Kirjoittaja Aihe: Tissit, nuo naisten penikset  (Luettu 2513 kertaa)

Kolumnisti

  • Moderator
  • Kanta-asiakas
  • *
  • Viestejä: 372
  • Galleria
Tissit, nuo naisten penikset
« : 24.09.2023, 11:16 »
Tissit, nuo naisten penikset


...ihan jo voitte varata pilaantuneet vihannekset käsille, mutta tarkastellaanpa ensin aihetta. Jostain syystä olen pidempään jo pohtinut, että tissit ovat jostain syystä mielestäni vähän samanlainen naiseuden mitta, kuin miehillä penis. Eritoten seksuaalisen kanssakäymisen ympärillä pyörivässä kuvastossa usein esillä ovat kokonaan tai osittain peitetyt rinnat, jos ei koko vartaloa tai kasvoja haluta näyttää, vähän samalla tavalla kuin miehillä tuntuu olevan liki patologinen tarve esitellä penistään. Tisseistä kannetaan samanlaista ylpeyttä, ja niitä kohotellaan paitsi erilaisilla vaateratkaisuilla, niin niitä parannellaan myös kirurgisesti. Itselläni kesti huomattavan pitkään ymmärtää, ettei kenenkään muun mielipiteellä siinä kohtaa ole mitään merkitystä, koska jokainen muokkaa itseään itseään varten, eikä siinä kenelläkään ole nokan koputtamista. Jos huomenna lanseerattaisiin keino suurentaa penistä yhtä hyvin kuin rintoja, niin niitä ei ehdittäisi leikkaamaan yhtä nopeasti kuin olisi kysyntää ja leikkauksesta voisi pyytää melkein mitä hintaa tahansa.

Tissit ovat yleensä myös arjessa esillä; empiiriisesti ajattelen tissien korostamisen olevan yleisempää, kuin niiden piilottelun. Tästä miehet ovat varmasti jollain tasolla kateellisia, koska penistä ei ole samalla tavalla sopivaa korostaa julkisilla paikoilla. Etenkin penisten, mutta myös rintojen kohdalla on mielestäni totta, että tietyn koon kriittinen massa aiheuttaa sen että ihmisen elämä, persoona ja toiminta alkaa pyörimään sen oman peniksen tai tissien ja eritoten koon ympärillä jonkinlaisen vetovoimakaavan mukaisesti. Peniksen koko voidaan istuttaa keskusteluun kuin keskusteluun ja miesten tapauksessa näin täytyykin toimia, koska peniksen koko ei ole päällepäin samalla tavalla ilmeinen kuin rintojen koko, eivätkä rinnoistakaan puhuttaessa kokokeskustelut ole mitenkään harvinaisuus.

Heruttelukuvissa harva mies jättää peniksen edes osittain, saati kokonaan pois. Naisissa (ilman sen tarkempaa tutkimusta tai laskentaa) laitetaan 50/60 tarakkaa ja tissiä tarjolle, mutta varsinaiset pillu- tai persekuvat ovat harvinaisempia jos kuvaaja on nainen, otettiinpa sitten kuvia itsestään tai muista. En millään tavalla yritä tässä siis arvottaa kuvia keskenään, vaan ihan pohdiskelen siltä pohjalta miltä nyt foorumilla ja eritoten baarin discordissa näkyy. Kyse on siis enemmänkin siitä, minkä osan esittelystä koetaan mahdollisesti erityistä ylpeyttä, ja jonka esittelyyn kynnys tai suoranainen sytyke on pienempi; tissejä ja perseitä ilmestyy ruudulle samanlaisina sarjoina, kuin jos joku tilaa dickpickejä niin viitisenkymmentä erikokoista ja -näköistä meisseliä on melko nopeasti tiskissä.

Kokonaisuutena pidän kuitenkin baarin, discordin ja yleisesti skenen kuvastoa keho- ja seksipositiivisena, ja se on hieno asia. Olipa siinä kuvassa sitten mitä tahansa. Ihmiset saavat skenen piirissä toteuttaa itseään ja jakaa kokemuksiaan myös kuvallisesti turvassa arvostelulta ja lyttäämiseltä, ja jaettujen kuvien inspiroimana jotkut voivat löytää uusia mielenkiinnon kohteita ja kokeiltavia asioita.


balthazar
Varakolumnisti
#21

Ink Ognito

  • Vieras
Vs: Tissit, nuo naisten penikset
« Vastaus #1 : 24.09.2023, 14:25 »
Ei oo vihanneksia  >:(.Kelpaako,jos heittän makaroonilla!? 8)

