Kirjoittaja Aihe: Moniko täällä ei pidä vaniljasta ollenkaan?  (Luettu 20280 kertaa)

Kukkanen

  • Vieras
Vs: Moniko täällä ei pidä vaniljasta ollenkaan?
« Vastaus #60 : 26.07.2016, 20:43 »
Todellakin vaniljaseksi voi olla myös ihanaa ja "tajunnanräjäyttävää", ei se ole kinkyseksin yksinoikeus ;)

Esim. ajatuksen voimalla saaminen on aika vaniljaa mun mielestä, vaikka harvinainen taito onkin. Mut kyllä vaan tuntuu ihanalta! Yhdellä sormella hellä vaginan silittely, kohdunsuun silittely erityisesti -vaniljaa eikö? Ja kuitenkin nimenomaan pitkään yhdellä sormella hellästi silittämällä (30min-2h) oon saanut parhaimmat+pisimmät orgasmini koskaan. Ei tietenkään automaationa, mut sopivassa fiiliksessä hellä, hidas kosketus on ihanaa. Joku voisi tantra-seksiksikin sitä kutsua, mut ite en allekirjoita tantran huuhaa-puolia, joten en allekirjoita harrastavani tantraa, harrastan juuri sellaista seksiä mikä mua miellyttää kulloinkin.

Ei kinkyjutut eikä vanilja ainakaan mun kohdalla ole toisiaan huonompia tai parempia saati toisiaan pois sulkevia. Itseasiassa mun lemppari (yleensä) on että aloitus on aika vaniljainen, mutta menee kinkymmäksi. Toistepäinkin toimii tai erikseen jompaakumpaa.

Sokerointia itselleni tehdessä (kipu) sain myös pari orgasmia ja nautin, mut kipuorkut on mulla usein lyhyitä ja äkkinäisiä. Mut monipuolisuus on ihanaa, vaihtelevuus. Toisaalta piiskauksesta nautin kerran tosi paljon ja pääsin tilaan, jossa ajan- ja paikantaju häviää. Vaikka yleensä siihen pääsen helpoiten hellällä kosketuksella, mut poikkeukset vahvistaa säännön ;) Myös vibrakidutuksessa, ns. pakotetuissa orgasmeissa tulee aika jänniä fiiliksiä jne.

Vähän hassua musta, miten kinkyt hieman ainakin rivien välissä tuntuu "dissaavan" vaniljaa. Vähän kuin pitäisi valita; isä vai äiti, kumpi on rakkaampi? Tai hyvät yöunet vai syöminen, kumpi on kivempaa? Miksei voi vaan todeta, että ainakin joillekin ihmisille juuri se elämän monimuotoisuus on se juttu :) Musta on ihanaa, jos joku nauttii vain vaniljasta tai vain kinkystä, mut en lähtis arvottamaan kumpi on parempaa, jokaisella makunsa ja kokemuksensa :)

Perhonen89

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1582
  • Kiltti tyttö
  • Galleria
Vs: Moniko täällä ei pidä vaniljasta ollenkaan?
« Vastaus #61 : 26.07.2016, 20:51 »
Juu en minäkään ymmärrä kinkyjen tapaa dissata vaniljaseksiä. Ihmiset on vain erilaisia ja kaikki eivät vain nauti samanlaisesta seksistä. Kuitenkin jos miettii vaniljaihmisiä, niin heille se vaniljaseksi voi olla hyvinkin tyydyttävää, joten en näe syytä dissata vaniljaa. Lisäksi se, että on kinky, ei tee meistään millään tavoin parempia ihmisiä kuin vaniljoista.

Vaniljaseksin huono puoli on vain se, että se saattaa ajan myötä muuttua liian tylsäksi, samassa asennossa jyystämiseksi. Siksi itse nautin kinkyseksistä, koska vaihtelevuutta on yleensä enemmän kuin vaniljassa. :)

Kulkuri

  • Vieras
Vs: Moniko täällä ei pidä vaniljasta ollenkaan?
« Vastaus #62 : 26.07.2016, 21:06 »
Nautin niin vaniljasta kuin kinkyilystäkin. Se hyvä siinä juuri onkin. Tuo monipuolisuutta seksielämään. Pelkka vanilja voi käydä ajastaan tympäisemään ja yksitoikoiseksi. Kinkysessiossa on kuitenkin sama ongelma..Ei kinky ole sen parempi kuin vaniljakaan (minusta). Vanilja joka ei kinkyile menettää jotain ja kinky joka ei harrasta vaniljaa, menettää myös jotain (minusta).

