Kirjoittaja Aihe: Oletko suvaitseva vai suvaitsematon?  (Luettu 41987 kertaa)

-katy-

  • Vieras
Vs: Oletko suvaitseva vai suvaitsematon?
« Vastaus #150 : 13.06.2013, 17:38 »

Sanat on hassuja. Itseäni taas ei voisi vähempää kiinostaa "hyväksyykö" joku minut tai tekemiseni. Minua kiinnostaa ainoastaan, että ne sietävät/suvaitsevat olemassaoloni.
Tuokin on jo paljon-tosin ehkäpä mimimivaatimus esim. tämmöiselle virtuaalibaarille,jossa on paljon mukana ns. vähemmistöjä. Omaan olohuoneeseensa ei onneksi tarvitse kaikkia kutsua-

Haastavaa tämä ihmisyys,mutta kenties netin ulkopuolella on vähän helpompaa tai ainakin on mahdollista keskustella kasvokkain,mistä kenkä puristaa ristiriitojen ilmetessä -

Chmlnidae

  • Vieras
Vs: Oletko suvaitseva vai suvaitsematon?
« Vastaus #151 : 13.06.2013, 17:54 »
Jep, kyllä se uusi Tieteessä tapahtuu ilmestyi tänään:

http://ojs.tsv.fi/index.php/tt/issue/view/1088

Keskustelua osastosta löytyy parikin teemaan liittyvää. Samoin kirja-arvosteluista jotakin...ainakin itseäni kiinnostavaa.

Colestramus

  • Bizarre Club
  • Kanta-asiakas
  • *
  • Viestejä: 389
  • Voe tokkiinsa.
  • Galleria
Vs: Oletko suvaitseva vai suvaitsematon?
« Vastaus #152 : 31.08.2015, 00:52 »
Hyvin yksinkertainen ratkaisu: Elä, ja anna elää. Jos kyseinen asia ei sinua satuta, tai ole vaaraksi muille, niin vittuakos se muille kuuluu. Olen bi, vampiristi, dom, fantasioin kivun tuottamisesta ja teen sitä itselleni sekä muille, mutta vain sovitusti. Jos näitä asioita pakottaisin muille, niin olisi minun ihan turha itkeä ja vetää "suvaitsevaisuus" tai "rasisti" korttia esille, mutta en pakota tai tuputa, joten se joka tulis mulle saarnaamaan saa painua helvetin alimpaan tyrmään jossa odotan jättimäisen mustan dildon kanssa joka sylkee happoa.   >:( >:D

Tän takia en ymmärrä ja vihaan yli kaiken näitä vitun Räsäsiä, Soinia sun muita jotka mielellään varmasti tekis suomesta maan missä mekin jouduttais piileksimään kivien alla. Joten taas jälleen, elä ja anna toisten elää.

Anteeksi myös karkea kielenkäyttöni, rankka ilta ja vitutus. Jos huomenna parempi  ::)

nicolaus

  • Rsyke
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1873
  • Kekkee Alistaja
  • Galleria
Vs: Oletko suvaitseva vai suvaitsematon?
« Vastaus #153 : 31.08.2015, 09:53 »
Olen suvaitseva suvaitsematon.

Kaikkea en suvaitse, kaikesta en pidä, muttei minun sitä tarvitse osoittaa mitenkään ko henkilölle. Niin pitkään kuin ollaan laillisella puolella olkoon kukin mitä on. Minä en pyri aktiivisesti niiden ihmisten seuraan, joita en suvaitse; mutta jos baaritiskille satutaan vierekkäin, vaihdan kyllä muutaman sanan.

Ihminen saa olla mitä mieltä lystää, muttei sitä tartte maailmalle toitottaa. Eikä varsinkaan tartte somessa ketään haukkua mistään syystä.

tomi

Vs: Oletko suvaitseva vai suvaitsematon?
« Vastaus #154 : 31.08.2015, 15:44 »
Näiden noin 8 melko aktiivisesti eri kinkyfoorumeilla vietetyn vuoden jälkeen voinen todeta, että keskimääräiset netissä kirjoittelevat kinkyt ovat suvaitsevaisia lähinnä vain omien fetissiensä ja muiden mieltymystensä edustajia kohtaan ja silloinkin vain, jos toinen ajattelee niistä asioista suunnilleen samalla tavalla.

Moni kehuu olevansa "suvaitsevainen", mutta sitten he kuitenkin osallistuvat mielellään kaikkiin keskusteluihin, joissa saa haukkua omia inhokkifetissejä.

