Kirjoittaja Aihe: Alistuvaa seksiä ilman tutustumista ja tuntemista  (Luettu 5032 kertaa)

toysnstuff

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 526
  • Sinä antaudut, minä pidän sinusta huolen
  • Galleria
Onko sille oma nimityksensä, jos (esimerkiksi) nainen haluaa vain bdsm-seksiä sen subin roolissa - eli kahlittuna, käytettynä ja piiskattuna - ilman, että siihen liittyisi sen kummempaa henkisen puolen alistumissuhdetta?

Voiko tällaista edes kutsua "alistumista/alistamista haluavaksi henkilöksi"? Ainakaan ilman, että he, ketkä kokevat henkisen alistumisen/alistamisen olennaiseksi ja antoisaksi osaksi suhdetta ja sessiointia, katsoisivat kyseessä olevan jokin olennaisesti eri asia?

Paskahiisi

  • Vieras
Vs: Alistuvaa seksiä ilman tutustumista ja tuntemista
« Vastaus #1 : 11.01.2021, 13:00 »
Ei sen enempää kuin miehellä joka haluaa samaa. Vaihtaa vaan tekstistä sanan "nainen" tilalle "mies" ja siinä on  vastaus.

toysnstuff

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 526
  • Sinä antaudut, minä pidän sinusta huolen
  • Galleria
Vs: Alistuvaa seksiä ilman tutustumista ja tuntemista
« Vastaus #2 : 11.01.2021, 13:06 »
Mutta onko sille jokin oma nimityksensä? Periaatteessa se on kuin Tinder-pano mentaliteetillä "moi, pannaanko" "pannaan vaan".

Toinen on kuitenkin alistavassa ja toinen alistuvassa asemassa. Kummankaan henkilön sisäisestä mielenmaisemasta ei voi tietää, mitä siellä tapahtuu - onko domin asemassa oleva asenteella "haha vitun huora" vai "painetaanpas nyt tuota päätä patjaa vasten ja katsotaan, miltä hänestä tuntuu - aha, näyttää tykkäävän, no sitä lisää" - ja ajatteleeko subi kuinka nyt "tuo mies alistaa mua kuin jotain vitun huoraa, ai että, ahh, vittu että hävettää mut tuntuu hyvältä" vai tyyliin "oi, toi oli kiva, tee sitä lisää.. uih, nyt tuntuu kivalta".

viaton

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 369
  • pikkuvikainen
  • Galleria
Vs: Alistuvaa seksiä ilman tutustumista ja tuntemista
« Vastaus #3 : 11.01.2021, 13:24 »
Bottom taitaa olla etsimäsi sana. En tiedä, onko tuolle osuvaa suomenkielistä vastinetta. Bottom on siis sessiossa toiminnan kohde/vastaanottava osapuoli. Monet itseään bottomiksi kuvaavat eivät ymmärtääkseni koe alistumisen/alistamisen olevan olennainen osa sessiossa.

Itselleni kipuleikit ja sidonta ovat sellaisia, joita kykenen toteuttamaan ilman valtasuhteen olemassaoloa. Edeltävä sekä tekevänä että vastaanottavana osapuolena.

Flikk

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1744
  • It's playtime;)
  • Galleria
    • Novelleja
Vs: Alistuvaa seksiä ilman tutustumista ja tuntemista
« Vastaus #4 : 11.01.2021, 13:58 »
Mä ajattelen, että aina ei halua (pari-)suhdetta, mutta voi haluta vaikka kipua tai jotain kosketusta, niin silloin voi lähteä sessiosubiksi aika kevyelläkin jutustelulla. Kun ei ole aikomustakaan mennä pintaa syvemmälle, vaan molempien tilanteeseen sopien vaan kevyemmin sessioida. Mut toi bottom vois kyllä toimia paremmin sanana tuossa.

toysnstuff

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 526
  • Sinä antaudut, minä pidän sinusta huolen
  • Galleria
Vs: Alistuvaa seksiä ilman tutustumista ja tuntemista
« Vastaus #5 : 11.01.2021, 14:17 »
Joo, en ole tainnut koskaan liittää muuta tarkoitusta 'bottom'-sanalle kuin sen, missä mielessä homoseksuaalit miehet sitä seuranhaussaan käyttävät - että toinen on "top" ja toinen "bottom".

