Kirjoittaja Aihe: Nettikiusaaminen, identiteettivarkaus sekä yksityisyyden loukkaaminen  (Luettu 25034 kertaa)

Fixx

  • Vieras
Parasta on pitää yllä anonymiteettiä ja ei ainakaan sekoittaa mitään yksityisenä pitämääsi toimintaa julkiseen henkilöllisyyteesi.
Olen jossain määrin erimieltä tuosta asiasta. Kaikkein turvallisinta on olla avoimesti sitä mitä on. Kaikkinainen salailu vain heikentää elämänlaatua ja antaa pahantahtoisille vieraille tilaisuuden pahantekoon. Ehjää ihmistä ei vihulainen pysty repimään.

Tämä ei tietenkään tarkoita, että julkaisisin pankkitunnukseni tällä foorumilla.

sandy

  • Vieras
Olen samaa mieltä Fixxin kanssa. Jos ei ole mitään salattavaa, ei ole asetta kenelläkään.

-katy-

  • Vieras
Olen samaa mieltä Fixxin kanssa. Jos ei ole mitään salattavaa, ei ole asetta kenelläkään.
Myötäilen kanssa. Silti ymmärrän, että jos työpaikka ja elinkeino menee siinä, että "maatilan emäntä paljastui perverssiksi" esimerkiksi. Jossain päin Suomea ollaan enemmän ahdasmielisempiä ja kuvitellaan ties mitä vaikkapa lestadiolaissektorilla. Lisäksi iltapäivälehdistö on haukkana paikalla kaikkialla, mistä saisi jotain kohu-uutisentynkää aikaseksi-Elikkä että kaikilla ei ole mahdollista olla omin kasvoin se mitä hän on.
 Näin siis omin silmin ja tuntemuksin  :)

Kettu vinossa

  • Vieras
Elikkä että kaikilla ei ole mahdollista olla omin kasvoin se mitä hän on.

Kaikilla on mahdollisuus, kaikki eivät vain uskalla ottaa selvää, mitä mahdollisuuden käyttäminen toisi tullessaan.

Saattaahan ollakin, ettei se iltapäivälehdistö olekaan kiinnostunut yhtään, jos se takahikiän pappilan talonmies paljastaakin olevansa kinky. Arvistetussa virassa oleville julkipervous voisi jopa tuoda lisää suosiota. Ja sukulaistensa reaktiota pelkäävä ihminen saattaakin saada kommentin "kyllä me tuollaista olimme jo vähän arvanneetkin, olisit hyvin voinut kertoa jo aiemminkin koska emme aio sinua hylätä, tapahtuipa mitä tahansa".

Ja vaikka suku hylkäisi ja työpaikka antaisi kalossinkuvan takapuoleen, niin ainakin se paljastaa muiden ihmisten suvaitsemattomuuden. Syrjitty voi katkaista heihin välit hyvällä omallatunnolla ja elää loppuelämänsä onnellisena niiden ihmisten kanssa, jotka hyväksyvät hänet sellaisena kuin hän on.

Riverlady

  • Vieras
Elikkä että kaikilla ei ole mahdollista olla omin kasvoin se mitä hän on.

Kaikilla on mahdollisuus, kaikki eivät vain uskalla ottaa selvää, mitä mahdollisuuden käyttäminen toisi tullessaan.

Milloin KV ajattelit itse uskaltaa ottaa käyttöön mahdollisuuden elää avoimesti Jyvässeudun ykkösemetofiilina?

