Kirjoittaja Aihe: Hiljaista? Shhh...  (Luettu 26052 kertaa)

MasterOpie

  • Vieras
Vs: Hiljaista? Shhh...
« Vastaus #15 : 24.11.2018, 21:35 »
Hei,

Mielestäni foorumi on menossa enemmän lässytyksen suuntaan kunnon aiheiden kustannuksella. Ainakin omaan kirjoitusaktiivisuuteeni on suuresti vaikuttanut se, etten jaksa nähdä vaivaa kirjoitella, koska vastaukset täyttyvät milloin mistäkin aiheen ulkopuolisesta tauhkasta.  Ainoastaan "sessioisitko edellisen kanssa" kaltaiset ketjut tuntuvat pysyvän aiheessa, mikä sekin kertoo jotain.

yst. terv.
Karwis

Khyanna

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 630
  • Alien
  • Galleria
Vs: Hiljaista? Shhh...
« Vastaus #16 : 24.11.2018, 21:55 »
Osa on vaan chatissa. :)

pikkusisko

Vs: Hiljaista? Shhh...
« Vastaus #17 : 24.11.2018, 22:06 »
Minä olen kyllä tyytyväinen nykyiseen ylläpidon linjaan. Henkilökohtaiset solvaukset ja tyhjänpäiväinen kikkelienkolistelu on jäänyt tosi paljon vähemmälle.

Itse olen ajatellut tätä hiljaisuutta enempi kausivaihteluna kuin minään loppulaskentana. Toisaalta, nyt kun tulee puheeksi, niin melko monesti olen pettyneenä huomannut miten hedelmällisenä alkaneet keskustelut on tyyten vaiettu kuoliaiksi. Mitään valistunutta arvausta syistä en osaa tältä istumalta heittää, mutta toivottavasti me tästä taas virkoamme.

rp_

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 183
  • En route vers de nouvelles dimensions.
  • Galleria
Vs: Hiljaista? Shhh...
« Vastaus #18 : 24.11.2018, 22:09 »
...
Jos naapurin koiraa ei jaksa enempää kuulla välillisesti, niin SFM:stä löytyy ominaisuus jolla voi ignoroida loungen ja baaritiskin. Jos taas haluaa lisää D/s- tai fettarikeskustelua niin oma aktiivisuus edistää asiaa.
On tietysti helppoa lakaista ongelma maton alle, esim. piilottamalla hömppätiskin hömpät ja leikkiä, että silloin kinkyviestejä on suhteessa enemmän. Ei sadan hömppäviestin piilottaminen nosta sitä määrää, että kinkyviestejä on absoluuttisessa määrässä viisi (5) kappaletta.

Toki aina itse voi tehdä enemmän, mutta foorumilla on ollut 18000 muutakin. "Ei sota yhtä miestä kaipaa, olkoon tämä millainen tahansa." Kysehän on siitä, että nyt tämä foorumi on skeneväen hömppäsome, koska tästä on muodostunut sellainen ja on kuihtumassa pois kinkyilyn osalta. Numerot puhuvat puolestaan.

Jos vaikka se kolme viikkoa sitten foorumille kirjautunut subi haluaa seurata D/s-osion keskustelua ja ignooraa kaiken baaritiskihömpän, niin se on saanut huomata, ettei 21 päivään ole ollut mitään keskustelua.

scar

  • Vieras
Vs: Hiljaista? Shhh...
« Vastaus #19 : 24.11.2018, 23:26 »
Pari ajatusta ^^

Eikö hömppä ja leikki ole luonteeltaan hieman kinkyä,jos sitten verenmaku suussa ja otsasuonet pullistellen ihan truuna..
Yhden asian foorumit ehkä kituvat,ellei ole ympärillä paljon vähän muutakin sälää- Ei vaan riitä 24/7 siitä Pyörästä ehkä kaikkea ja kaikenaikaa ?-

Entä sitten tieteellisyys- kuinka paljon kinkyydestä ja BDSM:stä on tutkittua tietoa,todellista faktaa ja että myös sen perusteella voitaisiin täällä BDSM-(baarissa!)pitäytyä vain vaikka tiede- tai tieteenomaisessa kerronnassa.

