Äänestys

Kuinka yhdenmukainen BDSM-kumppanisi suuntaus saa olla oman suuntauksesi kanssa?

Olen dominoiva. Kumppani ei saa olla lainkaan dominoiva.
6 (6.3%)
Olen dominoiva. Kumppani saa olla jonkin verran dominoiva.
3 (3.1%)
Olen dominoiva. Kumppani saa olla jokseenkin switch.
3 (3.1%)
Olen dominoiva. Kumppani saa olla enimmäkseen dominoiva.
2 (2.1%)
Olen switch. Kumppanin on oltava JOKO dominoiva TAI alistuva (ei molempia).
6 (6.3%)
Olen switch. Kumppanin on oltava jokseenkin switch.
3 (3.1%)
Olen switch. Kumppani saa olla dominoiva, alistuva tai switch.
23 (24%)
Olen alistuva. Kumppani ei saa olla lainkaan alistuva.
20 (20.8%)
Olen alistuva. Kumppani saa olla jonkin verran alistuva.
14 (14.6%)
Olen alistuva. Kumppani saa olla jokseenkin switch.
8 (8.3%)
Olen alistuva. Kumppani saa olla enimmäkseen alistuva.
0 (0%)
Joku muu, mikä?
8 (8.3%)

Äänestäjiä yhteensä: 89

Kirjoittaja Aihe: Suhtautuminen kumppanin suuntaukseen, syksy 2023 (naiset)  (Luettu 2012 kertaa)

armadillo

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1025
  • Vehkeilyyn taipuvainen sieluseksuaali.
  • Galleria
Tämä kysely täydentää aiempia kyselyitä miesten ja naisten BDSM-suuntauksista, keskittyen enemmän seuranhaun kriteereihin ja BDSM-suhteiden vaatimuksiin.

HUOM!
Vastaa tähän kyselyyn vain, jos olet nainen tai muu feminiiniseksi identifioituva. Miesten ja maskuliinien vastaava kysely löytyy täältä.

Kyselyn lähtöoletuksena on, että dominoivat ja alistuvat etsivät yleensä kumppanikseen vastinparia omalle suuntaukselleen (dominoivat etsivät alistujaa, ja toisin päin). Kysymyksen asettelulla haetaan sitä rajaa, jonka vastaaja sallii kumppaninsa suuntaukselle. Esimerkiksi vaihtoehto "Olen dominoiva, kumppani saa olla enimmäkseen dominoiva" tarkoittaa siis sitä, että kumppani saa olla mitä vain täysin alistuvan ja enimmäkseen dominoivan väliltä. Täysin yhdenmukaiset suuntaukset on eliminoitu vaihtoehdoista.

Vastausvaihtoehdoissa ei oleteta, että kumppanin täytyisi saada toteuttaa suuntaustaan nimenomaan vastaajan kanssa, vaan esimerkiksi dominoiva vastaaja voi sallia alistuvan kumppaninsa dominoida kolmansia osapuolia (joko suhteen sisä- tai ulkopuolella).

Tässä kyselyssä käytetään termiä "dominoiva" hyvin laveasti. Sen alle mahtuvat yleisesti ottaen kaikenlainen tekijänä tai hallitsevassa valta-asemassa oleminen, oli suuntaus sitten dom, top, sadisti, sitoja, tai muu vastaava.

Vastaavasti "alistuva" pitää sisällään esimerkiksi sidottavana tai piiskattavana olemisen, vaikka ei henkisesti kokisikaan alistuvansa. Eli sub, bottom, masokisti, köysinukke, ynnä muut vastaavat kuuluvat tähän kategoriaan.


♣ armadillo

Lettu

  • Rsyke
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1449
  • Kipunarkkari, hyvänäpitoleluja omasta takaa
  • Galleria
Ja taas kerran on unohdettu meidät masokistit ::)

kuunlilja

Olen alistuva ja kumppani ei saa olla lainkaan alistuva.

armadillo

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1025
  • Vehkeilyyn taipuvainen sieluseksuaali.
  • Galleria
Ja taas kerran on unohdettu meidät masokistit ::)

Eipäs ole! Mulla lukee kuvauksessa näin:

Vastaavasti "alistuva" pitää sisällään esimerkiksi sidottavana tai piiskattavana olemisen, vaikka ei henkisesti kokisikaan alistuvansa. Eli sub, bottom, masokisti, köysinukke, ynnä muut vastaavat kuuluvat tähän kategoriaan.

Voin vannoa ja vakuuttaa, että piiskaa vastaanottavat masokistit, joille on hirveän tärkeää tehdä selväksi etteivät alistu vaan ovat omasta tahdostaan piiskattavana, olivat kyllä mielessä koko kyselyn laatimisprosessin aikana, mutta kun vastausvaihtoehtoja tuli jo näilläkin 12, niin nyt ei kertakaikkiaan mahtunut tähän erään erityismainintaa.

Jos sana "alistuva" on tämän täsmentävän kuvauksenkin jälkeen edelleen liian punainen vaate, niin voi ilman muuta valita vaihtoehdon "Joku muu", ja kuvailla tänne kommenttikenttään että minkälaisia suuntauksia suvaitsee kumppanissaan. :)

Kiitos kommentista, ja anteeksi taas. En ollut unohtanut!

