Kirjoittaja Aihe: Pelkäätkö olla alistuva?  (Luettu 2482 kertaa)

SecretOfSahara

  • Porttikiellossa
  • Asiakas
  • *
  • Viestejä: 65
  • Galleria
Pelkäätkö olla alistuva?
« : 20.03.2021, 09:21 »
Ikävä myöntää, mutta minä pelkään. Tuntuu nöyryyttävältä olla polvillaan lattialla..

En omasta mielestäni ole tarpeeksi rohkea ja ulkonäköpaineet on täysin tapissa. Tuntuu myös, että hmm hmm hmm olen kuin rotukarja, joka on esillä myyntiä varten "onko hampaat tallella, mikä on hiusten kunto, mikä on lihapitoisuus, onko sulavaliikkeinen - kelpaako näyttelyyn vai meneekö teuraaksi"  :-\ ... 

Tuo on myös se syy, miksi etsin softia domia: ettei tekisi pilkkaa minusta tai jos näkisi kurjuuden, ettei hyväksikäyttäisi sitä.

Onko teillä tai onko ollut samanlaisia ajatuksia?

ujotyttö

Vs: Pelkäätkö olla alistuva?
« Vastaus #1 : 20.03.2021, 09:45 »
ihan varmasti. Itse ainakin taistelen minäkuvani kanssa mutta en silti koe pelkääväni alistumista. Jos pääsee oikeaan vireystilaan sitä unohtaa kaiken ympärillä tapahtuvan ja vaipuu jotenkin sinne kauas itsensä sisälle. Jos esim sessio ei ole onnistunut tai dynamiikka ei vain D: n kanssa kohtaa sitä alkaa miettimään kyllä kaikenlaisia kirjoittamisia asioita.

Kinkykundi

Vs: Pelkäätkö olla alistuva?
« Vastaus #2 : 20.03.2021, 09:54 »
En. Mutta alistuminen vaatii kyllä tietynlaista dynamiikkaa D:n kanssa.

Blondewolf

Vs: Pelkäätkö olla alistuva?
« Vastaus #3 : 20.03.2021, 09:59 »
Varmaan olisi eduksi aina lisätä mikä pelottaa jos pelottaa. Tuntuu pelkojen syykin vaihtelevan ihmisillä paljon.

kuunlilja74

  • Vieras
Vs: Pelkäätkö olla alistuva?
« Vastaus #4 : 20.03.2021, 10:12 »
En mä ehkä itse alistumista pelkää.
Enemmän pelkään että olen vääränlainen tai en ole tarpeeksi.
Tarpeeksi kaunis ja haluttava, tarpeeksi notkea tai kestä tarpeeksi kipua.
Mutta ehkä joskus löydän D n jonka kanssa ei tarvitse pelätä alistumista eikä itseään hävetä/pelätä.

Snadistisadisti

  • Porttikiellossa
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1506
  • TrueMaster and proud of it!
  • Galleria
Vs: Pelkäätkö olla alistuva?
« Vastaus #5 : 20.03.2021, 10:25 »
Pelko on mielenkiintoinen, mutta haastava elementti. Sopiva määrä on kelpo mauste ja lisää syvyyttä sessioihin, mutta varsinkin HC toiminnassa on olemassa alituinen vaara sen kasvamisesta liian voimakkaaksi. Jos sessioista tulee jo ajatuksen tasolla liian pelottavia, on sen tilanteen korjaaminen hyvin vaikeaa.

Pörri

  • Ketjureaktio
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 3127
  • Ihme otus
  • Galleria
Vs: Pelkäätkö olla alistuva?
« Vastaus #6 : 20.03.2021, 10:33 »
En mä ehkä itse alistumista pelkää.
Enemmän pelkään että olen vääränlainen tai en ole tarpeeksi.
Tarpeeksi kaunis ja haluttava, tarpeeksi notkea tai kestä tarpeeksi kipua.
Mutta ehkä joskus löydän D n jonka kanssa ei tarvitse pelätä alistumista eikä itseään hävetä/pelätä.

