Kirjoittaja Aihe: Deitti-ilmoituksiin kommentoiminen  (Luettu 4672 kertaa)

Fia

  • Vieras
Vs: Deitti-ilmoituksiin kommentoiminen
« Vastaus #30 : 14.03.2021, 19:49 »
Mielenkiintoinen keskustelu. Ite oon joskus deitti-ilmoihin kommentoinut, sekä tsemppi-/nostomielessä että rehellisesti sanottuna joskus myös, kun ilmossa on ollut mielestäni jotain niin vahvasti "vialla" etten ole malttanut olla puuttumatta. Mieleen tulee esim. tapaus, jossa hakija ilmoitti olevansa "erilainen kinkymies" tms., jonka moni koki yleisesti muiden kinkymiesten mustamaalaamisena.

Ehkäpä kieltämättä ainakin jälkimmäiset voisi vaan jättää omaan arvoonsa.

Tsemppailuviestit taas oon ite kokenu kivoina, ja varsinkin musta on aina jotenkin liikuttavaa ja ihanaa lukea kun hakihan kaverit ja jopa eksät kehuvat häntä. Itselleni nämä kommentit antavat seuranhakijasta hyvän kuvan. Lisää luottamusta, että on tyyppejä, jotka uskaltaa suositella ihmistä.

vanDaali

  • Turun Baletti
  • Baarikärpänen
  • *
  • Viestejä: 660
  • Kutsumapronomini: "se"
  • Galleria
Vs: Deitti-ilmoituksiin kommentoiminen
« Vastaus #31 : 14.03.2021, 20:06 »
Mä oon naureskellut myös näille ”tämä on huipputapaus” tyyppisiä kommentteja. Kumminkin sitten sen verran huono ettei kommentoijalle itselleen kelvannut😂😂🤔. Tulee vaan tosi epätoivoinen kuva alkuperäisestä hakijasta🙈 vähän ku ”oman äitinsä mielestä unelmavävy”👻

Vähän aikaa sitten oli yksi deitti-ilmoitus jota teki kovasti mieli tsempata, ja nostaa mutta olen onnnistunut malttamaan mieleneni.

Ei tarkoita että ilmoituken jättäjä olisi jotenkin huono tai epätoivoinen tai ettei kelpaisi, kelpaisi oikein hienosti mutta että vaikkapa paikkakunta, elämäntilanne tai kiinnostukset kohtaa sillä tavalla että olisi mahdollista.

OrjaKuiskaaja

  • Vieras
Vs: Deitti-ilmoituksiin kommentoiminen
« Vastaus #32 : 14.03.2021, 20:33 »
Mä oon naureskellut myös näille ”tämä on huipputapaus” tyyppisiä kommentteja. Kumminkin sitten sen verran huono ettei kommentoijalle itselleen kelvannut😂😂🤔.

Meinaat että jos olet vaikka kymmenen vuotta tuntenut kaverin, ja se on osoittanut selkärankaa ja sydäntä, niin et voisi sitä kehaista, ellet itse panisi?

Olen suorastaan parittanut tyyppejä, joiden fetissit ovat minulle vieraita, sukupuoli väärä (anteeksi niille joita nirsous loukkaa) ja ties mitä epäyhteensopivuuksia.

IlonaSinulle

  • Rsyke
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1676
  • Welcome to the cute side. We NEED coocies.
  • Galleria
Vs: Deitti-ilmoituksiin kommentoiminen
« Vastaus #33 : 14.03.2021, 20:45 »
Mä oon naureskellut myös näille ”tämä on huipputapaus” tyyppisiä kommentteja. Kumminkin sitten sen verran huono ettei kommentoijalle itselleen kelvannut😂😂🤔. Tulee vaan tosi epätoivoinen kuva alkuperäisestä hakijasta🙈 vähän ku ”oman äitinsä mielestä unelmavävy”👻

Minusta olisi ikävää jos en olisi edes ystävieni mielestä ihana. Kaikkien kanssa ei vaan synny seksuaalista/romanttista suhdetta ja kyse ei ole ole "kelpaamisesta"

Blondewolf

Vs: Deitti-ilmoituksiin kommentoiminen
« Vastaus #34 : 14.03.2021, 20:54 »
Minkä takia monet vänkää siitä saako vai eikö. Pitäisi vähintään itse todeta suhtautuisiko jonkun hakemukseen yhtään suotuisammin tai negatiivisemmin jos siellä on kommentteja/suosituksia. Valta-osa muualla kysytyistä olivat Neg/ei väliä linjalla. Kuinka paljon positiivista vaikutusta tuntemattomien suosituksilla voi olla kun IRL ystävienkin kanssa se on vähän niin ja näin.

