Kirjoittaja Aihe: Perustelu  (Luettu 5919 kertaa)

Pip

Perustelu
« : 13.01.2014, 02:38 »
Tuli tuossa sätin puolella keskusteltua tunnetun trollin kanssa. Samalla tuli mieleeni, että miten voi perustella mielipiteensä, ellei toinen ole riittävän älykäs ottamaan perustelua vastaan, vaan jankkaa omaa sanomaansa perusteluista huolimatta? Miten vähä-älyisille ihmisille voi mitään perustella, kun he perusteluiden jälkeen katoavat? Olen aina sanonut, että voin vaihtaa mielipidettäni, mikäli vasta-argumentti on parempi, kuin omani. Perusteluiksi ei omaan järjkeeni käy vastaukseksi: "Siksi" se sotii kaikkea älyllistä toimintaani vastaan. Olenko nyt tyhmä, kun en ymmärrä tällaista perustelua, vai olenko vain jääräpäinen?

mauje

  • Smurffit
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1464
  • Siitä ei ole lainkaan vaivaa...
  • Galleria
Vs: Perustelu
« Vastaus #1 : 13.01.2014, 05:11 »
Itse suhtaudun mielipiteisiin sillä tavoin että sellaisen saa kukin muodostaa ja pitää, oli perusteluja tai ei. Vähän samaan tapaan kuin vaikkapa lempiväri. En odota kenenkään olevan samaa mieltä kanssani tai kenenkään muunkaan kanssa. Joskus kerron omani. Tai että jonkin mielipiteen pitäisi olla "se joka valitaan yleiseksi". Ne ovat minulle vain mielipiteitä, siitä huolimatta että jotkut niistä ovat perustellumpia tai ehkä lähempänä totuutta, mikä sekin nyt sitten on..."ainoa absoluuttinen totuus on ettei ole absoluuttista totuutta".Tämän katsantokannan omaksuttuani joskus (kauan sitten?) olen todennut että intoni väitellä mistään on jokseenkin olematon, lähinnä olen utelias tutustumaan eri näkökulmiin asioista. Nettikirjoitteluihin suhtautumisessa tämä tuntuu olevan aika hyvä... :)

MasterOpie

  • Vieras
Vs: Perustelu
« Vastaus #2 : 13.01.2014, 08:08 »
Tuli tuossa sätin puolella keskusteltua tunnetun trollin kanssa. Samalla tuli mieleeni, että miten voi perustella mielipiteensä, ellei toinen ole riittävän älykäs ottamaan perustelua vastaan, vaan jankkaa omaa sanomaansa perusteluista huolimatta? Miten vähä-älyisille ihmisille voi mitään perustella, kun he perusteluiden jälkeen katoavat? Olen aina sanonut, että voin vaihtaa mielipidettäni, mikäli vasta-argumentti on parempi, kuin omani. Perusteluiksi ei omaan järjkeeni käy vastaukseksi: "Siksi" se sotii kaikkea älyllistä toimintaani vastaan. Olenko nyt tyhmä, kun en ymmärrä tällaista perustelua, vai olenko vain jääräpäinen?

Juuri kertomasi takia olen ignoorannut kaikki trollit. Turhaa kuluttaa energiaa moiseen.

- Karwis
« Viimeksi muokattu: 13.01.2014, 09:31 kirjoittanut Karwanaama »

IKRM

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1542
  • kizzzan Herra
  • Galleria
Vs: Perustelu
« Vastaus #3 : 13.01.2014, 08:31 »
Perusteluiksi ei omaan järjkeeni käy vastaukseksi: "Siksi" se sotii kaikkea älyllistä toimintaani vastaan. Olenko nyt tyhmä, kun en ymmärrä tällaista perustelua, vai olenko vain jääräpäinen?

Olet jääräpäinen kun alat väitellä vaikka tiedät että keskustelu tulee päätymään kertomallasi tavalla. Helpommalla pääsisit jos jättäisit koko väittelyn käymättä ja esittäisit oman mielipiteesi ja jättäisit asian siihen.

Siksi-väittelijät ovat netissä vain hakemassa toisten energiaa, asialla ei ole merkitystä eikä perusteluilla.

IKRM

Pip

Vs: Perustelu
« Vastaus #4 : 13.01.2014, 10:24 »
Perusteluiksi ei omaan järjkeeni käy vastaukseksi: "Siksi" se sotii kaikkea älyllistä toimintaani vastaan. Olenko nyt tyhmä, kun en ymmärrä tällaista perustelua, vai olenko vain jääräpäinen?

Olet jääräpäinen kun alat väitellä vaikka tiedät että keskustelu tulee päätymään kertomallasi tavalla. Helpommalla pääsisit jos jättäisit koko väittelyn käymättä ja esittäisit oman mielipiteesi ja jättäisit asian siihen.

Siksi-väittelijät ovat netissä vain hakemassa toisten energiaa, asialla ei ole merkitystä eikä perusteluilla.