Just näin se tuppaa menee, ei lisättävää!

neitimagia

  • Vieras
Vs: Oletko suvaitseva vai suvaitsematon?
« Vastaus #155 : 02.09.2015, 15:46 »
Mä ainakin yritän olla mahd suvaitsevainen erilaisia/erilaisuuksia kohtaan.
Mulla ei oo mun mielestä mitään oikeutta tuomita ketään.

T. Tulokas :)

stoge

  • PoVi
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2963
  • Väkivalta kuuluu makuuhuoneeseen
  • Galleria
Vs: Oletko suvaitseva vai suvaitsematon?
« Vastaus #156 : 02.09.2015, 15:53 »
Suvaitsevaisuus mitataan sitten kun oikeasti kohtaa jotain mikä pistää ällöttää.
Kaikki muu on höpönlöpöä.

Ja ei, en ole suvaitsevainen.

 :o

Debonair

Vs: Oletko suvaitseva vai suvaitsematon?
« Vastaus #157 : 02.09.2015, 16:12 »
Pragmaatikko. Moraalijeesustelu, draamankaivaminen ja kädettömyys vituttaa. Ihmiset on ok, mutta ilmiöitä käsitellään eri mittareilla. nimim. pidän numeroista.

Kahlittu

  • Vieras
Vs: Oletko suvaitseva vai suvaitsematon?
« Vastaus #158 : 02.09.2015, 16:25 »
Suvaitsevaisuus mitataan sitten kun oikeasti kohtaa jotain mikä pistää ällöttää.
Kaikki muu on höpönlöpöä.

Ja ei, en ole suvaitsevainen.

 :o

Rusinoita pullassa?

gendermale

  • Vieras
Vs: Oletko suvaitseva vai suvaitsematon?
« Vastaus #159 : 02.09.2015, 16:36 »
Riittää mainiosti, että kuhan minä ja mun frendit ei oo työttömiä ja homot saa heteroilta muksuja, niin hyvin menee. No, en ole suvaitsevainen. Enkä myöskään homoadoption kannattaja. Mulle on väliä sillä mitä muut tekee makuuhuoneissaan. Tunnen myöskin syvää empatiaa pitkäaikaistyöttömyyttä kohtaan ja pakolaiskysymykset ei kiinnosta. Tai se kaksimielinen etiikka niissä.

-katy-

  • Vieras
Vs: Oletko suvaitseva vai suvaitsematon?
« Vastaus #160 : 02.09.2015, 23:14 »
Voisiko näin somen aikakaudella puhua välittämisen kulttuurista(?) :D

Tai sitten se, että tietoa pukkaa joka suunnalta enemmän kuin kykenee järjissään käsitellä.. Välillä tulee mieleen pelkästään klo 20.30 Ylen uutisten kanssa, että pitäskö lopettaa uutisten kuuntelu.. Sitten meillä on Facebook, twitter jne. jossa kaikki voivat ottaa kantaa ja pitää huolta toisista tai edes itsestään (-:

Guide-Master

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 949
  • En ole valmis, enkä toivo koskaan olevani valmis.
  • Galleria
Vs: Oletko suvaitseva vai suvaitsematon?
« Vastaus #161 : 03.09.2015, 09:37 »
Eikö näiden kahden väliin tule realistista,  joka ei ole kumpaakaan näistä.

Perhonen89

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1582
  • Kiltti tyttö
  • Galleria
Vs: Oletko suvaitseva vai suvaitsematon?
« Vastaus #162 : 02.10.2015, 16:46 »
Olen mielestäni aika suvaitsevainen. Ajattelen näin, että koska olen itsekin kinky ja eräänlaisen vähemmistön edustaja, niin miksi arvostelisin kanssakinkyjä? Toiseksi niin kauan, kun hommiin ei liity mitään laitonta ja molemmat osapuolet ovat vapaaehtoisesti mukana, niin miksi arvostelisin toisten mieltymyksiä/fetissejä?