Lettu

  • Rsyke
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1449
  • Kipunarkkari, hyvänäpitoleluja omasta takaa
  • Galleria
Vastasinkin joku MUU, sekin sopii koska esikoinen tuplavahingon ristiäisissä seliltti papille että meijjän äiti on iso mehmä eli MUUH.

ametistiaurinko

Ja taas kerran on unohdettu meidät masokistit ::)

Eipäs ole! Mulla lukee kuvauksessa näin:

Vastaavasti "alistuva" pitää sisällään esimerkiksi sidottavana tai piiskattavana olemisen, vaikka ei henkisesti kokisikaan alistuvansa. Eli sub, bottom, masokisti, köysinukke, ynnä muut vastaavat kuuluvat tähän kategoriaan.

Voin vannoa ja vakuuttaa, että piiskaa vastaanottavat masokistit, joille on hirveän tärkeää tehdä selväksi etteivät alistu vaan ovat omasta tahdostaan piiskattavana, olivat kyllä mielessä koko kyselyn laatimisprosessin aikana, mutta kun vastausvaihtoehtoja tuli jo näilläkin 12, niin nyt ei kertakaikkiaan mahtunut tähän erään erityismainintaa.

Jos sana "alistuva" on tämän täsmentävän kuvauksenkin jälkeen edelleen liian punainen vaate, niin voi ilman muuta valita vaihtoehdon "Joku muu", ja kuvailla tänne kommenttikenttään että minkälaisia suuntauksia suvaitsee kumppanissaan. :)

Kiitos kommentista, ja anteeksi taas. En ollut unohtanut!

No kyllä se punainen vaate liehuu ja lujaa! Kumppanissani suvaitsen dominoivan otteen, muut suuntaukset saavat jäädä muille.

Ms. M

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 2965
  • An' I don't give a damn 'bout my bad reputation.
  • Galleria
Jos kyseessä on mies, pitää olla dominoiva ja sadisti.
Jos kyseessä on nainen, voi dominoiva tai switch. Masokisti tai sadisti. Tai sadomasokisti.

Purulelu

  • Uusi asiakas
  • *
  • Viestejä: 29
  • ”I’m Perv and I’m Proud”!
  • Galleria
Mä olen mun aviopuolisoni/kumppanini kanssa alistuva (sub, masokisti, primal prey, bondage bottom) enkä halua, että hän on yhtään alistuva.

Muiden kanssa kimppaillessa tykkään sekä alistuvista että lempeän dominoivista naisista, mutta miehissä mua sytyttää yleensä nimenomaan dominoiva puoli.

Pocahontas

Muu: mies kumppanin pitää olla dominoiva ,  nainen voi olla switch tai alistuva (tai jos löytyy riittävän reipas niin miksi ei dominoivakin), mutta minullakin miehissä sytyttää dominointi. Ja koska primal play kiinnostaa niin miehen on oltava myös fyysisesti vahva ja isokokoisempi.

Jungian archetype

  • Vieras
Olen switch ja kumppanin suuntautumisella on yllättävän vähän merkitystä. Makuni myös vaihtelee ihmisittäin. Ihastun useammin alistuviin ihmisiin, vaikka omimmilta mieltymyksiltäni ja ominaisuuksiltani taipunenkin enempi alistuvaan suuntaan. Tai riippuu tilanteesta. En minä tiedä. Olen pitänyt demiseksuaalisuutta päättämättömyyteeni pääsyynä, mutta saattaa tuo olla miellyttämishalunkin eräs ilmentymä.

Irwikissa

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 568
  • Kiltti niin halutessaan
  • Galleria
Joku muu mikä?
- Olen switch. Kumppanin on oltava dominoiva tai switch (ei pelkästään alistuva).

SwitchBaker

Hmmm... Olen dominoiva, enkä millään tavoin alistu. Olen kuitenkin masokisti. Nautin kovasta kivusta ja onneksi suhteemme alistuva puolisko on löytänyt itsestään sadistin ilman dominoinnin häivää ❤️

Greta

  • Rsyke
  • Baarikärpänen
  • *
  • Viestejä: 918
  • väkivaltiatar
  • Galleria
    • Löydät mut täältä
Olen D, ja vaikka preferenssinä onkin deittailla ainoastaan alistuvia, niin näemmä switchikin on kumppanina jees, kunhan tällä ei ole tarvetta vaihtaa valta-asetelmaa suhteessa mun kanssani. Itseasiassa se tuo myös kivan valtatripin, että ihminen joka on dominoiva muita kohtaan, alistuu kuitenkin mulle.

En usko että kykenisin kovin syvästi kiinnostumaan ihmisestä, joka olisi pelkästään dominoiva, vaikka kyseessä olisi esim. ulkoisesti täysin unelmieni fetissiautomaatti.

Lady Whip

  • Turun Baletti
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 3433
  • Sadistinen Gfe-Domina
  • Galleria
Se vähän riippuu onko kumppani seurustelukumppani, pysyvämpi leikkikumppani vai satunnainen kertakäyttösessiosuhde. Vai ne muutamat kenen omistamiin on vapaa käyttöoikeus.

Selina

  • Rsyke
  • Baarikärpänen
  • *
  • Viestejä: 574
  • Nautin elämästäni.
  • Galleria
Vastasin joku muu-kategoriaan. Miesystäväni on pelkästään dominoiva, mutta naisystäväni on swich ja tilanne vastaa myös toiveitani.