Kirjoittaja Aihe: Tykätään eri asioista ja se on ihan okei.  (Luettu 2773 kertaa)

hiitamus

  • Vieras
Eli muutama sana bile- ja miittietiketistä.
 
Ihmisellä on vain oma mielikuvitus rajana, kun lähdetään pohtimaan, mitä kaikkea BDSM voi sisältää.

Yleiseen käyttöön vakiintuneessa bile-etiketissä sanotaan aina suurin piirtein, että toisten sessioihin ei saa puuttua. Ihmisellä on vain oma mielikuvitus rajana, kun lähdetään pohtimaan, mitä kaikkea sessio voi sisältää.  Uutena, ensimmäisiä kertoja bileissä käyvänä ihmisenä tulee varmasti näkemään jotakin sellaista, mitä ei osannut ajatellakaan. Siinä kohtaa se oma kypsyys joutuu pienelle punnitukselle.

Jokaisen ei tarvitse tykätä lateksista tai mustelmiin asti menevästä piiskauksesta. Meillä kuitenkin on Suomessa niin pieni yhteisö kinkyjä, että ei oikein voi rajata bileistä ketään pois sillä verukkeella, että ”toi nyt tykkää kantaa jotain pehmolelua mukana, hyi.” Jos bileissä siis näkee jotain sellaista, mistä tulee itselle mielipahaa, järkytystä ja paheksuntaa, voi katsoa muualle tai siirtyä toiseen tilaan.

Miiteissä monesti keskustellaan myös kinkyaiheista ja niissäkin voi kuulla toisten puuhailevan jotakin sellaista, mikä ei omia pöksyjä saakaan kostumaan. Sitä monesti käy pitkän prosessin itsensä kanssa, että uskaltaa tunnustaa tykkäävänsä jostain muusta kuin vaniljasta ja vielä lähteä aihepiirin miittiin. Ei tunnu ns. pidemmän linjan kinkyistäkään mukavalta kuulla, että heidän lauantaisaunan jälkeiset puuhansa ovat jonkun mielestä HYI MITEN TE TUOMMOISTA NYT HERRANEN AIKA. Isommissa miiteissä voi vaihtaa pöytää, jos keskustelu ei miellytä, pienemmissä voi varmasti pyytää kohteliaasti, voitaisiinko puhua jostakin muusta aiheesta.

Onko teille tullut näitä tilanteita vastaan ja kuinka käsittelitte ne?

Morgul

  • Turun Baletti
  • Baarikärpänen
  • *
  • Viestejä: 673
  • Galleria
Vs: Tykätään eri asioista ja se on ihan okei.
« Vastaus #1 : 03.04.2019, 00:58 »
Pervoiluni alkuaikoina tällä foorumilla sheimasin bileissä näkemääni henkilöä. Hävettää vieläkin ja haluaisin pyytää henkilöltä anteeksi, mutta en muista hänen piirteitään.

Kinkyt eivät ole sen jalompia ja fiksumpia ihmisiä kuin muutkaan.


vila

  • Vieras
Vs: Tykätään eri asioista ja se on ihan okei.
« Vastaus #2 : 03.04.2019, 07:44 »
En ole ollut miiteissä, joten siellä ei ole tullut vastaan. Sen sijaan muuten on. Ei siinä kai muuta käsiteltävää ole kuin kävellä pois kyseisen ihmisen elämästä? Omat tapaukseni ovat olleet sellaisia, joissa toinen on tiennyt sheimaavansa minun kinkkejäni. Jos toinen ei tunne minua ja on totaali newbie niin voi sanoa suoraan, että "loukkaat mua" ja edetä vastauksen mukaan.

Colestramus

  • Bizarre Club
  • Kanta-asiakas
  • *
  • Viestejä: 389
  • Voe tokkiinsa.
  • Galleria
Vs: Tykätään eri asioista ja se on ihan okei.
« Vastaus #3 : 03.04.2019, 13:55 »
Ei ole muilta kinkyiltä sinänsä tullut sellaista vastaan. Jos jokin ei ole oma juttu niin ei siinä mitään, asiasta voi keskustella yms, mutta mikään pakko ei ole tykätä tai olla tykkäämättä. Pääasia että molemminpuolinen kunnioitus säilyy.

Itse en esim. Ole verileikkejä edes ottanut esille, koska tiedän tai ainakin luulen tietäväni, että suurin osa kinkyistä joita kohtaan miiteissä ei siitä välitä, mutta jos ottaisin esille, niin en usko että kukaan sinänsä sitä tuomitsee tai kauhistelee tai muuta vastaavaa. On meitä kuitenkin kirjava joukko aina univormuista haaveileville, kovan luokan piiskaajille ja hellille sitojille yms. Jokaisella oma juttunsa.

Joten niin pitkään kuin mitään oikeasti pahaa ei tehdä, kukapa siihen on mitään sössöttämään.

Brak

  • Vieras
Vs: Tykätään eri asioista ja se on ihan okei.
« Vastaus #4 : 03.04.2019, 20:16 »
Siinä kohtaa se oma kypsyys joutuu pienelle punnitukselle.