IKRM
Mistä tiedät, etten se ole minä, joka sitä energiaa haen? ;) Muutamaakin trollia pyörittäneenä osaan jo osoittaa heille, heidän idiotisminsa, heidän sitä kuitenkin tajuamattaan. En ole tyyppi, joka ottaisi pultit jonkun random -nimimerkin kanssa ja osaan heidät pistää ignoreen, kun sen aika on.

Khyanna

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 630
  • Alien
  • Galleria
Vs: Perustelu
« Vastaus #5 : 13.01.2014, 10:47 »
Perusteluiksi ei omaan järjkeeni käy vastaukseksi: "Siksi" se sotii kaikkea älyllistä toimintaani vastaan. Olenko nyt tyhmä, kun en ymmärrä tällaista perustelua, vai olenko vain jääräpäinen?

Olet jääräpäinen kun alat väitellä vaikka tiedät että keskustelu tulee päätymään kertomallasi tavalla. Helpommalla pääsisit jos jättäisit koko väittelyn käymättä ja esittäisit oman mielipiteesi ja jättäisit asian siihen.

Siksi-väittelijät ovat netissä vain hakemassa toisten energiaa, asialla ei ole merkitystä eikä perusteluilla.

IKRM
Mistä tiedät, etten se ole minä, joka sitä energiaa haen? ;) Muutamaakin trollia pyörittäneenä osaan jo osoittaa heille, heidän idiotisminsa, heidän sitä kuitenkin tajuamattaan. En ole tyyppi, joka ottaisi pultit jonkun random -nimimerkin kanssa ja osaan heidät pistää ignoreen, kun sen aika on.
Mun mielestä ei myöskään kannata yrittää osottaa heidän idiotismiaan, kun eivät sitäkään ymmärrä. :D Eilen oli aika huvittavan näköstä, kun mulla noressa oleva hlö ja sinä väittelitte, pelkkää Pip:iä ruutu täys... siinä mielessä ei ignorekaan riittänyt, kun näin kuitenkin mistä oli kyse, ja väittely kävi kuumana, joskin vähän ykspuolisena. :P
Kyllä se trolli on mielestäni se energiaa vievä. Tuonkin ajan kun olis voinut halutessaan käyttää muiden, meidän KIVOJEN ihmisten kanssa jutteluun. ;D
Mutta, tietty joskus on kai vaan kivaa vääntää ja katsoa tuleeko siitä mitään. Itse en jaksais. Pus Pip :-*

IKRM

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1542
  • kizzzan Herra
  • Galleria
Vs: Perustelu
« Vastaus #6 : 13.01.2014, 11:25 »
Mistä tiedät, etten se ole minä, joka sitä energiaa haen? ;)

Sehän tekis sinusta trollin ja väittämästäsi trollista viattoman uhrin. Tuskin se on mahdollista mitenkään.

IKRM

Liiinu

Vs: Perustelu
« Vastaus #7 : 13.01.2014, 12:34 »
Perusteluiksi ei omaan järjkeeni käy vastaukseksi: "Siksi" se sotii kaikkea älyllistä toimintaani vastaan. Olenko nyt tyhmä, kun en ymmärrä tällaista perustelua, vai olenko vain jääräpäinen?

Oot. Ku sentakia. Nih.
Ei noihin muutamiin ilmiselviin trolleihin enää jaksa kiinnittää huomiota. Joskus vaan lipsahtaa, jos pään sisäinen don't feed the troll -hokema ei toimikaan. Tai on liian hyvä provo. Enkä ole kerennyt/jaksanut/muistanut/viitsinyt ignorata.

-katy-

  • Vieras
Vs: Perustelu
« Vastaus #8 : 13.01.2014, 17:20 »
Olen miettinyt aika paljon tuota trollausta ja esiintymistä eri nimimerkein ja henkilöhahmoin.

Mahtaako se olla jokin seksuaalinen toiminta,fetissi tai voyerismia tmv. tai roolipelaamista tai jokin sekoitus noista ?

Olen tullut kamalan allergiseksi juttelemaan kasvottoman henkilön kanssa-aikansa sitä jaksoi,mutta alkoi lopulta ihan rasittaa psyykettä. Joskus tuntui jopa että oli kiusaamisen kohteena kun monet oudot nikit otti yhteyttä ja puhuivat kummallisia ja outoja juttuja.

Itse en osaa tai koe mielenkiintoa trollaukseen vaikka toisaalta välillä täydellinen anonyymius houkuttaskin :D

 

stoge

  • PoVi
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2960
  • Väkivalta kuuluu makuuhuoneeseen
  • Galleria
Vs: Perustelu
« Vastaus #9 : 13.01.2014, 18:53 »
Mäkin oon kuuleman mukaan trolli tai provokatiivinen mulkku.
JA vielä kaikenlisäks joku Masa 73v, Inarista.  :o

Mut sitten ilmaannun miittiin ja pahoitan kaikkien mielen,
olenkin olemassa ja ihan Stoge 40v.  :(

Päätelmänä voidaan sanoa että olen mikä olen,
joillekin liian elossa tai trolli,
aivan sama,
mä oon mä.

