Äänestys

Kirjoituskisan 2015 voittajatarina on -

Kylmän sodan kuumat vaiheet pimeässä avaruudessa, jossa kukaan ei voi kuulla ääntäsi
3 (5.3%)
Maggie
10 (17.5%)
Energia
4 (7%)
10.20.24. Ikuisesti
7 (12.3%)
Tuletko oppaakseni avaruusmatkalle?
3 (5.3%)
Loisija
4 (7%)
Aikarepeämä
7 (12.3%)
Vanha haiseva sydän
3 (5.3%)
Sitruunaperhonen ja Yön kuningattaren toukka
5 (8.8%)
Linnunradan laidalla
2 (3.5%)
Siitos
4 (7%)
Neljännen asteen yhteys
5 (8.8%)

Äänestäjiä yhteensä: 19

Äänestys päättynyt: 19.04.2015, 14:50

Kirjoittaja Aihe: Kirjoituskisa 2015 - Äänestys  (Luettu 3045 kertaa)

Glori

  • Vieras
Kirjoituskisa 2015 - Äänestys
« : 12.04.2015, 12:27 »
Kisatarinoiden latausaika on loppu, ja äänestysaika alkaa.


LUE ENSIN ÄÄNESTYSOHJEET

Voit antaa äänesi 1-2 tarinalle. Sinun tulee antaa molemmat äänesi yhdellä kertaa. Et siis voi palata välillä kirjastoon lukemaan kisatarinoita ja sitten jatkamaa äänestystä. Äänestysaikaa on yksi viikko, 12.4. - 19.4.
Kisaan osallistuu 12 tarinaa. Tarinat ovat äänestyslistassa latausjärjestyksessä.


Kaikkien tarinoiden sanamäärät on tarkistettu tänään ennen äänestyksen käynnistymistä. Äänestyksen ratkettua ylläpito lisää tarinoihin tekijän nimimerkin, mikäli kirjoittaja on antanut suostumuksensa siihen.


Äänestyksen tulos ratkeaa sunnuntaina 19.4.2014. Eniten ääniä saanut novelli palkitaan MustaaNahkaa.fi lahjakortilla. Kirjoituskisaa 2015 sponsoroi MustaaNahkaa.fi

Kiitos kaikille kisaan osallistuneille ja onnea kisaan :)

Linkki Kirjastoon kisa-alueelle.
http://www.bdsmbaari.net/index.php?board=130.0

MasterOpie

  • Vieras
Vs: Kirjoituskisa 2015 - Äänestys
« Vastaus #1 : 12.04.2015, 20:09 »
Onko tarkoitus että äänestystilanne on julkinen?

Glori

  • Vieras
Vs: Kirjoituskisa 2015 - Äänestys
« Vastaus #2 : 12.04.2015, 20:27 »
Ei, sorry. Sen saa kun mobiililla operoi. Hetki vain.

Glori

  • Vieras
Vs: Kirjoituskisa 2015 - Äänestys
« Vastaus #3 : 19.04.2015, 10:00 »
Vielä ehtii äänestämään :)

Kuppi kahvia, oma rauha, mahdolliset tarvittavat apuvälineet käden ulottuville ja lukemaan.

tillistallis

  • B-Anon Shamaani
  • Administrator
  • *
  • Viestejä: 1471
  • ** Mainostilaa Myytävänä **
  • Galleria
Vs: Kirjoituskisa 2015 - Äänestys
« Vastaus #4 : 19.04.2015, 15:10 »
Äänestys on päättynyt, ja kilpailun on voittanut Karwanaama tarinallaan "Maggie". Onnittelut voittajalle!

-tt

PinkCat

  • Bizarre Club
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1012
  • nylkky
  • Galleria
Vs: Kirjoituskisa 2015 - Äänestys
« Vastaus #5 : 19.04.2015, 15:48 »
Hei, anteeksi. Mutta oikeasti, oisko tästä voinut jotenkin näkyvämmin mainita?
Mä oon tällä foorumilla varmaan 8h päivässä enkä siltikään ole huomannut koko äänestystä :(
Äänestysmäärästä päätellen ei huomannut kovin moni muukaan...

tillistallis

  • B-Anon Shamaani
  • Administrator
  • *
  • Viestejä: 1471
  • ** Mainostilaa Myytävänä **
  • Galleria
Vs: Kirjoituskisa 2015 - Äänestys
« Vastaus #6 : 19.04.2015, 15:52 »
Hei, anteeksi. Mutta oikeasti, oisko tästä voinut jotenkin näkyvämmin mainita?
Mä oon tällä foorumilla varmaan 8h päivässä enkä siltikään ole huomannut koko äänestystä :(
Äänestysmäärästä päätellen ei huomannut kovin moni muukaan...

Onhan tämä ollut ainakin kuluneen viikon ajan esillä tuossa etusivun "Viikon puheenaihe" -laatikossa.

-tt

PinkCat

  • Bizarre Club
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1012
  • nylkky
  • Galleria
Vs: Kirjoituskisa 2015 - Äänestys
« Vastaus #7 : 19.04.2015, 16:24 »
Hei, anteeksi. Mutta oikeasti, oisko tästä voinut jotenkin näkyvämmin mainita?
Mä oon tällä foorumilla varmaan 8h päivässä enkä siltikään ole huomannut koko äänestystä :(
Äänestysmäärästä päätellen ei huomannut kovin moni muukaan...

Onhan tämä ollut ainakin kuluneen viikon ajan esillä tuossa etusivun "Viikon puheenaihe" -laatikossa.

-tt
Pitänee alkaa siis kiinnittää niihin huomiota, itse katson vain tuota isoa listaa missä näkyy viimeksi kommentoidut keskustelut enkä ole juurikaan koskaan ajatellut noita laatikoita...