Minusta kysymys ei ole kypsyydestä vaan mieltymyksistä. Tämä ei ole asia, jonka voi valita. Jos joutuu sellaisen keskelle, joka tuntuu epämiellyttävältä tai pelottavalta tai peräti vastenmieliseltä, niin kyllähän siinä fiilis katoaa.

Muita kunnioittava kävijä tietenkin pitää suunsa somasti supussa, mutta perusongelma ei katoa mihinkään. Jos ällöttää niin ällöttää.

hiitamus

  • Vieras
Vs: Tykätään eri asioista ja se on ihan okei.
« Vastaus #5 : 03.04.2019, 20:18 »
Siinä kohtaa se oma kypsyys joutuu pienelle punnitukselle.

Minusta kysymys ei ole kypsyydestä vaan mieltymyksistä. Tämä ei ole asia, jonka voi valita. Jos joutuu sellaisen keskelle, joka tuntuu epämiellyttävältä tai pelottavalta tai peräti vastenmieliseltä, niin kyllähän siinä fiilis katoaa.

Muita kunnioittava kävijä tietenkin pitää suunsa somasti supussa, mutta perusongelma ei katoa mihinkään. Jos ällöttää niin ällöttää.

Kyse on nimenomaan siitä kypsyydestä, osaako olla sanomatta mitään. Jos oma fiilis häviää, se häviää yhdeltä - jos sanoo HYI, se fiilis katoaa pahimmillaan kaikilta.

stoge

  • PoVi
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2963
  • Väkivalta kuuluu makuuhuoneeseen
  • Galleria
Vs: Tykätään eri asioista ja se on ihan okei.
« Vastaus #6 : 03.04.2019, 22:16 »
On tullut vastaan, ei ole napannut vittuakaan.  ;D

vila

  • Vieras
Vs: Tykätään eri asioista ja se on ihan okei.
« Vastaus #7 : 04.04.2019, 00:02 »
On tullut vastaan. On napannut kun on tullut ihmisiltä, joita on pitänyt kavereina. Mutta elämä menee eteenpäin, ei ole aikaa jäädä miettimään. Eli lopulta whatever.

Punapää

  • Vieras
Vs: Tykätään eri asioista ja se on ihan okei.
« Vastaus #8 : 04.04.2019, 08:45 »
Uskon isoimman merkityksen liittyvän siihen, keltä kummasteleva tai tuomitseva kommentti tulee. Mulla ei ole muiden ihmetykset kolahtaneet, ainoastaan hyvin läheisen ystäväni "mene hoitoon" -kommentit... Hän piti mua sairaana, koska kerroin että haluan tuntea olevani alempiarvoinen. Kerroin aiemmin hänelle myös sadistisesta miehestäni, jota hän arvosteli todella rankasti. Ystävyytemme on rakoillut tämän vuoksi ja se sattuu. Aiemmin hän on ollut kiinnostunut mieltymyksistäni ja kysellyt innokkaasti. Olemme voineet jakaa kaiken, olemme tunteneet koko elämämme, vauvasta saakka. Tämä siis meni ihon alle ja harmittaa edelleen. Muiden kommentit olen pystynyt sivuuttamaan, sillä heidän mielipiteellä ei ole minulle väliä. :))

Meeri

  • tuhma hauva
  • Administrator
  • *
  • Viestejä: 4507
  • Galleria
Vs: Tykätään eri asioista ja se on ihan okei.
« Vastaus #9 : 04.04.2019, 09:08 »
Onhan sitä tässä scenessä tullut kuultua jos jonkinlaista vittuilua ja jopa suoraa haukkumista, koskien ulkonäköä, harrastuksia, ammattia, tai mitä nyt ikinä mikä milloinkin jonkun pipoa kiristää. Muutama kommentti fetisseistäni on ollut sellainen, jolloin olen melkein alkanut tuntea ärsyyntymistä. Mutta olen sitten antanut asian vaan olla. Kanssaihmisiä ja heidän mielipiteitään ei voi muuttaa. Siksi parempi olla vaan välittämättä. Koirat haukkuu ja karavaani kulkee.

Pulse

  • Turun Baletti
  • Kanta-asiakas
  • *
  • Viestejä: 418
  • Pulse est 7\3\2011 bdsmbaari
  • Galleria
    • Fetlife profiili
Vs: Tykätään eri asioista ja se on ihan okei.
« Vastaus #10 : 04.04.2019, 11:30 »
Ei oo tullu.. Elämässä ajaudun helposti omituisiin keskusteluihin missä tahansa, uteliaisuuteni ja kiinnostukseni ylipäätään ilmiöihin on suurempaa kuin asenteellisuuteni.. Suhtaudun maailmassa tapahtuviin asioihin hieman samanlaisesti kuin kysyttäessä esim. lempiruokaa..?! Onko jokin ruoka esim. niin pahaa etten suostu maistamaan..?! No, ei ole ja tietysti uteliasta kiinnostaa: ”miksi syöt tuota, miksi sen noin valmistat..jne :)