Radien

  • Vieras
Vs: Moniko täällä ei pidä vaniljasta ollenkaan?
« Vastaus #63 : 27.07.2016, 19:22 »
Kinky joka ei harrasta vaniljaa, menettää myös jotain (minusta).

Kaikki kinkyt, etenkin jos puhutaan fettareista, ei oikeen saa vaniljasta mitään irti. Kaikille kinkyille se vaniljattomuus ei tarkoita sitä, että jotenkin dissaisi vaniljaa. "True-kinkyjenkin" joukossa on sellaisia ihmisiä, jotka a) ei ehkä koskaan ole saaneet kunnollista seksuaalista tyydytystä vaniljasta tai b) on kinkyilleet jo niin kauan että ovat jo menneet sen verran syvälle että ajatus vaniljasta tuntuu lähinnä oudolta. Epäilen, että aika moni fettari harrastaisi mielellään pelkkää vaniljaakin. Se vaan ei ole kaikille vaihtoehto.

Pandemonia

  • Vieras
Vs: Moniko täällä ei pidä vaniljasta ollenkaan?
« Vastaus #64 : 28.07.2016, 18:14 »
Pidän! Heti kun mut otetaan ees puoliväkisin, tukasta kiinni, pakotetaan tulemaan, tai joku katsoo/paikka on julkinen :D no sori. Ja heips pitkästä aikaa. Tulin takas.

Mei

Vs: Moniko täällä ei pidä vaniljasta ollenkaan?
« Vastaus #65 : 29.07.2016, 09:38 »
Vanilja hyvin erityisen ihmisen kanssa D/s-maustein on ok silloin tällöin (mieluiten harvoin :D). Muuten preferoin kyllä selkeää bdsm-meininkiä.

PVC-essu

Vs: Moniko täällä ei pidä vaniljasta ollenkaan?
« Vastaus #66 : 29.07.2016, 20:20 »
Ruoka vie kyllä nälän, mutta mieluiten ripaus suolaa makua antamaan. Muutenkin kyllä vaan maistuu paremmalta maustettuna.
Sama jos kysytään: Alasti vai jotain pientä päällä? Silloin taas vastaus, jotain pientä päällepantavaa.
Onhan se vaniljakin ihan ok, mutta kun elämä on lyhyt, miksei käyttäisi mielikuvitusta.

TragedyForYou

  • Vieras
Vs: Moniko täällä ei pidä vaniljasta ollenkaan?
« Vastaus #67 : 29.07.2016, 20:59 »
Vanilja on ihana nainen  :love:
Mutta vaniljaseksi..on kiihkeää, rentouttavaa, kiihottavaa, parisuhdetta lujittavaa, nautinnollista. Tätä Rakkaani kanssa on ja tulee aina olemaan.  :love:

Ishtar

Vs: Moniko täällä ei pidä vaniljasta ollenkaan?
« Vastaus #68 : 29.07.2016, 21:00 »
Aha! Pääsen (kyseenalainen kunnia) olemaan yksi niistä super-pervoista joiden mielestä tavispaneminenkin on kivaa. :D
Vaan rajan vedän - jotain tunnetta ja asennetta pitää olla, ei voisi vähempää kiinnostaa joku yhden kerran rykäisy kuppilasta tms.

