Äänestys

mitä BDSM sinulle merkitsee, onko se harrastus, elämäntapa vaiko jotain muuta?

Harrastelija?  BDSM on seksielämäni mauste, vaikka tärkeäkin sellainen, ei silti elämäntapa
24/7 ? - BDSM on minulle kaikki kaikessa, elän ja hengitän sitä
Jotain muuta? Mitä?

Kirjoittaja Aihe: Millainen BDSM-ihminen olet  (Luettu 22068 kertaa)

Herra_Jack

  • Vieras
Vs: Millainen BDSM-ihminen olet
« Vastaus #45 : 19.11.2011, 17:59 »
Mutta kun mä kasvan isoksi...niin musta tulee suuri ja mahtava Maasturi.

*pelaa ohikulkiessaan nuppusten pakkaan vanilija-, hankala kytkin- ja mentorin vika- kortit*

Maasturiksi on vielä matkaa, Dommeksi vähän vähemmän, swichiksi ei päivääkään

tuo "Mentorin-vika" -kortin käyttö voi sattua omaan peppuun  >:D

Viridian

Vs: Millainen BDSM-ihminen olet
« Vastaus #46 : 19.11.2011, 18:01 »
Ammatikseni teen sellaista mistä pidän, silti mulle riittää sitä 8 tuntia kerrallaan, ja sitten jää se kaikki loppu, suurin osa elämästä muuhun, esim. harrastuksille.

Elämäntavaksi mulle riittää olla minä, oma moraali, omat arvot, oma porukka.

Harrastelija on se joka on valinnut harrastuksen jostain syystä. Ja sitä sitten harrastelee, paremmin tai huonommin. (Virin sanakirja, epävirallinen painos)

Ja mielestäni sen sijaan harrastaja, amatööri on se, joka tekee jotain intohimosta, koska ei oikeastaan ole edes valinnut harrastusta, vaan harrastus on vaan asettunut taloksi ja vienyt koko käden.

Eli määrittelisin, että olen sellainen perinteinen asianharrastaja. Sellainen, joka saattaa pohtia harrastustaan melkein missä ja koska vain, ja harrastaa sitä parhaan taitonsa mukaan aina kun on mahdollisuus. Ja kokonaiskuvassa on pyrkimyksenä kunkin tapahtumahetken ilon ja huvin ja tyydytyksen lisäksi halu pitkällä tähtäimellä tuoda harrastukseen uutta, parantaa omia taitoja, jakaa uusia ideoita muidenkin iloksi, ja niin edelleen. Joissain asioissa voin kehua olevani ihan kelvollinen, joissain vasta harjoittelen (mutta en harrastele!), mutta pyrin toimimaan niin, ettei vastapelureille koidu vahinkoa silloinkaan, kun yhdessä hallitusti treenataan jotain.

Niin ja lisätään nyt sekin, että uskon ihmisten väliseen tasa-arvoon ihmisyyden tasolla, eikä mielestäni yksi seksuaalinen taipumus ole sinänsä arvokkaampi kuin toinenkaan. Uskon myös siihen, että seksuaaliset valtapelit kuuluvat asiaan silloin kun ne kuuluvat asiaan, ja sub-Domme  -suhde on mielestäni tasa-arvoinen siinä mielessä, että molemmat osapuolet saavat tasa-arvoisesti toteuttaa taipumuksiaan ja saada nautintoa tekemisistään.

Vir, joka pysyy erossa harrastelijoiden puuhasteluista ;) ja elämäntapafundalisteista

RigoriRasputin

  • TörkyTeatteri
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1204
  • Ihan perseestä.
  • Galleria
Vs: Millainen BDSM-ihminen olet
« Vastaus #47 : 20.11.2011, 00:28 »
Sekakäyttäjä, narkkari...

tippa

  • Vieras
Vs: Millainen BDSM-ihminen olet
« Vastaus #48 : 02.12.2011, 20:30 »
Olen Jotain Muuta.

Tämä on matka itseensä. Kehittymiseen.