Mua itseäni ei kiinnosta profiloitua esim. suvun suuntaan niin erikoiseksi kuin todellisuudessa olen. En nyt sano että julkikinkyillä olisi huomiohakuinen persoonallisuushäiriö, kaikilla ainakaan, mutta itse nautin kun saan olla incognito silloin kun haluan - lähimmät vaniljaihmiseni kyllä tietää.. Kinkyyden pitäminen omana asiana on kivaakin välillä. Yhdellä vaniljatyttöjen lounaalla muut keskusteli 50 Shadeseistä, mä sanoin etten ole lukenut "NIITÄ kirjoja, koska tekstinäytteet jotka näin oli niin kamalan huonosti kirjotettu", kuten totta onkin. Olispa tytöt tienneet, mitä tein välittömästi lounaan jälkeen  ;D

hunninko

  • Vieras
Elikkä että kaikilla ei ole mahdollista olla omin kasvoin se mitä hän on.

Kaikilla on mahdollisuus, kaikki eivät vain uskalla ottaa selvää, mitä mahdollisuuden käyttäminen toisi tullessaan.

...

Taikka ovat ajatelleet etukäteen mahdolliset seuraamukset (sekä positiiviset että negatiiviset) ja päätyneet olemaan käyttämättä mahdollisuutta. Ehkä tämä(kään) asia ei mene ihan yleispätevästi halki, poikki ja pinoon.

JetErus

  • Vieras
Parasta on pitää yllä anonymiteettiä ja ei ainakaan sekoittaa mitään yksityisenä pitämääsi toimintaa julkiseen henkilöllisyyteesi.
Olen jossain määrin erimieltä tuosta asiasta. Kaikkein turvallisinta on olla avoimesti sitä mitä on. Kaikkinainen salailu vain heikentää elämänlaatua ja antaa pahantahtoisille vieraille tilaisuuden pahantekoon. Ehjää ihmistä ei vihulainen pysty repimään.

Tämä ei tietenkään tarkoita, että julkaisisin pankkitunnukseni tällä foorumilla.

Hmm. Tämä on kyllä kieltämättä riskienhallintaa parhaimmillaan, hyväksytään tiettyjä riskejä ja käytännössä poistetaan ne suuremmat riskit. Hyvä että toit tuonkin näkökulman esille, koska sillä on myös poliittista merkitystä.

Tosin siinä mielessä julki-kinkyys voisi tuoda ongelmia, että maailmassa on paljon, vielä toistaiseksi, niitä jotka katsovat asiakseen puuttua toisten elämään jopa väkivaltaisesti. Mutta joskus yhteiskunta varmaan alkaa katsomaan hyväksyvästi tätä meidänkin asiaamme. Muistetaan toki että miten huonoista lähtökohdista suhtautuminen homoihin on edennyt nykyiseen.

Joskus ajattelin minäkin, että julkipervona parempi (itseni osalta), mutta olenkin yllättäen tullut vuosien saatossa toisiin aatoksiin, syynä tietenkin "ne muut ihmiset".

En tietenkään nyt suosittele kenellekään varsinaisesti julkista kaapista tuloa ilman perusteellista harkintaa, mutta kyllä se parempi on olla sitä mitä on piilottelematta.

Mutta täytyy muistaa, että se mikä nyt tuntuu hyvältä idealta, voi vielä joskus vuosien kuluttua nipistää ikävästi takamuksesta.

Meillä jokaisella lienee jotakin mitä emme halua tuoda julki ja jotakin mitä haluamme suojella. Siksipä se tietoturvakin kannattaa pitää mielessä.

Ja tähän kaikkeen liittyen, me kuitenkin tarvitsemme lisää niitä, jotka voivat olla kinkyjä julkisuudessa omilla kasvoillaan. Heille nostan käteni lippaan, jotka jo nykyään tekevät työtä "asiamme" eteen.

