Kirjoittaja Aihe: Jakaisitko toisen kinkyn henk. koht. tietoja kolmannen osapuolen(ystävä) kanssa?  (Luettu 8126 kertaa)

peksu

  • Vieras
Ihan jollain tavalla asiaan liittyen tässä pikku vinkki. Tuo Virin kuvaesimerkki antoi aiheen. Olen omaan tulevaan sähköpostiini määritellyt kansiot eri asioille. Aihe tai lähettäjä tms. Sitten on kansio johon satunnainen läppärin selaaja ei hevin eksyisi. Tuskin kukaan selaa, mutta ...

Niin siis perustin kansion jonka nimi on nimetty ascii koodilla 255. Eli tyhjä, eli ei nimeä, mutta siellä se on.
Lisäksi olen määrännyt testamentissani, että tietokoneeni annetaan parhaalle ystävälleni. Hän lupautui rikkomaan koneiden kovalevyt vähintään kirveellä.

Annan aika helposti ihan oman siviiliosoitteeni (sposti) mielenkiintoiselle keskustelukumppanille.. Eipä mulla ole syytä olla nikin takana oikeastaan koskaan jos kahdestaan vakavasti puhutaan asioista.

Ja tuohon Virin viimeiseen lauseeseen komppaus. Täysin varmasti tutut tunnistaisivat käsialasta jos eri nikillä tänne tulisin  :)
-peksu

Kettu vinossa

  • Vieras
Ja kaikki sivustot ei poista myöskään metadataa kuvista. Joten jos kameraan on asetettu oma nimi ja lataat kuvan johonkin galleriaan niin se saattaa olla siellä helpostikin löydettävissä.

Yksikään tietoturvastaan huolestunut ei levitä kuviaan nettiin suoraan kamerastaan tai kännykästään, eihän?

Joillakin kuvankäsittelyohjelmilla (kuten Gimpillä) saa metadatan pois tallennusasetuksista. Ei jää ainakaan kameran tietoja kuvaan mukaan. Omaa tietokonettaan tai käyttäjätunnustaan ei myöskään koskaan kannata nimetä oikeilla nimillään, koska kuvaan saattaa tallentua tieto minkä nimiseltä tietokonelta ja kenen tiedostoista kuva on nettiin ladattu (korjatkaa toki, jos olen väärässä).

Kännykkäkameralla tehdyt odotokset saattavat pahimmillaan tallentaa kuvan metadataan sijaintitiedot, joten sitten voi olla vähän noloa kun on jakanut esim. kotinsa sijainnin netissä kaikille.


Conf

En jaa, saatan näyttää jostain viestistä jonkun osan jossain yhteydessä, mutta senkin niin ettei ikinä voida yhdistää suoraan, tai epäsuorasti henkilöön. Kuvat yritän pitää erilläään, tai sitten semmoisissa kansioissa missä on niin sekalaisia kuvia, ettei mikään yksittäinen kuva herätä huomiota. Mitään kovin erikoisia kuvia en edes koneella säilytä vaan ulkoisella kovolla.

Muiden tietojen jakaminen on ei ole mitenkään kovin harvinaista, tai poikkeuksellista. Ihmiset vertailee kokemuksiaan ihmisistä niiden omien kaveripiirien kesken, itsekkin olen saanut kuvia joistain ihan vaan sillä verukkeella, että on haluttu näyttää minkä näköistä naista on ollaan menossa tapaamaan.

Yritän noudattaa helppoa muistisääntöä : mikäli et halua ihmisten tietävän sinusta jotain, älä julkaise sitä internetissä.

HeWhoCannotBeNamed

  • Vieras
En. Itse asiassa en myöskään kenenkään ei-kinkynkään sen puoleen.