinkyyttäni. Ja rakentaa turvallisia yhteisöjä, joissa olla kinky. *korjasin kirjoitusvirheen
Mikä teistä muista feminismissä on parasta?
Lisäksi feminismi ja feministiset tilat antavat hyvin tilaa ja turvaa miettiä omaa identiteettiä. Jos minua ei olisi sosiaalistettu naiseksi, olisinko nainen? En tiedä, mutta luultavasti en. En tosin oikein mikään muukaan. Mutta jos syntymässä ei olisi määritetty sukupuolta, sen kyseenalaistaminen ei olisi mikään kannanotto eikä tuntuisi niin isolta asialta. Nykyisellään olen nainen kai lähinnä paremman puutteessa ja helppouden vuoksi, ettei tarvitse aina olla selittämässä omaa identiteettiä. Kun sillä ei oikeastaan ole minulle juuri merkitystä, vaan vain sillä, miten muut minua lokeroivat.Ja vielä yksi parhaista jutuista feminismissä on kehittymiskyky. Sata vuotta sitten haluttiin samat oikeudet ja mahdollisuudet kuin miehillä. Ja halutaan edelleen, vaikka paljon on jo saatu aikaan. 50 vuotta sitten haluttiin korostaa sitä, ettei naisen tarvitse olla mies tai miehekäs ollakseen hyvä, vaan naiseus on itsessään voimavara. Nykyisin tiedostetaan, etteivät kaikki ole naisia, vaikka siltä stereotyyppisesti ajatellen näyttäisivät, ja etteivät kaikki ole ylipäätään miehiä tai naisia. Ja että feminismin on otettava huomioon muutkin kuin terveet, valkoiset, vammattomat cisnaiset. Ja ettei kyse ole kilpailusta, vaan inklusiivinen ja hyväksyvä asenne hyödyttää ihan kaikkia antaessaan tilaa erilaisille tavoille olla nainen, mies tai jotain ihan muuta. Kehitys näyttää erittäin hyvältä.
Mä luulen, että sukupuolten erotteleminen yhteiskunnan tasolla ei mitenkään välttämättä ole väistämätön asia, vaikka rajatut tilat ovatkin usein etenkin vähemmistöjen kannalta hyvä asia. Mltä mieltä olette muut feministit tästä ajatuksesta?
Miten se edes toimisi? Meinaatteko, että voisi mennä sanomaan, että "on kyllä nyt väärin koettu"?
Sukupuolta ei vaihdeta vaan korjataan. Ja kromosomiyhdistelmiäkin on huomattavasti enemmän kuin ne tavallisimmat XX ja XY. Sukupuoli ei ole binääri edes sillä tasolla.