Kirjoittaja Aihe: Jos deittikumppani valehtelee ikänsä  (Luettu 5066 kertaa)

Ruutujätkä

Jos deittikumppani valehtelee ikänsä
« : 25.05.2023, 17:24 »
Mitä teille merkitsee jos deittikumppani valehtelee ikänsä, aina nuoremmaksi. Tuli tälläinen episodi ittelle juuri.

Selina

  • Rsyke
  • Baarikärpänen
  • *
  • Viestejä: 574
  • Nautin elämästäni.
  • Galleria
Vs: Jos deittikumppani valehtelee ikänsä
« Vastaus #1 : 25.05.2023, 17:28 »
En käsitä miksi kenelläkään olisi tarvetta tehdä noin. Jotenkin mulle ihan absurdi ajatus. Mutta ylipäätänsä valehtelu ei herätä luottamusta oli se mistä asiasta tahansa. Itse jäisin miettimään mistähän kaikesta muustakin on valehdeltu. Ei siis menisi jatkoon.

D79Mies

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 724
  • Haista vittu ei ole turvasana.
  • Galleria
Vs: Jos deittikumppani valehtelee ikänsä
« Vastaus #2 : 25.05.2023, 17:38 »
Samoilla linjoilla Selinan kanssa. Luulisi valheilla olevan muutenkin melko lyhyet jäljet, ellei olla pelkästään kertasession perään.

squirt

  • Vieras
Vs: Jos deittikumppani valehtelee ikänsä
« Vastaus #3 : 25.05.2023, 17:57 »

Yksi valhe riittää, kun alkaa miettimään mitä muuta olisi syytä kyseenalaistaa....

En henkilökohtaisesti jaksa tuhlata aikaa totuuden värittäjiin. Elämässä on niin paljon mielenkiintoisimpiakin ihmisiä ja asioita joihin aikansa käyttää  ;)

PuolivilliNaaras

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 338
  • I have seen it all
  • Galleria
Vs: Jos deittikumppani valehtelee ikänsä
« Vastaus #4 : 25.05.2023, 20:55 »
Minulla on kiinnostus lopahtanut iän valehtelemisen takia. Ensin se loppui kun tyyppi väitti olevansa niin nuori, etten halunnut jatkaa tutustumista. Kun tunnusti olevansa ikäiseni, oli jo leimautunut silmissäni epäluotettavaksi.

RelaMies78

Vs: Jos deittikumppani valehtelee ikänsä
« Vastaus #5 : 26.05.2023, 13:07 »
Mitä teille merkitsee jos deittikumppani valehtelee ikänsä, aina nuoremmaksi. Tuli tälläinen episodi ittelle juuri.

Ymmärtäisin jos heittoa olisi vuosi, jos ei halua tarkkaa ikää sanoa julkisesti vaikkapa ilmossa oman identiteetin suojaamiseksi, mutta jos ei edes jälkikäteen viestitellessä kerro tai harhaanjohtavalla tavalla yrittäisi pimittää, niin ei jatkoon. Ei oikein ymmärrys riitä siihen miksi pitäisi valehdella ikänsä, koska eihän sen perusteella mitään suhteita luoda vaan sen miten henkilöt tulee keskenään toimeen.

Eleria

  • Turun Baletti
  • Asiakas
  • *
  • Viestejä: 148
  • Switching around
  • Galleria
    • Valokuvaus byEleria
Vs: Jos deittikumppani valehtelee ikänsä
« Vastaus #6 : 26.05.2023, 14:03 »
Relan kanssa samoilla linjoilla. Jos esim haluaa pikkupaikkakunnalla pyöristää (tyyliin "olen neljissäkymmenissä" menee mulla 38-42v.), mutta muutoin en siedä. Mulla oli tyyppi, jonka kanssa oli todella mukavaa ja sit tajusin, että olen kuullut eri iät. Okei, heittoa oli vain vuosi, olisi voinut olla typo, mutta kuitenkin, alkoi heti epäilyttää. Eräs huijari jäi aikoinaan kiinni sillä, kun silmien väri alkoi vaihdella - ei kukaan unohda minkä väriset silmät itsellä on.

Purulelu

  • Uusi asiakas
  • *
  • Viestejä: 29
  • ”I’m Perv and I’m Proud”!
  • Galleria
Vs: Jos deittikumppani valehtelee ikänsä
« Vastaus #7 : 26.05.2023, 15:58 »
No jaa… kun tapasin exäni, hän sanoi olevansa 40-vuotias. Pari viikkoa myöhemmin, kun oli deittailtu ja ihastuttu, satuin saamaan selville, että hän olikin 46. Itse olin juuri täyttänyt 20, ja hän oli tuonut mulle synttärilahjan (ei sinänsä vaikuttanut mihinkään, mutta oli mukavaa häneltä). Jatkoon meni, oltiin yhdessä 9 vuotta ja puolet siitä aviopuolisoina.

susa-anniina

  • Smurffit
  • Baarikärpänen
  • *
  • Viestejä: 696
  • Sekarotuinen subikoiranarttu tai jotakin muuta
  • Galleria
Vs: Jos deittikumppani valehtelee ikänsä
« Vastaus #8 : 26.05.2023, 16:01 »
Mulla oli joskus ikä väärin profiilissa. Valehtelun olevani vanhempi kuin mitä olin mutta heittoa oli vuosi ja livenä (tai viesteissä heti) korjasin kyllä asian. En vaan halunnut olla liian tunnistettava. Samasta syystä on joskus lukenut kotipaikkana eri kaupunki.

