Baarin kannatusmaksut
Lainaus käyttäjältä: Pikkusaurus - 18.04.2016, 09:03Ketun kommenttiin viitaten haluan myös sanoa, että kaikille lääkitys ei sovi ja kaikki eivät sitä halua, vaan haluavat kokeilla jotain muuta. Mun mielestä sekin on ok.Tiedän tämän ja sen takia kirjoitinkin, että lääkityksesä on apua "monille", en että "kaikille". Kaikki lääkkeet eivät sovi kaikille ja osa joutuu kokeilemaan montaakin eri lääkettä, ennen kuin sopiva löytyy. Joillekin ei sovi mikään lääkitys.Netissä on vain tullut vastaan paljon masentuneita, jotka eivät edes halua kokeilla lääkitystä. Toki kaikilla on oikeus päättää, miten omaa sairautta hoidetaan. Mutta osalla ne perustelut lääkkeistä kieltäytymiseen ovat kyllä aikamoista bullshittiä, tyyliin uskotaan joihinkin salaliittoteorioihin tai että kaikki lääkkeet ovat pelkkää huijausta ja lääketehtaiden rahastusta. Kaiken huippu on sitten tyypit, jotka yrittävät selittää kaikille, miten huumeet ovat paras tapa hoitaa masennusta, kun se on paljon "luonnollisempaa" kuin lääkkeet.
Ketun kommenttiin viitaten haluan myös sanoa, että kaikille lääkitys ei sovi ja kaikki eivät sitä halua, vaan haluavat kokeilla jotain muuta. Mun mielestä sekin on ok.
Lainaus käyttäjältä: Kettu vinossa - 18.04.2016, 10:06Lainaus käyttäjältä: Pikkusaurus - 18.04.2016, 09:03Ketun kommenttiin viitaten haluan myös sanoa, että kaikille lääkitys ei sovi ja kaikki eivät sitä halua, vaan haluavat kokeilla jotain muuta. Mun mielestä sekin on ok.Tiedän tämän ja sen takia kirjoitinkin, että lääkityksesä on apua "monille", en että "kaikille". Kaikki lääkkeet eivät sovi kaikille ja osa joutuu kokeilemaan montaakin eri lääkettä, ennen kuin sopiva löytyy. Joillekin ei sovi mikään lääkitys.Netissä on vain tullut vastaan paljon masentuneita, jotka eivät edes halua kokeilla lääkitystä. Toki kaikilla on oikeus päättää, miten omaa sairautta hoidetaan. Mutta osalla ne perustelut lääkkeistä kieltäytymiseen ovat kyllä aikamoista bullshittiä, tyyliin uskotaan joihinkin salaliittoteorioihin tai että kaikki lääkkeet ovat pelkkää huijausta ja lääketehtaiden rahastusta. Kaiken huippu on sitten tyypit, jotka yrittävät selittää kaikille, miten huumeet ovat paras tapa hoitaa masennusta, kun se on paljon "luonnollisempaa" kuin lääkkeet.Tiedän että sanoit niin, halusin vain korostaa asiaa kuitenkin Mulle lääkkeet eivät ole tähän mennessä sopineet, enkä suhtaudu kaiken kokemani ja näkemäni jälkeen enää kovin lepsusti noihin lääkkeisiin, vaan pidän foliohattua silleen realistisen turvallisesti kevyesti päälaella Mutta ei siitä sen enempää.
Ihmiset jotka kehottavat masentuneita ihmisiä tekemään asioita, eivät aina ole masennuksesta mitään ymmärtämättömiä paskiaisia. He saattavat olla myös itse masennuksen kokeneita ihmisiä, jotka ymmärtävät kokemansa kautta, ettei kotona lepäämällä asiat ainakaan etene yhtään mihinkään.
On sitä omakohtaista kokemusta masennuksesta tai ei, on aivan eri asia pyytää ja kannustaa yrittämään vaikeudesta huolimatta, kuin hokea "sinun pitäisi vain". Vaikka kuinka tietäisi, mikä helpottaisi oloa edes vähän, tai sen mikä ei ainakaan sitä tee, ei aina yksinkertaisesti riitä voimia toimia sen mukaan. Silloin se patistelu vain pahentaa asiaa vaikka tarkoitus olisikin hyvä, puhumattakaan suoranaisesta syyllistämisestä.
Itselleni eka lääke aiheutti migreenikohtauksia ja sen takia en halunnut kokeilla toista ennenkuin kärsin vuoden turhaan. Toinen lääke sopi hyvin. Myöhemmillä masennusjaksoilla on kanssa lääkettä vaihdettu sivuvaikutusten takia, mutta nyt on taasen toimiva lääkitys päällä. Onneksi lääkkeitä löytyy useita vaihtoehtoisia.
Lääkkeistä on monille apua ja se on hyvä. Mun mielestä niihin ei saa vain suhtautua liian kevyesti ja mun mielestä niitä määrätään liian helposti heti kättelyssä ilman, että on ensin edes kartoitettu tilannetta.
Minusta lääkkeiden määräämisen taustalla, ja lähtökohtana, tulisi olla että niistä pyritään eroon. Jep, luit oikein.
Minusta lääkkeiden määräämisen taustalla, ja lähtökohtana, tulisi olla että niistä pyritään eroon.