Kirjoittaja Aihe: Varoitus eräästä AlastonSuomi-nickistä  (Luettu 25393 kertaa)

IKRM

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1542
  • kizzzan Herra
  • Galleria
Vs: Varoitus eräästä AlastonSuomi-nickistä
« Vastaus #60 : 17.11.2016, 15:50 »
Eikö se riitä, että asia aikoinaan on tullut luotettavien ihmisten tietoon ja  sieltä päätyy uusien asianosaisten tietoon?

Asioilla on tapana muuttua niistä puhuttaessa eteenpäin uusille ihmisille. Muuttumista on oikein tutkittukin, muistaakseni jo kolmannelle kerrottuna se on muuttunut miltei tunnistamattomaksi, ja sen jälkeen jo täysin tunnistamattomaksi alkuperäiseen asiaan verrattuna.

Luotettavat ihmiset on myös erittäin suhteellinen käsite, ihmisillä kun on noita omia mielipiteitä toisista, ja tapana antaa niitten vaikuttaa siihen miten kustakin eteenpäin asioita kertoo. Se on erittäin inhimillistä käytöstä.

Yleensä nämä varoittelut on ihan puhtaasti pahansuopuuden aikaansaamia, syystä tai toisesta. Toki, välillä aihettakin saattaa olla.

IKRM

Meeri

  • tuhma hauva
  • Administrator
  • *
  • Viestejä: 4506
  • Galleria
Vs: Varoitus eräästä AlastonSuomi-nickistä
« Vastaus #61 : 17.11.2016, 16:13 »
Jos samasta tyypistä varoittaa useampi eri ihminen, joilla ei vielä ole mitään tekemistä keskenään, voi varoitusta pitää paikkansa pitävänä.

poisongrrrll

  • Vieras
Vs: Varoitus eräästä AlastonSuomi-nickistä
« Vastaus #62 : 17.11.2016, 16:41 »
Kyllähän täällä näitä naisten hakkaajia riittää vapaalla jalalla muutenkin. Niitä ei vaan aina huomaa ennenku osuu kohdalle  ::)
Edelleenkin kiinnittäisin huomiota tuohon jo mainitsemaani lähdekritiikkiin. Asioita kun voi uhreilta tarkistaa.
Miks uhreja pitäis uudelleen traumatisoida väkivaltaisten kokemusten kaivelulla pelkän kredibiliteetin nimissä? Eikö se riitä, että asia aikoinaan on tullut luotettavien ihmisten tietoon ja  sieltä päätyy uusien asianosaisten tietoon?
Entäs se ihmisten luotettavuuden arviointi. Ei ihan yksinkertainen ole tämäkään asia.
Niin no, vastakkain väkivallan tai muun trauman uudelleen eläminen ja luotettavuuden arviointi. Sellaisen asenteen omaavat eivät välttämättä usko uhria silloinkaan, vaan vaativat pöytään oikeuden tuomioita sun muita.

poisongrrrll

  • Vieras
Vs: Varoitus eräästä AlastonSuomi-nickistä
« Vastaus #63 : 17.11.2016, 16:44 »
Eikö se riitä, että asia aikoinaan on tullut luotettavien ihmisten tietoon ja  sieltä päätyy uusien asianosaisten tietoon?

Asioilla on tapana muuttua niistä puhuttaessa eteenpäin uusille ihmisille. Muuttumista on oikein tutkittukin, muistaakseni jo kolmannelle kerrottuna se on muuttunut miltei tunnistamattomaksi, ja sen jälkeen jo täysin tunnistamattomaksi alkuperäiseen asiaan verrattuna.

Luotettavat ihmiset on myös erittäin suhteellinen käsite, ihmisillä kun on noita omia mielipiteitä toisista, ja tapana antaa niitten vaikuttaa siihen miten kustakin eteenpäin asioita kertoo. Se on erittäin inhimillistä käytöstä.

Yleensä nämä varoittelut on ihan puhtaasti pahansuopuuden aikaansaamia, syystä tai toisesta. Toki, välillä aihettakin saattaa olla.

IKRM
Kätevästi jätit mun lainauksesta pois edellisen virkkeen, jossa on mun pointtini ydin. Mitä mieltä olet siitä trauma-asiasta suhteessa pahansuopaan juoruiluun?

