Kirjoittaja Aihe: Oletko suvaitseva vai suvaitsematon?  (Luettu 41639 kertaa)

Chmlnidae

  • Vieras
Vs: Oletko suvaitseva vai suvaitsematon?
« Vastaus #60 : 30.03.2013, 06:35 »
Kosmologia tutkii maailman rakennetta ja historiaa. On erilaisia kosmologioita= on erilaisia tapoja hamottaa luonto ja ympäristö ja suhteemme siihen erilaisissa kulttureissa.

Voisin vaikka viitata Claude Lévi-Straussiin ja hänen tutkimuksiinsa.

nupukivi

  • Vieras
Vs: Oletko suvaitseva vai suvaitsematon?
« Vastaus #61 : 30.03.2013, 06:43 »
Arvelin asiayhteydestä jotakuinkin noin - oma tulkintani kosmologialle on vähän enemmän putkimainen :)  : se fysiikan ja tähtitieteen liitoskohdassa oleva tieteenhaara...

subpks

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 237
  • Dragonscorpionin vaimo
  • Galleria
Vs: Oletko suvaitseva vai suvaitsematon?
« Vastaus #62 : 30.03.2013, 08:54 »

Sitten kun subpks vähän rauhoittuu suhteessa meikän kirjoituksiin(viittaan mm.aiheeseen ikäleikkien ja lasten hyväksikäytön eroista ja mitä ajattelin tänään-ketjuun ja mitä muita onkaan)-,voidaan kait jutella vaikka yksityisviestein oikeellisuudesta..


??? Mitä oikein häröilet? Ilmoitan tästä viestistäsi että täysin asiaton. En ole ikinä lähettänyt sinulle yksityisviestejä enkä muutenkaan ota millään lailla sinuun henkilökohtaisesti mitään kantaa . Mutta jos julkaiset KESKUSTELUpalstalla asioita, oletan että niihin voi kommentoida. Vai onko joku syy etten minä voisi?

KalvinK

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 639
  • Tykkää sitoa nättejä nakuja naisia.
  • Galleria
Vs: Oletko suvaitseva vai suvaitsematon?
« Vastaus #63 : 30.03.2013, 11:02 »
En suvaitse idiotismia.
Enkä minä sitä että pidetään muita tyhmempinä kuin itse on.
En suinkaan viitannut tässä älykkyyteen, vaan esim. tämän hetkinen suosikki-bull-shit-värisuora on tässä: illuminati - new world order - kuusalaliitto - big pharma - 911.

Nepo

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 498
  • "Kyllä se mökillä menis"
  • Galleria
Vs: Oletko suvaitseva vai suvaitsematon?
« Vastaus #64 : 30.03.2013, 11:16 »
Se siitä suvaitsevaisuudesta,vittu ladon taakse moiset...joita täälläkin pyörii.

http://lauriskon.wordpress.com/2013/03/12/milloin-sosiaalipummiudesta-tuli-kansalaisoikeus/

Juuttisetä

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 2786
  • "Hyvällä tavalla vaarattoman oloinen."
  • Galleria
Vs: Oletko suvaitseva vai suvaitsematon?
« Vastaus #65 : 30.03.2013, 11:20 »
Kauhean vaikeaa ajottain suvaita edes itseään, kokeile tässä sitten koko maailmaa halata  >:D

Kettu vinossa

  • Vieras
Vs: Oletko suvaitseva vai suvaitsematon?
« Vastaus #66 : 30.03.2013, 11:43 »
Se siitä suvaitsevaisuudesta,vittu ladon taakse moiset...joita täälläkin pyörii.

http://lauriskon.wordpress.com/2013/03/12/milloin-sosiaalipummiudesta-tuli-kansalaisoikeus/

Haluatko ladon taakse Lauri Skönin vai "Miran"? Moni haluaisi päästä eroon kaikista Laurin kaltaisista kokoomusnuorista ja kokoomusnuoret haluaisivat eroon kaikesta "heikommasta aineksesta" (sana, jota eräs kokoomusnuori käytti), kuten työttömistä.

"Toimisiko maailma, jos kaikki eläisivät kuten Mira? Ei, yhteiskunta ei pyörisi päivääkään, jos kukaan ei suostuisi käymään muissa kuin suurimman intohimonsa kohteen mukaisissa töissä. Jos kaikki jäisivät kotiinsa unelmoimaan eivätkä suostuisi käymään ns. tavallisissa töissä, niin eipä meillä olisi verovaroja jaettavaksi niille, jotka niitä oikeasti tarvitsevat."

Tuosta voi olla montaa mieltä. Esimerkiksi Zeitgeist-liikkeen mielestä maailma voisi toimia ilman rahaa, työt hoidettaisiin roboteilla sekä vapaaehtoistyöllä ja ihmiset voisivat keskittyä omiin harrastuksiinsa.

