Kirjoittaja Aihe: BDSM- kulttuurissa ja mediassa  (Luettu 166955 kertaa)

Pulseproto

  • Vieras
Vs: BDSM- kulttuurissa ja mediassa
« Vastaus #135 : 05.06.2016, 01:52 »
...täällä paapotaan, mutta eletään toivossa että kivitalon pojat jakavat oikeutta ja langettavat asianmukaiset lisärangaistukset  :)

Kettu vinossa

  • Vieras
Vs: BDSM- kulttuurissa ja mediassa
« Vastaus #136 : 05.06.2016, 11:03 »
...täällä paapotaan, mutta eletään toivossa että kivitalon pojat jakavat oikeutta ja langettavat asianmukaiset lisärangaistukset  :)

Nykyään Suomen vankiloissa yritetään monin eri keinoin estää sitä, että vangit eivät pääse pahoinpitelemään toisiaan. Seksuaalirikollisillekin on omat osastonsa ihan syystä. Suurimmat ongelmat alkavatkin sitten, kun vanki vapautuu.

Minun mielestäni väkivallalle ei ole koskaan mitään oikeutusta. Pahoinpitelijä on aina pahoinpitelijä ja tappaja on aina tappaja, olipa uhri kuinka paha ihminen tahansa. Ainoa väkivallan muoto jonka ymmärrän, on itsepuolustus, mutta sitäkin tulisi välttää mahdollisimman hyvin.

misuli_n

Vs: BDSM- kulttuurissa ja mediassa
« Vastaus #137 : 05.06.2016, 11:44 »
...täällä paapotaan, mutta eletään toivossa että kivitalon pojat jakavat oikeutta ja langettavat asianmukaiset lisärangaistukset  :)

olen samaa mieltä tässä asiassa.


NaughtyGorgeous

  • Helsingin akateemiset kinkyt ry
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2259
  • Galleria
    • Blogi
Vs: BDSM- kulttuurissa ja mediassa
« Vastaus #138 : 05.06.2016, 11:56 »
Minun mielestäni väkivallalle ei ole koskaan mitään oikeutusta. Pahoinpitelijä on aina pahoinpitelijä ja tappaja on aina tappaja, olipa uhri kuinka paha ihminen tahansa. Ainoa väkivallan muoto jonka ymmärrän, on itsepuolustus, mutta sitäkin tulisi välttää mahdollisimman hyvin.

Jäin miettimään tätä, vaikkei kommenttini tämän ketjun aiheeseen liitykään, pahoitteluni siitä.

Jos tappaa ihmisen puolustuskyvyttömän ihmisen puolustukseksi, niin onko se silloin oikeutettua? Ja onko fyysinen itsepuolustus sallittua, jos ihmistä pyritään tuhoamaan henkisesti? Näihin ei varmasti ole oikeita tai vääriä vastauksia, kunhan pohdiskelen asiaa ääneen.

Kettu vinossa

  • Vieras
Vs: BDSM- kulttuurissa ja mediassa
« Vastaus #139 : 05.06.2016, 12:14 »
Jos tappaa ihmisen puolustuskyvyttömän ihmisen puolustukseksi, niin onko se silloin oikeutettua? Ja onko fyysinen itsepuolustus sallittua, jos ihmistä pyritään tuhoamaan henkisesti? Näihin ei varmasti ole oikeita tai vääriä vastauksia, kunhan pohdiskelen asiaa ääneen.

Kaikissa yksittäisissä tapauksissa pitäisi tietää tarkemmin tapauksen taustat. Sitä voi olla ulkopuolisen hankala arvioida. Itseään tai toista ihmistä puolustavan mielestä varmasti ahdistavan henkilön tappaminen oli täysin perusteltua ja oikein, mutta ulkopuolisen näkökulmasta puolustaja toimi väärin ja olisi todennäköisesti voinut ratkaista tilanteen toisella tavalla väkivallattomasti.

Rikollinenkin saattaa parantua vankilassa ollessaan jos saa asianmukaista hoitoa. Ei pitäisi automaattisesti ajatella, että paha ihminen on paha jatkuvasti.