Galesi

  • Helsingin akateemiset kinkyt ry
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2612
  • pörröpää/lutka
  • Galleria
Vs: Varoitus eräästä AlastonSuomi-nickistä
« Vastaus #64 : 17.11.2016, 16:48 »
Jos samasta tyypistä varoittaa useampi eri ihminen, joilla ei vielä ole mitään tekemistä keskenään, voi varoitusta pitää paikkansa pitävänä.

Tämä. Tosin, etenkin uusien ihmisten voi olla välillä vähän hankala tietää millaisia kaverisuhteita ihmisillä on. Tuskin jokainen täällä kaveraa kaveriensa kanssa.

Itse ainakin suhtautuisin pienellä terveellä varauksella tuleviin varoituksiin toisista dominoivista ja enempi kuuntelisin sitten niitä toisia alistuvia näissä asioissa. (Siis jos miettii asiaa alistuvan tytön näkökulmasta). Toisella ryhmällä on helposti oma tai kaverin lehmä ojassa ja toisella taas voi olla omia kokemuksia vaarallisista tyypeistä, joskin tämäkään ei takaa sitä etteikö joku katkera subityttö yritä tuhota exänsä pariutumisia.

Ja ehkä noin muutenkin suhtautuisin varauksella täysin puskista tulleisiin viesteihin heti sen ekan viestin/baarissa näyttäytymisen jälkeen.

Edit: Ja noin ylipäänsä suurin osa porukasta on kuitenkin lopulta aika harmitonta sakkia, joskin ehkä eivät ihan aina hae sitä mitä sanovat hakevansa tai ole sitä mitä sanovat olevansa. Noin nyrkkisääntönä miitit/bileet on edelleen hyvä tapa tutustua ihmisiin "turvallisesti".

poisongrrrll

  • Vieras
Vs: Varoitus eräästä AlastonSuomi-nickistä
« Vastaus #65 : 17.11.2016, 16:56 »
Muoks..
Tässäpä luettavaa aiheesta heille, joille rape culture elikkäs raiskauskulttuuri ei kuulosta tutulta. https://en.m.wikipedia.org/wiki/Rape_culture

femalefeline

  • Vieras
Vs: Varoitus eräästä AlastonSuomi-nickistä
« Vastaus #66 : 17.11.2016, 19:18 »
Ekaksi : Tällä ei ole nyt mitään tekemistä aloittajan varoituksen kanssa. Mielestäni teit juuri oikein ja vielä tyylikkäällä tavalla, perhonen  :love:

Minun kommenttini liitty sun asiallisen varoituksen jälkeiseen keskusteluun.

..ttu tällaista leikkiä. Nimiä ja tekoja pöytään jos kerran tähän   vittuiluun lähdetään! Voidaan sit loppuelämäksi tuomita, mustamaalata ja kääntää selkää. Siitähän se maailma paranee.

Saanko mä sit olla vaikka se joka päättää ketä tuomitaan ja mistäkin? Ja valita milloin joku teko tai käytös on sellainen että sitä ei voi tai saa antaa anteeksi? Ja rankata onko se kahdenkeskeinen asia vai koko ihmiskunnan, ja onko miehen naiseen kohdistuva fyysinen väkivalta aina rajan ylitys mutta naisen humalassa annettu luuvitonen tai päällekäyminen asia josta ei sen enempää puhuta?

Toisia oksettaa toiset asiat, minua tällaiset palstaviljelmät. Paskalannoitetut. Pahanmakuisia hedelmiä näillä kasvaa.

Olen pärjännyt palstoitta ennenkin, taidanpa palata siihen.

Ja ihan omilla pikku aivoillani olen tämän kommentin luonut, ihan omista mielipiteistäni, lman kenenkään lupaa, apua ja suostuttelua.

Minuun saa jatkossa yhteyttä Pipin kautta jos on asiaa. Haleja tutuille ja kiitos kaveruudesta :)

I might be a cat, but im no fuckin pussy.




Ms. M

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 2965
  • An' I don't give a damn 'bout my bad reputation.
  • Galleria
Vs: Varoitus eräästä AlastonSuomi-nickistä
« Vastaus #67 : 17.11.2016, 20:01 »
^

Let me get this straight, eka kiukustutaan ja sit lähdetään foorumilta "ovet paukkuen". Riiiiight. Ei kait siinä sitte...