Vanilja

Vs: Moniko täällä ei pidä vaniljasta ollenkaan?
« Vastaus #69 : 30.07.2016, 09:03 »
 :love:
Vanilja on ihana nainen  :love:
Mutta vaniljaseksi..on kiihkeää, rentouttavaa, kiihottavaa, parisuhdetta lujittavaa, nautinnollista. Tätä Rakkaani kanssa on ja tulee aina olemaan.  :love:

Kiitos samoin Tyfy, olet ihana. Ja viisaskin mielipiteessäsi.  :-*

bmasteri

  • Vieras
Vs: Moniko täällä ei pidä vaniljasta ollenkaan?
« Vastaus #70 : 30.07.2016, 11:57 »
Ruoka vie kyllä nälän, mutta mieluiten ripaus suolaa makua antamaan...

Heh, muotoilisin tämän lauseen niin, että "vanilja helpottaa makeannälkään, mutta mieluiten ripaus suolta makua antamaan"

Masoch

  • Vieras
Vs: Moniko täällä ei pidä vaniljasta ollenkaan?
« Vastaus #71 : 30.07.2016, 19:48 »
Kiitos ketjun aloittajan puolesta vastaajille.


helmiketju

Vs: Moniko täällä ei pidä vaniljasta ollenkaan?
« Vastaus #72 : 16.08.2016, 21:54 »
Mä en oikein tiedä miltä se puhdas vanilja maistuu. Aina siinä kauhassa on ollut jotain muitakin makuja mukana.

Miten se vanilja määritellään? Olen tavannut sellasenkin miehen, jonka mielestä naisen hyväileminen sormin (sieltä) oli jo kinkyä. ::)

Vaihtelu virkistää, kuka sitä samaa makua aina jaksaa?

Bounded

Vs: Moniko täällä ei pidä vaniljasta ollenkaan?
« Vastaus #73 : 16.08.2016, 23:50 »
Se miten itse määritän vanillan ja kinkyn niin olen hyvin iloinen siitä, että nautin molemmista. Tosin nauttiminen on erilaista. Kinkyn jälkeen olo on todellakin paljon vapautuneempi, rennompi, raukeampi ja ehkäpä hyvällä tavalla haavoittuvampi. Vaniljan jälkeen olo on iloinen, hieman energisempi sekä tyytyväinen (en löydä sanoja).

Tietysti olen iloinen, että nautin molemmmista ihan käytännön syistäkin. Vaniljan aikana on paljon pienempi riski joutua muksujen yllättämäksi. En oikeen kokisi sitä ihanteelliseksi, jos joku lapsista tulisi kesken session meidän 'työhuoneeseen' kun olisin köytettynä sänkyyn, dildo suussa ja sträppäri hanurissa.

Fastidia

Vs: Moniko täällä ei pidä vaniljasta ollenkaan?
« Vastaus #74 : 22.08.2016, 12:07 »
Jaa-a mitenhän se vanilja seksi sitten määritellään.
Monen näkemyksen mukaan iso osa minun seksielämästäni edustaa enemmän vaniljaa kuin kinkyilyä, vaikka lähes poikkauksetta mukana on kinky elementtejä kuten kuristaminen, tukistaminen, orgasinhallinta puolin ja toisin. Kuitenkin normaalin arjen keskellä ei niin usein ole mahdollista sessiointiin ja puolisoni kanssa nautimme seksistä ja seksuaalisuudesta lähes päivittäin.
Vaniljaseksi joo kyllä vaatii ensinnäkin tunteita pohjalle ja lisäksi mausteita. Semmonen "pidetään käsistä kiinni, katsellaan silmiin ja rakastellaan hitaasti" seksi aiheuttaa auttamatta kellon tuijottelua ja joko tää loppuis ajattelua. Vaikka kuinka olis kyseessä ihminen jota rakastaa. Nykyinen puolisoni onneksi tietää tämän ja osaa ottaa huomioon ettei hidas hellä rakastelu toimi kuin osana sessiointia ja orgasmin viivytyskeinona minulle.
Kuitenkaan en suurinta osaa sessioinnin ulkopuoleisesta seksistä meillä laskisi vaniljaksi, se on meidän tapamme toteuttaa mieltymyksiämme ja itseämme tilan ja ajan antamissa puitteissa. Puhdasta vaniljaa on todella harvoin, ihan vaan tuomassa vaihtelua. Ei sitä aina jaksa nussia kuink kiimaiset kaniinit.

Fastidia