Toki saatan kauhistella omassa mielessäni jos näen sellaisia kuvia, joissa on omalle silmälleni järkyttävää materiaalia (esimerkiksi veri- ja viiltelykuvat), mutta en näe tarvetta mennä arvostelemaan toisen tekemistä ja kirjoittelemaan "hyi"-kommentteja kuviin. Jokainen tehköön mitä haluaan, ei se minulle kuulu, mitä ihmiset touhuavat. :)

Loc

  • Vieras
Vs: Oletko suvaitseva vai suvaitsematon?
« Vastaus #163 : 02.10.2015, 18:46 »
Voisiko näin somen aikakaudella puhua välittämisen kulttuurista(?) :D

Tai sitten se, että tietoa pukkaa joka suunnalta enemmän kuin kykenee järjissään käsitellä.. Välillä tulee mieleen pelkästään klo 20.30 Ylen uutisten kanssa, että pitäskö lopettaa uutisten kuuntelu.. Sitten meillä on Facebook, twitter jne. jossa kaikki voivat ottaa kantaa ja pitää huolta toisista tai edes itsestään (-:

Voisi puhua utopiasta ja illuusiosta jossa välitetään kaikista ja kaikesta. Kuitenkin maailma on niin monta kertaa suvaitsijan käsityskykyä suurempi että käytännössä ''suvaitseminen'' on ''vähemmistöjen'' suvaitsemista(siis 5 miljoonaiselle kansalle vähemmistö on 33-miljoonainen irakin kansa). Samalla nämä jotka suvaitsevat ovat liian usein suomalaisvihamielisiä jolleivat suorastaan suomalaisvihaajia.

Välittämisen kohde siis ratkaisee. Esittääkö hyvää ihmistä ''välittämällä'' eli esittämällä fariseusta suureen ääneen ''vähemmistön'' puolella. Vai välittääkö oikeasti läheisistään, ympäristöstään, ystävistään jne.

Itse ajattelen että hyvä lähtee läheltä. Eli autan ensin itseäni, sitten ystäviäni, ympäristöäni jne. Ja nämä systeemit pelaavat positiivisella itseään ruokkivalla kehällä joka laajenee. Jokainen tapaamani suvaitseva on toiminut ilman sen suurempaa suunnittelua, ainoastaan luottamalla tai toivomalla että olemalla ''hyvä ihminen(Tm)'' maailma muuttuu paremmaksi. Eli yleensä satunnaistoimintoja jotka tuntuvat hyvältä. Lähdetään osoittamaan mieltä vaikkei ymmärretä mihin se johtaa. Tai edes sitä mitä puolustetaan.

Muttas joo. En ole omasta mielestäni suvaitsematon enkä suvaitsevainen. Toimin omalla tavallani jossa läheiset ovat tärkeitä. Muut vapaita toimimaan moilla tavoillaan. Se sitten että yhtä lailla kuin minunkin tapaani saa kritisoida, varaan vapauden kritisoida heidän tapaansa toimia.

Dineara

  • Vieras
Vs: Oletko suvaitseva vai suvaitsematon?
« Vastaus #164 : 02.10.2015, 21:38 »
Itse ajattelen että hyvä lähtee läheltä. Eli autan ensin itseäni, sitten ystäviäni, ympäristöäni jne. Ja nämä systeemit pelaavat positiivisella itseään ruokkivalla kehällä joka laajenee.

Mun mielestä hyvin sanottu, komppaan. Oma ajatusmalli täsmälleen samankaltainen. Auttamalla itseään auttaa myös muita, ja pystyy antamaan enemmän, kun on itsellä asiat kunnossa. Jotenkin jaksaa hyvittaa, miten esimerkiksi somessa vastakkainasettelu tuntuu olevan elinehto, elämä totaalisen mustavalkoista ja aina täytyy olla puolesta tai vastaan. Joko tai. Ei muita muotoja. On kai se sitten hienoa, että joillakuilla on niin selkeä käsitys absoluuttisesta hyvästä ja pahasta, oikeasta ja väärästä...

Ja suvaitsevaisuudesta? Siihen pyrin. Joskus toimii, joskus pitää antaa omalle ajatusketjulle litsari ja päästää irti kaiken maailman ennakkokäsityksistä, lokeroinnista ja arvostelusta. Mikään elämäntapa tai arvomaailma ei automaattisesti tarkoita suvaitsevaisuutta tai sen puutetta, ei myöskään kinkyys. Kinkyt ovat aika riemunkirjava porukka, ja näin ollen ihmisiä ja ajatusmalleja on laidasta toiseen. Jotkin jutut silti tuntuvat täälläkin olevan helpommin suvaittavissa kuin toiset ("jotain vaniljaa, paljosta jäävät raukat paitsi"), vaikka aika lailla taidetaankin olla siitä mieltä, että sama se mitä aikuiset ihmiset laillisesti keskenään tekevät. Itse onnistun vetämään aika monta vähemmistökorttia, joten jo sen takia omat katsantokannat ovat sangen avarat. Työsarkaa toki riittää aina, toisinaan sitä huomaa arvottaneensa asioita tosi kummallisesti. :P