Kirjoittaja Aihe: tee-se itse vacbed???  (Luettu 20451 kertaa)

switcher

  • Vieras
Vs: tee-se itse vacbed???
« Vastaus #30 : 07.10.2011, 06:36 »
joo no tosiaan laitoin vanhasta suomalaisesta kaasunaamarista venttiilin siihen mut osoittautui vaikeaksi saada siitä ilmatiivis

brahma

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 857
  • The evil saint - Ilkeä pyhimys
  • Galleria
Vs: tee-se itse vacbed???
« Vastaus #31 : 07.10.2011, 14:22 »
joo aika vaikea on tehdä kunnolla ilmatiivis tuosta.... mutta jonkin verran voi vähä teipillä ym vähä paikata ilma aukkoja... kuhan muistaa vain, että ei teippaa sitä hengitysaukkoa ;)

Tume

  • Vieras
Vs: tee-se itse vacbed???
« Vastaus #32 : 01.06.2012, 20:47 »
vacbedin tekemistä olen paljon itsekkin miettinyt. kinkengineering sivuilla oli joku linkki mistä sais ihan latexia tilattua eli jos sellasen vähänkin leveemmän tekis niin rullatavarana latexia kuluis varmaan kuus metriä ja hinta olis jotain about 70€. Toki on sitten se 200l roskasäkki joita kaks yhdistämällä sais jokseenkin toimivan pedin mut se ei tietty ois läheskään nii cool =) Halpa ainakin!  Kehikon toki saa rautakaupasta joten se ei ole ongelma. toi sulkujutu on ehdottomasti paras tehä niin että jättää pussin päädystä auki ja rullaa jonku kepin ympärille. Ite en ees miettis mitään vetskaria. Toi venttiili olis kiva kans jos sellasen jostain löytäis jonka sais kiinnitettyä putken ja imurin väliin. Onks ideoita mistä sellasia sais ihan kaupasta ostettua?
Totakin olen miettinyt et selfbondage harrastajana tuon venttiilin vois jättää pois ja imurin päällelaitto selasella pistorasiaan laitettavalla ajastimella. olis kiihottavaa odotella hetkinen säkin sisällä sähköelektrodit kyrvässä et millon se imuri käynnistyy ja lukitsee liikkumattomaks =P Sitten ajastimen ajan loputtua vapaus koittais. Yks ongelma tossa vaan on et miten sen pussin saa sisältäpäin suljettua =)

Glori

  • Vieras
Vs: tee-se itse vacbed???
« Vastaus #33 : 19.09.2012, 15:05 »
Tarvitsisin apua. Mistä kannattaisi lähteä hakemaan yksisuuntaista venttiiliä vacbediin? Jatkuva imurin huudatus syö vähän fiilistä. Lisäksi siitä tulee sen verran vetoa että pidemmässä sessiossa vaati subille korvatulpat. 
Onko nuo ihan rautakauppakamaa, vai onko joku erikoisliike mistä pitää hakea? Ehkä en osannut käyttää oikeaa hakutermiä kun google tarjosi lähinnä pyöränventtiilejä :)

brahma

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 857
  • The evil saint - Ilkeä pyhimys
  • Galleria
Vs: tee-se itse vacbed???
« Vastaus #34 : 19.09.2012, 15:10 »
ei ole ihan normaalia peruskamaa noi venttiilit...

ja riippuen vähä bedistä, niin ne imasee kyllä sitten kanssa nopeeta ihan ihme reijistä sitä ilmaa takas kun siellä on niin hyvä "alipaine"

paras ratkaisu siis vacuumpediin on keskuspölynimuri....
tai sitten hommata vain pidempi letku imuriin, että saa sen huutamasta siitä huoneesta...


Tatu

  • Vieras
Vs: tee-se itse vacbed???
« Vastaus #35 : 19.09.2012, 17:35 »
Yks mahdollisuus esim. olisi modata 12v autonrengas punppua jos venttiilinä on auton tai pyörän venttiili. Ei sinänsä ole niiden modaamisesta kokemusta mut saattaisi toimia.


brahma

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 857
  • The evil saint - Ilkeä pyhimys
  • Galleria
Vs: tee-se itse vacbed???
« Vastaus #36 : 19.09.2012, 18:18 »
Yks mahdollisuus esim. olisi modata 12v autonrengas punppua jos venttiilinä on auton tai pyörän venttiili. Ei sinänsä ole niiden modaamisesta kokemusta mut saattaisi toimia.

sieltä siis pitää imeä ilmaa pois, ei pumpata sisään, se sovin on siis imurin putken kokoa....

Tatu

  • Vieras
Vs: tee-se itse vacbed???
« Vastaus #37 : 19.09.2012, 18:25 »
 ;D

joo mut imeehänse sen pumpattavan ilmankin jostakin. Eli letku siihen rekään.

brahma

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 857
  • The evil saint - Ilkeä pyhimys
  • Galleria
Vs: tee-se itse vacbed???
« Vastaus #38 : 19.09.2012, 20:57 »
;D

joo mut imeehänse sen pumpattavan ilmankin jostakin. Eli letku siihen rekään.

joo no pakkohan siellä kyllä olla jonkun näköinen reikä mistä ilma menee sisään, mutta noita tarttis olla aikamoinen läjä, ennenkuin ehkä pystyisivät tuottamaan tarpeeksi imua...