En tosin ole kait kertaakaan kuullut, että joku nainen olisi itseään bottomiksi kuvaillut. Jos on ollut kyse bdsm-jutuista tai kinkyilystä, niin aina joko subiksi tai alistuvaksi / alistamista haluavaksi ovat kuvailleet itsensä. Ne kerrat, kun kyse on ollut (omalla mittapuulla) hyvin pikaisista tapaamisista, ei nämä termit ole olleet edes käytössä.

Itse vierastin pitkään kaikenlaisten sub, dom jne. sanojen käyttöä ja liekö niin, että osalle riittää vallan hyvin kun puhuu vaan seksistä seksinä: "tykkään, että mua tukistetaan, kuristetaan, piiskataan, alistetaan" - ja ilman, että esim. tuolla "alistetaan" ilmaisuilla olisi tällä olisi tämän foorumin/skenen diskurssin mukaisia merkityksiä.

***

Aloin tässä miettimään sitä, että kerta pidän toisen ihmisen henkistä alistamista lähtökohtaisesti moraalittomana tekona, niin enhän minäkään ole liittänyt "alistamiseen" sitä puolta, mikä liittyy domin asemassa olevan henkilön mielessä tapahtuvaan sisältöön ja joka jollekin "alistuvalle" saattaa olla ehdottoman tärkeä juttu, jota ilman "alistaminen" ei olisi "oikeaa alistamista".

Olisi helppo sanoa, että tällainen osa d/s-suhdetta on jo aika pitkälle mennyttä ja pitää olla 'syvällä', jotta niin ajattelee. Mutta se ei varmaankaan olisi totta, koska taitaa olla niin, että joillekin tämä on ihan se oma "normaali".

Jos sitten tuo ei ole se oma normaali, niin eipä ole ihme, että alistaminen ja alistuminen _tietyllä tavalla toteutettuna_ voi vaikuttaa vieroksuttavalta ja jopa.. noh, tällä foorumilla ei parane käyttää joitakin adjektiiveja, ettei tule paha mieli kellekään.

Stylos

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 778
  • Ainoan oikean kinky-totuuden Suur-Mufti
  • Galleria
Vs: Alistuvaa seksiä ilman tutustumista ja tuntemista
« Vastaus #6 : 11.01.2021, 14:39 »
Ihan sub riittää. Ei subilla tarvitse olla mitään erityistä henkistä alistumissuhdetta dominoivaan henkilöön varsinkaan, jos kyse on vain sessioista. Jos tuollainen side on olemassa, voidaan käyttää jo myös termiä orja.

viaton

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 369
  • pikkuvikainen
  • Galleria
Vs: Alistuvaa seksiä ilman tutustumista ja tuntemista
« Vastaus #7 : 11.01.2021, 15:29 »
Hmm... Asiaa pohtiessa löytyikin mielenkiintoisia mielleyhtymiä. Yhdistän näköjään alistumisen hyvin vahvasti toisen miellyttämiseen omalta mukavuusalueelta poistumalla. Ilman edeltävää en oikein edes koe alistuvani eikä se olisi itselleni siis sitä 'oikeaa alistumista'. Täten kipusessio mieltymysteni mukaan toimien olisi nimenomaan bottomina toimimista eikä alistumista. Sama pätee aikalailla kaikkeen muuhunkin toimintaan.

