Kirjoittaja Aihe: Kotikuri  (Luettu 27628 kertaa)

swan

  • Vieras
Vs: Kotikuri
« Vastaus #15 : 20.04.2011, 03:05 »
Puolella korvalla erästä kristillispainotteista D/s-foorumia seuranneena voin kertoa kuulopuheena, että suurimmalle osalle ainakin niistä alistuvista naisista se isolla H:lla kirjoitettava Herra on kuitenkin tuolla pilven päällä, ja aviomiehen totteleminen ja palveleminen on tosiaan vain osa sen korkeamman Herran palvelemista. Löytyyhän ne ohjeet siihen Raamatusta, tosin psalmeissa ei taideta mainita tappeja .. ::)
Ilkeisitkö linkin laittaa? Ikinä kuullut kristillisestä D/s-foorumista  :)

Olet havainnut aika liki mitä itse olen elänyt,Master on kuitenkin näkymätön ja salainen, joka pitää itse manata, anoa, kerjätä,feikata, kiristää, jne. jmtm.  esiin.

"Herra on minun paimeneni, ei minulta mitään puutu...sinun vitsasi ja sauvasi minua lohduttavat.." jne.

submit

  • Vieras
Vs: Kotikuri
« Vastaus #16 : 20.04.2011, 11:00 »
Tässä hipan mainitsema linkki: http://www.takeninhand.com/

Guide-Master

  • Vieras
Vs: Kotikuri
« Vastaus #17 : 22.04.2011, 22:12 »
Kotikuri, mitä se itselle merkitsee on oikeastaan se, että toiselle laitetaan säännöt miten pitää olla. Se taas miten ne laitetaan, tulee tiukoista rankaisuista ja siitä että kaikki virheet, mistä ne tulee, on toiselle todella selkeet. Kotikurin kauemmin pitäminen taas vaatii sitä, että säännöt on niin yksin kertaiset kuin vain voi olla Itse ainakin katson, että mitä enemmän on sääntöjä, niin sitä helpommin toinen saa mahdollisuuden niiden ristiriitaisuuksiin vedota ja silloin taas ollaan siinä tilanteessa, että joudutaan niitä tulkintoja tekee ja ne taas miten tulkitaan, monimutkaistaa aina kurin ylläpitämistä.
Itse lähden ihan perusteista eli miten käyttäydytään mua kohtaa, sisältää puhuttelun, katseen ja vartalonkielen. Seuraavaksi määrittelen mitkä on säännöt siinä tilassa missä ollaan, kummassakin vaiheessa määrittelen rankaisut mitkä tulee jos sääntöjä rikotaan, sillä itse katson että kun ne tietää niin niitä osaa varoa.
Se millaisia roolituksia käytetään on musta ihan siitä kiinni joka sitä pitää. Siinä ei ole oikein alistetulla muuta vaihtoehtoa, koska tuossa ei niistä säännöistä keskustella, vaan on hyvin paljon Dominoivan puolen oma maailma minne ottaa alistetun. Roolimallit voi taas olla palveliasta orjaan, sen kohtelu on ihan omasta oppimisnopeudest kiinni, mutta kanssa siitä kuinka sitä halutaan pitää.
Vaikutukset kun on kotikurin alla, on hyvin vahvasti luonnetta muokkaavia, koska itsetietoisuus lisääntyy, joka on tässä kinky touhussa se mikä se huume on.

subula

  • Vieras
Vs: Kotikuri
« Vastaus #18 : 18.11.2012, 20:12 »
Tällaisen aiheen täältä omista aloituksistani bongasin :D Hauskaa. Nostetaanpa vanhaa aihetta!

Kristillisyyttä en liittäisi kotikuriin. Minun mielikuvissani kristillinen kotikuri on jotakin ihan muuta. Toki kristillisessä perhemallissa saattaa olla aika kotikurillisia piirteitä mutta minusta lähtökohdat ovat huonommat. Uskonnolla ei ole tämän kanssa mitään tekemistä.
Kuritustilanteissahan kuritettava kiihottuu aika useinkin että usko että kristillisessä kotikurissa tämä on haluttu asia (vaikke se aina ole tämän seksuaalisenkaan kotikurin itsetarkoitus).
Kotikuri (ilman sitä kritistillistä painolastia) on kasvattavaa, ohjaavaa ja kuritettavan elämänlaatua tukevaa.

Minussa on herännyt kysymys: Mitä kurittaja saa tilanteesta? Jos kurittaja saa kivuntuottamisesta nautintoa, hän on silloin sadisti (lokeroidaan nyt rankasti  >:D) mutta mitä pelkkä kurittaja saa tilanteesta?  ??? En käsitä. Tuntuu hyväntekeväisyydeltä että joku alkaisi vain kurittaa ja ohjata toisen elämää. Voiko toisen auttaminen/ojentaminen/kasvattaminen tuottaa muka niin paljon mielihyvää että sitä tekee vain hyvää hyvyyttään? Vai onko kurittajat yleensäkin enemmän kontrollifriikimpiä kuin masterit/dommet/sadistit ynnä muut....