Tume

  • Vieras
Vs: tee-se itse vacbed???
« Vastaus #39 : 05.10.2012, 16:42 »
Juu kyllä tohon on ihan paras ihan imuri, kunhan vaan löytyis sen putken kokonen venttiili. Olisko ideaa et välissä olis joku suppilo jossa superpallo. Eli suppilon leveämmästä päästä imetään ilmaa joten superpallo ei tuki reikää kun taas imu lopetetaan niin pallo imeytyis/kiilautuis suppiloon tiiviiksi. Siinä olis jollekki koti-insinöörille vähän suunnittelemista. Suppiloks vaikka 0,5l limsapullon suu =)

liivai

  • Vieras
Vs: tee-se itse vacbed???
« Vastaus #40 : 05.10.2012, 16:59 »
http://www.scubamafia.fi/tyhjennysventtiili-p-341.html eikös joku tämmöinen ajaisi asian varmaan ihan hyvin? Kumia ne sukelluspuvutkin ovat. Noita löytyy varmaan edullisemminkin muilta merkeiltä.

brahma

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 857
  • The evil saint - Ilkeä pyhimys
  • Galleria
Vs: tee-se itse vacbed???
« Vastaus #41 : 05.10.2012, 20:58 »
http://www.scubamafia.fi/tyhjennysventtiili-p-341.html eikös joku tämmöinen ajaisi asian varmaan ihan hyvin? Kumia ne sukelluspuvutkin ovat. Noita löytyy varmaan edullisemminkin muilta merkeiltä.

heh kaiketi, mutta olipa hintaa 65€ eli melkein puolet vacuum pedin hinnasta....

Mr.Vic

Vs: tee-se itse vacbed???
« Vastaus #42 : 06.10.2012, 00:05 »
http://www.scubamafia.fi/tyhjennysventtiili-p-341.html eikös joku tämmöinen ajaisi asian varmaan ihan hyvin? Kumia ne sukelluspuvutkin ovat. Noita löytyy varmaan edullisemminkin muilta merkeiltä.

heh kaiketi, mutta olipa hintaa 65€ eli melkein puolet vacuum pedin hinnasta....

Entäs jos tekisi itse Vacuum Cuben, silloin tuo 65€ investointi yhteen venttiiliin ei enää tunnu kovin pahalta (kun metallirungolla varustetusta kunnon cubesta joutuu köyhtymään vähintään 1500€ kaupassa).

Esim.
http://www.heavyrubber-shop.com/shop/en/Vacuum/Vacuum-cube-high-grade-steel.html

Edit: Lisätty linkki juttuun
« Viimeksi muokattu: 06.10.2012, 00:42 kirjoittanut Mr.Vic »

disobedient

  • Vieras
Vs: tee-se itse vacbed???
« Vastaus #43 : 06.10.2012, 22:25 »
Tarvitsisin apua. Mistä kannattaisi lähteä hakemaan yksisuuntaista venttiiliä vacbediin? Jatkuva imurin huudatus syö vähän fiilistä. Lisäksi siitä tulee sen verran vetoa että pidemmässä sessiossa vaati subille korvatulpat.
Onko nuo ihan rautakauppakamaa, vai onko joku erikoisliike mistä pitää hakea? Ehkä en osannut käyttää oikeaa hakutermiä kun google tarjosi lähinnä pyöränventtiilejä :)
Jos vacbedin sisällä tuntuu käytettäessä vetoa, niin se vuotaa myös jostain muualta kuin imurin letkusta. Tällöin siitä venttilistäkään ei ole mitään hyötyä, kun ei siellä pysy alipaine.

Kuten jo aiemmin todettu, kaasunaamarin takaiskuventtiilit ovat hyviä tähän käyttöön, sellaista käytän itsekin. Vaatteiden säilyttämiseen käytetyn tyhjiöpussin venttiili voisi myös olla sopiva, jos sen liimaaminen lateksiin vaan onnistuu.

Glori

  • Vieras
Vs: tee-se itse vacbed???
« Vastaus #44 : 06.10.2012, 22:35 »
Kuten jo aiemmin todettu, kaasunaamarin takaiskuventtiilit ovat hyviä tähän käyttöön, sellaista käytän itsekin. Vaatteiden säilyttämiseen käytetyn tyhjiöpussin venttiili voisi myös olla sopiva, jos sen liimaaminen lateksiin vaan onnistuu.

Sellaisen tyhjiöpussin kävinkin jo hankkimassa. En vain vielä ole päässyt kokeilemaan. Tässä mallissa venttiili varmaan kiinnitetään kehikkoon, siihen putken suulle joka tulee bedin ulkopuolelle.

Kerron sitten joskus miten se toimi, kun vihdoin pääsen kokeilemaan.

Luulen että aikaisempi veto johtui genitaaleja varten tehdystä aukosta. En ollut sulkenut sitä kunnolla läpällä, vaan testatessa rajoitin sitä kämmenelläni. Seuraavan kerran ei enää mainittu vetoa korvissa lainkaan  :))