Kirjoittaja Aihe: Pelkäätkö olla alistuva?  (Luettu 2483 kertaa)

Fia

  • Vieras
Vs: Pelkäätkö olla alistuva?
« Vastaus #15 : 20.03.2021, 22:45 »
Kiitos Snadistisadisti ja Ujotyttö.

Lisäisin vielä edeltävään kommenttiini, että D-ihmiset eivät ole ajatusten lukijoita - vaikka siltä ehkä joskus tuntuukin. Niistä omista epävarmuuksistaan, ulkonäköpaineistaan, riittämättömyyden tunteestaan ja muista peloistaan kannattaa kertoa D:lleen mahdollisimman avoimesti - sillä eihän hän muuten voi tietää.

Jos esimerkiksi jostain session aikana tapahtuvasta jutusta, vaikka siitä polvillaan arvioitavana olemisesta, jää paha maku suuhun ja pelottaa ja ahdistaa, niin joko sessio tulee katkaista heti tai viimeistään jälkikäteen subin tulee kertoa D:lle, että se juttu pelotti mua ja tuntui pahalta. Silloin hyvä D antaa sitä jälkihoitoa, lohduttaa, eikä enää jatkossa tee sessioissa sitä juttua, mikä oli subille liian kova pala - ellei subi itse siihen nimenomaisesti halua palata.

Vaikkapa se polvillaan lattialla istuttaminen voi sille D:lle näyttäytyä jonain ihan muuna kuin subin arvioimisena tai varsinkaan negatiivisena arvioimisena. D voi kuvitella subin nauttivan alistuvasta ja palvelevasta asemastaan siinä tilanteessa, eikä välttämättä ollenkaan arvaa, että subi pelkää tilannetta ja ahdistuu siitä.

Pitää sanoa. D/s:ssä liikutaan herkällä alueella ja eri asiat on eri ihmisille erilaisia; se mikä on yhdelle subille jännää ja ihanaa voi olla toiselle liikaa ja ahdistavaa. Siksi D:nkin voi olla hyvin vaikea arvioida subin reaktioita asiaan X - varsinkin jos subi ei kerro niistä.

Tyttöpoika30

  • Vieras
Vs: Pelkäätkö olla alistuva?
« Vastaus #16 : 21.03.2021, 09:23 »
Itse alistun vain turvalliselle ihmiselle, keneen voin luottaa. Enemmän minua jännittää muiden reaktiot jos teen sessiointiin liittyviä asioita julkisella paikalla. Toki se jännitys on monesti juuri se alistumisen suola :)

mirbe

  • Vieras
Vs: Pelkäätkö olla alistuva?
« Vastaus #17 : 21.03.2021, 18:08 »
Fia kirjoitti hyvin.
Itse en halua kokea näissä jutuissa pelkoa. Vaikka jännitän ja alistun, niin silti oloni saa ja pitää olla turvallinen. Pelkoa tuntisin jos en voisi luottaa tai jos dominoiva osapuoli ylittäisi rajani ilman yhteistä sopimusta tai turvasanan käytöstä huolimatta.
Aloittaja kirjoitti myös ulkonäköpaineista asiaan liittyen. Itsekään en ole täydellinen, mutta kykenen ajattelemaan, että jos en olisi tarpeeksi, niin vastapuoli ei varmaan olisi sessioinut kanssani ensimmäisen kerran jälkeen. Näissä jutuissa ehkä muutenkin korostuu vaniljaseksiä enemmän ne halut, toiveet ja niiden kohtaaminen, sekä keskinäinen dynamiikka ja kommunikaatio. En usko, että Herranikaan valitsisi täydellisen vartalon omaavaa subia jos mikään muu ei toimi.