Flikk

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1744
  • It's playtime;)
  • Galleria
    • Novelleja
Vs: Jos deittikumppani valehtelee ikänsä
« Vastaus #9 : 26.05.2023, 18:10 »
Kyllä eräskin "nelikymppinen" seuranhakija on tosiasiassa vähintään 54. Tai mistä niitä tietää,  mut useamman eri ikää olen hänelle kuullut, osan omasta suustaan.  Mut jos nuoria tavoittelee, niin onhan 40 kivampi sanoa, ku yli 50..

Olen myös saanut kuvia, joiden päiväys on yli 10 vuoden takaa. Onkin tosi surkeaa, ettei kehtaa olla oman ikäisensä, saati näköisensä.  Vaikka näkö tai ikä ei kerro kaikkea, niin jos näistä jää vonkaamisvaiheessa "kiinni", on ainakin mun luottamus menetetty.

Everett_Reno

  • Smurffit
  • Asiakas
  • *
  • Viestejä: 36
  • Hän on täällä tänään!
  • Galleria
    • Taidegalleria
Vs: Jos deittikumppani valehtelee ikänsä
« Vastaus #10 : 26.05.2023, 22:18 »
Komppaan aikaisempia vastauksia; parin vuoden holkkuma suuntaan tai toiseen on ok esim tietoturvasyistä. Viestittelyn edetessä pidän iästä valehtelua kummallisena (ja myös tarpeettomana), mutta jos kokonaisuus muuten toimii niin ei ole niin sanottu deal breaker. Mikäli taas epäilen vähänkään vastapuolen olevan alaikäinen, leikki loppuu heti.

Pip

Vs: Jos deittikumppani valehtelee ikänsä
« Vastaus #11 : 26.05.2023, 23:04 »
Olin alussa tuntemattomassa maassa veljeni syntymäpäivänä, mutta omana syntymävuotenani. Sittemmin, kun se pyyhkiytyi pois, niin baariin tulin ihan oikealla päivämäärällä. Muutenkin oon omalla naamallani ja tietenkin mut löytää helposti, jos yhtään pistää efforttia. Siis oikean nimen ja syntymäpäivän ja aika tarkalleen paikkakunnalla olevan kaupunginosankin. Muutenkin omaan niin helvetin huonon muistin, ettei mun kannata valehdella yhtään mitään, tai puhun itseni viidessä minuutissa pussiin.

Oon muiden kanssa samaa mieltä, että pieni heitto esim. just syntymäpäivässä hyväksyttäneen, mutta mikäli keskustelua alkaa olla enemmän, niin sen jatkaminen vie luottamukselta pohjan. Jollen luota, niin olkoon sitten. Epäluotettavia on tullut vastaan riittävästi, joten olen skeptinen. Toisaalta taas on tullut vastaan erittäin luotettavia, joten se kompensoi tilannetta. Jokainen tapaaminen on uniikki ja pyrin ajattelemaan hyvää toisesta, jos toinen on kusipää jo ekalla tapaamisella, niin se on sitä loppuun asti, joten en tuhlaa aikaani.

Fat Bastard

Vs: Jos deittikumppani valehtelee ikänsä
« Vastaus #12 : 27.05.2023, 20:12 »
Exä joko vaihtoi iän deittisaitin profiilissa ennen kuin tykkäsi, tai sitten oli tehnyt ilmon 5 vuotta virheellisellä iällä. Oltiin yhdessä monia kuukausia jona aikana useampia kertoja johdonmukaisesti valehteli ikänsä päin naamaa, joko suoraan kysyttäessä tai kysymyksiin tyyliin "minä vuonna sä menitkään yliopistolle". Olin kuitenkin jo aiemmin nähnyt hänen henkkarinsa vilaukselta ja nähnyt oikean syntymävuoden. Jäi fiilis, että mistäköhän kaikesta muusta valehteli.

Itse monesti nettipalveluihin annan muutaman viikon tarkkuudella oikean syntymäajan, esim. oikean vuoden oikean kuukauden eka päivä tms


Voronez

Vs: Jos deittikumppani valehtelee ikänsä
« Vastaus #13 : 28.05.2023, 14:07 »
Komppaan aikaisempia vastauksia; parin vuoden holkkuma suuntaan tai toiseen on ok esim tietoturvasyistä. Viestittelyn edetessä pidän iästä valehtelua kummallisena (ja myös tarpeettomana), mutta jos kokonaisuus muuten toimii niin ei ole niin sanottu deal breaker. Mikäli taas epäilen vähänkään vastapuolen olevan alaikäinen, leikki loppuu heti.

Aikalailla tämä. Voin toki ymmärtää jos jättää ikänsä hieman epämääräiseksi ilmoituksessa, mutta odottaisin että asia tarkenisi heti jos tarkoitus olisi sessioida. Systemaattinen valehtelu on merkki vakavemmasta luottamuspulasta.

Pikkupöllö

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 155
  • Pöllö, kissa, nainen - yhtäkaikki hiiret varokoon
  • Galleria
Vs: Jos deittikumppani valehtelee ikänsä
« Vastaus #14 : 28.05.2023, 15:32 »
Jollei ole kyse systeemistä, joka vaatii tarkan vuoden ilmoittamista julkisesti, niin minusta on kohtuullista odottaa, että sanoo ikänsä ilmiselvän epämääräisesti väärän iän antamisen sijaan. Silloin sen tietää heti epätarkaksi, eikä tule korjailun tarvetta.