-Stoge

Köysimestari

  • Bizarre Club
  • Asiakas
  • *
  • Viestejä: 159
  • Sitoo ja piiskaa.
  • Galleria
    • Taidetta
Vs: Perustelu
« Vastaus #10 : 14.01.2014, 00:33 »
Humalaisten ja trollien kanssa ei kannata väitellä.

Kettu vinossa

  • Vieras
Vs: Perustelu
« Vastaus #11 : 14.01.2014, 10:40 »
Samalla tuli mieleeni, että miten voi perustella mielipiteensä, ellei toinen ole riittävän älykäs ottamaan perustelua vastaan, vaan jankkaa omaa sanomaansa perusteluista huolimatta?

Tulee mieleen muutama ketju tältä foorumilta, jossa itse olit se henkilö joka ei ottanut muiden perusteluita vastaan ja jankkasit vain omaa sanomaasi...  ;D

Helppohan sitä on aina kritisoida muita kun ei koskaan huomaa oman käytöksensä ongelmia.

Pip

Vs: Perustelu
« Vastaus #12 : 14.01.2014, 15:50 »
Samalla tuli mieleeni, että miten voi perustella mielipiteensä, ellei toinen ole riittävän älykäs ottamaan perustelua vastaan, vaan jankkaa omaa sanomaansa perusteluista huolimatta?

Tulee mieleen muutama ketju tältä foorumilta, jossa itse olit se henkilö joka ei ottanut muiden perusteluita vastaan ja jankkasit vain omaa sanomaasi...  ;D

Helppohan sitä on aina kritisoida muita kun ei koskaan huomaa oman käytöksensä ongelmia.
Et tainnut niissä keskusteluissa pystyä perustelemaan kantaasi, etkä vastannut kysymyksiini, vaan väistelit ja harhautit keskustelun täysin epäolennaisilla asioilla.  ;)

KalvinK

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 639
  • Tykkää sitoa nättejä nakuja naisia.
  • Galleria
Vs: Perustelu
« Vastaus #13 : 14.01.2014, 16:07 »
"Fiksuille ei tarvitse selittää ja tyhmille ei kannata". Trollien ruokkiminen lisää turhaa nettiliikennettä, mikä lisää haitallisten kasvihuonepäästöjen määrää. Myös trollien levittämien aivopierujen on havaittu vaikuttavan ympäristöön negatiivisesti. Save the Planet - Don't feed the troll.
« Viimeksi muokattu: 14.01.2014, 16:43 kirjoittanut KalvinK »

Kettu vinossa

  • Vieras
Vs: Perustelu
« Vastaus #14 : 14.01.2014, 17:48 »
Samalla tuli mieleeni, että miten voi perustella mielipiteensä, ellei toinen ole riittävän älykäs ottamaan perustelua vastaan, vaan jankkaa omaa sanomaansa perusteluista huolimatta?

Tulee mieleen muutama ketju tältä foorumilta, jossa itse olit se henkilö joka ei ottanut muiden perusteluita vastaan ja jankkasit vain omaa sanomaasi...  ;D

Helppohan sitä on aina kritisoida muita kun ei koskaan huomaa oman käytöksensä ongelmia.
Et tainnut niissä keskusteluissa pystyä perustelemaan kantaasi, etkä vastannut kysymyksiini, vaan väistelit ja harhautit keskustelun täysin epäolennaisilla asioilla.  ;)

Minun näkökulmastani perustelin omat mielipiteeni hyvinkin monipuolisesti ja sinä harhautit keskustelua täysin epäolennaisilla kysymyksillä, joihin ei kaikkiin edes tarvinnut vastata, koska se olisi ollut niin pahasti off-topic.. Muutama yksityisviestien lähettäjä vieläpä kehui kirjoituksiani ja oli samaa mieltä kanssani, että tulkitsit viestejäni joko vahingossa tai tahallasi väärin ja menit kysymyksilläsi tarpeettomasti provoihin ja henkilökohtaisuuksiin.

Mutta tämä lienee sangen opettavainen esimerkki siitä, miten keskustelijat tulkitsevat samaa tilannetta eri tavoin. Kumpikin pitää helposti toista trollina, provoajana tai muuten vaan ääliönä ja kokee että oma käytös on nettikeskustelussa ehdottomasti oikein ja esimerkillistä.  8) 8)

Välillä oman toiminnan typeryys paljastuu vasta jälkeenpäin. Olen minäkin nettikeskusteluissa monesti joutunut tilanteeseen, että olen luullut toimineeni oikein, mutta sitten on paljastunut että olenkin ollut täysi ääliö ja se trolliksi luulemani henkilö onkin ollut oikeassa.

Suurin osa netin riidoista johtuu puhtaasti tulkintaongelmista, kun toinen ymmärtää viestin ihan väärin tai ei lue koko viestiä ajatuksen kanssa loppuun asti.