Ja Perhis on tehnyt mun mielestä ihan oikein.

chilinen

  • Vieras
Vs: Varoitus eräästä AlastonSuomi-nickistä
« Vastaus #68 : 17.11.2016, 21:14 »
Minusta on hyvä että meitä uusia varoitetaan tällaisista todella vaarallisista henkilöistä. Onnekseni itselläni ei vielä ole ikäviä kokemuksia ja uutena minut otettiin  hyvin täällä vastaan. Viikko rekisteröitymisestäni sain pariltakin Masterilta ilmoituksen foorumilla vaikuttavista vaarallisista tyypeistä joita kannattaa varoa. Kiitos että välitätte ❤
Sivuhuomautus: Mun mielestä niistä privana lähestyvistä master-varoittelijoista pitäisi varoittaa.
Tämä on niin monisäikeinen juttu, ja samasta asiasta oli aikoinaan yhden tunnetun nikin tapauksessa paljonkin puhetta. Uusille voi se ensimmäinen yhteydenotto tulla juuri siltä, joka kieltää yhteydenpidon muiden kanssa, koska ihanmitävaan, eikä "kunnon sub" kuuntele enää kuin yhtä, jos haluaa olla uskottava. Tuo on mielestäni oikeasti arveluttavaa, mutta mistä sitä ikinä tietää, mitä joku oikeasti etsii? Yhdelle tuo voi olla alkuun juuri se Juttu. Ja onko joku se Vaarallinen, sekin on subjektiivista riippuen varoittajan motiiveista, jotka voivat olla a. kokee toisen kilpailijakseen b. haluaa nostaa omaa statustaan turvallisena treffikumppanina c. harhauttaa toisen omien tarkoitusperiensä mukaisesti omaan suuntaansa vetoamalla turvallisuuteen.

Olen ehdottomasti sillä kannalla, että kannattaa olla muihin yhteyksissä (kielloista huolimatta), jos ei yhtään tunne uutta treffikumppaniaan. Se, onko joku vaarallinen tai tuhoisa, on jo subjektiivisempi kannanotto. On hyvä olla tietoinen jonkun kipukohdista, mistä joku on ottanut flipit tmv., jotta osaa sen mukaan mitoittaa oman suhtautumisensa. Ei soitellen sotaan :D

Minusta tämä on ollut hyvin terve keskustelunaihe, nostaa taas esiin senkin, etteivät kaikki ehkä ole sitä miltä näyttää, ainakaan ihan heti.

Terve järki ja arvostelukyky <3

Pip

Vs: Varoitus eräästä AlastonSuomi-nickistä
« Vastaus #69 : 17.11.2016, 22:20 »
^

Let me get this straight, eka kiukustutaan ja sit lähdetään foorumilta "ovet paukkuen". Riiiiight. Ei kait siinä sitte...

Ja Perhis on tehnyt mun mielestä ihan oikein.
Aina ei kannata vetää liian hätäisiä johtopäätöksiä. Tämä palsta on jo jonkun aikaa ärsyttänyt häntä, joten ihan pikaistuksissaan ei ole poistunut.

susa-anniina

  • Smurffit
  • Baarikärpänen
  • *
  • Viestejä: 697
  • Sekarotuinen subikoiranarttu tai jotakin muuta
  • Galleria
Vs: Varoitus eräästä AlastonSuomi-nickistä
« Vastaus #70 : 17.11.2016, 22:34 »
Jos ihmisellä on näyttää voimassaoleva aseenkantolupa, niin siitä tietää että ei ole tiedossaolevaa menneisyyttä C:-). (niksipirkasta)

Tämän voin itse varmentaa ammatissa jossa saatan joutua sellaisen hommaamaan. (vartija) Aseenkantolupaa ei ihan kenelle tahansa myönnetä. Periaatteessa jos papereista löytyy vaikkapa "pitkä aikainen masennus" niin sekin voidaan nähdä jo perusteena sille että ei lupaa heru. Eihän se toki sen saatuaan estä hölmöilemästä, ja saahan noita aseita muiltakin kuin viranomaisten luvilla.

Pakko kommentoida tähän, että tässä nimenomaan pointti on se, ettei ole mitään tiedossaolevaa menneisyyttä. Itse hain erästä hommaa varten aseenkantoluvan ja poliisi kysyi minulta, että onko minulla mielenterveysongelmia ja koska vastasin etten ainakaan tiedä, että olisi, mutta ei niillä sairaalan päivystykseen tulevilla hulluillakaan mielestään ole, niin ainoa jatkokysymys oli, että onko minua sitten hoidettu jossakin. Tämäkin ihan vaan kysyttiin, eikä mistään tarkistettu mitään. Jokin isompi vika tietysti olisi poliisin tiedossa mutta suurin osa ei ole.