"Miltä kuulostaisi maailma ilman rahaa? Maailmassa vallitsisi resurssipohjainen talousjärjestelmä, jonka turvin ihmisten ei enää tarvitsisi tehdä töitä elantonsa tähden. Robotit hoitaisivat suuren osan töistä. Kaikille maailman ihmisille voitaisiin turvata perustoimeentulo. Tämä on Zeitgeist-liikkeen kannattajien unelma. "
http://yle.fi/elavaarkisto/artikkelit/zeitgeist-liike_tahtoo_vapauttaa_maailman_rahasta_81684.html#media=81681
http://www.zeitgeist.fi/joomla/

-katy-

  • Vieras
Vs: Oletko suvaitseva vai suvaitsematon?
« Vastaus #67 : 30.03.2013, 12:40 »

Sitten kun subpks vähän rauhoittuu suhteessa meikän kirjoituksiin(viittaan mm.aiheeseen ikäleikkien ja lasten hyväksikäytön eroista ja mitä ajattelin tänään-ketjuun ja mitä muita onkaan)-,voidaan kait jutella vaikka yksityisviestein oikeellisuudesta..


??? Mitä oikein häröilet? Ilmoitan tästä viestistäsi että täysin asiaton. En ole ikinä lähettänyt sinulle yksityisviestejä enkä muutenkaan ota millään lailla sinuun henkilökohtaisesti mitään kantaa . Mutta jos julkaiset KESKUSTELUpalstalla asioita, oletan että niihin voi kommentoida. Vai onko joku syy etten minä voisi?

Tarkoitan, että mulle voi laittaa vaikka yksityisviestinä nimittelyt, kuten sellaisen asian, että jankkaan jos en saa mieleisiäni vastauksia aloittamassani keskustelussa tai esittelen omaa suvaitsemattomuuttani tai ei-oikeutettuja henkilökohtaisia mielipiteitä.

Viittaus tuonne mm.  http://www.bdsmbaari.net/index.php?topic=4739.30
« Viimeksi muokattu: 30.03.2013, 12:59 kirjoittanut -katy- »

Lasher

  • Vieras
Vs: Oletko suvaitseva vai suvaitsematon?
« Vastaus #68 : 30.03.2013, 16:43 »
Suhaudun erittäin suvaitsemattomasti ja negatiivisesti erinäisiin ihmisryhmiin, kansoihin ja uskontoihin enkä rupea keneltäkään pyytelemään suvaitsevaisuutta itseäni kohtaan.

oddartist

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 175
  • Uusia polkuja tallaamassa
  • Galleria
    • Oddartists odditities
Vs: Oletko suvaitseva vai suvaitsematon?
« Vastaus #69 : 30.03.2013, 16:56 »
Minun niinsanottu sauvaitsevaisuuteni riippuu aika pitkälle ihmisestä itsestään.  En liiemmlti välitä luokitella ihmisiä maailmankatsomuksensa tai seksuaalisen suuntautumisensa suhteen. Hyvät tyypit ovat sitä täysin riippumatta edellämainituista. Näillä kriteereillä olen kai sitten varmaan yhden sortin suvaitsevainen, mutta edellä mainitsemani seikat nyt vaan ovat aika typeriä mittareita ihmisten arvottamiseen.

Ainkin pyrin siis siihen, ettei olisi mitään negatiivista ennakkoasennetta ketään kohtaan ennenkuin olen tutustunut paremmin. Eihän se aina tietenkään onnistu, ihminen kun olen, mutta koitan silti aina joustaa niissäkin tapauksissa.

Uniform

  • Vieras
Vs: Oletko suvaitseva vai suvaitsematon?
« Vastaus #70 : 30.03.2013, 21:25 »
Se siitä suvaitsevaisuudesta,vittu ladon taakse moiset...joita täälläkin pyörii.

http://lauriskon.wordpress.com/2013/03/12/milloin-sosiaalipummiudesta-tuli-kansalaisoikeus/
Jäi vähän hämärän taa kumman haluaisit ladon taa?
Itse en suvaitse "miran" logiikalla toimivia henkilöitä! En veisi heitä kuitenkaan yhtään mihinkään. Mieli kylläkin tekisi...
Suvaitsen kuitenkin vastaavassa tilanteessa olevia jotka kuitenkin edes yrittävät. Suvaitsen myös heitä joille jokin sairaus aiheuttaa vastaavan tilanteen.
Eli tässä asiassa suvaitsevuuteni mittarina ei toimi syntyperä, sukupuoli, politiikka, uskonto tai ihon värikään. Henkilön itsensä asenne ratkaisee.
Ja jos palaan "miraan" niin mielestäni häntä pitäisi verrata varkaaseen.