Täsmälleen just näin..
Sanoisin et se pelko vielä ruokkii itseään, kun ne pelot osoittautuu todeksi, seuraavalla kerralla sitä pelkää vielä enemmän.

kitten

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1482
  • Cute but psycho ♥️
  • Galleria
Vs: Pelkäätkö olla alistuva?
« Vastaus #7 : 20.03.2021, 10:46 »
En pelkää alistumista, vaan nimenomaan haluan kovasti alistua oikealle henkilölle.

Mutta alistumiseen uppoutumista haittaa kaikenlaiset pelot. Jo edellämainitut ulkonäköön ja haluttavuuteen liittyvät pelot ja epävarmuudet, kivunsietoon liittyvät epävarmuudet, omiin vammaisuuksiin liittyvät pelot, häpeä...

Paljon on kuormaa.

Wonderchild

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 83
  • Be yourself, everyone else is already taken.
  • Galleria
Vs: Pelkäätkö olla alistuva?
« Vastaus #8 : 20.03.2021, 10:49 »
Lähestyisin tätä teemaa sitä kautta, että tietynlainen arkuus tai harkitsevaisuus vastapuolessa uuden äärellä voi olla etenkin syvällistä, merkityksellistä ja henkistä puolta painottavaa dynamiikkaa etsivälle dominoivalle osapuolelle hyvinkin mieluisa ominaisuus tietyllä tavalla, kunhan turvallisuudentunne, luottamus ja kokonaisvaltainen läsnäoleminen molemminpuolin saavutetaan. Pelkääminen on taas hyvin luonnollista ja suhtaudun siihen ymmärtäväisesti. Tällaisesta epätarkoituksenmukaisesta pelosta on hyvä keskustella riittävän paljon ja monialaisesti. Mistä asiasta mikäkin tuntemus tai reaktio voisi johtua, ja miten näitä tulisi käsitellä. Omalla kohdallani kokonaisuuteen liittyy lisäksi viehtymykseeni ujoutta, herkkyyttä ja introverttiutta kohtaan.

Alistuva osapuoli todennäköisesti valitsee tarkasti kenen kanssa hän lähtee syventämään vuorovaikutusta. Varauksellinen suhtautuminen viestii asian suuresta merkityksestä ja emotionaalisuuden yhdistämisestä teemaan oman käsitykseni mukaan. Usein tällaiseen tunneskaalaan liittyy tosin myös ahdistuneisuuden mahdollisuus, mikä dominoivan osapuolen on hyvä huomioida laaja-alaisesti. Mutta, kuka mitäkin arvostaa. Itse haluan nähdä vastapuolessa herkkyyttä ja varovaisuutta, jos keskustelen potentiaalisesta valtadynamiikasta hänen kanssaan.
« Viimeksi muokattu: 21.03.2021, 13:11 kirjoittanut Wonderchild »

Light

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 282
  • Kiltti tyttö
  • Galleria
Vs: Pelkäätkö olla alistuva?
« Vastaus #9 : 20.03.2021, 11:00 »
En sinänsä alistua, se tuntuu siinä hetkessä luontevalta ja hyvältä. Rauhalliselta. Ja kaipaan sitä.
Sillä on vain valtavasti merkitystä että kuka se on, joka saa minussa halun alistua.

Jännitys ja pelkokin on hyviä, ja käydä niitä läpi, mutta ne liittyy esimerkiksi enempi siihen että IIIK, mitäköhän toi nyt meinaa...

Henuli

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1098
  • That's a horrible idea.. what time?
  • Galleria
Vs: Pelkäätkö olla alistuva?
« Vastaus #10 : 20.03.2021, 13:17 »
Itse en myöskään pelkää itse alistumista. Pelot on juurikin siellä riittämättömyydessä, olenko tarpeeks sitä mitä domini tarvitsee.

Mutta aloittajan viestistä tuli myös mielikuva, että olisi joku tietty malli jollainen alistuvan pitää olla. Jokainen saa alistua omalla tavallaan eikä siihen tarvitse kuulua asioita, joista ei pidä tai ahistaa.