Mutta hankaliahan asioita nämä ovat. Olen itsekin meinannut kerran huitaista veitsellä yhden ahdistavan ihmisen hengiltä, onneksi tilanne ei edennyt siihen.

NaughtyGorgeous

  • Helsingin akateemiset kinkyt ry
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2259
  • Galleria
    • Blogi
Vs: BDSM- kulttuurissa ja mediassa
« Vastaus #140 : 05.06.2016, 12:24 »
Mutta hankaliahan asioita nämä ovat. Olen itsekin meinannut kerran huitaista veitsellä yhden ahdistavan ihmisen hengiltä, onneksi tilanne ei edennyt siihen.

Mulla on kans menneisyydessä yks tilanne, jonka osalta tavallaan kadun etten tarttunut veitseen. Vaikeaa tietysti hahmottaa, olisiko se ratkaisu sillä hetkellä tehnyt enemmän hyvää vai pahaa. Ainakin oma elämä olisi varmasti varsin erilaista kuin nyt, mutta ehkä se olisi ollut sen arvoista.

Juuttisetä

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 2786
  • "Hyvällä tavalla vaarattoman oloinen."
  • Galleria
Vs: BDSM- kulttuurissa ja mediassa
« Vastaus #141 : 05.06.2016, 12:32 »
Nää keskustelut on aika turhia, kunnes se paska tosiaan osuu omalle kohdalle.
Puidenhalailu ja hippeily on monesti toimivaa kun asia ei kosketa itseä, kummasti ihminen ja hippikin muuttuu jos läheisiä taikka itseä alkaa koskettamaan.
Kyllä, olen sitä mieltä että läheisiään täytyy voida puolustaa ja joistakin rikoksista se kuolemantuomiokin on täysin oikeutettu.

catzkiss

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 196
  • -suburban object-
  • Galleria
Vs: BDSM- kulttuurissa ja mediassa
« Vastaus #142 : 05.06.2016, 12:33 »
Ongelmahan tässä ei ole nimen julkaiseminen, koska se on journalistisestikin sallittua, koska ehdoton vankeustuomio on yli 2 vuotta. Ongelma nikin julkaisuun on pikemminkin nikin anonymiteetin rikkominen, siis nikin yhdistäminen johonkin tiettyyn henkilöön.  Jos sivusto lupaa säilyttää anonymiteetin, se tietääkseni pitää säilyttää myös tällaisissa tapauksissa. Korjatkaa, jos luuloni on väärä  ::)

violet

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 261
  • Rajat on rakkautta.
  • Galleria
Vs: BDSM- kulttuurissa ja mediassa
« Vastaus #143 : 05.06.2016, 13:13 »
...täällä paapotaan, mutta eletään toivossa että kivitalon pojat jakavat oikeutta ja langettavat asianmukaiset lisärangaistukset  :)

Nykyään Suomen vankiloissa yritetään monin eri keinoin estää sitä, että vangit eivät pääse pahoinpitelemään toisiaan. Seksuaalirikollisillekin on omat osastonsa ihan syystä. Suurimmat ongelmat alkavatkin sitten, kun vanki vapautuu.

Minun mielestäni väkivallalle ei ole koskaan mitään oikeutusta. Pahoinpitelijä on aina pahoinpitelijä ja tappaja on aina tappaja, olipa uhri kuinka paha ihminen tahansa. Ainoa väkivallan muoto jonka ymmärrän, on itsepuolustus, mutta sitäkin tulisi välttää mahdollisimman hyvin.

Näin juuri.

misuli_n

Vs: BDSM- kulttuurissa ja mediassa
« Vastaus #144 : 05.06.2016, 13:21 »
Alaikäistä tyttöä parittanut lehtori alisti uhriaan julmasti – osti 15-vuotislahjaksi kaulapannan
...

Tämä lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä ja parituksesta tuomittu mies on pyörinyt tällä foorumilla.

Ja nimimerkki on?  Olisi hyvä sanoa nimimerkki, voi olla, että täällä on muitakin henkilön uhreja.

violet

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 261
  • Rajat on rakkautta.
  • Galleria
Vs: BDSM- kulttuurissa ja mediassa
« Vastaus #145 : 05.06.2016, 14:24 »
Alaikäistä tyttöä parittanut lehtori alisti uhriaan julmasti – osti 15-vuotislahjaksi kaulapannan
...