Riippuen siitä mikä tälläisen kyselyn laajempi tulos olisi niin ei varmaan "auta" vaikka se motiivina olisi kommenteille. Silloin ei varmaan kannata kommentoida jos se kerran ei auta vaan haittaa?

Laittaisiko joku threadiin pollin  ???

Fia

  • Vieras
Vs: Deitti-ilmoituksiin kommentoiminen
« Vastaus #35 : 14.03.2021, 21:25 »
Minkä takia monet vänkää siitä saako vai eikö. Pitäisi vähintään itse todeta suhtautuisiko jonkun hakemukseen yhtään suotuisammin tai negatiivisemmin jos siellä on kommentteja/suosituksia. Valta-osa muualla kysytyistä olivat Neg/ei väliä linjalla. Kuinka paljon positiivista vaikutusta tuntemattomien suosituksilla voi olla kun IRL ystävienkin kanssa se on vähän niin ja näin.

...

Laittaisiko joku threadiin pollin  ???

Mä tossa ite totesinkin, että minusta ne kehut ystäviltä ja ent. kumppaneilta parantaa kuvaa hakijasta eli siis itse suhtaudun myönteisemmin sellaisiin hakijoihin, joiden ilmoissa näitä on. Mutta saatan toki olla tässä vähemmistössä. Varmaan sekin millaista ihmistä siis hakee vaikuttaa siihen, onko ne tsemppikommentit hyvästä vai pahasta?

OrjaKuiskaaja

  • Vieras
Vs: Deitti-ilmoituksiin kommentoiminen
« Vastaus #36 : 14.03.2021, 23:35 »
Kuinka paljon positiivista vaikutusta tuntemattomien suosituksilla voi olla kun IRL ystävienkin kanssa se on vähän niin ja näin.

Kelpo pointti. Mutta niitä suosittelijoita katsomalla voi päätellä aika paljon tyypistä.

vanDaali

  • Turun Baletti
  • Baarikärpänen
  • *
  • Viestejä: 660
  • Kutsumapronomini: "se"
  • Galleria
Vs: Deitti-ilmoituksiin kommentoiminen
« Vastaus #37 : 14.03.2021, 23:40 »
Minkä takia monet vänkää siitä saako vai eikö. Pitäisi vähintään itse todeta suhtautuisiko jonkun hakemukseen yhtään suotuisammin tai negatiivisemmin jos siellä on kommentteja/suosituksia. Valta-osa muualla kysytyistä olivat Neg/ei väliä linjalla. Kuinka paljon positiivista vaikutusta tuntemattomien suosituksilla voi olla kun IRL ystävienkin kanssa se on vähän niin ja näin.

Aika pienet piirit nää on ja hyvinkin saatttaa jollain tarkuudella tietää suositteluja kirjoittaneen henkilön.

Namunen

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 309
  • I’m a free bitch, baby!
  • Galleria
Vs: Deitti-ilmoituksiin kommentoiminen
« Vastaus #38 : 15.03.2021, 07:41 »
Deitti-ilmojen kommentoimisen takana on varmasti monia syitä ja tavoitteita. Yksi niistä on se, että täällä on monta draamaa nähty, kun lyhykäinen ja kovin vähän ilmoittajasta itsestään kertova deitti-ilmo ei ole saanut toivotunlaista vastakaikua ja inboxia täyteen. Siitä on sitten loukkaannuttu ja suututti verisesti, rymistellen tehty lähtöä baarista (ja ehkä koko scenestäkin) ja vielä viimeisenä survaisuna haukuttu kaikki baarin/ scenen naiset feikeiksi ja idiooteiksi lutkiksi, jotka eivät tajua, minkä helmen ovat käsistään päästäneet.

Muutaman kerran tällaista purkausta todistaneet saattavat kokea pienemmäksi pahaksi antaa deitti-ilmon tekijälle muutaman vinkin, joilla tämä myrsky voitaisiin välttää.

