Kirjoittaja Aihe: Sub/bottom sessiosuunnittelijana  (Luettu 2979 kertaa)

Fia

  • Vieras
Sub/bottom sessiosuunnittelijana
« : 09.01.2021, 14:07 »
Karkkikaupasta kajahtaa taas kummia. Olen tässä miettinyt, voiko subi olla sessiosuunnittelija? Mutta ennen kuin nyt kaadatte vaahtokarkkikaakaonne, antakaa kun selitän...

Yleensähän siis dominoiva/toppaava osapuoli suunnittelee session kulun, toki submissiivisen/bottomina olevan osapuolen kanssa sovituissa rajoissa ja mahdollisesti esimerkiksi tämän fantasioiden pohjalta. Onhan tietysti luontevaa, että aktiivinen toteuttava osapuoli funtsii itse, mitä on tekemässä.

Mutta entäpäs jos sub/bottom joskus suunnittelisi ja toteuttaisi domille/topille palvelu- ja hemmottelusession, jossa sub/bottom siis tekisi sarjan asioita, joista tietää (tai ainakin olettaa) domin/topin pitävän ja fantasioivan? Tavallaan siis ehkä lähestytään "service top" -toimintaa, mutta ajan tässä nyt takaa sellaista sessiota, jossa osapuolten dynamiikka ei sinänsä mitenkään vaihdu suhteessa normaaliin, mutta dom/top vaan saisi olla "hallitsijamaisesti" palveltavana ja hemmoteltavana. Toki hänellä olisi myös vapaus ja oikeus milloin tahansa session aikana ottaa aktiivinen rooli ja myös muuttaa session kulkua improvisoidusti, jos siltä tuntuu

Onko kenelläkään mahdollisesti kokemusta tämän tyyppisestä sessioinnista? Kuulisin mielelläni kokemuksia ja miksei myös ideoita. 🙂


bikantti

  • Helsingin akateemiset kinkyt ry
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2569
  • Ymmärrä taaksepäin, elä eteenpäin, nauti tässä.
  • Galleria
Vs: Sub/bottom sessiosuunnittelijana
« Vastaus #1 : 09.01.2021, 14:19 »
On kokemusta. Toimii mikäli D:llä on edes ton verran joustoa :) Mielestäni top-roolissa toimiminen palvellen on aktiivisen alistuvan toimintaa eikä sinänsä mitään switchaamista. Lisäksi on kokemusta, että on oikeasti vaihdettu valtaa (D/s) ja sitten on kokemusta, että on vaihdettu top-bottom-rooleja, mutta D/s-roolit siirtyivätkin sivuun eli sinänsä kumpikaan ei ollut D eikä s vaan oltiin vaan pervoja.

Ei noissa ehkä välttämättä ennalta tiedä, miten hommat asettuu. Kokeilemalla se sitten selviää, että miten kenenkin kanssa.

Fia

  • Vieras
Vs: Sub/bottom sessiosuunnittelijana
« Vastaus #2 : 09.01.2021, 14:34 »
On kokemusta. Toimii mikäli D:llä on edes ton verran joustoa :) Mielestäni top-roolissa toimiminen palvellen on aktiivisen alistuvan toimintaa eikä sinänsä mitään switchaamista. Lisäksi on kokemusta, että on oikeasti vaihdettu valtaa (D/s) ja sitten on kokemusta, että on vaihdettu top-bottom-rooleja, mutta D/s-roolit siirtyivätkin sivuun eli sinänsä kumpikaan ei ollut D eikä s vaan oltiin vaan pervoja.

Ei noissa ehkä välttämättä ennalta tiedä, miten hommat asettuu. Kokeilemalla se sitten selviää, että miten kenenkin kanssa.

Ihana vastaus. Itsehän olen ainaskin vähän switch, mutta ideana ei nyt tässä vars. ole roolien vaihto vaan juurikin tällainen "aktiivinen palveleminen".

Vähän jännää, mutta sehän on hyvä asia. 😉

MasterPain

  • Bizarre Club
  • Asiakas
  • *
  • Viestejä: 109
  • Kysymällä voi saada haluamansa
  • Galleria
Vs: Sub/bottom sessiosuunnittelijana
« Vastaus #3 : 09.01.2021, 15:43 »
Kyllä toimii, jos haaveet mitä sessiossa mukana ovat toteutettavissa. Itselle on käynyt, että aika määrite on hiukan jäänyt yhteen sovittamatta ja no huono jälkimaku jäi molemmille sessiosta. Tietty jos on sama kumppani ja tiedetään kummakin suurimmat himot johonkin niin niitä voi välttää / korostaa sessioinnissa. Tai se ettei toinen edes tiedä joutuneensa sessioon.