Toisaalta tunnistan, että vahvasti 24/7-orientoituneena ja CNC-leikkeihin mieltyneenä, omat pohdintani saattavat olla aika värittyneitä. Minä kun tarvitsen tietynlaisen pakottamis- tai käyttöesine-elementin sessioihini saadakseni niistä sen, mitä kaipaan ;D

Lady Whip

  • Turun Baletti
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 3433
  • Sadistinen Gfe-Domina
  • Galleria
Vs: Alistuvaa seksiä ilman tutustumista ja tuntemista
« Vastaus #8 : 11.01.2021, 17:01 »
Onko sille oma nimityksensä, jos (esimerkiksi) nainen haluaa vain bdsm-seksiä sen subin roolissa - eli kahlittuna, käytettynä ja piiskattuna - ilman, että siihen liittyisi sen kummempaa henkisen puolen alistumissuhdetta?


Sessiosub.
Silloin kun minulla on tarve päästä irroittelemaan kinkyn kautta, etsin suhteistani sellaisen ihmisen jonka tiedän osaavan asettuvan vastaanottajan/subin asemaan ja hän osaa myös nauttia siitä roolista.
Minä pääsen hänen kautta toteuttamaan omaa sisällä olevaa kaipuuta session verran.
Kokemusta sessiosubilla tarvitsee olla sen verran jotta hän osaa ottaa vastaan, osaa määrittää omat rajansa, osaa sanoa mitkä osa-alueet kiinnostavat ja sitten vain sessioimaan.

On tavattoman nautinnollista sessioida ihmisen kanssa joka osaa mennä omaan rooliinsa ja nauttia siitä. Samoin kuin minulla on oma rooli missä toimin.

toysnstuff

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 526
  • Sinä antaudut, minä pidän sinusta huolen
  • Galleria
Vs: Alistuvaa seksiä ilman tutustumista ja tuntemista
« Vastaus #9 : 11.01.2021, 17:53 »
Joo, nyt kuulostaa tutulta ja osuvalta.

Hmm... Asiaa pohtiessa löytyikin mielenkiintoisia mielleyhtymiä. Yhdistän näköjään alistumisen hyvin vahvasti toisen miellyttämiseen omalta mukavuusalueelta poistumalla. Ilman edeltävää en oikein edes koe alistuvani eikä se olisi itselleni siis sitä 'oikeaa alistumista'. Täten kipusessio mieltymysteni mukaan toimien olisi nimenomaan bottomina toimimista eikä alistumista. Sama pätee aikalailla kaikkeen muuhunkin toimintaan.

Tämä on jotain, mitä olen ihan vasta viimeisen parin päivän aikana alkanut hoksaamaan, lukiessani alistuvien kirjoituksia. Juuri tuo omalta mukavuusalueelta poistuminen toisen mieliksi. Hämmentävää!

Toisaalta tunnistan, että vahvasti 24/7-orientoituneena ja CNC-leikkeihin mieltyneenä, omat pohdintani saattavat olla aika värittyneitä. Minä kun tarvitsen tietynlaisen pakottamis- tai käyttöesine-elementin sessioihini saadakseni niistä sen, mitä kaipaan ;D

Onko CNC sulle sitä, että toinen ylittää sun rajoja? Mutta ei kuitenkaan niitä, missä viheltäisit leikin loppumaan.

Nimitin ennen sitä, mistä oon viimeisen vuoden ajan nauttinut eniten, cnc:ksi, mutta nyt olen alkanut kallistumaan vain rapeplay-nimityksen puoleen.

Sessiosub.
Silloin kun minulla on tarve päästä irroittelemaan kinkyn kautta, etsin suhteistani sellaisen ihmisen jonka tiedän osaavan asettuvan vastaanottajan/subin asemaan ja hän osaa myös nauttia siitä roolista.
Minä pääsen hänen kautta toteuttamaan omaa sisällä olevaa kaipuuta session verran.
Kokemusta sessiosubilla tarvitsee olla sen verran jotta hän osaa ottaa vastaan, osaa määrittää omat rajansa, osaa sanoa mitkä osa-alueet kiinnostavat ja sitten vain sessioimaan.

On tavattoman nautinnollista sessioida ihmisen kanssa joka osaa mennä omaan rooliinsa ja nauttia siitä. Samoin kuin minulla on oma rooli missä toimin.