 O:-)  ;)

KinkyMaster75

Vs: Millainen BDSM-ihminen olet
« Vastaus #49 : 15.12.2011, 10:33 »
Elämäntapaharrastelija. Minulle bdsm on jollain tavalla aina sidottu toiseen osapuoleen. En voisi kuvitella olevani suhteessa, jossa ei näitä elementtejä olisi mutta samaan aikaan en voisi kuvitella eläväni suhteessa joka muodostuisi suurimmilta osin bdsm:stä. Minulle bdsm parhaimmillaan on yksi osa parisuhdetta, joka tietenkin painottuu lähes kokonaan seksiin mutta valta-asetelmien pitäminen 100%:sti makuuhuoneessa voi olla myös vaikeaa. Lisäksi raja koska on kyse vain seksistä ja koska muustakin elämästä on vaikea joskus vetää. Tästä syystä bdsm on jonkinlainen osa elämää ja sen osuus vaihtelee ajoittain. Hyvässä parisuhteessa on kaikkea tasapuolisesti ja bdsm:n osuus muodostuu joksikin ajan myötä, siten että molemmilla osapuolilla on hyvä olla.

Ompas ympäripyöreätä selittämistä.

swan

  • Vieras
Vs: Millainen BDSM-ihminen olet
« Vastaus #50 : 14.01.2012, 04:09 »
Jatkoa aiempiin.. ihan muu muu mullikka-
« Viimeksi muokattu: 14.01.2012, 13:58 kirjoittanut swan »

MustaRuoska

  • Vieras
Vs: Millainen BDSM-ihminen olet
« Vastaus #51 : 14.01.2012, 11:49 »
Harrastelija, sillä on ympäristöjä ja tilanteita missä en edes tuo esiin tätä puolta.
Siis en voi sanoa olevani 24/7  O:-)

Köysimestari

  • Bizarre Club
  • Asiakas
  • *
  • Viestejä: 159
  • Sitoo ja piiskaa.
  • Galleria
    • Taidetta
Vs: Millainen BDSM-ihminen olet
« Vastaus #52 : 14.01.2012, 14:24 »
Kysymykset on niin kummallisesti aseteltu, että niihin on minun täydellisen mahdotonta vastata. Kinkyys on seksuaalisuuden osa ja siksi sitä ei voi "harrastella". En myöskään harrasta seksiä kaupanjonossa, töissä tai kaikkien kavereideni kanssa. Kaverinikin valitsen muilla perusteilla kuin seksuaalisen suuntautumisen mukaan. Kuitenkin, nykyään en enää edes aloita suhdetta kenenkään vaniljan kanssa. En voi (tai edes halua) muuttaa seksuaalisuuttani.

Kuten tuossa edellä todettiin, ihmisten seksuaalinen aktiivisuus vaihtelee. Kyllä jollekkin vaniljallekkin seksi saattaa olla hyvin tärkeä elämän osa, eikä voi elää jos ei saa sitä päivittäin.

Kysymysten kummallisuus tulee esiin kun vaihtaa sanan BDSM tilalle jonkun toisen seksuaalisen suuntautumisen:

Lainaus
Harrastelija?  Homous on seksielämäni mauste, vaikka tärkeäkin sellainen, ei silti elämäntapa
24/7 ? - Homous on minulle kaikki kaikessa, elän ja hengitän sitä

tai

Lainaus
Harrastelija?  Vaniljuus on seksielämäni mauste, vaikka tärkeäkin sellainen, ei silti elämäntapa
24/7 ? - Vaniljuus on minulle kaikki kaikessa, elän ja hengitän sitä

 ;D

LiseCohen

  • Bizarre Club
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1217
  • Untermensch
  • Galleria
    • TOMM¥ €A$H PERVOILUT
Vs: Millainen BDSM-ihminen olet
« Vastaus #53 : 14.01.2012, 15:02 »
Vastasin "jotain muuta" sillä fetissin suhteen 24/7, mutta D/s:n suhteen harrastelija.

mia de mielo

  • Vieras
Vs: Millainen BDSM-ihminen olet
« Vastaus #54 : 14.01.2012, 15:45 »
Kinkiys on seksuaalisuuden osa. Eihän sitä tarvitse täällä toivottavasti kenellekään selittää?

On myös kokemuksia yrityksistä "palata". Ei onnistu.