Konevitsa

  • Vieras
Vs: Kirjoituskisa 2015 - Äänestys
« Vastaus #8 : 20.04.2015, 07:16 »
Onnea voittajalle. Voitto meni ansaitusti kisan parhaalle tarinalle!

pikkusisko

Vs: Kirjoituskisa 2015 - Äänestys
« Vastaus #9 : 20.04.2015, 07:55 »
Paljon onnea Karwikselle, hieno tarina! :)

Glori

  • Vieras
Vs: Kirjoituskisa 2015 - Äänestys
« Vastaus #10 : 20.04.2015, 08:14 »
Kirjoituskisa 2015 Kirjastossa on avattu kommentointia varten. Eli nyt on mahdollista laittaa kommenttia suoraan tarinan perään.

www.bdsmbaari.net/index.php?board=130.0

hiz

  • Vieras
Vs: Kirjoituskisa 2015 - Äänestys
« Vastaus #11 : 20.04.2015, 09:02 »
Kiitos Glori, nimetkin on näköjään julkaistu, juuri olin kysymässä milloin ne tulevat. Olin utelias tietää kuka oli kirjoittanut minun suosikkitarinan (pikkusisko: tykkäsin :love:). Pidin myös Maggiesta: onneksi olkoon Karwanaama! Ja kiitos kiinnostavista tarinoista muillekin osallistuneille! :)

Ja olen kyllä PinkCatin kanssa hieman samaa mieltä että kisasta ei tällä kertaa paljon meteliä pidetty. Itse aina yritän kannustaa kisoja sekä äänestämällä että osallistumalla, sekä tarina-, runo- että kuvakisoihin (niistä pari viimeistä jäi tosin väliin, äänestin vaan), mutta tällä kertaa piti etsiä osallistumisohjeet hakutoiminnolla, ennen kuin ne sitten jossain vaiheessa tulivat etusivulle. Jos on asiasta kiinnostunut, niin kyllähän ne tiedot etsimällä löytää, ja muistaa kisa- ja äänestyspäivämäärät suunnilleen, mutta palkintosponsoria kohtaan olisi ehkä reilua rummuttaa tästä hieman kovempaa.

Joten minä sitten teen sen ellei kukaan muu tee :) (en tunne heitä mutta) Kiitos kisan tukemisesta MustaaNahkaa.fi !!

pikkusisko

Vs: Kirjoituskisa 2015 - Äänestys
« Vastaus #12 : 20.04.2015, 09:23 »
Kiitos hiz :)

Tarkoitus ei ole nyt missään nimessä jälkiviisastella, mutta minäkin olen sitä mieltä, että kisatekstit ansaitsisivat osakseen enemmän huomiota. Ei niin, että kisaa pitäisi erikseen sen enempää rummuttaa, tieto on ollut näkösällä ja jo hyvissä ajoin etukäteen on kisasta tiedotettu kuten kuuluukin.

Minusta olisi kuitenkin jatkossa parempi ratkaisu, jos tekstejä saisi kommentoida kisan tai ainakin äänestyksen aikana. Totta, ajatuksia ja keskustelua herättävät tekstit saisivat enemmän huomiota, mutta kuinka epäreilua se sitten olisi..? Minusta on paljon isompi harmi, ettei vaivalla tehdyistä kirjoituksista pääse syntymään keskustelua ennen kuin kisa on jo käyty eikä aihe enää ole oikein ajankohtainen, ja siten niihin harvempi huomiotaan kiinnittääkään. Näkeehän sen noista lukukerroistakin, ettei kisa mitään suurta kansansuosiota herättänyt.

Joka tapauksessa, hieno kisa tälläkin kertaa :) Hauska ja haastava aihe ja monta todella hyvää tekstiä!

Sindy68

  • Vieras
Vs: Kirjoituskisa 2015 - Äänestys
« Vastaus #13 : 20.04.2015, 09:50 »
Juu samaa mieltä, kun hiz ja PinkCat. Tämä oli sellainen täydellinen hoplobbi äänestystulos,
äänestäjien määrään peilaten, missä lienee kirjoittajat itse, heidän omat kaverit ja muutama muu osallistui kyseiseen äänestykseen. Tuolloin menestys on taattu, jos on kavereita baarissa, vaikkei aihe olisi avaruudessa käynytkään.

Informaation hankalasti löydettävyys kahdesta eri viestiketjusta, tekstien löytyminen eri paikasta, huomaamattomuus baarin sivuilla, liian lyhyt äänestysaika, aihepiirin ulkopuolella olevien tekstien mukaan ottaminen kisaan, raadin puuttuminen jne.

Motivoi ja kannustaa varmaan kirjoittajia kirjoittamaan jatkossakin ;D




 

miss_ridinghood

  • Vieras
Vs: Kirjoituskisa 2015 - Äänestys
« Vastaus #14 : 20.04.2015, 10:14 »
Onnittelut voittajalle. Tykkäsin Maggiesta, vaikka päädyin lopulta äänestämään toista tarinaa.

Haluan kuitenkin hieman puuttua kilpailun aiheeseen. Nyt tuntui siltä, että osa tarinoista oli enemmänkin kinkyseksiä tulevaisuudessa, kuin kinkyseksiä avaruudessa. Hienoja tarinoita siitä huolimatta, mutta olisin kaivannut selkeämmin avaruusaiheisia tarinoita.
Lisäksi olisi ollut kiva kommentoida tarinoita jo äänestyksen aikana.

Viimeisenä, kiitos Anonyymi, joka kirjoitit Loisijan. Se ei ehkä ollut kinkyin tai kiihottavin tarina, mutta voitti minut puolelleen muistuttamalla kahta lempiasiaani, Alien-elokuvia sekä Lovecraftin kauhutarinoita.