Toisaalta, valtaosalla tuntemistani ihmisistä ei ole aseenkantolupaa, ja ihan täysipäisiä he ovat. Ettei tämä minusta mitään kerro.

Vähän sama pätee tähän varotteluun, olen kyllä ihan onnistuneesti tavannut ihmisiä joista on montaakin kautta varoiteltu (yleensä mutu-tuntumaan perustuen) ja sitten toisaalta siitä kaikkien tuntemasta luotettavasta tyypistä paljastunut epämukavia asioita.

Alexios

  • Helsingin akateemiset kinkyt ry
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1237
  • Truuhampster
  • Galleria
Vs: Varoitus eräästä AlastonSuomi-nickistä
« Vastaus #71 : 18.11.2016, 00:15 »
Hirveästi tässä nillitetään leimaamisesta loppuiäksi, ihan kuin kyseessä olisi joku luvaton tissinpuristelu. Kaveri on hei tappanut ihmisen, ilmeisesti ihan määrätietoisesti ja aika sosiopaattisella tavalla. Todellakin pitää leimata, ja kaikkien potentiaalisten partnereiden pitää saada tietää tämän kaverin menneisyydestä.

stoge

  • PoVi
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2962
  • Väkivalta kuuluu makuuhuoneeseen
  • Galleria
Vs: Varoitus eräästä AlastonSuomi-nickistä
« Vastaus #72 : 18.11.2016, 00:55 »
Mulla on kaks tuttavaa, Herrat X ja Y.

Herra X on istunut murhan.
Herra Y kaks tappoa.

Yhteensä ko. herrat työllistää nykyään noin 450 ihmistä ja toisella on lapsenlapsia.

Pitääkö huutaa nimiä, antaa kuvia ja kertoa taustoista tarkemmin että osaatte varoa ?

 :o

Pip

Vs: Varoitus eräästä AlastonSuomi-nickistä
« Vastaus #73 : 18.11.2016, 01:04 »
Mulla on kaks tuttavaa, Herrat X ja Y.

Herra X on istunut murhan.
Herra Y kaks tappoa.

Yhteensä ko. herrat työllistää nykyään noin 450 ihmistä ja toisella on lapsenlapsia.

Pitääkö huutaa nimiä, antaa kuvia ja kertoa taustoista tarkemmin että osaatte varoa ?

 :o
Anteeksi geneerinen ajatteluni vastakkaisesta sukupuolesta. Ovatko he tappaneet/murhanneet tyttöystävän/avopuolison/aviopuolison? Itselläni entinen työkaverini puukotti avovaimonsa sänkyyn ja yritti laittaa sen tupakan aiheuttamaksi paloksi. Noissa on eroa.

edit: ajatushölmöydessäni mainitsin alunperin poltoksi

stoge

  • PoVi
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2962
  • Väkivalta kuuluu makuuhuoneeseen
  • Galleria
Vs: Varoitus eräästä AlastonSuomi-nickistä
« Vastaus #74 : 18.11.2016, 01:07 »
Mulla on kaks tuttavaa, Herrat X ja Y.

Herra X on istunut murhan.
Herra Y kaks tappoa.

Yhteensä ko. herrat työllistää nykyään noin 450 ihmistä ja toisella on lapsenlapsia.

Pitääkö huutaa nimiä, antaa kuvia ja kertoa taustoista tarkemmin että osaatte varoa ?

 :o
Anteeksi geneerinen ajatteluni vastakkaisesta sukupuolesta. Ovatko he tappaneet/murhanneet tyttöystävän/avopuolison/aviopuolison? Itselläni entinen työkaverini puukotti avovaimonsa sänkyyn ja yritti laittaa sen tupakan aiheuttamaksi paloksi. Noissa on eroa.

edit: ajatushölmöydessäni mainitsin alunperin poltoksi

Joo, mustasukkasuus.
Muija ja sen toinen äijä.
Pointti nyt on vaan se että jengi voi muuttua, ei välttämättä, mut voi, siks aina vähä ärsyttää kaikenlaiset varottelut.  :o

Case closed. Be afraid.  ;D