Oho, alkoi jo kuulostaa joltain perussuomalaisten puheelta tuo loppu :D

Feird

  • Vieras
Heh..saattaa täällä muutama kaappi-perussuomalainenkin olla joukossa :D

Onhan se niinkin mitä nettikäytön anonymiteetistä sanotaan, että jos kaikki joutuisivat olemaan netissä omalla naamallaan ja nimillään niin varmaan pahin perseily ja huutelu häviäisi,samoin vihapuheet ja uhkailut, mutta eipä olisi toisaalta paljon näitä kinky-foorumejakaan. Kaikkia asioita ja mielipiteitä ei edelleenkään voida tai haluta julkaista omalla nimellään ja tälläisetkin yhteisöt kuihtuisivat kasaan. Veemäinen puoli tässä tosiaan on se, että väärinkäytöksiä tulee vastaan jatkuvasti, mutta en ole itse sen kannalla, että kaikkea viestiliikennettä valvotaan vain varmuuden vuoksi ja ihmisten yksityisyyttä rajoitetaan keräämällä tietoja jotka päätyvät ties mihin käyttöön.
Itselläni on täällä kuvia joista minut voi tunnistaa ja se on tietoisesti otettu riski, en sinänsä halua huudella kaikille kiinnostuksen kohteistani tai muutenkaan puhu pervojutuista muiden kuin niistä tietävien ihmisten kanssa, mutta jos jotain kuvia tms. leviää oman lähipiirin tietoon niin sittenhän leviää. Perseestähä se olisi löytää oma kuvansa apina.bizistä mutta siinä vaiheessa it is what it is. Eikä mulla taida juurikaan alastonkuvia olla, siveästi (kumi)vaatteet päällä ;D
Mutta joo, tietoturva on hyvä pitää mielessä ja ainakin käyttää muuta kuin työpaikan meiliosoitetta pervotarkoituksiin...

namuuN

  • Vieras
Harmillista se mitä teille Robert tapahtui. Toivottavasti tekijä/t saadaan kiinni ja vastuuseen.

Toisen henkilöllisyys on erittäin helppoa selvittää esim. netin kautta. Sain sen itse kokea 8 vuotta sitten, kun kerroin etunimeni, suurinpiirtein mistä olen kotoisin ja henkilö tiesi harratukseni. Eli kolmella sanalla hän kaivoi henkilöllisyyteni tietoonsa! Ja entäs Facebook? Ei tarvi olla kuin jonkun kinkyn kaveri, niin johan sieltä saa kaverin kavereista profiilikuvien perusteella selville kuka kukin on. Kaikkein huvittavinta mun mielestä on myös nää kutsut, mikä jotkut yhdistykset tai niiden puuhamiehet laittaa tulemaan. Sieltähän sitten voi satojen kutsuttujen listalta haarukoida ihmisiä, jos niin haluaa. Täydellinen anonymiteetti vaatisi sen, ettei ole koskaan kirjautunut millekään www-sivulle omalla nimellään, laittanut kuvia ja huolehtinut siitä, ettei itsestä löydy yleensäkään mitään tietoa netistä.

Tietenkin on vielä se, ettei joutuisi tekemisiin epäluotettavien ihmisten kanssa, jotka haluavat vahingoittaa tai aiheuttaa ikävyyksiä (kuka mistäkin syystä) toiselle. Joskus tuntuu, että on vain väärässä paikassa väärään aikaan väärine ihmiten kanssa ja saa siitä sen takia ongelmia itselleen.

Hasse.W

  • Vieras
Vähän ot, mutta meikä on ollu aina siinä luulossa, että IP-osoitteesta saa liki kengännumeron selville  :D




Jossain luki ettei tuo ( xx.xxx.xx.xx )näy muille baari laisille.
”Et voi nähdä muiden osoitteita, eivätkä he näe sinun osoitettasi. ”



[admin] ip poistettu viestistä
« Viimeksi muokattu: 15.11.2013, 22:39 kirjoittanut Glori »

Kahlittu

  • Vieras
Oli tänään töissä puhe mun tulevista polttareista. Siellä jätkät vitsaili, et hevosenpää päähän ja torille alasti juoksemaan. Sit joku kyl sano, et turhaa hommaa ku en mä kuitenkaan ees häpeisi, vaan päinvastoin ehkä jopa tykkäisin.

