Kirjoittaja Aihe: Miksi julkaiset galleria kuvia?  (Luettu 35537 kertaa)

cutefeniks

Miksi julkaiset galleria kuvia?
« : 14.05.2011, 18:27 »
Heräsi tuossa yhtenä päivänä keskustelua eri foorumeille laitettavista valokuvista.

Miksi sinä laitat kuvia galleriaan tai miksi olet laittamatta?

Keskustelua heräsi kun pohdittiin työnhakua ja siihen tehtävää ansioluetteloa. Ovatko kuvat eräänlainen ansioluettelo myös kinkyille?

subbari kertoo millaista kaikkea hän on tehnyt ja kokenut, mitä kaikkea kestää, millaistas asustetta omistaa. Dominoiva osoittaa sidonta taitojaan, kuvauksia sessioista joita on pitänyt, näyttää tarvikkeita joita käyttää jne. Tavallaan houkutellaan niillä kumppaneita, osoitetaan taitoja.

Kenelle kuuluvat kuvat puolestaan. Ovatko ne hänen joka kuvassa on, ovatko ne hänen joka on tehnyt työn kuvaan (esim sidonnan). Miten itse koette asian?

vastaavasti voisi sitten kysyä miten koette muiden laittamat kuvat?

kuutti


Kahlittu

  • Vieras
Vs: Miksi julkaiset galleria kuvia?
« Vastaus #1 : 14.05.2011, 18:48 »
Mielenkiintoinen aihe ja ylläripylläri mä tartun het näppikseen ja alkaan veivaamaan vastausta:

Mä viestin kuvillani fantasioita ja tarinoita. Tai niin olen ainakin toistaiseksi tehnyt. Dokumentoivaa sessiokuvasta toisaalta en ole vielä päässyt edes tekemään. En koe enää nykyään tarvetta esitellä itseäni, taitojani tai toisten bdsm "taitoja" kuvien kautta.  Jokainen on kuitenkin oma yksilönsä jonka taidot ja tavat voivat poikketa kovasti toisistaan.

Minä julkaisen kuvia, koska sanallinen antini on ollut aikankin viimeaikoina kovin heikko. Yksi kuva kertoo tuhat sanaa.

Kuvat ovat aina kuvaajan. Sen, joka sitä nappia käytännössä painaa. Tästäkin on tietysti poikkeuksia. Tiedän tapauksen, jossa kuvaaja oli suunnitellut sommittelun, laittanut kameran telineelle, laittanut asetukset ja tarkennukset ja kaiken muunkin kuntoon ja pyytänyt jota kuta muuta painamaa sitä pikkuista nappulaa. Yhden teorian mukaan kuva on sen joka painaa nappia, mutta tuossa tapauksessa kyllä jo näen että kuva on sen joka sen suunnitteli. Tuosta em. setistä toisaan on väittelyä ees taas muutamalla nettisaitilla.
Mutta kuvaajalla on kuvan tekijänoikeus ja kuvaaja saa tehdä kuvalla periaatteessa mitä haluaa. Mallilta on tietysti hyvä pyytä lupa, varsinkin jos kuvan sisältö on nk. arvelluttavaa. Jos julkaiseen kuvan, missä kohde näytetään epäedullisessa valossa ja homma menee oikeuteen, niin kuvaaja saa kyllä nokkiinsa, vaikkakin tosiaan oikeudet kuvaan omistaakin.

Itse pyrin katsomaan täällä kaikki uudet kuvat. Etsin niistä tarinoita ja samalla myös pyrin havainnoimaan, että miten ne on kuvattu. Olisinko itse tehnyt kenties jotain toisin.

LadyIceQueen

  • Vieras
Vs: Miksi julkaiset galleria kuvia?
« Vastaus #2 : 14.05.2011, 20:19 »
Minä kun en noin muuten harrasta kuvieni julkaisua netissä niin tässä vuosien saatossa olen muutamassa paikassa laittanut esille galleriaan rakkaimpia kenkäkuviani  :)
Minulle kauniit kengät tuottavat iloa ja nautintoa, ajatukseni on ollut että ehkä kuvani tuottavat iloa osalle katselijoista.
Vassokuu, olkaatten hyvät  :)

Smooth

  • Vieras
Vs: Miksi julkaiset galleria kuvia?
« Vastaus #3 : 15.05.2011, 10:39 »
Galleriassa julkaisin kuvia jo siitä syystä että sinne piti saada jotain matskua pohjalle. Nyt ei ole tullut ladatuksi paljon mitään. Kun ei ole mitään materiaalia ladattava. HC kuvia omista jutusta en tänne latailee, en halua profiloitua niiden mukaan. Enkä ole ollut kuvattavana itse melko pitkään.

