Kirjoittaja Aihe: seuraa musikaaliin? Helsinki Savoy teatteri Pohjalaisia tässä maisemassa  (Luettu 4256 kertaa)

Jyrki73

  • Vieras
http://www.savoyteatteri.fi/EnrolmentClient/info.aspx?Key=A283D85DD2E50271DAE70769962FBD68
Lainaus
Pohjalaisia tässä maisemassa
la 9.6.2012 klo 18.00
Liput alk. 20/10 €
Osta lippu Lippupalvelun sivuilta
Savoy-teatteri
Kasarmikatu 46-48, Helsinki

Etelä-Pohjanmaalla, Kauhavalla, valmistuu Artturi Järviluoman klassikosta Pohjalaisia ulkoisesti päivitetty versio.

Pohjanmaan lakeuskuva on vuosisadassa muuttunut. Latomeri on käytön puutteessa kuihtunut. Nykyään maisemaa täplittävät muovitetut pyöröpaalit: ”norsunmunat”. Häjyt eivät enää roikasta hevosilla. Nyt heidät löytää huoltoaseman baarista.

Järviluoman tarina toimii yhä. Hän nosti maaseudun ihmiset vallanpitäjiä ja kokemaansa vääryyttä vastaan. Tämä taistelu elää edelleen, vaikka nimikkeet ovat muuttuneet. Vallesmannin edustama valta on siirtynyt kauas, mutta valvonta pelaa. Kuppilan pöydän ääressä vallitsee turhautuminen. Huomista ei paljon kannata suunnitella. Epävarmuus luo hyvää kasvupohjaa hyväksikäytölle.

Kaikki me haluamme ja tarvitsemme rakkautta. Senkin Järviluoma kirjoitti klassikkoonsa väkevästi. Ihmisen peruspyyteet pysyvät.

Esityksessä on uusi musiikkimaailma. Laulujen tekstit ovat ohjaaja Eija-Irmeli Lahden käsialaa ja sävellykset ovat Erkki Rajamäen.

Pohjalaisia esittää viisikymmenpäinen näyttelevä, laulava ja soittava teatteriryhmä uuden Kauhavan ja Järviseudun alueelta.

Ohjaaja Eija-Irmeli Lahti

Kesto n. 2 h 30 min, sisältää väliajan


Tuotanto Kortesjärven Ylikylän Nuorisoseura ry.

Jyrki73

  • Vieras
Minä siis tosiaankin lähden katsomaan tuota musikaalia. ja olen varannut itselleni 2 lippua.
Mukaan mahtuu porukkaa varmasti enemmänkin.
Löytyykö edes ketään kiinnostunutta?
Esitys on vierailevan teatterin eli lapsuuden kotikyläni nuorisoseuran tuotantoa.
Mukana varmasti minulle entuudestaan tuttuja mm. Isäni serkku.
« Viimeksi muokattu: 05.06.2012, 18:51 kirjoittanut Jyrki73 »