Termit nyt ei ihan ole hallussa ja tiedän että samassa ihmisessä voi olla moniakin eri puolia - jopa yhtä aikaa. Karkeaa mietiskelyä vain.

Kuritettavana olleena ymmärrän mitä saan tilanteesta. Muta mitä kurittajat tästä saavat?

misuli_n

Vs: Kotikuri
« Vastaus #19 : 18.11.2012, 20:30 »
olen itse ollut tälläisessä suhteessa,
ja se oli minulle hyväksi, sain raidat, jotka suojelivat minua,
sain ohjausta ja kasvatusta, huolenpitoa.

subula

  • Vieras
Vs: Kotikuri
« Vastaus #20 : 18.11.2012, 21:24 »
olen itse ollut tälläisessä suhteessa,
ja se oli minulle hyväksi, sain raidat, jotka suojelivat minua,
sain ohjausta ja kasvatusta, huolenpitoa.

Kysyitkö koskaan kasvattajaltasi mitä hän saa suhteesta?

misuli_n

Vs: Kotikuri
« Vastaus #21 : 18.11.2012, 21:37 »
.
« Viimeksi muokattu: 20.11.2012, 20:17 kirjoittanut misuli_n »

subula

  • Vieras
Vs: Kotikuri
« Vastaus #22 : 18.11.2012, 21:45 »


Minulle ei vaan ole aeunnut edelleenkään miksi kukaan alkaisi hyväntekeväisyyteen toisen takia. Miksimiksimiksi? Onko se jotenkin niiin mahtavaa katsella kun toinen kasvaa ihmisenä. bdsm-sessioinnin pointin tajuan koska siinä molemmat ns. hyötyvät.
Ehkä olen kyyninen (jo tässä iässä  :o) etten vain pysty käsittämään miksi kukaan vain kasvatuksellisesti piiskaisi, kurittaisi ja ojentaisi toista. Saavatko nämä kurittajat jotakin kontrollintunnetta tyydytettyä tällä kurittamisella.
Kai minun pitäisi ymmärtää asia koska itse pidän asian toisesta puolesta, kuritettavana olemisesta, vallan luovuttamiseta, murtuneesta ja kaikensa antaneesta tunteesta. Kotikuri muutenkin kiehtoo siksi että se ei liity pelkkään seksiin vaan se voi läpäistä koko arjen...

en saa nyt enempää kursittua kasaana ajatuksiani...


katy

  • Vieras
Vs: Kotikuri
« Vastaus #23 : 18.11.2012, 21:59 »
Arvelen,että kotikurissa olisi kyse seksuaalisesta toiminnasta,joka tyydyttää molempia. Valta,vastuu,rakastaminen. Halu alistua toisen vallan alle ja se tuottaa alistajalle ja kurittajalle mielihyvää.
Kotikuri viehättää itseäni myös siksi kun se nivoutuu arkeen ja kotiin,elämään eikä mystisesti jonnekin näkymättömiin sfääreihin. En ole elänyt noin,mutta kovasti haluaisin.

Eikö rakastaminen olekin vastavuoroinen tila,jossa molemmat omalla tavallaan osoittavat sitä,eikä vain esimerkiksi kurittaja?

veijari

  • Vieras
Vs: Kotikuri
« Vastaus #24 : 19.11.2012, 16:18 »
Minulle ei vaan ole aeunnut edelleenkään miksi kukaan alkaisi hyväntekeväisyyteen toisen takia. Miksimiksimiksi? Onko se jotenkin niiin mahtavaa katsella kun toinen kasvaa ihmisenä. bdsm-sessioinnin pointin tajuan koska siinä molemmat ns. hyötyvät.
Ehkä olen kyyninen (jo tässä iässä  :o) etten vain pysty käsittämään miksi kukaan vain kasvatuksellisesti piiskaisi, kurittaisi ja ojentaisi toista. Saavatko nämä kurittajat jotakin kontrollintunnetta tyydytettyä tällä kurittamisella.
Miksei tuo vastaisi sitä, että siivoamisen jälkeen saa mielihyvää siitä, että ympäristö on siisti ja järjestyksessä? En kyllä ole koskaan ollut osapuolena kotikurissa.

subula

  • Vieras
Vs: Kotikuri
« Vastaus #25 : 19.11.2012, 16:36 »
Minulle ei vaan ole aeunnut edelleenkään miksi kukaan alkaisi hyväntekeväisyyteen toisen takia. Miksimiksimiksi? Onko se jotenkin niiin mahtavaa katsella kun toinen kasvaa ihmisenä. bdsm-sessioinnin pointin tajuan koska siinä molemmat ns. hyötyvät.
Ehkä olen kyyninen (jo tässä iässä  :o) etten vain pysty käsittämään miksi kukaan vain kasvatuksellisesti piiskaisi, kurittaisi ja ojentaisi toista. Saavatko nämä kurittajat jotakin kontrollintunnetta tyydytettyä tällä kurittamisella.
Miksei tuo vastaisi sitä, että siivoamisen jälkeen saa mielihyvää siitä, että ympäristö on siisti ja järjestyksessä? En kyllä ole koskaan ollut osapuolena kotikurissa.