( Täysin sivuhuomautus ja ihmettely: Kuinka on mahdollista,että yli 600 kertaa on luettu mun runoa 3:n viikon sisään, eikä yhtään kommenttia. Jos toiset vain tykkää/vihaa tmv.lukea yhtä jos toista?)   ^-^
« Viimeksi muokattu: 24.11.2018, 23:46 kirjoittanut scar »

IKRM

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1542
  • kizzzan Herra
  • Galleria
Vs: Hiljaista? Shhh...
« Vastaus #20 : 24.11.2018, 23:27 »
Oletan, että ne muutamat jotka on täällä foorumilla purkamassa puhdasta ihmisvihaansa ja harjoittamassa ammattiloukkaantumistaan kaikissa ketjuissa on saaneet aikaiseksi sen, ettei keskustelu oikein enää vedä.

IKRM

peltsi

  • Ribsimestari
  • Administrator
  • *
  • Viestejä: 1194
  • Galleria
Vs: Hiljaista? Shhh...
« Vastaus #21 : 25.11.2018, 00:08 »
Niinhän siinä sitten kävi, että päätän oman hiljaiseloni nimenomaan hiljaiseloa käsittelevässä ketjussa. Ja vielä tämmöisellä lähes 9000 merkin wall of textillä! Ugh, koittakaa jaksaa. :D

Tunnistan itsekin näiden "hömppäaiheiden" suosion nousun viime aikoina, mutta onko se välttämättä niin huono asia kuin moni antaa ymmärtää? Baarin rooli kinkyjen yhteensaattajana sekä skenen keskeisenä viestintäkanavana ei ole kuitenkaan muuttunut vuosien varrella miksikään.

En usko, että edes me kinkyt haluamme tai jaksamme puhua pelkästään kinkyjä, en usko että nörtit haluavat tai jaksavat jauhaa pelkistä nörttiaiheista, enkä usko että mikään muukaan taho jaksaa jauhaa vain ja ainoastaan siihen omaan tahoon liitetyn aihepiirin asioista. Siis pelkkää asiasisältöä kevyempien aiheiden sijaan. Eikä tämä eroa näiltä osin ainakaan niistä muista tietyn aihealueen ympärillä pyörivistä keskustelufoorumeista, joita olen itse Baarin ohella käyttänyt.

Sen sijaan väittäisin, että moni Baariin kirjoitetuista "hömppäviesteistä" julkaistaan meillä siksi, koska tämä on oikeasti järkevin kanava niiden julkaisuun useammankin käyttäjän tapauksessa. Yleisesti ottaen väittäisinkin siis, että tunteiden purkaminen tai paskanjauhanta on mukavampaa samanhenkisessä yhteisössä (oli se sitten netissä tai kasvokkain) kuin jossain sellaisessa foorumissa, jossa valtaosa ihmisistä on vaikkapa vaniljoita.

Se mistä olen samaa mieltä, on että kinkyaiheiden nostaminen ei olisi todellakaan kaikesta huolimatta mitenkään paha juttu. Päinvastoin.

Tästä päästäänkin varsinaisiin "ongelmiin" tai syihin, miksi asiasisältöisten viestien kirjoittaminen ei välttämättä tunnu kaikista kovinkaan houkuttelevalta. Kirjoittamalla asiallisempaa sisältöä käyttäjä asettaa itsensä tahtomattaankin valokeilaan ja aina jonkin sortin arvostelun kohteeksi. "Tuo kinkyilee väärin". "Ei se noin mene". "Millä asiantuntemuksella tämäkin viesti oli nyt taas kirjoitettu?". Ja niin edelleen.

Usein asiallisesti kirjoitetun avausviestin jälkeen ketjut tuppaavat luisumaan helposti sivuraiteille kahdesta syystä. Ensimmäisenä syynä on erilaiset vittuilevat ja/tai trollaavat viestit, joilla yritetään saada huomiota itselle, ketjun aloittaja hiljaiseksi, tai jotain muuta yhtä älytöntä.

Toinen syy on vastaavasti se, että mikäli jokin viesti kyseenalaistetaan täysin syystä ja perustellustikin, menee alkuperäisen viestin kirjoittajalla defenssit päälle ja loukkaannutaan kun itse hyvää hyvyyttään haluttiin tarjota jotain kaikelle kansalle, ja joku rohkenikin olla asiasta eri mieltä. Tähän kun vielä sotketaan ne henkilöt, jotka loukkaantuvat ihan varmuuden vuoksi toisten käyttäjien puolesta, alkaa soppa jo olla valmis.

