Kirjoittaja Aihe: Alistuvan/alistajan asema  (Luettu 6413 kertaa)

Alistavaherra

  • Vieras
Alistuvan/alistajan asema
« : 01.09.2016, 07:17 »
Aloitetaas tästäkin aiheesta keskustelu:

Näettekö, että sillä on merkitystä jos toteaa olevan toisen subi tai Herra/Domina jne. Onko tämä asema tavoiteltu? Ollaanko siitä ylpeitä vai onko se ihan se ja sama?

Kunnioittavatko ulkopuoliset tätä asemaa? Toimiiko asetelma, jos on jakamassa yhtäaikaa useamman kanssa tämän aseman? Subi kahdelle alistajalle tai useamman subin alistaja?

Underworld

  • Vieras
Vs: Alistuvan/alistajan asema
« Vastaus #1 : 01.09.2016, 08:20 »
Ihan noin asetelmien tasolla itselleni pikemminkin plussaa, tai vähintään ei haittaa jos alistamani nainen on/ollut toisille alistaja. Enemmän tuntuu naispuolisissa olevan linjaa, että alistajaa ei voi ottaa vakavissaan jos alistuu toisille(?)
En mihinkään poly vs mono keskusteluihin mene tässä yhteydessä

submit

  • Vieras
Vs: Alistuvan/alistajan asema
« Vastaus #2 : 01.09.2016, 11:09 »
Ainakin itselle jonkun omistettuna subina oleminen on tavoiteltavin asema parisuhdemuotona. Ja siitä ja hyvästä Isännästä/Herrasta/Masterista voi olla ylpeä ja onnellinen. Kovin vähän vain tuntuu olevan samanhenkisiä omassa ikäluokassa (josko muissakaan).

Toivoisin että erilaisia BDSM-suhdemuotoja kunnioitettaisiin, eikä varsinkaan naureskeltaisi tai väheksyttäisi jotain mitä ei itse ymmärretä tai harjoiteta. Selkeästi jotkut eivät kunnioita toisten tai omiakaan asetelmia, mikä voi ilmetä esim. varattujen salahauissa ja varattujen vonkaamisessa. Mutta tuskin enempää kuin vaniljamaailmassakaan.

Yksi asia tuntuu olevan suosittua ainakin subinaisten parissa: kun hyvää omaa Deetä ei löydy, ollaan polysuhteissa/ Deen haaremissa, vaikka mieluiten oltaisiin sen yhden oman kanssa. Tietysti em. asetelmaan on muitakin syitä ja tarpeita, tuo vain yksi syy.

kuunlilja74

  • Vieras
Vs: Alistuvan/alistajan asema
« Vastaus #3 : 01.09.2016, 17:47 »
Aloitetaas tästäkin aiheesta keskustelu:

Näettekö, että sillä on merkitystä jos toteaa olevan toisen subi tai Herra/Domina jne. Onko tämä asema tavoiteltu? Ollaanko siitä ylpeitä vai onko se ihan se ja sama?


Kyllä mä olen hyvin ylpeä siitä että olen toiselle subi ja että saan kutsua Häntä Herrakseni.
Tämä asema on mulle todellakin odotettu ja tavoiteltu.

Ms. M

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 2965
  • An' I don't give a damn 'bout my bad reputation.
  • Galleria
Vs: Alistuvan/alistajan asema
« Vastaus #4 : 01.09.2016, 22:40 »
Kaukaisena haaveena olisi olla jonkun oma, omistettu. Sellaisen, joka ylpeänä sanoisi kaikille:"Toi hottis on mun Ämmä". Mutta en pidätä hengitystä, vaan keskityn olemaan oma itseni ja nauttimaan.