oddartist

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 175
  • Uusia polkuja tallaamassa
  • Galleria
    • Oddartists odditities
Vs: Oletko suvaitseva vai suvaitsematon?
« Vastaus #71 : 30.03.2013, 22:47 »
Miran elämänasennetta en kyllä itsekään käsitä, mutta olenkin työhön kasvatettu maatilan poikana. Aina joku käyttää järjestelmää hyvkseen, mutta Miran kohdalla se on jotain 500e kuussa joten en nyt kovin siitä menisi äläkkää nostamaan. Toiset hassaa miljardeja samaan aikaan, ja ovat samalla olevinaan kansakunnan parhaimmistoa. Siinä kyllä loppuu munkin ymmärrys. En muutenkaan ymmärrä tätä mediassa olevaa mielipiteenmuokkausta, jonka mukaan työttömät (varsinkin nuoret) ovat kaikki laiskoja paskoja jotka vaan käyttävät yhteiskunnan apuja hyväkseen. Töitä vaan ei ole läheskään niin paljon kuin työttömiä, ei ainakaan sellaisia joista maksettaisiin. Mun suvaitseminen kyllä loppuu esim. Jaana Pelkosen tapaisten kohdalla, jotka mieluusti korjaisivat asian teettämällä orjatyötä.

zognored

  • Vieras
Vs: Oletko suvaitseva vai suvaitsematon?
« Vastaus #72 : 31.03.2013, 00:01 »
Miran asenne kieltämättä on asiattoman harmillinen. Tunnen kuitenkin paljon ihmisiä ja osaksi itsekin kuulun tuohon ryhmään joka on vuosikausien oven naaman eteen paiskonnan jälkeen henkisesti niin loppuneita hylkäykseen ja vaivan hiekkaan valumiseen että lannistuvat ja luovuttavat. Minäkin ollut viisi vuotta työttömänä vaikka joka päivä tehnyt joko palkatta tai työharhoittelulisällä duunia sen eteen että saisin oikeita töitä, mutta tulos on sama kuin jos olisin maannut nämä vuodet sängyssä. Se on helvetin masentavaa ja lannistavaa.

Mutta joo, Mira on vähän eri asia. Mutta kuten joku jo totesikin, huomattavasti pienempi haitta tuhannestakin Mirasta on kuin yhdestäkään koroilla elävästä porhosta joka kuvitteellisella korkorahallaan suistaa länsimaat lamaan, näemmä noin 10-15 vuoden välein. Tai niistä, jotka toteavat tietyn varallisuustason saavutettuaan suhtautuvansa verojen maksuun samalla tavalla kuin Mira töihin. Menetykset on joo hieman toista luokkaa.

...mutta eihän niistä saa poikkisanaa sanoa tietenkään koska ovat "parempaa väkeä". Jostain syystä, kaikesta vastaan osoittavasta huolimatta.

Helvetin kiva muuten että moderaattori väheksyy ja haukkuu suoraan osaa käyttäjäkunnasta.

raafael

  • Vieras
Vs: Oletko suvaitseva vai suvaitsematon?
« Vastaus #73 : 31.03.2013, 01:55 »
Minä en tiedä mitä mieltä pitäisi olla. Toisaalta tämä Mira on löytänyt kolon jossa tulee toimeen, senkun vaan. Toisaalta ottaa päähän kun väärinkäyttäjät hankalaloittavat aina niiden tilaa jotka oikeasti tarvitsevat apua. Ja kun itse olen pienyrittäjä niin joskus raha on tiukassa tai sitten on paljon töitä eikä ole mahdollista pitää vapaata niin Miran kaltaiset ihmiset ottavat päähän aika rankasti.

Olen myös itse ollut joskus todella pahassa jamassa. Pitkiä sairaslomia ja lääkityksiä. Joten siinä suossa rämpiville voimia.

klipklop

  • Vieras
Vs: Oletko suvaitseva vai suvaitsematon?
« Vastaus #74 : 31.03.2013, 02:40 »
Suvaitsematon.

Suvaitsemiseni täytyy ansaita tavalla tai toisella. Näppärät jo tajusivatkin yhteyden kunnioitukseen. Kyllä, en kunnioita ketään tai mitään ilman että tämä olisi tavalla tai toisella ansainnut kunnioitustani.

Kaksi ajatusta jotka sattuivat heräämään tosta mira/lauri-jutusta (kuuluisi varmaan "mitä olet aina halunnut sanoa -threadiin"):

1. Lisääntyminen täytyisi tehdä luvanvaraiseksi.
- Mikä vitun järki on pykältää lapsia maailmaan jos ei kykene omin avuin kustantamaan niitten elämistä? (Saati että omaa lisäksi jotain henkisiä tai fyysisiä sairauksia jotka estävät tämän todennäköisesti myös tulevaisuudessa.)
- Miksi jo syntyessä kehitysvammaisia lapsia täytyy kiduttaa sallimalla niitten elää sellaisina koko helvetin elämänsä? Haluaisitko sinä elää vammaisena, toisista riippuvaisena koko vitun elämäsi?
- Miksi edes keskustellaan abortin kieltämisestä? Haluaisitko olla epätoivottu lapsi?

2. Peruskouluun jonkinlainen empatia-kurssi.
- Jos sulla on rikkaat vanhemmat, saatanan hyvä kasvuympäristö, geenit ja vielä isin suhteet työelämää ja opiskeluja varten, miksi vitussa kuvittelet että näin on myös muilla? Eikö vittu jo järki sano että ihmiset lähtevät elonsa polulle niin saatanan erilaisista lähtökohdista? Se vaikuttaa ihan vitun varmasti myös ihmisen tulevaisuuteen.