Eikä äskeinen valitettavasti koske pelkästään Baaria, vaan se on valitettava suunta, johon koko internetin keskustelukulttuuri on mennyt viime vuosina. Siksi en näkisi lainkaan pahana asiana niin Baarissa kuin sen ulkopuolellakaan, että nettikeskusteluissa muistettaisiin yleiset käytöstavat, pyrittäisiin huomioimaan muutkin käyttäjät omine mahdollisine puutteineen, ja pyrittäisiin olemaan kärsivällisiä vaikka mahdollisia erimielisyyksiä varmasti ajoittain esiintyykin. Kirjoitetaan asiallisia vastauksia, ja ollaan valmiita käymään asiallista keskustelua vaikka joku olisikin välillä eri mieltä.

Kolmas syy asiasisällön vähyydelle lienee se, ettei Baari välttämättä tarjoakaan enää yhtä paljon asiasisältöä joillekin sen käyttäjille kuin se antoi vielä vaikkapa seitsemän vuotta sitten. Moni Baarin alkuaikojen aktiivikäyttäjä roikkuu yhä mukana, mutta mukana on myös paljon uutta verta. Baari on monelle kinkyilystä kiinnostuneelle ensimmäinen kanava, josta hakea tietoa kaikenlaisista kinkyilyyn liittyvistä aiheista. Kun nämä henkilöt sitten hiljalleen imeytyvät skenen syövereihin, syntyy samalla varmasti paljon tiettyyn yksittäiseen kinkyaiheeseen liittyvää asiantuntemusta, jota ei välttämättä haluta tai nähdä tarpeellisena jakaa muillekin. Moni tuskin edes ajattelee asiaa siltä kantilta, että "voisinpa muuten kertoa tästä muillekin nyt kun aiheesta kerran tiedän". Wanhoille parroille on varmasti kertynyt jo jos jonkin verran kinkyaiheista tietämystä, ja tällöin oma tietämys kyseistä aihetta kohtaan voi olla huomattavasti suurempi kuin Baarin peruskäyttäjällä, jolloin kynnys etsiä aiheeseen liittyvää lisätietoa mieluummin esim. googlesta on varmasti matalampi. Samaan aikaan kaikki kertaalleen käydyt keskustelut löytyvät yhä Baarista ja ovat kaikkien käyttäjiemme luettavissa. Tällöin uusienkin käyttäjien lienee helpompi lukea vanhoja tekstejä läpi uusien ketjujen avaamisen sijaan. Käyttäjien Baarissa käyttämän ajan tilastot kielivät samaa, sillä tämäkin trendi on noususuunnassa eli foorumin viestejä luetaan jatkuvasti enemmän ja enemmän.

Moni on myös ilmaissut huolensa, kuinka Baarin aika alkaa olla ohi ja kuinka sivustolla ei ole enää heille mitään annettavaa. Näin varmasti onkin, kun puhutaan siitä miltä Baari näyttää yksittäisen, mahdollisesti saitilla pidempään roikkuneen käyttäjän silmiin. Itsekään en ole esimerkiksi katsonut salkkareita varmaan viiteentoista vuoteen ja moni voinee yhtyä kanssani mielipiteeseen että aika on ajanut sarjasta ohi, mutta jostain sille silti löytyy reilut puoli miljoonaa katsojaa yhä tänäkin päivänä. Se, että Baari siinä missä jokin muukin palvelu ei tarjoa juuri sinulle toivomaasi sisältöä, pitää siis todennäköisesti sinun itsesi osalta paikkansa ja tämä on tietenkin harmittavaa. Isossa mittakaavassa kaikki Baarin tilastot osoittavat kuitenkin yläviistoon, niin käyttäjämäärien, meille kirjoitettujen viestien, sivustolla käytetyn ajan, kuin minkä tahansa muunkin teknisesti mitattavan suureen kohdalla. Baariin liittyvistä statseista voisikin oikeastaan kirjoittaa jopa täysin oman blogityylisen postauksensa, nyt kun uusi ylläpito on ehtinyt toimia roolissaan jo noin vuoden verran. :)