Jäin miettimään tätä että mitä sitten? Ketä se oikeasti haittaa että joku nollaprofiili vetää herneen nenään ja poistuu suurieleisesti? Tuskin kukaan mitään menetti ja onko pakko siihen draamaan lähteä mukaan? Mä en ainakaan tätä ymmärrä, eikä voisi muutenkaan vähempää kiinnostaa onko jollain oikeanlainen ilmoitus, kyllä se siperia opettaa jos aina jää tyhjää käteen.

Mitä tulee noihin kavereiden tsemppeihin ja komppaamisiin niin oikeastaan en näe niillä kauheasti painoarvoa. Vai moniko teistä voisi suositella kaveriaan esim. johonkin duuniin? Itse en sellaista tekis vaikka olis miten hyvä ystävä kun en yhtään voi silti tietää millainen on työntekijänä ja miten duuninsa hoitaa (tähän on yksi poikkeus mutta henkilö oli oikeasti mulla duunissa). Vähän sama asia tässä, en mä tiedä millaisia mun ystävät on pari/seksi/deittisuhteessa, se on kuitenkin vähän erijuttu kuin puhdas platoninen ystävyys.
« Viimeksi muokattu: 15.03.2021, 08:27 kirjoittanut Namunen »

Fia

  • Vieras
Vs: Deitti-ilmoituksiin kommentoiminen
« Vastaus #39 : 15.03.2021, 08:10 »
Niin... Itse kyllä koen myös ihan live-todellisuudessa hyväksi jutuksi, jos esim. mun kaverit suosittelee jotain tyyppiä. Siis niinku, että jos oon jostain ihmisestä kiinnostunu ja kaveri sanoo, että ai se, joo tiiänkin sen, se on ihan hyvä tyyppi, niin kyllä se lisää mun kiinnostusta tutustua lisää. Vaikkei se kaverisuositus nyt välttämättä kerrokaan, että tyyppi soveltuu erinomaisesti juuri eroottisromanttiseen suhteeseen juuri mun kanssa, niin siitä että kaveri suosittelee, voi sentään päätellä, että kaipa sen tyypin kanssa ainakin sietää tavata ja tutustua.

Nettideittailussa noin lähtökohtaisesti on tosi hankalaa, kun ihmisiä pitää kohdata jotenkin ihan randomisti ja puskista, ilman mitään kontekstia. Nää suositukset ja toki ylipäätään sen tsekkaaminen, onko ihmisellä esim. profiilissa kavereita ja mimmosia luo edes jonkun käsityksen siitä, että ahah, tommoset ihmiset on ton kamuja, vaikuttaa ihan hyvältä jengiltä, joten kaipa tuohon sitten voisi itsekin uskaltautua tutustua.

Janetar

Vs: Deitti-ilmoituksiin kommentoiminen
« Vastaus #40 : 15.03.2021, 10:21 »
Deitti-ilmoituksiin kommentoiminen vs deitti-ilmoituksen kommentoiminen 🤔

Kinkykundi

Vs: Deitti-ilmoituksiin kommentoiminen
« Vastaus #41 : 15.03.2021, 10:51 »
Mä oon naureskellut myös näille ”tämä on huipputapaus” tyyppisiä kommentteja. Kumminkin sitten sen verran huono ettei kommentoijalle itselleen kelvannut..
(Oli pakko leikata lainausta, ku känny ei tue hymiöiden lainaamista)
Mut siis. Itse saatan upata hyvien tyyppien ilmoituksia, mutta minkäs teet, kun tunnet paljon porukkaa ja toisaalta, mulla ainakin on pitkä suhde takana, eikä ihan kaikkien subi voi olla, eikä kaikki kaverit tietty just subia edes hae... Aika outo ajatus mielestäni, ettei tutun ilmoa voisi nostaa kehumalla vaan siksi, että itsellä sattuu jo pysyvämpi suhde olemaan..

Tähän lisään tosiaan mitä itsekin ajattelin; saattaahan sillä kommentoijalla olla itsellään joku parempi plakkarissa, mikä ei tee tietysti deitti-ilmon tekijästä huonoa.

Toki "huipputyyppi" ei seksiseuraa hakiessa ole tietysti ole mikään meriitti, jos sillä ei viitata tosiaan siihen, että toinen tietää mitä tekee.