Alistavaherra

  • Vieras
Vs: Alistuvan/alistajan asema
« Vastaus #5 : 02.09.2016, 07:36 »
Yksi asia tuntuu olevan suosittua ainakin subinaisten parissa: kun hyvää omaa Deetä ei löydy, ollaan polysuhteissa/ Deen haaremissa, vaikka mieluiten oltaisiin sen yhden oman kanssa. Tietysti em. asetelmaan on muitakin syitä ja tarpeita, tuo vain yksi syy.

Tätä kohtaa voisin D:nä ihmetellä, sillä muutaman tuttu subi on juuri näin toiminut. Olen ymmärtänyt asian niin, että tavallaan ei siedetä epävarmuutta ja valitaan siksi se "epävarma varma". Ainakin itse koen, että asiat eivät aina tule tarjottimella vaan molempien, niin D:n kuin s:n on työtä tehtävä, itseäänkin likoon laitettava, ennen kuin saavutetaan se tavoiteltu olotila. Se tarkoittaa useasti myös kipua, ymmärrystä, sitoutumista ja ennen kaikkea aikaa. Sopii kysyäkin, missä on ylpeys, missä tavoitteellisuus, kun mennään helpompaan vaihtoehtoon.

Kettu vinossa

  • Vieras
Vs: Alistuvan/alistajan asema
« Vastaus #6 : 02.09.2016, 09:35 »
Mielestäni suhteen ulkopuolisten ihmisten ei tarvitse mitenkään sopeuttaa suhtautumistaan muihin heidän sessiorooliensa mukaan. Kaikkia tulisi kohdella tasa-arvoisesti, ellei sitten olla erikseen sovittu jostain poikkeavasta toimintamallista.

En ymmärrä heitä, joiden mielestä ihan tuntemattomiakin alistajia pitäisi kohdella erityisen kunnioittavasti ja alistuvia pitäisi kohdella huonosti. Kyllähän tätä näkee netissäkin, että moni kokee oikeudekseen herjata alistuvia ihmisiä ja ehdotella heille kaikenlaisia rivouksia, vaikkei ole koskaan edes tavannut heitä. Ja jotkut alistajat vaativat että heitä pitää kaikkien tituleerata tietyllä tavalla, tai muuten he eivät suostu juttelemaan tai jopa suuttuvat siitä.

submit

  • Vieras
Vs: Alistuvan/alistajan asema
« Vastaus #7 : 02.09.2016, 11:19 »
No juu, eipä ketään tuntematonta tarvitse pokkuroida tai sen kummemmin kuin muitakaan kanssaihmisiä kunnioittaa :)

Ehkä on käymässä niin että se perinteisiin sitoutunut BDSM-väki on jäänyt vähän muiden jalkoihin, itse ainakin välillä kaipaisin foorumia, joka olisi vähän enemmän aihepiiriltään/jäseniltään rajattu. Mutta tuskin Suomen väestöpohjalta kannattaisi.

PS. Läheskään aina ei ole kyse vain sessiorooleista ;)

Snadistisadisti

  • Porttikiellossa
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1506
  • TrueMaster and proud of it!
  • Galleria
Vs: Alistuvan/alistajan asema
« Vastaus #8 : 12.09.2016, 12:30 »
Mielestäni suhteen ulkopuolisten ihmisten ei tarvitse mitenkään sopeuttaa suhtautumistaan muihin heidän sessiorooliensa mukaan. Kaikkia tulisi kohdella tasa-arvoisesti, ellei sitten olla erikseen sovittu jostain poikkeavasta toimintamallista.