Unikeko

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 427
  • Syntynyt vuonna 1978.
  • Galleria
Vs: Tissit, nuo naisten penikset
« Vastaus #2 : 25.09.2023, 00:32 »
Sattumalta juurikin päättyeen viikon kunniaksi kuulin käytettyä tavaraa pursuilevien hyllyjen välistä jokseenkin äänekkään keskustelun nuorten naisten keskeltä. Keskustelu ilmeisesti lähti liikkeelle jostain vaatekappaleesta ja päätyi siihen kuinka tissipaita meni myyntiin ja kuinka sen tilalle oli edessä selkeä hankinta kauneusleikkauksen muodossa. Oman naismakuni perusteella ainakaan rintoja kenenkään siinä porukassa ei olisi tarvinnut parannella, mutta ilmeisesti se suurempien rintojen tuoma itsevarmuus ja kauneuden tunne kompensoi selkävaivojen riskit ja saatu huomio on parempaa kuin massaan hukkuminen.

Jokseenkin lämpimästä päivästä johtuen kyseisen liikeen ehkä niukasti naisvaltainen asiakaskunta oli havainnoistavissa muutenkin kuin kasvojen osalta. Näin ollen noin sadan henkilön otannasta ehkä 20 kiinnitti huomiota ulkonäöllään ja noin 5 paitojensa ja liiviensä peittämillä muodoilla. Haluasin kuitenkin uskoa kiinnostuvani kokonaisuudesta muodoista ja kupikoosta riippumattta.



 
« Viimeksi muokattu: 27.09.2023, 16:44 kirjoittanut Unikeko »

LiliumRegale

  • Uusi asiakas
  • *
  • Viestejä: 25
  • Kuriton kissapeto 🐈
  • Galleria
Vs: Tissit, nuo naisten penikset
« Vastaus #3 : 25.09.2023, 11:12 »
Muuten ihan hyvää pohdintaa, mutta rintojen ja penisten vertaaminen on väsynyttä ja epäloogista, koska rinnat eivät ole sukupuolielin kuten penis. Tämä siis siitäkin huolimatta, että rinnat ovat useimmille seksuaalisesti kiihottavat (kuten monet muutkin kehon osat).
Eli nyt pistetään rinnakkain omenat ja päärynät. Molemmat on hedelmiä, mutta…

Ja samasta syystä keskustelu paljastelusta julkisilla paikoilla ontuu: naisten esillä olevat tissivaot ärsyttävät (tai ihastuttavat) ja vastalauseena on usein jotain ”mitä jos minäkin paljastelisin penistäni!!!” -tyyppistä.
Ei ole sama asia.

ManScandinavian

Vs: Tissit, nuo naisten penikset
« Vastaus #4 : 25.09.2023, 22:17 »
En kyllä vertaisi tissejä ja peniksiä - ellei sitten tarkoituksena olla korostaa että "koolla ei ole väliä". Noh, XL ja XXL-daameilla toki on parempi että tisseillä on kokoa tai muuten ne katoavat makkaroiden sekaan. Mutta jos hoikista puhutaan, koolla ei todellakaan ole väliä. Kokonaisuudella on.

Tilda

  • Vieras
Vs: Tissit, nuo naisten penikset
« Vastaus #5 : 30.09.2023, 15:04 »
Kiitos tästä kolumnista. En ota kantaa tissien ja peniskuvien väliseen suhteeseen, mutta ajattelin jakaa ajatuksia, joita kolumni herätti ja sai pohtimaan omaa profiilikuvaa sekä suhdetta rintoihin.

Olen tuntenut vuosien varrella häpeää, iloa ja ylpeyttä omista rinnoistani. Ne ovat herättäneet toivottua ja ei-toivottua huomiota monenlaisissa tilanteissa. Oma suhteeni rintoihin on ollut ristiriitainen, olen nauttinut niistä suuresti, kiihottunut ja kokenut ylpeyttä, kun olen nähnyt toisen niistä nauttivan ja kiihottuvan. Mutta olen myös kokenut häpeää, kun niihin on luvatta koskettu tai kommentoitu ikävästi.