Jos lataan kuvan haluan, että se täyttää ainakin minun omat esteetisyyskriteerit. On minussa hitusen ekshibbaria tietty samalla.

Joskus tulee julkaistuksi galleriassa myös sellainen kuva jolla onkin enemmän merkitystä itselleen. Sitten sitä pohtii, onko se sille oikea paikka. Haluanko että tunteitani töllistellään? Onneksi niitä kuvia voi sieltä poistaakin :).


Guide-Master

  • Vieras
Vs: Miksi julkaiset galleria kuvia?
« Vastaus #4 : 30.05.2011, 20:36 »
Itse en julkase muuta kun joitain kuvia, nekin vain jostain mitä valmistan, en niitäkään myyntiin, eli noudatan sivuston periaatetta ei kaupallisuudesta.
Syyt miksi en itse kuvia laita mihinkään on selvät, ne antaa hyvin suppean kuvan tekemisestä, itsellä on periaate että se mitä teen teen aina sellasen kanssa jotka haluavat tutkia itseään syvemmältä kuin mitä vain jonkun yksittäisen tekniikan jauhamisesta saa, jota yksittäiset kuvat aina edustaa.

roosa

  • Vieras
Vs: Miksi julkaiset galleria kuvia?
« Vastaus #5 : 30.05.2011, 20:57 »
Mä tykkään näkyä. Ei siihen sen kummempaa syytä. :)

misuli_n

  • Vieras
Vs: Miksi julkaiset galleria kuvia?
« Vastaus #6 : 30.05.2011, 21:07 »
Pidän kuvista ja katselemisesta.
« Viimeksi muokattu: 31.05.2011, 07:55 kirjoittanut misuli_n »

Lucrezia

  • Vieras
Vs: Miksi julkaiset galleria kuvia?
« Vastaus #7 : 30.05.2011, 21:28 »
Äärimmäisen itseriittoisena ihmisenä on kiva näyttää muillekin, kun on mitä näyttää  8)

Samasta syystä minun kuvissani ei näy lemmikkejä eikä juuri välineitäkään. Vain MINÄ.

Ja kun jossain tulee juttua asuista tai aiheesta yleensä, on kätevää laittaa linkki omaan profiiliin - ei tarvitse lähetellä kuvia jokaiselle erikseen.

orjamies

  • Porttikiellossa
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1978
  • Etsin itseäni parenpaa seuraa
  • Galleria
Vs: Miksi julkaiset galleria kuvia?
« Vastaus #8 : 31.05.2011, 05:00 »
Itsellä toi kuvan pitäminen alkoi joskus chatissa,tosiaan ei tartte arvailla ulkonäköä galleriassa siksi että voihan tulla joku uusi joka ei muualla ole kuvaani nähnyt,silloin kun 1 kuvan pistin tulin myös "kaapistaulos" siinä mielessä että tiesin että jokupäivä vastaan tulee ihminen joka on nähnyt kuvani,kun on käynyt "kauhistelemassa" kinkychattia sitä odotellessa.

swan

  • Vieras
Vs: Miksi julkaiset galleria kuvia?
« Vastaus #9 : 31.05.2011, 11:56 »
Joopa. Olen tajuillut ettei mun kannata ainakaan kännyn kameralla otettuja kuvia laittaa minnekään kun niistä tulee aina vähän ylitaiteellisia ;D

Pidän tosiaan kanssa kuvista ja niiden katsomisesta ja saattaisin vähän osata kuvatakin,jos kunnollinen kamera ja keskittymiskykyä opetella kuvaamista

Kuvattavana en erityisemmin tykkää olla,paitsi jos voin katsoa muualle ja kuva esittää itsestäni parhaimman puolen eli kauhea maski päällä esmes tai vaatteet jotka peittää kaikenlaisen repsotuksen  ;D


PinkCat

  • Bizarre Club
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1012
  • nylkky
  • Galleria
Vs: Miksi julkaiset galleria kuvia?
« Vastaus #10 : 31.05.2011, 15:36 »
Äärimmäisen itseriittoisena ihmisenä on kiva näyttää muillekin, kun on mitä näyttää  8)

Samasta syystä minun kuvissani ei näy lemmikkejä eikä juuri välineitäkään. Vain MINÄ.

Ja kun jossain tulee juttua asuista tai aiheesta yleensä, on kätevää laittaa linkki omaan profiiliin - ei tarvitse lähetellä kuvia jokaiselle erikseen.

Aika sama syy mullakin  :))

Leccare

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 935
  • Orgasmikiduttaja
  • Galleria
Vs: Miksi julkaiset galleria kuvia?
« Vastaus #11 : 31.05.2011, 16:46 »
Onnistuneiden kuvien kanssa on helpompi saada nautiskeluseuraa.