Heh. Tää oli aikamoisen hyvin tiivistetty! Toi sessiosub on vaan niin spesifi sana, että ilman sen selitystä sekä kuulijan tuntemusta asioista (pitää olla jonkin verran perillä kokonaisuudesta, että voi ymmärtää sen sisällä vallitsevat eroavaisuudet) termi saattaisi kuitenkin mennä 'hukkaan'. Foorumilla varmaan toimisi. Paitsi miten mulla on sellainen kuva, että ihmiset (varmaan nämä 'true subit') ovat käyttäneet sitä tietyllä tapaa halventavassa tai vähättelevässä mielessä?

Lady Whip

  • Turun Baletti
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 3433
  • Sadistinen Gfe-Domina
  • Galleria
Vs: Alistuvaa seksiä ilman tutustumista ja tuntemista
« Vastaus #10 : 11.01.2021, 18:18 »
True Kinkyt on ihan omanlainen joukko. Heidän tapa olla on erilainen. Tarua vai totta, kas siinäpä pulma.

Minä olen sessioDomina, silloin kun haluan olla sitä. Kerään rusinat pullasta ja nautin. En suostu ajattelemaan olevani jotenkin vähäarvoisempi. Sessiosubit keiden kanssa joskus leikin, heillä on minun silmissäni itseisarvo.
Miten rohkeaa antautua kertasessioon. Se yksi kerta, ottaa, antaa, vain se hetki. Arvostan suuresti näitä subeja.


IlonaSinulle

  • Rsyke
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1669
  • Welcome to the cute side. We NEED coocies.
  • Galleria
Vs: Alistuvaa seksiä ilman tutustumista ja tuntemista
« Vastaus #11 : 11.01.2021, 18:28 »
True Kinkyt on ihan omanlainen joukko. Heidän tapa olla on erilainen. Tarua vai totta, kas siinäpä pulma.

Minä olen sessioDomina, silloin kun haluan olla sitä. Kerään rusinat pullasta ja nautin. En suostu ajattelemaan olevani jotenkin vähäarvoisempi. Sessiosubit keiden kanssa joskus leikin, heillä on minun silmissäni itseisarvo.
Miten rohkeaa antautua kertasessioon. Se yksi kerta, ottaa, antaa, vain se hetki. Arvostan suuresti näitä subeja.



Kaikki ei sovi kaikille. Ei se sen kummempaa ole. Mielestäni on kuitenkin tärkeää käydä näitä keskusteluja, ilman että kenenkään tapa on parempi tai huonompi kuin jonkun toisen tapa. Pääasia, että kaikki osapuolet ovat kartalla siitä missä mennään. Tämä foorumi on parhaimmillaan saanut avarrettua omaa ajatteluani ja pahimmillaan olen harkinnut paluuta takaisin kaappiin. Itse olisin sinulle varmasti maailman surkein subi, onneksi kummallekin meistä on olemassa muita vaihtoehtoja  :)

toysnstuff

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 526
  • Sinä antaudut, minä pidän sinusta huolen
  • Galleria
Vs: Alistuvaa seksiä ilman tutustumista ja tuntemista
« Vastaus #12 : 11.01.2021, 18:52 »
Sessiosubit keiden kanssa joskus leikin, heillä on minun silmissäni itseisarvo.
Miten rohkeaa antautua kertasessioon. Se yksi kerta, ottaa, antaa, vain se hetki. Arvostan suuresti näitä subeja.

Samoin. Rohkeutta ja elämänjanoa.

viaton

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 369
  • pikkuvikainen
  • Galleria
Vs: Alistuvaa seksiä ilman tutustumista ja tuntemista
« Vastaus #13 : 11.01.2021, 19:38 »
Joo, nyt kuulostaa tutulta ja osuvalta.