Keskustelussa nousi esille myös se, että koko historiansa aikana Baarilla on ollut jopa 19k rekisteröityä käyttäjää, mutta silti aktiivisia käyttäjiä on tälläkin hetkellä vain reilut 5600. Onko kyse siis siitä, että Baari on menettänyt merkityksensä n. 70%:lle sisältöä tuottavista aktiivikäyttäjistämme ja nämä ovat päätyneet poistamaan tunnarinsa? Ei sentään. Valtaosa Baarin rekisteröidyistä käyttäjistä on ns. nollapostaajia, eli käyttäjiä jotka eivät ole osallistuneet foorumikeskusteluihin lainkaan. Tälläkin hetkellä aktiivisista profiileista nollapostaajia on n. 85%. Moni Baariin rekisteröitynyt on tehnyt tunnarinsa päästäkseen näkemään mitä Baarin suljetulta, vain rekisteröidyille käyttäjille näkyvästä osiosta löytyy. Monelle Baarin käyttö on jäänyt tähän ensimmäiseen vierailuun rekisteröitynä käyttäjänä syystä tai toisesta.

Baariin tehtyjä profiileita poistetaan vain kahdella tavalla. Joko käyttäjä pyytää oman profiilinsa poistoa, tai ylläpito poistaa tietyn ajan passiivisena olleet tunnukset säännöllisin väliajoin. Näitä lukuja ei ole tilastoitu Baarin alkuajoista (en ole ehtinyt selvitellä vieläkö ne saisi irti jostain), mutta oman ylläpidossa kulutetun vuoteni perusteella arvioisin että n. 95% poistetuista tunnuksista on poistettu passiivisina, ja näistäkin n. 95% tapauksista kyseessä on ollut nollapostaaja. Toisin sanoen valtaosa näistä poistetuista profiileista on sellaisia, jotka eivät ole tuottaneet minkäänlaista sisältöä Baariin profiilinsa olemassaolon aikana.

Mitä tulee Baarin käyttämään, etenkin mobiililaitteilla kankeaan teemaan, on tähänkin tulossa parannus. Esim. kuluvan vuoden aikana Baarin istunnoista 52% on tehty älypuhelimilta, 11% tableteilta ja vain 37% tietokoneelta. Mobiilin merkitys on siis tunnistettu, ja uusi huomattavasti mobiiliystävällisempi teema on ollut puolisen vuotta työn alla. Käytännössä se alkaa olla valmis galleriaa lukuun ottamatta. Gallerian osalta uudistuksen julkaisua on viivyttänyt se, että valmiin/olemassaolevan galleriakoodin fiksailun sijaan käytännössä koko galleria pitää käyttäjille näkyvin osin kirjoittaa uusiksi. Tämän myötä olemmekin päätymässä kompromissiin, että galleria toteutetaan ensin eräänlaisena kevytversiona, jotta gallerian fiksaaminen ei viivästytä koko teeman julkaisua sen enempää.

Jotta en nyt kuitenkaan loputtomiin jaarittelisi ja jotta koko ketju ei ajautuisi sivuraiteille, kutsunkin näin lopuksi kaikki Baarin käyttäjät mukaan kirjoittamaan lisää asiapitoistä sisältöä Baariin! Esim. vastikään avattu newbie-nurkka antanee sille hyvät puitteet.

Guide-Master

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 949
  • En ole valmis, enkä toivo koskaan olevani valmis.
  • Galleria
Vs: Hiljaista? Shhh...
« Vastaus #22 : 25.11.2018, 00:16 »
Muutaman kerran yrittänyt aloittaa kirjoittamista, mutta aihe löytyy, mutta motivaatio oikeastaan puuttuu, varsinkin kun löytää subeja aivan muualta, eli juuri ei ole tarvetta senkään takia kirjoitella.

Yksi syy tähän myös on aiheet mistä täällä yleisesti kirjoitetaan, jotka ovat kovin pinnallisia omaan makuuni, joten ei viitsi lähteä edes kirjoittamaan henkisen puolen juttuihin, jota itsestäni taas koko juttu on 99.9%, eli mielummin jättää nämä paskamyrskyt täällä tekemättä, joita on ihan riittämiin jossain vaiheessa täälä nostanut😊

miss.kitty.cat

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 53
  • kaikki on pinkkejä sisältä.
  • Galleria
Vs: Hiljaista? Shhh...
« Vastaus #23 : 25.11.2018, 00:52 »
Otetaan nyt osaa keskusteluun vaikka olen "uutta" sukupolvea.
Kun tämän paikan löysin tuntui että löysin kotiin.
Ja jo nyt baari on mullistanut elämäni ja avannut ovet kohti minuutta. Kerrankin elämässä tuntuu että minut hyväksytään ja kelpaan sellaisena kuin olen.