Milla

  • Vieras
Vs: Miksi julkaiset galleria kuvia?
« Vastaus #12 : 09.06.2011, 12:56 »
Exhibitionismi sisältää sen puskissa alasti hiipparoinnin lisäksi myös julkisen sanallisen, kuvallisen tai äänellisen materiaalin tuottamisen. Kirjailijat, kuvaajat ja säveltäjät ovat omalla tavallaan exhibitionisteja. Meissä kaikissa galleriaan lataajissa asuu siis pieni exhippari  8)  joten se on yksi osa-alue kuvien julkaisemisessa.

Kahlitun tavoin myös minä (ainakin koitan) välitän kuvillani tarinoita, fantasioita / toteutuneita fantasioita. Asuja, välineitä, tapahtumia, ja ehkä myös haaveita. Omia kuvia ei ole latailtavaksi (ehkä joskus tulevaisuudessa, mene ja tiedä...) joten homma on studioineiden kontolla. Mun ottamien kuvien käyttö+julkaisuoikeus on vain ja ainoastaan mallilla itsellään, sillä kuka seisoo linssin edessä, olkoon "virallinen" tapa miten vaan.

Tahtoisin siirtää osan "Studio Millan" kuvista otettavaksi ulkona, muttei ole paikkaa missä voisi olla rauhassa ilman sivullisia videokameroita, ja se vähän harmittaa. Muutenkin olisi ulkona otettaviin kuviin sen tusina ideaa valmiina.

Voikkarina tiiraan kaikki gallerian kuvat useampaan kertaan. Näköaistin lisäksi koen joidenkin kuvien tapahtumia melkein kuin olisin ollut niissä mukana. Osasta kuvia meen ihan sekasin ja niihin tarttis leimata K-Milla  :o  joistain kuvista tunnen kateutta, jotkin puistattaa, jotkin herättävät ajatuksia tai ideoita, ja joistakin yksinkertaisesti vain nautin niiden kauneuden takia.

Arctika

  • Vieras
Vs: Miksi julkaiset galleria kuvia?
« Vastaus #13 : 19.07.2011, 17:52 »
En pane gallerioihin kuvia siksi, että haluan säilyttää yksityisyyteni edes jollain tasolla. Asuu minussakin pieni exhibbari, mutta se näkee päivän- tai yönvalon vain silloin, kun niin päätän ja vain niille silmille, joille sen näyttämisen koen sopivaksi. Toisin sanoen esim. kinkykavereiden tapaamisissa/sessioissa tai bileissä.
Menen tyytyväisyydestä myhäillen hautaan tietäen, etten ole kinkytaipumuksistani joutunut kertomaan tahi hämmästeleviin kysymyksiin vastailemaan yhdellekään lähisukulaiselleni tai työyhteisöni jäsenelle. En omalla kohdallani halua myöskään asettaa em. ihmisiä heille mahdollisesti epämukavaan tai kiusalliseen tilanteeseen, että tunnistaisivat minut jostain netissä pyörivästä, epätavanomaisesta kuvasta.
Juuri sen verran suppea itse olen. Onneksi tässä kaapissa on paljon tilaa, tungusta huolimatta.

Norja

  • Vieras
Vs: Miksi julkaiset galleriakuvia?
« Vastaus #14 : 22.07.2011, 21:44 »
Mielenkiintoinen aihe ja ylläripylläri mä tartun het näppikseen ja alkaan veivaamaan vastausta:

Mä viestin kuvillani fantasioita ja tarinoita. Tai niin olen ainakin toistaiseksi tehnyt. Dokumentoivaa sessiokuvasta toisaalta en ole vielä päässyt edes tekemään. En koe enää nykyään tarvetta esitellä itseäni, taitojani tai toisten bdsm "taitoja" kuvien kautta...

Nyt on pakko kertoo tää vaikka ei kyllä yhtään liity koko otsakkeeseen. Luin eka että: "Mä viestin kullillani fantasioita ja tarinoita." ja kelasin et toihan on hyvä! Kyrpää fotoista nimittäin löytyy. Mä olen nähnyt Kahlitun kuvia ja ne paranee koko ajan paranemistaan. Niissä on usein mukana purevaa oivaltavuutta ja pohjalaisen synkän mustan huumorin sävyttämää käteensähörähtelyä jäykistelijöille tyyliin Iggy Pop Keskustapuolueen vuosikokouksen pääesiintyjänä, mistä pidän. Kovasti. Niissä ei sievistellä.

Oikeastaan voisinkin vaihteeksi julkaista pari fotoa itsestäni ja ulkoilmaihmisen upean päivettyneestä vartalostani. Ei kai siitä mitään haittaakaan olisi.