Kirjoittaja Aihe: Näin Raamatussa  (Luettu 3812 kertaa)

peksu

  • Vieras
Näin Raamatussa
« : 11.06.2013, 22:49 »
Luukkaan evankeliumissa on jotain meitäkin koskettavaa :

 Ja heidän vaeltaessaan hän meni muutamaan kylään. Niin eräs nainen, nimeltä Martta, otti hänet kotiinsa.
39. Ja hänellä oli sisar, Maria niminen, joka asettui istumaan Herran jalkojen juureen ja kuunteli hänen puhettansa.
40. Mutta Martta puuhasi monissa palvelustoimissa; ja hän tuli ja sanoi: "Herra, etkö sinä välitä mitään siitä, että sisareni on jättänyt minut yksinäni palvelemaan? Sano siis hänelle, että hän minua auttaisi."
41. Herra vastasi ja sanoi hänelle: "Martta, Martta, moninaisista sinä huolehdit ja hätäilet,
42. mutta tarpeellisia on vähän, tahi yksi ainoa. Maria on valinnut hyvän osan, jota ei häneltä oteta pois."

-peksu

-katy-

  • Vieras
Vs: Näin Raamatussa
« Vastaus #1 : 12.06.2013, 01:09 »
Kumpikohan sitä olisi,martta vai maria,heh-

Itse kun olen kunnostautunut pienen elon ajan "raamatuissa",niin tarinan opetus oli se,ettei herran armoa tarvitse ansaita millään tavalla,riitti kun oli oma itsensä,armahdettu syntinen-

käytännössä se ei vain toiminut- piti olla aina todistamassa kelpoisuuttaan- näin silloin ja nyt-
todistus ihmisyydestä,mikä on oikeastaan hyvin huojentavaa-

Ihmiset OVAT OLEMASSA :)

Kettu vinossa

  • Vieras
Vs: Näin Raamatussa
« Vastaus #2 : 12.06.2013, 16:47 »
Eikös tuon opetus tarkoita, että uskonnollisen sanoman kuuntelu on tärkeämpää kuin palvelustyö?  ???

No, ehkäpä palvelustahtoiset kinkyt eroavat sankoin joukoin kirkosta tämän luettuaan.  >:D

peksu

  • Vieras
Vs: Näin Raamatussa
« Vastaus #3 : 24.08.2013, 01:42 »
Voisihan asiaa ajatella sitenkin ehkä, että Herra ei ollut pyytänyt mitään palvelua . Martta hössötti luullen tietävänsä mitä Herra odottaa  :) . Maria istui odottavana Herransa jalkojen juuressa . Odotti kenties kuulevansa mitä Herra haluaa ja toteuttavansa sitten sen, eikä omia hössötyksiä niinkuin Martta  ;D

Niin, kumpi olisikaan subina lähempänä sydäntäni . Kyllä se Maria olisi !