Olen itse aloittanut yhden keskustelun itseäni mietittyttäneellä asiasta ja se tuntui upealta kun huomasin että joku oli siihen vastannut ja se keräsikin mukavasti kirjoituksia, itse kun pelkäsin että vastaako siihen kukaan...
Olen myös ottanut kantaa asioihin jotka ovat itseä koskettaneet melko avoimestikin ja myönnän että se pelotti mutta olen todella iloinen ja sydäntä lämmitti etten minä saanut kyllä yhtäkään kommenttia mikä olisi tuntunut ilkeältä tai pahansuovalta. Tosin sellaiset kommentit olisin ohittanut ja rohkeasti jatkanut omalla linjallani. Tosin minä kunnioitan toisten piedipiteitä enkä pidä omiani ainoina oikeina, jokaisella on oikeus mielipiteeseen vaikka se poikkeaisi rajusti omastani.

Vastaan paljon noihin kevyisiin "hömppö"aiheisiin ja ne piristävät päivääni ja ehkä sitä kautta on helpompi/turvallisempi tuoda itseäni ilmi. Tunnen kunnioitusta teitä konkareita kohtaan jotka ovat olleet täällä pitkään ja myönnän että välillä olen arka ottamaan kantaa asiaan johon vastannut ihmiset joilla on pitkä historia täällä. Kun minä olen uusi ja vielä hyvin kokematon monissa asioissa.  Silti otan kantaa aiheisiin joihin tulee tunne että minulla olisi jotakin annettavaa. Niikuin nyt tähän.

Yllätyin kun huomasin että erilaisia viestejä on kertynyt 37 ja minä olen liittynyt vasta syyskuussa, olen aktiivisempi kuin olen ymmärtänytkään. Kun laittaa viestin sinne toisen tänne niistä kertyykin nopeasti iso määrä.

No pointti nyt kuitenkin on että ilman tätä paikkaa ja sitä vastaanottoa minkä olen saanut en olisi uskautunut olemaan kuka olen. Kun kokemusta kertyy aion kyllä antaa takaisin edes osan mitä itse olen saanut. Lyhyesti siis: Kiitos :love:

D79Mies

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 724
  • Haista vittu ei ole turvasana.
  • Galleria
Vs: Hiljaista? Shhh...
« Vastaus #24 : 25.11.2018, 01:19 »
Mobiilin merkitys on siis tunnistettu, ja uusi huomattavasti mobiiliystävällisempi teema on ollut puolisen vuotta työn alla. Käytännössä se alkaa olla valmis galleriaa lukuun ottamatta.
(Nostaa hattua)

Aina en jaksaisi toistaa itseään, sillä niin moni viesti on jo kirjoitettuna jossain toisessa ketjussa...

Feird

  • Vieras
Vs: Hiljaista? Shhh...
« Vastaus #25 : 25.11.2018, 01:40 »
Odottelen kans mobiiliystävällisempää käyttistä. Mut omalla kohdalla tuntuu et monet asiat on jo keskusteltu moneen kertaan tässä 10 vuoden enemmän tai vähemmän aktiivisen foorumeilla pyörimisen aikana. Ei oikeen oo uutta sanottavaa eikä mielenkiintosia aiheita mihin kirjottaa. Toisaalta tuntuu et noita ns. somekeskusteluja on kans vähän liikaa, hömppäkeskustelutkin on ihan jees mut aiheelliseempaakin sisältöä kaipais enemmän. Lisäks tuntuu et tosi monet käyttäjät on täällä vaan seuranhaussa eikä muuten osallistu keskusteluun.

vila

  • Vieras
Vs: Hiljaista? Shhh...
« Vastaus #26 : 25.11.2018, 02:14 »
En jaksa enää oikein nähdä sitä vaivaa, jonka pitkän ja perustellun viestin kirjoittaminen vaatii. Syy jaksamattomuuteen on se, että itseä kiinnostavaan keskusteluun tulee todennäköisesti joku esittämään samoja turhia huolenaiheita joihin on jo vastattu aikaisemmin. Ylläpidon kanssa en myöskään ole samoilla linjoilla tietyistä jutuista, joka sekin laskee kiinnostusta. Ja viimeinen on se, että tiettyjen nimimerkkien toiminta kyllästyttää - noudattavat kyllä sääntöjä mutta ehkä motivaatio kirjoitella tällaisella foorumilla on vähän erilainen kuin itsellä.