Rintojen takia on myös ollut vaikea löytää sopivia hyvin istuvia vaatteita. On ollut aikoja jolloin olen pyrkinyt pukeutumisella rintoja peittämään ja aikoja jolloin olen sopivalla tavalla tuonut niitä mielestäni kauniisti esiin. Kovin paljastavia asuja minun on vaikea edelleen julkisesti käyttää. Haluan välttää mielikuvaa, että olisin tyrkky tai korostaisin rintojani, vaikka en enää niin paljon mieti mitä muut minusta ajattelevat. Mutta rinnat selkeästi edelleen triggeröivät pukeutuessa miettimään mitä muut ajattelevat asuvalinnoista. Yksityisesti sitten on ollut kiva pukeutua rintoja korostaviin ja paljastaviin asusteisiin tai olla pukematta mitään.

Minulla oli monta vuotta profiilikuva, jossa rinnat olivat näkyvästi mutta hieman peitettynä esillä. Jäinkin nyt miettimään miksi olin aikoinaan valinnut juuri sen kuvan? Syitä on varmasti useita, mutta ensimmäisenä mieleen tuli tarve kuulua yhteisöön ja toimia, kuten muutkin. Jollain tapaa automaattisesti oletin, että täällä kuuluu olla paljastavia kuvia. Toki kuvan kautta halusin ilmentää myös omaa kehoni, että muotoja löytyy ja olen sen kanssa sinut. Jollain tapaa ylpeäkin niistä. Mutta samalla halusin kuvalla tuoda esiin myös sen, että jos joku etsii siroa ja hoikka alistuvaa, niin minä en ole kohderyhmää. Ihan loogisia ja ymmärrettäviä syitä kuvan valintaan, enkä aiemman profiilikuvan valintaa kadu.

Tämä kirjoitus herätti kuitenkin pohtimaan, mitä kuvani edustaa ja onko rinnat se asia mistä haluan jonkun minut muistavan tai sen takia ottavan yhteyttä? Aiemmin on paljon tullut yhteydenottoja vaikka profiilini oli ns. nollaprofiili. Osa on kommentoinnut suoraan rintojani tai ottanut asiallisemman lähestymistavan ja kauniisti kysellyt, joko on rauhaa löytynyt tms. Ei näissä tiedusteluissa ole mitään pahaa ollut, mutta hyvin harvoin olen niihin yhteydenottoihin jaksanut vastata, koska en ole ajatellut niistä syntyvän syvempää keskustelua tai sitten oma tilanne ei ole ollut sellainen, että olisi aikaa tutustua.

Kun vihdoin päätin aktivoitua ja osallistua keskusteluihin täällä, havahduin miettimään tämän kirjoituksen innoittamana millaisen profiilikuvan haluan itseäni ilmentävän. Ei sillä, etteikö paljastava kuva rinnoista voisi minua ilmentää, mutta luulen nykyisen kuvan vähentävän sellaisia yhteydenottoja, joihin en kuitenkaan vastaisi. Toivon ihmisten kiinnostuvan enemmän ajatuksistani kuin rinnoistani.

Siksi lähdin leikkimään tekoälyllä ja luomaan uutta kuvaa, joka kuvaisi enemmän luonnettani ja asioita, joista nautin. En aivan tyytyväinen ole nykyiseen, mutta se saa välttää. Alistuva asento, metsä, köydet ja kinkyteema ylipäätään ovat haasteellisia tekoälylle tai sitten en osaa vielä käyttää oikeanlaisia prompteja. Täytyy jatkaa harjoituksia.

Olisikin kiinnostovaa kuulla millaisia syitä muilla on profiilikuvan valinnan takana ja ovatko ne olleet kuinka tietoisia?

Kiitos kolumnistille ajatusten herättämisestä.
« Viimeksi muokattu: 01.10.2023, 00:25 kirjoittanut Tilda »

IsoD

Vs: Tissit, nuo naisten penikset
« Vastaus #6 : 23.10.2023, 22:15 »
Oodi tisseille

Tisseille, nuo elämän kaaret,
Muotoaan ne kantavat ylväästi, arvetkaan eivät vaivaa.

Syntyneet ne ovat ruokkimaan, rakastamaan ja suojelemaan,
Voimallaan ne tuovat elämään iloa, tukea ja rohkeutta.Naisen rinnat, luonnon mestariteos,
Ne kertovat tarinaa elämästä, äitiydestä ja voimasta.

Kun katson niitä, näen kauneuden lisäksi voiman,
Voiman olla juuri se, mikä on, ylpeästi ja rakkaudella.Tisseille, kiitos elämän ihmeistä,
Kiitos siitä, että voimme rakastaa, ruokkia ja olla rohkeita.

Oodi teille, jotka kannatte elämän taakat ylväästi,
Te olette kauniita juuri sellaisina kuin olette, ikuisesti ja aina.