Kirjoittaja Aihe: Idiootti viestiohjelma - missä välitallennus?!  (Luettu 3704 kertaa)

cobalt

  • Vieras
Käytin äsken tunnin verraan aikaa vastauksen luomiseksi yksityisviestiin, joka mielestäni ansaitsi paneutumiseni ja johon valusin vastata kunnolla, miettien.

Olin kenties parin kolmen rivin päässä lopettamisesta, kun sormi hosaisi näppiksessä johonkin väärään paikkaan - ja tiessään koko viesti. No fucking way to get it back.

Tämä ei ollut ensimmäinen kerta. Ja vaikka monesti olen viestikumppaneiltani pyytänyt jotain "roskapostimailia" johon voisi kirjoittaa jostain järkevästä ohjelmasta joka tekee välitallennukset - ettei tarvitsisi turvautua tähän idioottiohjelman - niin monesti mailiosoitteen pyytäminen koetaan jonkinmoiseksi väkisin lähestymisen yritykseksi, mitä se ei tietenkään ole - vaan ainoastaan yritys estää tällaiset raivostuttavat tilanteet.

Olisiko siis mahdolista saada tuohon privaviestisysteemiin joku välitallennushomma?

Totta kai viestit voisi lähettää useampana pikku viestinä - mutta silloin tulee äkkiä vastaan nuo viestimäärärajoitukset ja muu riesa. Ja jos viesti pitää kirjoittaa eri ohjelmassa, sellaisessa jossa on välitalennus,  ja sitten kopioida yksityisviestiohjelmaan, niin eikö se ole jo tarpeettoman kankeaa, kun yhtä hyvin viestiohjelma voisi olla käyttökelpoinen, välitallennuksineen.

Suoraan sanoen tällä hetkellä keittää aika lailla, eikä tosiaan ole eka eikä viides kerta.

Asia tuskin haittaa niitä, joiden viestit ovat enimmäkseen tyyppiä "annatko sitä pillua vai et", mutta minä koen että minulla olisi ihan sanottavaakin tämän tästä, ja näen vaivaa viestimiseni eteen, ihan halusta - mutta en mielelläni turhaan.

Cobalt

Fixx

  • Vieras
Vs: Idiootti viestiohjelma - missä välitallennus?!
« Vastaus #1 : 01.07.2013, 20:59 »
HTML-tekniikalla tehdyillä lomakkeilla viestiminen on aina yhtä riskipeliä. En ole vielä järkevää välitallennusmekanismia näissä nähnyt. Kannattaa tosiaan kirjoittaa pitemmät viestit toisessa ohjelmassa, tai ainakin kopioida välillä teksti leikepöydälle (ctrl-A, crtl-C, nuoli oikealle ja jatkaa kirjoittamista).

foobar

  • Helsingin akateemiset kinkyt ry
  • Asiakas
  • *
  • Viestejä: 232
  • Galleria
Vs: Idiootti viestiohjelma - missä välitallennus?!
« Vastaus #2 : 01.07.2013, 21:03 »
Täysin samaa mieltä kuin Fixx. Jos minä olen jotain erityisesti syvällistä viestiä, kuten nettideittivastausta, kirjoittamassa, kirjoitan sen ensin ihan fyysisesti koneelle, ja vasta lopuksi copy-pastaan sen HTML-lomakkeelle. Näin on vähemmän riskiä että viesti häviää bittitaivaaseen kesken kirjoituksen, ja varmistan samalla että itselleni jää viestistä kopio.

chilinen

  • Vieras
Vs: Idiootti viestiohjelma - missä välitallennus?!
« Vastaus #3 : 01.07.2013, 21:47 »
ennen kuin teknistä mahdollisuutta on, kannattanee kirjoittaa pitemmät jutut wordiin?tämä ei siis ole ylläpidon tai muiden kannanotto, ihan vain omani.

Hasse.W

  • Vieras
Vs: Idiootti viestiohjelma - missä välitallennus?!
« Vastaus #4 : 01.07.2013, 22:00 »
ennen kuin teknistä mahdollisuutta on, kannattanee kirjoittaa pitemmät jutut wordiin?tämä ei siis ole ylläpidon tai muiden kannanotto, ihan vain omani.

Taas on rikottu ohjeita, olen käyttänyt ”LibreOffice Writer” ja OpenOffice  ohjelmia. :-\

Nut

  • Vieras
Vs: Idiootti viestiohjelma - missä välitallennus?!
« Vastaus #5 : 01.07.2013, 22:40 »
Itse yleensä aina copypastean kaikki viestit, sekä foorumisellaiset että yksärit, vähintään ennen lähetä-napin painamista ja joskus välissäkin.

Ja vaikka monesti olen viestikumppaneiltani pyytänyt jotain "roskapostimailia" johon voisi kirjoittaa jostain järkevästä ohjelmasta joka tekee välitallennukset - ettei tarvitsisi turvautua tähän idioottiohjelman - niin monesti mailiosoitteen pyytäminen koetaan jonkinmoiseksi väkisin lähestymisen yritykseksi, mitä se ei tietenkään ole - vaan ainoastaan yritys estää tällaiset raivostuttavat tilanteet.

Hearhear! Suosittelen kyllä kaikkia perustamaan anonyymin kinkysähköpostitilin ja jakamaan varsin pienellä kynnyksellä sitä kaikille, joihin haluaa olla minkäänlaisessa yhteydessä useammin tai myöhemminkin. Tämä(kään) paikka ei ole 100% luotettava yhteydenpitokanavana kaatuilemisineen tai muine mahdollisine pikkuvikoineen. Aina kannattaa olla jokin toinenkin reitti tavoittamiseen.

Miltsu

  • Vieras
Vs: Idiootti viestiohjelma - missä välitallennus?!
« Vastaus #6 : 01.07.2013, 22:48 »
Myös ennen ketjuihin kommentoinnin lähetä-klikkausta kannattaa ottaa kopio, ne(nämä)kään kun eivät jää talteen...