Tämä lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä ja parituksesta tuomittu mies on pyörinyt tällä foorumilla.

Ja nimimerkki on?  Olisi hyvä sanoa nimimerkki, voi olla, että täällä on muitakin henkilön uhreja.

Jos luit nuo miun aiemmat viestit, niin siellä jo totesin, että en muista ko. henkilön nimimerkkiä. Olen poistanut häneltä saadut viestit, mutta tunnistin kuvasta, joka julkaistiin Iltasanomissa.  Käsittääkseni myös sivuston yp otti jo asiaan kantaa ja sanoi nimimerkin olevan mahdollisesti hänen tiedossaan,  mutta täyttä varmuutta asiasta ei ole.
Mahdollisilla lisäuhreilla tarkoitetaan varmaankin alaikäisiä tai parituksen kohteeksi joutuneita tai raiskauksen/väkivallan uhreja. Täällä mies haki suosutumukselliseen bdsm-suhteeseen perustuvaa seuraa ja sillä tavalla myös minulle esiintyi.

submit

  • Vieras
Vs: BDSM- kulttuurissa ja mediassa
« Vastaus #146 : 05.06.2016, 14:38 »
Minäkin olen ollut ko. henkilön kanssa aikoinaan viestien vaihdossa. Kieltämättä nyt jälkeen päin tuli mieleen, onko ollut kiinnostavaa, että olin eronnut ja tyttäreni olivat teini-ikäisiä. Mutta eihän sellainen olisi mahdollista ;)

Kyllähän ihmiset osaavat haluessaan olla miellyttäviä ja mielen manipulointikin on joillekin helppoa.

Kettu vinossa

  • Vieras
Vs: BDSM- kulttuurissa ja mediassa
« Vastaus #147 : 05.06.2016, 15:50 »

Ja nimimerkki on?  Olisi hyvä sanoa nimimerkki, voi olla, että täällä on muitakin henkilön uhreja.

Luulisi, että uhrit tunnistavat kyllä hyväksikäyttäjänsä myös mediassa jaettujen naamakuvien ja oikean nimen perusteella. Tuskinpa hyväksikäyttö on tapahtunut naamio naamalla ja pelkkää netin nimimerkkiä käyttäen.

Kettu vinossa

  • Vieras
Vs: BDSM- kulttuurissa ja mediassa
« Vastaus #148 : 05.06.2016, 15:59 »
Mutta hankaliahan asioita nämä ovat. Olen itsekin meinannut kerran huitaista veitsellä yhden ahdistavan ihmisen hengiltä, onneksi tilanne ei edennyt siihen.

Mulla on kans menneisyydessä yks tilanne, jonka osalta tavallaan kadun etten tarttunut veitseen. Vaikeaa tietysti hahmottaa, olisiko se ratkaisu sillä hetkellä tehnyt enemmän hyvää vai pahaa. Ainakin oma elämä olisi varmasti varsin erilaista kuin nyt, mutta ehkä se olisi ollut sen arvoista.

Tilannetta voi toki verrata Hydra-hirviöön, eli kun tapat yhden pään, lisää kasvaa tilalle. Jos tapat yhden ihmisen, hänen ystävänsä ja sukulaisensa, joista ei aiemmin ollut mitään harmia, saattavat käydä kimppuusi ja tehdä elämästäsi helvettiä. Harva pystyy antamaan anteeksi läheisensä pahoinpitelyä tai henkirikosta ja monia vaivaa kostonhimo. Esimerkkinä huomaahan sen jo tästä nettikeskustelusta, miten moni kaipaa tälle seksuaalirikolliselle hyvinkin julmaa kohtaloa.

Jos kaikki saisivat kostettua kokemansa vääryydet, väkivallan kierre ei koskaan loppuisi, ja syyttömiä uhrejakin syntyisi väärinkäsitysten vuoksi.

misuli_n

Vs: BDSM- kulttuurissa ja mediassa
« Vastaus #149 : 05.06.2016, 16:08 »

..
« Viimeksi muokattu: 05.06.2016, 21:13 kirjoittanut misuli_n »