Aula - kaikille avoimet alueet > Kerhohuone

Kumipinta rottinkin tai bambun päälle. Miten?

<< < (2/3) > >>

Cuda68:
Moro :-)

Jep jep Ange on aivan oikeessa.
Ite oon ainakin käyttänyt kutistesukkaa sekä rottingin yms. materiaalien päällä. Kahdesta syystä, tarttuvuus /purevuus paljaaseen ihoon ja toinen syy on se et esim kovan muovikepin tms. hajotessa osumassa, kumipinta suojaa teräviltä säikeiltä tms. tikuilta.

Kutistesukkaa saa erikokoja ja muutamaa eriväriä esim.
Yleiselektroniikasta:
http://www.yeint.fi/index.php?main=64&productCat=589

Ainiin pikku vinkki: kannattaa laittaa sukkaa kepinpäälle sen verran, että menee hieman yli ja aloittaa lämmittäminen keskeltä molempiin päihin päin muuten keskelle voi jäädä ilmakuplia. Ylimääräiset voi sit leikata pois.

Cuda

KidBionic:
Kutistesukkaa olen minäkin käyttänyt raippojeni päällysteenä ja hionut tekniikkaa sen verran, että mielummin, kuin kuumailmapuhaltimella (jolla tekee helpohkosti ryppyjä ja saattaa sulattaa liikaa), olen alkanut käyttämään kiehuvaa vettä.

Vesi tietysti asettaa varmasti jotain rajoitteita materiaalivaihtoehdoille, mutta valelemalla kuumalla vedellä ei ole mitään riskiä polttaa kutistesukan läpi, jos vaan on laadukkaasta sukasta kyse. Kokemus on osoittanut, että kutistesukka, jossa on kuumuudesta aktivoituva liimapinta sisäpuolella on kestävämpää jos kappaleen pitää pystyä taipumaan paljon (mutta toki jäykistää enemmän)...

Sukalla on myös taipumusta jäädä kutistamisen jälkeen mataksi ja helposti naarmuuntuvaksi, mutta kotipatenttina olen pyyhkinyt raipat sitten muutamaan otteeseen silikonipohjaiseen liukkariin kastetulla rätillä ja antanut vaikuttaa hetken, ennen kuin oon kiillottanut ne kuivalla kankaalla.

Muös nestemäistä "maalattavaa" kumia on olemassa (oon nähnyt joskus isommissa rautakaupoissa), joka tarkoitettu lähinnä työkalujen yms kahvojen pinnoittamiseen, mutta oli muistaakseni aika hintavaa tavaraa ja vaatii useita maalauskertoja, jotta saadaan kestävä pinnoite.

Josko näistä vinkeistä olisi jotain iloa  :)

Lurvio:
Kutistesukka on kätevää. Toinen millä saa vähän kumisemman lopputuloksen on itsevulkanoituva teippi. Würthin valikoimassa tuota ainakin on (mutta haastava hankkia ilman tiliä). Teippi 'aktivoituu' venyttämällä ja sen ainakin pitäisi tarttua itseensä lopullisesti.


Lurvio

Rautaperse:
Rottinkia ja bambua ei saa kumilla pilata :)

tellari:

--- Lainaus käyttäjältä: Rautaperse - 23.09.2012, 01:08 ---Rottinkia ja bambua ei saa kumilla pilata :)

--- Lainaus päättyy ---
Jos nyt kuitenkin pitää alkaa, voisin kokeilla Plasti Dip:iä http://www.pulju.net/tuotteet/lifestyle/plasti-dip-spray
Ajattelin kokeilla tuota homemade gagiin, jos on kuivuttuaan myrkytön.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta