Kirjoittaja Aihe: Subspace ry: The Darker Side of Me 12.2. @Dubrovnik, HKI  (Luettu 61208 kertaa)

isabella

Vs: Subspace ry: The Darker Side of Me 12.2. @Dubrovnik, HKI
« Vastaus #135 : 09.01.2016, 16:49 »
--smurffit tais ottaa "suvilahdesta-kesä2014" - aikaroimat tappiot.. Jos lippuja olis voinu ostaa "netistä" ennakkoon bileisiin joihin olis tarvittu n.700 myytyä lippua, moni asia olis budjetoitu mahdollisesti paremmin..

Pikku oikaisu. Ensinnäkin Suvilahden bileet eivät olleet Smurffien järjestämät vaan Ketjureaktion, Häkin ja Smurffien yhteisponnistus. Ja lippuja ei missään vaiheessa ollut tavoitteena myydää 700, mikä olisikin Suomessa aivan epärealistinen tavoite. Muistelen että tavoite olisi ollut 300 lippua, mikä ei sitten toteutunut ja bileet jäivät tappiolle.

Ms. M

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 2965
  • An' I don't give a damn 'bout my bad reputation.
  • Galleria
Vs: Subspace ry: The Darker Side of Me 12.2. @Dubrovnik, HKI
« Vastaus #136 : 09.01.2016, 17:45 »
Voi jestas, että osaa mennä mun pointti ohi nyt. No aivan sama. Tuskin kuitenkaan kannattaa alkaa verrata isoja festareita ja kinkybileitä toisiinsa.

Mulle on se ja sama miten homma hoidetaan. Kunhan vaan ihmettelin käytäntöä. :|

Pippi Longstocking

  • Vieras
Vs: Subspace ry: The Darker Side of Me 12.2. @Dubrovnik, HKI
« Vastaus #137 : 09.01.2016, 17:57 »
Meitin ylimääräinen loppu myyty.  :)

viaton

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 369
  • pikkuvikainen
  • Galleria
Vs: Subspace ry: The Darker Side of Me 12.2. @Dubrovnik, HKI
« Vastaus #138 : 09.01.2016, 18:01 »
Voi jestas, että osaa mennä mun pointti ohi nyt. No aivan sama. Tuskin kuitenkaan kannattaa alkaa verrata isoja festareita ja kinkybileitä toisiinsa.

Mulle on se ja sama miten homma hoidetaan. Kunhan vaan ihmettelin käytäntöä. :|

Itse ainakin ymmärsin pointtisi, mutta tällä kertaa näin ja seuraavalla ehkä toisella tavalla. Tulevaisuuden bileiden lipunmyynnistä en kuitenkaan voi luvata mitään, kun jokaiset bileet ovat kuitenkin tekijöidensä näköiset. Tällä kertaa päätökseen vaikutti aika paljon se, että kysessä ovat yhdistyksen ensimmäiset bileet ja nyt meidän ei tarvitse pelätä taloudellisia menetyksiä, jos lippuja ei menisikään.

Pidän nettilipunmyyntiä paljon kätevämpää, mutta toivottavaa toki olisi, että lippuja olisi vaikkapa viikkoa ennen vielä myynnissä.

KalvinK

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 639
  • Tykkää sitoa nättejä nakuja naisia.
  • Galleria
Vs: Subspace ry: The Darker Side of Me 12.2. @Dubrovnik, HKI
« Vastaus #139 : 09.01.2016, 18:10 »
Nettimyynnin hyvänä puolena mainittakoon myös se että ei tarvitse organisoida lipunmyyntivuoroja, käteiskassaa, ja siihen liittyviä rituaaleja.

maimai

  • Vieras
Vs: Subspace ry: The Darker Side of Me 12.2. @Dubrovnik, HKI
« Vastaus #140 : 09.01.2016, 18:14 »
Jos jotakuta vielä hirmuisesti ahdistaa niin mulla on yksi ylimääräinen lippu. Voin myydä ovella ostohintaan jos ei sitä aiemmin mene face-to-face  :o Blondit tietty etusijalla  :))

Hups, jäin ilman kun en ollu nopea! Jos jollain (esim Nick sulla) on myydä yks lippu niin tää pikku punapää on vielä lippua vailla...  O:-) 
Laittakaa yv jos löytyy ylimäärästä!  :love:

HeWhoCannotBeNamed

  • Vieras
Vs: Subspace ry: The Darker Side of Me 12.2. @Dubrovnik, HKI
« Vastaus #141 : 09.01.2016, 19:05 »
Voi jestas, että osaa mennä mun pointti ohi nyt. No aivan sama. Tuskin kuitenkaan kannattaa alkaa verrata isoja festareita ja kinkybileitä toisiinsa.

Mulle on se ja sama miten homma hoidetaan. Kunhan vaan ihmettelin käytäntöä. :|

Itse ainakin ymmärsin pointtisi, mutta tällä kertaa näin ja seuraavalla ehkä toisella tavalla. Tulevaisuuden bileiden lipunmyynnistä en kuitenkaan voi luvata mitään, kun jokaiset bileet ovat kuitenkin tekijöidensä näköiset. Tällä kertaa päätökseen vaikutti aika paljon se, että kysessä ovat yhdistyksen ensimmäiset bileet ja nyt meidän ei tarvitse pelätä taloudellisia menetyksiä, jos lippuja ei menisikään.

Pidän nettilipunmyyntiä paljon kätevämpää, mutta toivottavaa toki olisi, että lippuja olisi vaikkapa viikkoa ennen vielä myynnissä.

Sehän ratkeaa sillä, että järjestätte ainakin paperilla niin huonot ja/tai niin ylihinnoitellut bileet, ettei niihin juur kukaan halua. Tokihan sitten voi olla isompikin paikka. Viime mainittu voisi jopa olla harkinnan arvoinen juttu, kun selkeästi tilausta on tämmöiselle tapahtumalle.

Vähän vaan ihmetyttää tuo tilavuokra. Minulla on sellainen käsitys, että aika monissa keskikaljabaareissa ei vuokria peritä, mutta sitten on joku takuusumma myynnissä, minkä pitää täyttyä. Hullulta tuntuu, että tuotte tuonne 200 (+järjestäjät) maksavaa asiakasta ja sitten vielä joudutte maksamaan siitä, että näin teette.


submit

  • Vieras
Vs: Subspace ry: The Darker Side of Me 12.2. @Dubrovnik, HKI
« Vastaus #142 : 09.01.2016, 19:32 »
Tuohon edelliseen, toki moni paikka on saatavilla juomatakuuta vastaaan, joka sekään ei kyllä Helsingissä ole ihan vähän. Jos aloittavalla yhdistyksellä ei ole vielä riittävästi pätäkkää, kuka maksaa, jos juomatakuu ei täytykään ;)

Toinen juttu: Ihan kaikki ravintolat eivät ota avosylin vastaan kinkyä, lievästi sanottuna eroottishenkistä tapahtumaa. Saati sitten, että tietäisivät, mistä on kyse.

PS. Osallistujien kokonaismäärä on noin 200 henkilöä. Ei sinänsä vaikuta tässä mihinkään, mutta korjataan ettei tule väärinkäsityksiä.

Patajätkä

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1198
  • Elämä on liian lyhyt - Olla nauttimatta siitä.
  • Galleria
Vs: Subspace ry: The Darker Side of Me 12.2. @Dubrovnik, HKI
« Vastaus #143 : 09.01.2016, 19:42 »
OT.
Joskus edellisessä elämässä järkkäsin joka syksy bileet eräässä ravintiola laivassa (siinnä edellisessä ja aidossa toisella puolella kaupunkia).
Alussa joutui hieman puhumaan ja sovittelemaan joska paikka on vain meille vai yleisesti auki. Eli veloitetaanko meiltä vuokra vai pidetäänkö ovet auki kaikille.
Seuraavina vuosina ei tarvinut enään keskustella aiheesta kun paatti oli noissa bileissä melkein täys juojia ja syksyn hiljaiseen aikaan poikkeuksellisen hyvä ilta baarille.
Lopuksi ei tarvinnu bändien ja stripparin kuluja maksella. Syödä ja juodakin saatiin :)

Toivottavasti näillekin järjestäjille käy yhtä hyvin ja bileistä tulee niin suositut että voivat jopa kilpailuttaa eri paikkoja minne haluavat bileidensä järkättäväks :)
Tavastialla järkättäviä bileitä odotellessa :)

windmillsw

  • Vieras
Vs: Subspace ry: The Darker Side of Me 12.2. @Dubrovnik, HKI
« Vastaus #144 : 09.01.2016, 19:51 »
Hyvä että liput teki kauppansa.
Epäkohtana on, että ovelle i jäänyt lippuja myyntiin.
Itse en koksaan tiedä mitä viikon päästä teen, joten ennakkolippuja en ostele yleesnä mihinkään tapahtumiin.
Fiiliksen mukaan elelenkin, päivä kerrallaan.
Eipähän tarvitse näihin bileisiin osallistua, vaikka fiilistä tulisikin.

Kiva ohjelma siellä. Varmasti on lystiä ja ahdasta.

Tuomas

  • Smurffit
  • Asiakas
  • *
  • Viestejä: 190
  • Haisuli
  • Galleria
    • FetLife
Vs: Subspace ry: The Darker Side of Me 12.2. @Dubrovnik, HKI
« Vastaus #145 : 09.01.2016, 20:45 »
Jeeee, hyvä tytöt, hienosti hoidettu :love:


Ja mitä ihmettä, kun paikka on ravintola, ja kaikilla ravintoloilla on viranomaisten lupa ottaa
sisään vain tietty määrä asiakkaita, niin eikö se nyt ole aivan selvää, että joskus joku voi
jäädä ulkopuolelle. Ihmettelen syvästi lippujen myyntiin kohdistunuta kritiikkiä  :o

Ms. M

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 2965
  • An' I don't give a damn 'bout my bad reputation.
  • Galleria
Vs: Subspace ry: The Darker Side of Me 12.2. @Dubrovnik, HKI
« Vastaus #146 : 09.01.2016, 22:11 »
Lainaus

Pidän nettilipunmyyntiä paljon kätevämpää, mutta toivottavaa toki olisi, että lippuja olisi vaikkapa viikkoa ennen vielä myynnissä.

Niin, vaihtoehtoisesti olisi voinut myydä lippuja ennakkoon kahdessa erässä. Toinen erä paria kuukautta ennen, toinen erä sitten vaikkapa kolmea viikkoa ennen. Että esim. pitkämatkalaiset tietäisivät paremmin jo mahdollisuutensa osallistua. Ei sitten tarvitse pelailla käteiskassan sun muiden kanssa ovella.

Mut joo, se siitä. Oon tainnut jo ansaita porttarin bileisiin tällä palautteellani. Mut no, minkäs teet kun harmittaa toi lippupolitiikka ja en osaa pitää suutani kiinni.

KidBionic

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 93
  • Member of DNGN
  • Galleria
Vs: Subspace ry: The Darker Side of Me 12.2. @Dubrovnik, HKI
« Vastaus #147 : 09.01.2016, 23:31 »
Niinhän se vaan on että suomen kinkyskene on pieni, bilepaikat on kiven alla ja kalliita. Lippujen hintaa ei voi pitää niin korkeena että puoliks myydyt bileet menis jo plussan puolelle. Harvat järjestäjät omaavat sellaista budjettia, että olisi taloudellisesti turvallista jättää lippuja roikkumaan sivuun vaan kaikki myydään mitä menee ja toivotaan ettei tehdä tappiota...

yhdet bileet kun menee miinukselle, niin äkkiseltään tarvii järkkää parit toivottavasti onnistuen ihan vaan aiemman tappion korjaamiseksi.

onez

Vs: Subspace ry: The Darker Side of Me 12.2. @Dubrovnik, HKI
« Vastaus #148 : 10.01.2016, 07:39 »
Ai liput meni, no kiva. Onnea järkkäreille :).

Itseltä jää väliin kun helmikuu on vasta helmikuussa, eipä tullut lippua ostettua ajoissa.

Toivottavasti ne ketkä ei käytä lippujaan laittavat ne hyvissä ajoin kiertoon että halukkaat pääsevät myös mukaan. Ihan hyvä nettimyynti mun mielestä on, ja tosiaan järkkärille varmaan mukavin/turvallisin tapa. Mutta vähän toivoisi niitä lippuja jäävän lähemmäksi tapahtumaa. Varmaan paljon jää lippuja käyttämättä kun ihmiset ostelevat varmuuden vuoksi, mutta estyvät tulemasta. Niitä lippuja olis hyvä saada jotenkin takas myyntiin.
« Viimeksi muokattu: 10.01.2016, 09:54 kirjoittanut onez »

Pippi Longstocking

  • Vieras
Vs: Subspace ry: The Darker Side of Me 12.2. @Dubrovnik, HKI
« Vastaus #149 : 10.01.2016, 10:17 »
Jeeee, hyvä tytöt, hienosti hoidettu :love:

Ja mitä ihmettä, kun paikka on ravintola, ja kaikilla ravintoloilla on viranomaisten lupa ottaa
sisään vain tietty määrä asiakkaita, niin eikö se nyt ole aivan selvää, että joskus joku voi
jäädä ulkopuolelle. Ihmettelen syvästi lippujen myyntiin kohdistunuta kritiikkiä  :o

Komppaan. :) Eiköhän uudet bileet ole tässä kevään saatossa tulossa, kun noin hyvin liput menivät kaupaksi.

Ravintolan kapasiteetti on mitä on, eli ei sinne voi yli äyräiden ihmisiäkään ottaa. Uutena juttuna tämä on ainakin takuuvarma tapa saada kiinnostuneet paikalle ja palautetta tulevaisuuteen. Eihän mikään yhdistys/tapahtumanjärjestäjä voi toivoa ja odottaa, että ihmiset ehkä tulevat paikalle, kun päättävät tunti ennen tapahtumaa jaksaako nousta sohvalta vai ei. Ei edes pientä määrää lippuja kannata jättää "ehkän" varaan, sillä vaarana on aina, että ne jäävät myymättä. Takuuvarma persnetto se olisi, jos halutaan peitota syntyneitä kuluja ja saada yhdistykselle varoja.  ::)

Henkilökohtaisesti minä ainakin ostelen keikkalippujakin puoli vuotta etukäteen varmistaakseni itselleni paikan tapahtumaan. Kyllä minä haluan korvamerkitä kiinnostavat tapahtumat aktiviteettikalenteriini hyvissä ajoin.

Ostettiin ylimääräinen lippu tänne, joka ei kelvannutkaan kohteelle, eli meni jakoon ja nyt jo myyty eteenpäin. :)

Mutta kukin tyylillään.