DomHugo

  • Uusi asiakas
  • *
  • Viestejä: 1
  • Hyvä tyttö... se on kohta ohi, hetki vielä.
  • Galleria
Vs: Sub/bottom sessiosuunnittelijana
« Vastaus #4 : 19.03.2021, 09:50 »
Olen todella uusi ja aivan märkäkorva vielä D/S suhteissa ja siihen liittyvässä. Nyt minulle on mahdollistunut tilaisuus aloittaa erittäin mielenkiintoinen ja kiehtova D/S suhde lähellä asuvan S naisen kanssa, jolla on huomattavasti enemmän kokemusta kuin minulla.

Lähestyn tätä asiaa omalla kohdallani nyt näin...
- Miksi en kuuntelisi subin omia toiveita, ajatuksia ja mielihaluja sessioiden suhteen?
- Sessio on minulle D/S suhteesta riippumatta kahden henkilön välinen "kauppa" rooleista huolimatta
- "Jos annat, saat" ajatus toimii molempiin suuntiin
- "Kaikki käy, kunhan se sopii molemmille"

Itse olen D ja kiksini saan alistuvasta subista. Nautin siitä kun saan alistaa, esineellistää ja käyttää subia omien halujeni toteutus kappaleena. Tässä on tietysti pikku twisti... kiksini pilaa se, jos subini ei saisi niitä asioita joita kaipaa ollenkaan, tai liian vähän. Minusta molempien pitää "nauttia" siitä mitä tehdään, mitä muuten järkeä tässä olisi?

Onhan se aivan parasta jos subi oikeasti ja aidosti antaa itsensä Domille käsittelyyn ja nauttii siitä kaikesta mitä Domi toteuttaa. Ja kyllä näihin tilanteisiin tarvitsee käydä vuoropuhelua monella tapaa ja ottaa molemmat osapuolet huomioon.

Qurat

  • Majuri
  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 673
  • I´m really bad..
  • Galleria
Vs: Sub/bottom sessiosuunnittelijana
« Vastaus #5 : 19.03.2021, 17:23 »
Vaihteeksi olisi melko mukavaa ollaa niin ettei tarvii sitä vankkuria vetää vaan voisi ollaa matkustajanakin. Se, että miten silloin joku asetelma toimii ja egot kestää riippuu niin paljon osapuolista. Olettaisin että Brat-tamer tyyppi D ihmisilla ei pitöisj ollaa pinyäkään onkelma asian kanssa ja sellaisia tositosi D/s asioita harrastavilla saattaa asetelma takoilla hiukan. Minä tykkäisin jos sub järjestää välillä asioita.

Snadistisadisti

  • Porttikiellossa
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1506
  • TrueMaster and proud of it!
  • Galleria
Vs: Sub/bottom sessiosuunnittelijana
« Vastaus #6 : 19.03.2021, 18:38 »
En näe tuossa mitään maatamullistavaa periaatteellista haastetta. Vinkulelu on tarkoitettu palvelemaan, eikä se nyt huono homma ole, jos sattuu vielä olemaan aktiivinen halussaan miellyttää kumppania. Edellä mainittu toisen osapuolten halujen ja toiveiden tunteminen ennakkoon on kyllä onnistumisen kannalta merkittävän tärkeää.

SaRu

Vs: Sub/bottom sessiosuunnittelijana
« Vastaus #7 : 19.03.2021, 18:50 »
 :o
Jaa, ettäkö minä suunnittelisin?
Ja vielä toteuttaisin?

Ei siinä, joskus harvakseltaan on mielessä käynyt, mitä kaikkea kivaa voisikaan toiselle tehdä.
Mutta koska mun on vaikea edes pyytää mitään mitä haluisin itselleni tai yhdessä tehtävän, niin vielä vaikeampaa olisi sanoa toiselle, et hei, mulla olis idea, et voitas joskus tehdäkin näinpäin.....
Toki nykyiset olosuhteet sun muut vaikuttaa siihen,ettei se toteutuskaan olisi sillai riittävän mutkatonta ja helppoa, jotta antaisin niiden ohikiitävien ideoiden elää silmänräpäystä pidempään.

orjamies

  • Porttikiellossa
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1978
  • Etsin itseäni parenpaa seuraa
  • Galleria
Vs: Sub/bottom sessiosuunnittelijana
« Vastaus #8 : 19.03.2021, 20:33 »
Tutumman kanssa voisi toimia hyvinkin.

LaLola

  • Uusi asiakas
  • *
  • Viestejä: 14
  • Kilttiys elämässä / Tuhmuus makkarissa
  • Galleria
Vs: Sub/bottom sessiosuunnittelijana
« Vastaus #9 : 19.03.2021, 22:25 »
Itse olen aika aktiivinen, ideoiva ja aloitteellinen ns. normaalipersoonassa, niin joskus subinakin voisin hyvinkin kuvitella toimivan sen kun vaan vaihtelun vuoksi :)
Sopivan henkilön kanssa. Pieninä annoksina.
Ps. Domhugo kirjoitti ihanasti :)

Dean

Vs: Sub/bottom sessiosuunnittelijana
« Vastaus #10 : 20.03.2021, 06:01 »
Käy oikein hyvin. Vaikka harvemmin tapahtuukin.

Muistan vieläkin sen kerran, kun ensimmäisessä yhteisessä asunnossamme vaimo otti minua kädestä, vei makuuhuoneeseen, itse kaivoi floggerin esille, ojensi minulle ja kysyi, voisinko saada? Asettui sängylle ja kysyi, onko hyvä näin? Annoin tavallista lujemmin piiskaa, koska sitähän tässä oltiin vailla. Mietin, että unpa upeaa olla aviomies ja laukesin hänen punaisille pakaroilleen. Suukoteltiin.

Kottikärpänen

  • Vieras
Vs: Sub/bottom sessiosuunnittelijana
« Vastaus #11 : 20.03.2021, 08:27 »
Koska tämä roolini Herrana on melko tuore ja siten jatkuvaa itsensä ja halujensa tutkiskelua, otan ilolla vastaan subin aloitteellisuuden. Olemme tällä hetkellä tutustumisen ja kiimannostatuksen vaiheessa, jossa sovimme palvelussuhteen sisällöstä, kuten tietysti kuuluukin tehdä.

Lähtökohtaisesti palvelijattareni haluaa olla ensi sijassa hyväksikäytön ”uhri”. Hän kertoo varsin määrätietoisesti millaisia asioita haluaisi itselleen tehtävän, mutta jättää minulle käytännön toteutukseen aika vapaat kädet. Tämä sopii minulle erinomaisesti. Tässä vaiheessa varsinaisesta sessiosuunnittelusta ei voi vielä puhua, mutta tuntuma nyt on, että en tule jatkossakaan yksipuolisesti ohjaamaan tapahtumien kulkua, vaikka se päälle voi näyttää siltä.

PallasAthene

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 154
  • EI kaveripyyntöjä ilman viestiä jos ei tunneta IRL
  • Galleria
Vs: Sub/bottom sessiosuunnittelijana
« Vastaus #12 : 20.03.2021, 18:56 »
Kiinnostava aihe! Itse olen ajatellut niin, että subillani on melkein "velvollisuus" ideoida ja suunnitella erilaisia skenaarioita (koska olen itse usein töistä väsynyt yms)  ja arvostan paljon sitä, että olen hänen myötään myös löytänyt yleisemminkin itsestäni uusia puolia ja uusia kinky-mieltymyksiä.

Ehkä  kyse on ehkä enemmän ideoiden jakamisesta kun sessioiden käsikirjoituksesta, mutta esimerkiksi joko sanalliset tai muuten ilmaistavat vinkit ja vihjeet ovat tuoneet tosi kiinnostavia puolia sessioihin ja suhteeseen. Mutta siis sessioihin uutta inspiraatiota tarjoaa hän jatkuvasti ja se on upeaa!

Tyttöpoika30

  • Vieras
Vs: Sub/bottom sessiosuunnittelijana
« Vastaus #13 : 21.03.2021, 11:22 »
Ehkä  kyse on ehkä enemmän ideoiden jakamisesta kun sessioiden käsikirjoituksesta

Komppaan PallasAthenea tässä. Omasta mielestäni hyvässä suhteessa sub voi ideoida ja tuoda niitä esille. Dominoiva osapuoli voi sitten päättää mitä niistä ideoista toteuttaa  :)

Kata

Vs: Sub/bottom sessiosuunnittelijana
« Vastaus #14 : 21.03.2021, 12:30 »
Todellakin toimis. Miussa lienee pillowprinsessan ominaisuuksia sen verran paljon, että nautin suunnattomasti palveltavana olemisesta. Jo jotkin arjen pienet, yllättävät palvelukset sopivaan saumaan saavat miut pähkinöiksi. Osittain mie jopa oletan saavani omatoimista palvelua, mutta se kuinka paljon siitä nautin, selvisi miulle vähän vahingossa törmättyäni hyvin palveluhenkiseen ihmiseen. En aiemmin ja nyt vielä vähempi edes halua subejani passiivisina vastaanottajina.

Tämä on kuitenkin asia joka toimii paremmin, kun tuntee jo toisen ja sen mistä hän pitää. Itsenäistä/dominoivaa ihmistä (minua mitä suurimmassa määrin) on helppo silittää vastakarvaan olettaessaan miun pitävän (ja tekevän) jostakin vain siksi, että olen lyhyehkö kurvikas blondi tai ylipäätään nainen. Nimenomaan tuossa järjestyksessä. :D