Aika hyvä esimerkki. Oikeen hyvä suorastaan.

PinkCat

  • Bizarre Club
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1012
  • nylkky
  • Galleria
Vs: Kotikuri
« Vastaus #26 : 09.10.2016, 12:29 »
Kotikuri-deitti-ilmon innostamana ja hämmentämänä piti tonkia vanhoja ketjuja.
Mä ihmetteln täällä että mitä se kotikuri on siis. Mulla on sellanen ihmeellinen mielikuva aiheesta missä setä antaa pyllylle piiskaa tyyliin "nyt saat koivuniemen herrasta" kun on oltu tuhmia. En oikein oo miettiny aihetta siis ennen :D
nyt kiinnostaisi tarkempi määrittely, esim tuo "seksi ei kuulu kotikuriin" niin mitä se sitten on?

Guide-Master

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 949
  • En ole valmis, enkä toivo koskaan olevani valmis.
  • Galleria
Vs: Kotikuri
« Vastaus #27 : 09.10.2016, 14:40 »
Kotikuri-deitti-ilmon innostamana ja hämmentämänä piti tonkia vanhoja ketjuja.
Mä ihmetteln täällä että mitä se kotikuri on siis. Mulla on sellanen ihmeellinen mielikuva aiheesta missä setä antaa pyllylle piiskaa tyyliin "nyt saat koivuniemen herrasta" kun on oltu tuhmia. En oikein oo miettiny aihetta siis ennen :D
nyt kiinnostaisi tarkempi määrittely, esim tuo "seksi ei kuulu kotikuriin" niin mitä se sitten on?
Tästä viimeksi eilen kävin keskustelua, jossa pikkasen kävin omaa näkemystä asiaan.

Eli jos mietitään kotikurin periaate, niin siinä on toisella tarve saada asiat tehtyä sillein että toinen on tähän tyytyväinen.

Eli toiselle annetaan tehtävä, jossa hän saa itsenäisesti asian tehdä, jossa myös hänellä on oikeus kysyä asioihin tarkistuksia. Tässä varmaan perinteisin on WC siivoaminen, jossa tämä suoritetaan määrätyillä välineillä. Itse juju tässä on se, että itse tarkastus on tässä pääasia, eli se kun toinen joutuu jännitää läpäiseekö hänen työnsä ladullisesti hyväksynän vai hylätäänkö tämä sanktioiden kera.

eppkp

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 412
  • Spanko
  • Galleria
Vs: Kotikuri
« Vastaus #28 : 09.10.2016, 15:24 »
Se on hyvä, että kotikuri saa palstatilaa. Avaan tähän nuo piiskaustyypit jotka tuolla seuranhakuketjussa mainitsin.

Rentoutuspiiskaus on pitkä ja rauhallinen piiskaus, jonka tarkoituksena on saada piiskattava unohtamaan kaiken muun ja keskittymään vain siihen kivun ja hyvän olon sekoitukseen. Lieventää stressiä.

Motivaatiopiiskauksen tarkoituksena on auttaa pääsemään tavoitteeseensa. Esim tupakoinnin lopettaminen, opiskelumotivaation lisääminen, kiroilun vähentäminen ym. Se toimiiko se rangaistuksena vai palkintona riippuu piiskattavasta.

Rangaistuspiiskauksessa piiskattava on tehnyt jotain josta on huono omatunto ja tuntee tarvitsevansa rangaistuksen.

Toki ihan huvikseen piiskaaminen tai eri välineiden testaus on mahdollista.


Yleensä piiskaaja ja piiskattava sopivat keskenään mistä asioista tulee piiskaa ja sitä listaa sitten noudatetaan. Jotkut käyttävät myös muita rangaistuksia, mutta mä en oo niistä niin kiinnostunut.

PinkCat

  • Bizarre Club
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1012
  • nylkky
  • Galleria
Vs: Kotikuri
« Vastaus #29 : 09.10.2016, 15:35 »
Se on hyvä, että kotikuri saa palstatilaa. Avaan tähän nuo piiskaustyypit jotka tuolla seuranhakuketjussa mainitsin.
---
Mä en oikein hiffaa mikä tästä tekee nimenomaan kotikuria? Kyllä meilläkin piiskaillaan ihan "huvikseen" ja toisaalta esim D/s-suhteissa nuo rangaistus- ja motivaatiopiiskaukset hyvinkin yleisiä, niin en oikein ymmärrä missä se ero on, että mikä on kotikuria ja mikä D/s:ää jne?
Onko se seksi se ero, siis että kotikurijutussa tuo piiskaaminen ei saa kiihottaa seksuaalisesti ollenkaan? En tarkoita että pitäisi panna, koska ei D/s tai sadistitkaan pane aina tommosissa yhteyksissa :) vaan että ihan se että saako siitä mitään seksuaalisesti vai ei?