Mr Birch

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1343
  • Testi näyttää, että on aika häipyä (82 % vanilla)
  • Galleria
Vs: Hiljaista? Shhh...
« Vastaus #27 : 25.11.2018, 08:49 »
Ei vaan riitä 24/7 siitä Pyörästä ehkä kaikkea ja kaikenaikaa ?-
Toisekseen on myös raja siinä, minkä verran kukin yksilönä voi ja jaksaa ylipäänsä panostaa foorumin kaltaiseen osaan elämässään. Energia on rajallista ja verkkofoorumi on vain verkkofoorumi, oli sitten kuinka hyvä, kiinnostava, kiihottava tai terapeuttinen tahansa. Arvostaa toki täytyy Konehuoneen väkeä ja muita aktiiveja.  :love:

rp_

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 183
  • En route vers de nouvelles dimensions.
  • Galleria
Vs: Hiljaista? Shhh...
« Vastaus #28 : 25.11.2018, 09:07 »
Korjaa peltsi jos et tarkoittanut tätä näin:
Baari on monelle kinkyilystä kiinnostuneelle ensimmäinen kanava, josta hakea tietoa kaikenlaisista kinkyilyyn liittyvistä aiheista. Kun nämä henkilöt sitten hiljalleen imeytyvät skenen syövereihin,[...]
Ei siis yleisesti kinkyilyn syövereihin, vaan skenen syövereihin. Mutta minusta on hyvä, että tämä toive tai jopa tavoite sanotaan ihan suoraan: Kinkyilystä kiinnostumisen takia tullaan foorumille, jossa sitten on skenesometusta. Eli jos kerran foorumin tarkoitus on värvätä uutta porukkaa skenettelyyn, niin mikä on siihen paras tapa? Sekö, että 3000 vuosittain uutta foorumille rekisteröitynyttä seuraa kun ”Sessioisitko edellisen kanssa osa 69”-”ei-joo-no-yes”-ruletti pyörii 90% ja loput 10% on puhetta kinkyilystä?

Lainaus
Isossa mittakaavassa kaikki Baarin tilastot osoittavat kuitenkin yläviistoon, niin käyttäjämäärien, meille kirjoitettujen viestien, sivustolla käytetyn ajan, kuin minkä tahansa muunkin teknisesti mitattavan suureen kohdalla.
Onko nousua enemmän Baaritiskin hömpässä (sometuksessa) ja Bilehileosiossa (skenettelyssä) vai sitten niissä osioissa, joissa puhutaan kinkyilystä? Tämä kun ei selviä statseista normikäyttäjälle.

Ms. M

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 2965
  • An' I don't give a damn 'bout my bad reputation.
  • Galleria
Vs: Hiljaista? Shhh...
« Vastaus #29 : 25.11.2018, 09:49 »
En jaksa enää oikein nähdä sitä vaivaa, jonka pitkän ja perustellun viestin kirjoittaminen vaatii. Syy jaksamattomuuteen on se, että itseä kiinnostavaan keskusteluun tulee todennäköisesti joku esittämään samoja turhia huolenaiheita joihin on jo vastattu aikaisemmin. Ylläpidon kanssa en myöskään ole samoilla linjoilla tietyistä jutuista, joka sekin laskee kiinnostusta. Ja viimeinen on se, että tiettyjen nimimerkkien toiminta kyllästyttää - noudattavat kyllä sääntöjä mutta ehkä motivaatio kirjoitella tällaisella foorumilla on vähän erilainen kuin itsellä.

Yhdin vilaan tässä täysin.
Lisäisin vielä, että arvostusta tätä paikkaa kohtaan on laskenut erään ylläpidossa vaikuttavan tyypin käytös.