Mä oon niin ulkona kaapista ja mun oikea identiteetti on kaikkille vain yhden hiiren klikkauksen päässä.

ps. Wanted: nude- ja perwomalleja kaivataan TFCD:llä ;P

-katy-

  • Vieras
Vähän ot, mutta meikä on ollu aina siinä luulossa, että IP-osoitteesta saa liki kengännumeron selville  :D




Jossain luki ettei tuo ( xx.xxx.xx.xx )näy muille baari laisille.
”Et voi nähdä muiden osoitteita, eivätkä he näe sinun osoitettasi. ”

Kun klikkaa omaa IP-osoitetta,tulee tämä teksti:
Lainaus
IP- osoitteesi näkyy vain sinulle ja valvojille. Muista että tämä informaatio ei välttämättä identifioi ketään koska useimmat IP:t muuttuvat säännöllisesti.

Et voi nähdä muiden osoitteita, eivätkä he näe sinun osoitettasi.

Melkein jo säikähin. Ja jos onnistuisikin saada jonkun käyttäjän osoitteen, niin en minä ainakaan sitä minnekään tänne esille laittaisi  :)




[admin] ip poistettu lainauksesta
« Viimeksi muokattu: 15.11.2013, 22:40 kirjoittanut Glori »

tillistallis

  • B-Anon Shamaani
  • Administrator
  • *
  • Viestejä: 1471
  • ** Mainostilaa Myytävänä **
  • Galleria
Asiaan liittyen, joku saattaa muistaa kun pidin jokunen vuosi sitten luennon Wäiskillä Kinkyn tietoturvasta. Muistaako kukaan?
Enpä ole varma onko mulla enää se slaidishow tallessakaan..
Asiasta varmaan pitäisi joskus väsätä ihan artikkeli.. vai tulikohan semmoinen joskus tehtyä TM:n aikoina??

Moi,

minä muistan ja varsin mainio esitelmä aiheesta olikin. Artikkeliksi asti se ei tainnut jalostua TM:n aikoina, mutta mielellämme julkaisemme päivitetyn tekstin.



Vähän ot, mutta meikä on ollu aina siinä luulossa, että IP-osoitteesta saa liki kengännumeron selville  :D




Jossain luki ettei tuo ( x.x.x.x )näy muille baari laisille.
”Et voi nähdä muiden osoitteita, eivätkä he näe sinun osoitettasi. ”

Yllä onkin esitetty yksi keino millä käyttäjä A saa selville käyttäjän B IP-osoitteen. Tässä tapauksessa käyttäjä B kirjoitti itse IP-osoitteensa ketjun viestiin.

Nuo Danasoftin kuvat kertovat tietoja ainoastaan käyttäjän omasta nettiliittymästä ja selaimesta, ei muiden käyttäjien tietoja.

Mutta nyt foliohatut päähän: Danasoftin nimessä on samat kirjaimet kuin yhdellä jenkkiläisellä turvallisuusalan virastolla  :o

-tt

Bootes

  • Vieras
Yhdellä vaniljatyttöjen lounaalla muut keskusteli 50 Shadeseistä, mä sanoin etten ole lukenut "NIITÄ kirjoja, koska tekstinäytteet jotka näin oli niin kamalan huonosti kirjotettu", kuten totta onkin. Olispa tytöt tienneet, mitä tein välittömästi lounaan jälkeen  ;D

Luit sen 50 Shadesin.... ?   ???   ;D

Riverlady

  • Vieras
Yhdellä vaniljatyttöjen lounaalla muut keskusteli 50 Shadeseistä, mä sanoin etten ole lukenut "NIITÄ kirjoja, koska tekstinäytteet jotka näin oli niin kamalan huonosti kirjotettu", kuten totta onkin. Olispa tytöt tienneet, mitä tein välittömästi lounaan jälkeen  ;D

Luit sen 50 Shadesin.... ?   ???   ;D

Eikun vajosin todella alas, mutten sentään NIIN alas  ::)