En ymmärrä heitä, joiden mielestä ihan tuntemattomiakin alistajia pitäisi kohdella erityisen kunnioittavasti ja alistuvia pitäisi kohdella huonosti. Kyllähän tätä näkee netissäkin, että moni kokee oikeudekseen herjata alistuvia ihmisiä ja ehdotella heille kaikenlaisia rivouksia, vaikkei ole koskaan edes tavannut heitä. Ja jotkut alistajat vaativat että heitä pitää kaikkien tituleerata tietyllä tavalla, tai muuten he eivät suostu juttelemaan tai jopa suuttuvat siitä.
En kyllä muista koskaan törmänneeni tilanteeseen, jossa naispuolisia alistuvia olisi kohdeltu huonosti vain, koska he ovat alistuvia. Pikemminkin heitä kohdellaan hellästi kuin arkaa pillua, etteivät alistuvat, nuo hauraat, arvokkaat lumihiutaleet vahingossakaan tule kyykytetyksi. En tiedä koskeeko tämä myös miehiä, koska en ole kiinnittänyt asiaan huomiota.

Mitä alistavan asemaan tulee, siinä sukupuolierot ovat selkeämmät. Ei tarvitse paljoakaan keskustluihin perehtyä, niin huomaa kuka seisoo missäkin, mitä ikävään kohteluun tulee. Tämä heijastelee yleistä asennetta yhteiskunnassa, eikä siten voi tulla kenellekään yllätyksenä. Mastereilla onkin pääasiassa kaksi vaihtoehtoa; määkiä lauman mukana ja kokea hyväksyntää, tai mennä omaa tietään ja kohdata mitä vastaan tulee välittämättä yleisestä mielipiteestä/asenteesta.

Kettu Vinossa on mielestäni asian ytimessä. Ulkopuolisten ei tarvitse sopeuttaa suhtautumistaan roolijaon mukaan. Ellei kyseisten henkilöiden välillä ole valtasuhdetta tms. ei myöskään pidä odottaa erityistä kohtelua.

Kettu vinossa

  • Vieras
Vs: Alistuvan/alistajan asema
« Vastaus #9 : 13.09.2016, 05:47 »
En kyllä muista koskaan törmänneeni tilanteeseen, jossa naispuolisia alistuvia olisi kohdeltu huonosti vain, koska he ovat alistuvia.

Kommentoin kaikkia alistuvia, en pelkästään naisia. Mutta kai tässä on paljolti tekemistä senkin kanssa, millä nettisivustoilla itse kukin liikkuu. Itse olen katsellut runsaati kuvia ja keskusteluja FetLifessä, ja tuntuu että siellä kulttuuri on semmoinen, että alistuvien ihmisten kuvia ja kirjoituksia saa kommentoida hyvinkin rumasti. Moni alkaa automaattisesti leikkimään tämän alistuvan henkilön alistajaa, ja kokee oikeudekseen alistaa häntä sanallisesti ja ehdotella kaikkea roisia. Mutta toisaalta FetLife taitaa olla hyvin huono esimerkki - liikaa käyttäjiä ja aivan liian vähän ylläpitoa.

Flikk

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1744
  • It's playtime;)
  • Galleria
    • Novelleja
Vs: Alistuvan/alistajan asema
« Vastaus #10 : 01.12.2016, 16:32 »

..Moni alkaa automaattisesti leikkimään tämän alistuvan henkilön alistajaa, ja kokee oikeudekseen alistaa häntä sanallisesti ja ehdotella kaikkea roisia.

Tähän olen kyllä törmännyt täälläkin sivustolla, puskista tulee outoja "käskyjä". Ei tosin usein ja sitäkin huonommalla menestyksellä ;)

Nvriih

  • Vieras
Vs: Alistuvan/alistajan asema
« Vastaus #11 : 01.12.2016, 17:57 »
Mä olen ainakin todella ylpeä puolisostani, joka myös domin roolissa toimii. On ihanaa olla hänen ja hänen kanssaan. Meitä toki sitoo muukin kuin sessiot.