Fia

  • Vieras
Vs: Pelkäätkö olla alistuva?
« Vastaus #11 : 20.03.2021, 17:52 »
Saharan kaunotar, kultaseni.
Sun ei tarvi tehdä subina mitään semmoista, mikä tuntuu susta pahalta tai väärältä tai ahdistaa huonolla tavalla. Jos polvillaan lattialla tuntuu väärällä tavalla pelottavalta, ahdistavalta tai rotukarjamaiselta, huuda "punainen" ja nouse ylös.

Ja jos se ihminen, jolle alistut, tuntuu pelottavalta tavalla, joka ei oo kiihottava, ja varsinkin jos susta tuntuu, että hän käyttää epävarmuuksiasi sua satuttavalla tavalla sua vastaan, älä alistu hänelle. Etsi sellainen D, jonka kanssa sulla on hyvä ja turvallinen olla, ja jonka subina olosta nautit.

Ei ole yhtä oikeaa tai väärää tapaa alistua.
Polvillaan arvioitavana olemisen ei tarvi kuulua D/s:n ollenkaan. Minkään, mitä et itse halua, ei tarvi kuulua sun D/s:ään. Tämä on suostumukseen perustuvaa hommaa.

.

Toiset meistä saa kiksejä pelosta. Mulle voi olla nautinnollista kokea session aikana pelkoa tai voimakasta jännitystä. Jotkut myös nauttii siitä, että heitä nöyryytetään. Jonkun kink voi olla nimenomaan se omien epävarmuustekijöiden tökkiminen.

Mutta ei tarvi olla. Jos et halua pelätä sessioissa, sessiot tulee rakentaa sellaisiksi, että sua ei pelota.

Ja vaikka itse olen vähän pelosta kiihottuja, mäkin haluan kokea sitä pelkoa nimenomaan turvallisesti, konsensuaalisesti, omissa rajoissani ja hyvällä jälkihoidolla. Kun luottaa toiseen riittävästi, hänen seurassaan voi uskaltaa jopa pelätä ihanan karmeasti. Mutta jos toiseen ei luota, eikä ylipäätään halua pelätä, kannattaa pistää leikki poikki. Siihen sulla on subina aina oikeus. Ja jopa velvollisuus, koska lopulta aikuinen ihminen, subikin, on itse vastuussa omasta hyvinvoinnistaan.

Ja jos ongelma on vaan ulkonäköpaineet ja epävarmuus itsestä, puhu niistä D:llesi. Jos hän on kunnon ihminen ja hyvä D, hän auttaa sua rakastamaan itseäsi sellaisena kuin olet. Sillä sähän oot just ihana.  :love:

 :love:

Snadistisadisti

  • Porttikiellossa
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1506
  • TrueMaster and proud of it!
  • Galleria
Vs: Pelkäätkö olla alistuva?
« Vastaus #12 : 20.03.2021, 19:47 »
Fia tiivisti edellä hyvin omia ajatuksiani aiheesta. Hyvä D kyllä ymmärtää subinsa epävarmuuksia, pelkoja ja kipupisteitä, sekä pitää huolen ettei käytä näitä väärin. Mikäli homma tuntuu pahalta, väärältä tai ikävältä, se pitää saada sanoa ja tarvittaessa puhaltaa peli poikki.

ujotyttö

Vs: Pelkäätkö olla alistuva?
« Vastaus #13 : 20.03.2021, 22:26 »
Kylläpä Fia kirjoitit hienosti , just noin se on  :love:

Lapit

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 45
  • Herkkä, arka, Raju ja hurja... switch
  • Galleria
Vs: Pelkäätkö olla alistuva?
« Vastaus #14 : 20.03.2021, 22:29 »
Koen, pelko on aikalailla sama kuin kaikilla muilla, mutta pyrin muistamaan kuitenkin, että minä riitän sellaisena kuin olen, tai parempana. Tärkeimpänä kuitenkin aion riittää itselleni ja jos se ei riitä toiselle, voi sitä etsiä muualta.