Hmm... Asiaa pohtiessa löytyikin mielenkiintoisia mielleyhtymiä. Yhdistän näköjään alistumisen hyvin vahvasti toisen miellyttämiseen omalta mukavuusalueelta poistumalla. Ilman edeltävää en oikein edes koe alistuvani eikä se olisi itselleni siis sitä 'oikeaa alistumista'. Täten kipusessio mieltymysteni mukaan toimien olisi nimenomaan bottomina toimimista eikä alistumista. Sama pätee aikalailla kaikkeen muuhunkin toimintaan.

Tämä on jotain, mitä olen ihan vasta viimeisen parin päivän aikana alkanut hoksaamaan, lukiessani alistuvien kirjoituksia. Juuri tuo omalta mukavuusalueelta poistuminen toisen mieliksi. Hämmentävää!

Toisaalta tunnistan, että vahvasti 24/7-orientoituneena ja CNC-leikkeihin mieltyneenä, omat pohdintani saattavat olla aika värittyneitä. Minä kun tarvitsen tietynlaisen pakottamis- tai käyttöesine-elementin sessioihini saadakseni niistä sen, mitä kaipaan ;D

Onko CNC sulle sitä, että toinen ylittää sun rajoja? Mutta ei kuitenkaan niitä, missä viheltäisit leikin loppumaan.

Nimitin ennen sitä, mistä oon viimeisen vuoden ajan nauttinut eniten, cnc:ksi, mutta nyt olen alkanut kallistumaan vain rapeplay-nimityksen puoleen.
Tämä vaatii hieman pureskelua... Huomautan kuitenkin, että asun yhdessä omistajani kanssa ja minulla on kokemusta CNC-leikeistä vain tässä, pitkässä ja sitoutuneessa 24/7-suhteessa. CNC on tavallaan läsnä koko suhteessa, niin tarkempi analyysi on hiukan haastavaa. Omistajani ei tarvitse välittää siitä, olenko väsynyt tai huvittaako minua juuri nyt. Hän voi ottaa minut kyselemättä ja toisinaan leikit sisältävät myös selkeämpää mukavuusalueelta työntämistä.

Suhteemme alussa olen antanut omistajalleni luvan tehdä minulle, mitä hän haluaa eikä hänen tarvitse enää kysyä minulta suostumusta erikseen. Turvasana on olemassa turvallisuutta varten (esim olen pyörtymässä), mutten ole käyttänyt sitä henkisiä rajoja ylitettäessä. Ei se tule yleensä edes mieleen kesken leikkien... Minähän saan isoimmat kiksini juuri siitä, kun kärsin, on kamalaa ja toivon vain, että se loppuu. Kun se loppuu, toivon leikin jatkumista. Eli ota minusta sitten selvää... parempi olla kyselemättä ;D

telle

  • PoVi
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1896
  • Ehkä jonkunlainen switch. Näillä kilsoilla asiat..
  • Galleria
Vs: Alistuvaa seksiä ilman tutustumista ja tuntemista
« Vastaus #14 : 11.01.2021, 20:20 »
Mä ajattelen, että aina ei halua (pari-)suhdetta, mutta voi haluta vaikka kipua tai jotain kosketusta, niin silloin voi lähteä sessiosubiksi aika kevyelläkin jutustelulla. Kun ei ole aikomustakaan mennä pintaa syvemmälle, vaan molempien tilanteeseen sopien vaan kevyemmin sessioida. Mut toi bottom vois kyllä toimia paremmin sanana tuossa.

Voi ei, mun on ihan pakko vähän kyseenalaistaa  :love:
Ei sessiosubina olo läheskään aina tarkoita vain kevyttä jutustelua tai tunteettomuutta tai keveyttä. "Tilanne" voi olla mikä on mutta enpä ainakaan itse voi missään tapauksessa nähdä tunnetason tai suhteen syvyyden kohdalla eroa "sessiosubina" tai "kotisubina" olemisessa. Sama alistuja vaikka terminä käyttäisi mitä. Stylos taisikin tuossa edellä ilmaista asian hienosti.