Ja olen mä salaa ylpeä myös siitä, että mulla on kunnon sadistinen master leikkikaverina. Sitä ei toki tule huudeltua missään julkisesti BDSM-piirien ulkopuolella. Edes kaverit, jotka tietää leikkikaverista, ei tiedä suhteen varsinaista laatua. Eikä tiedä kyllä moni puolison ja minunkaan mieltymyksistä.

telle

  • PoVi
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1896
  • Ehkä jonkunlainen switch. Näillä kilsoilla asiat..
  • Galleria
Vs: Alistuvan/alistajan asema
« Vastaus #12 : 02.12.2016, 05:16 »
Ainakin itselle jonkun omistettuna subina oleminen on tavoiteltavin asema parisuhdemuotona. Ja siitä ja hyvästä Isännästä/Herrasta/Masterista voi olla ylpeä ja onnellinen. Kovin vähän vain tuntuu olevan samanhenkisiä omassa ikäluokassa (josko muissakaan).

Toivoisin että erilaisia BDSM-suhdemuotoja kunnioitettaisiin, eikä varsinkaan naureskeltaisi tai väheksyttäisi jotain mitä ei itse ymmärretä tai harjoiteta. Selkeästi jotkut eivät kunnioita toisten tai omiakaan asetelmia, mikä voi ilmetä esim. varattujen salahauissa ja varattujen vonkaamisessa. Mutta tuskin enempää kuin vaniljamaailmassakaan.

Yksi asia tuntuu olevan suosittua ainakin subinaisten parissa: kun hyvää omaa Deetä ei löydy, ollaan polysuhteissa/ Deen haaremissa, vaikka mieluiten oltaisiin sen yhden oman kanssa. Tietysti em. asetelmaan on muitakin syitä ja tarpeita, tuo vain yksi syy.


Samaa mieltä. Sinänsä tosin omalla kohdallani näen polysuhteen tms täysin ihmiskohtaisena vaihtoehtona, joka vaatisi pitkän sitkeitä neuvotteluja ja hyvin tiukkaa omaa lokeroa ;D Niin kai se menee, että vanheneminen avaa harmaankin sävyjä mustan ja valkoisen sijaan...

tildalinda

  • Vieras
Vs: Alistuvan/alistajan asema
« Vastaus #13 : 02.12.2016, 13:36 »
Minä elelen parisuhteessa masterin kanssa mutta minä en ole hänen subinsa.
Olemme tasa-arvoisia....tai niin ainakin uskottelen hänelle >:D.
(Oikeasti minä taidan olla se määrääjä)

Minä kyllä alistun hänelle, ainakin silloin kun hän tekee minulle mieluisia asioita.
Muuten hän luultavasti saisi/ joutuisi sitomaan minut paketiksi ja laittamaan tulpat korviinsa.
(Ja sitä hän ei luultavasti tekisi, koska joutuisi sitten kohtaamaan kiukkuni :o)

Hän ei omista minua enkä minä häntä.
Silti määrittelisimme kinkysuhteemme alistaja/ alistettava asetelmaksi.

Matsina

  • Vieras
Vs: Alistuvan/alistajan asema
« Vastaus #14 : 02.12.2016, 15:43 »
Anteeksi, että tästä tulee kauhean pitkä viesti.

Tottakai nyt olen itse onnellinen ja ylpeä itsestäni, mutta en jotenkin tiedä onko esim. oma asemani nyt jotenkin tavoittelemisen arvoinen. En osaa olla mitään muuta. Kenenkään ei pitäisi alistua yhtään enempään kuin mihin pystyy. Joku pystyy vain siihen, että silmät sidotaan ja sanotaan tuhmaksi tytöksi. Toinen sitten superorja ja kipulutka, että jokainen sessio näyttää The Passion of Christin uusintakuvaukselta. Ihan yhtä hyviä. Pannoitus on kuitenkin kiinni siitä pannoittajasta, joten eipä siihen alistuva voi ihan kauheasti vaikuttaa. Paitsi ehkä metsästää sitä pannoittajaa. Vihaan kaikkia alistuviin liittyviä arvotuksia.