Tavakki-suhteista puuttuu -- tämä on tietysti vain minun mielipiteeni -- intensiteetti.
(Ja sitä paitsi, NE pitää meitä IHAN pimeinä)

24/7 voi edellyttää muotitermein hieman parisuhdemuotoilua ;) Esim. "50-luvun suhdetta" haluaisin kokeilla, mutta väkisinkin tulee mieleen, olenko kuitenkin liian voimkastahtoinen nainen sellaiseen imelyyteen ;D


Queena

  • Vieras
Vs: Millainen BDSM-ihminen olet
« Vastaus #55 : 14.01.2012, 15:57 »
Hehee, köysimestarin vastaus oli loistava :).

telle

  • PoVi
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1896
  • Ehkä jonkunlainen switch. Näillä kilsoilla asiat..
  • Galleria
Vs: Millainen BDSM-ihminen olet
« Vastaus #56 : 15.01.2012, 09:01 »
Todennäköisesti saan taas likasangon rivan katki, mutta sanon tämän silti...BDSM:n parista löytyy paljon ihmisiä, joille kyseessä ei ole pelkkä seksuaalinen suuntautuminen, vaan kokonaisvaltainen minuus nimenomaan ihmisenä. Dominoiva ihminen on dominoiva aina, ilmeneepä se sitten kykynä toimia kriisitilanteessa tai vastuunottona arjessa tarpeen vaatiessa. Laumaeläin kun on kyseessä, nokkimisjärjestys löytyy esimerkiksi jokaiselta työpaikalta, mikäli hiukan raaputtaa pintaa.

Tasa-arvon nimissä vastaavasti alistuva on pohjimmiltaan alistuva aina, vaikka olisikin ihmisenä vahva ja lujatahtoinen. Esimerkiksi vaniljaelämässä esimiehenä toimiva sub ei tunne itseään kokonaiseksi ja ehjäksi ihmisenä, ellei vastapainona voi kokea tarvitsemaansa alistumista kotioloissa.

 


Abaddon

  • Vieras
Vs: Millainen BDSM-ihminen olet
« Vastaus #57 : 15.01.2012, 10:35 »
Todennäköisesti saan taas likasangon rivan katki, mutta sanon tämän silti...BDSM:n parista löytyy paljon ihmisiä, joille kyseessä ei ole pelkkä seksuaalinen suuntautuminen, vaan kokonaisvaltainen minuus nimenomaan ihmisenä. Dominoiva ihminen on dominoiva aina, ilmeneepä se sitten kykynä toimia kriisitilanteessa tai vastuunottona arjessa tarpeen vaatiessa. Laumaeläin kun on kyseessä, nokkimisjärjestys löytyy esimerkiksi jokaiselta työpaikalta, mikäli hiukan raaputtaa pintaa.

Tasa-arvon nimissä vastaavasti alistuva on pohjimmiltaan alistuva aina, vaikka olisikin ihmisenä vahva ja lujatahtoinen. Esimerkiksi vaniljaelämässä esimiehenä toimiva sub ei tunne itseään kokonaiseksi ja ehjäksi ihmisenä, ellei vastapainona voi kokea tarvitsemaansa alistumista kotioloissa.

Eikös tämä nyt ole perin mustavalkoinen ajattelutapa? Harmaan eri sävyjä ei siis tässä versiossa ole, on vaan Mastereita ja subeja. Mitenkäs ne switchit sitten?

n4103xxl

  • Vieras
Vs: Millainen BDSM-ihminen olet
« Vastaus #58 : 15.01.2012, 11:53 »
Lueppas abaddon tarkemmin toi Tellen vastaus, eihän hän puhunu KAIKISTA, vaan että BDSM maailmasta löytyy PALJON ihmisiä, joille tämä ei ole vaan seksuaalista toimintaa.
Ja siis komppaus Tellelle :)

Abaddon

  • Vieras
Vs: Millainen BDSM-ihminen olet
« Vastaus #59 : 15.01.2012, 12:04 »
Lueppas abaddon tarkemmin toi Tellen vastaus, eihän hän puhunu KAIKISTA, vaan että BDSM maailmasta löytyy PALJON ihmisiä, joille tämä ei ole vaan seksuaalista toimintaa.
Ja siis komppaus Tellelle :)

Enpä minäkään puhunut KAIKISTA, vaan lähinnä jäi hiertämään tuo "dominoiva on dominoiva aina" ja "alistuva on alistuva aina". Edelleenkin kysyn, että mitenkäs ne switchit sitten?