Minua ei itseasiassa haittaa yhtään pokkuroida henkilöitä jotka kutsuvat itseään Mastereita tai Valtiattaria jos tiedän heidän käyttävän noita sanoja niiden vanhanaikaisessa merkityksessä. Se ei tarkoita sitä, että alistuisin heille seksuaalisesti vaan osoitan kunnioitustani heitä kohtaan. Nyt taas loukkasin puolta foorumia :) Jos puhutaan Master/Valtiatar-sanan vanhanaikaisesta merkityksestä niin se ei ole mikään helppo tapa elää ja olla, ja jokainen joka siihen kykenee saa minulta ihan ilmaiseksi arvostusta. Kukin voi kutsua itseään ihan millä nimellä huvittaa, mutta jos Master-sanaa käytetään synonyymina Domille tai henkilö kutsuu itseään Domiksi/Dominaksi niin se minun arvostukseni riippuu huomattavasti enemmän hänen persoonastaan. 

Arvostan ihan älyttömästi sellaisia D-henkilöitä, jotka haluavat pannoittaa subinsa. Tosin haaremin pitäminen on jo vähän eri asia. Voi olla, että romantisoin asioita mutta minulle subin pannoittaminen tarkoittaa sitä, että D tai M sitoutuu ITSE alistettavaansa. Pidän itse sitä jonkinasteisena hyväksikäyttönä jos subi toivoo pannoittamista, mutta D kieltäytyy siitä kuitenkin haluten jatkaa suhdetta. Ihan samalla tavalla kun en tajua vaniljamaailmassakaan miehiä, jotka eivät nai pitkäaikaisia avovaimojakaan koska "en tiedä haluanko sitoutua juuri tähän ihmiseen".

Kun lukee tuolla deitti-ilmoituksista ilmoituksia, joissa nollaprofiili/lähes nollaprofiili hakee kaunista ja syvästi alistuvaa subia puhtaasti sessiosuhteeseen niin sitä miettii, että missä on se kunnioitus alistuvaa kohtaan. Tilanne pahenee jos tyyppi ei viitsi kertoa itsestään yhtään mitään. Ei niiden pelkkien sessiosuhteiden hakemisessa ole mitään pahaa, mutta mutta. Sitä vaan toivoisi, että kaikki alistajat kunnioittaisivat sitä alistumistakin. Kun tulin läheisimmille ystävilleni/kavereille ulos kinkykaapistani tajusin, että tunnen useita subinaisia joilla on "potentiaali" syvään alistumiseen (tai jopa 24/7:aan). Monet heistä ovat päätyneet näiden paskadominaattorien subeiksi, tulleet siihen tulokseen että kinkymiehiä kiinnostaa vain pillu ja sitten ovat lukinneet oman seksuaalisensa jonnekin kellariin jotta voivat perustaa suhteen vaniljamiehen kanssa. Sitten on niitä ihmisiä, joiden Masterin/Valtiattaren kaipuu on niin valtava että päädytään aivan hirveisiin suhteisiin vain sen takia että "se haluaa parisuhteen".

Koen syvää arvostuksen puutetta myös sellaisia D-henkilöitä kohtaan, jotka vonkaavat varattuja (tai pitävät sitä kivana pelinä) tai lähettävät itse varattuina sessiosuhde-ehdotuksia "etsin vakavaa suhdetta"-ilmoituksen jättäjille. Koen, että sellainen miespuolinen D pitää kinkynaisia etupäässä vain lutkina - sillä huonolla tavalla. Tämä sama ajattelu kyllä pätee myös D-naisiin. En tiedä kuinka Femdom-systeemit toimivat, , mutta joskus mietin että miessubien täytyy olla epätoivoisia koska ihan mikä tahansa ilmoitus vaikuttaa saavan vastauksia. Voi tietysti olla etten vain tajua Femdomin kieltä. Miessubit kai yleensäkin kaipaavat vähän kovempaa käsittelyä kuin naissubit.
« Viimeksi muokattu: 02.12.2016, 22:08 kirjoittanut Radien »